تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814784737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار درباره تخریب ساختمان های قدیمی برای برج سازی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در نشست خبری ترویج جایزه آسیا و اقیانوسیه یونسکو : هشدار درباره تخریب ساختمان های قدیمی برای برج سازی تهران - ایرنا - شرکت کنندگان در نشست خبری ترویج جایزه آسیا و اقیانوسیه یونسکو نسبت به تخریب ساختمان های تاریجی در تهران و دیگر نقاط کشور برای ایجاد برج ها و ساختمان های بلند هشدار دادند.


به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، در ابتدای این نشست، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران درباره اهمیت حفظ و ترمیم میراث فرهنگی کشور گفت: امروزه همه کشورها در تلاش هستند تا معماری و شخصیت های تاریخی خود را برجسته کنند چرا که داشتن تاریخ و پیشنیه قوی یکی از عوامل اعتماد به نفس ملی و قدرت محسوب می شود.
محمد رضا سعیدآبادی از دولت خواست برای حضور بخش خصوصی در حفاظت و ترمیم بناهای تاریخی بسترسازی کند و گفت: حضور بخش خصوصی می تواند حفاظت از میراث فرهنگی را پایدار کند.
وی از در آستانه تخریب بودن بسیاری از خانه های قدیمی در استان های مختلف خبر داد و گفت: برای حفظ این بناها نیازمند کمک مالکین خصوصی هستیم.

**برج ها جایگزین ساختمان های تاریخی می شوند
مدیر و نماینده دفتر منطقه ای یونسکو در تهران هم با اشاره به این موضوع که بسیاری از بناهای تاریخی در مالکیت بخشی خصوصی قرار دارند، گفت: هر روز در تهران و مناطق دیگر ایران شاهد این هستیم که ساختمان های بلند جای ساختمان های قدیمی و تاریخی را می گیرند.
استر کیش لاروش افزود: هدف ما از دادن جایزه آسیا و اقیانوسیه برای حفاظت از میراث فرهنگی این است که از نقش مهم بخش خصوصی در این راستا تقدیر شود.
وی خاطرنشان کرد: بدون کمک بخش خصوصی حفاظت از میراث فرهنگی آسان نخواهد بود.
مدیر و نماینده دفتر منطقه ای یونسکو در تهران گفت: از سال 2002 تاکنون چهار ایرانی برنده جایزه آسیا و اقیانوسیه یونسکو شده اند و در آخرین مورد، جایزه ممتاز آسیا و اقیانوسیه در سال 2014 به مجید سریزدی به خاطر احیای ارگ سریزد اهدا شد.
وی افزود: اقدام سریزدی در احیای ارگ سریزد نه فقط از لحاظ احیای یک میراث فرهنگی بلکه از لحاظ ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در این منطقه هم حائز اهمیت است.
لاروش تصریح کرد: از همه علاقه مندان ایرانی می خواهم که تا پایان ماه مارس میلادی(11 فرودین) برای جایزه آسیا و اقیانوسیه سال 2015 یونسکو ثبت نام کنند.

**مرمت آثار تاریخی سازماندهی شود
در ادامه این برنامه، برنده جایزه ممتاز آسیا و اقیانوسیه یونسکو در سال 2014، احیای بناهای تاریخی را به دمیدن روح در این بناها تشبیه کرد و گفت: احیای این بنای تاریخی بدون اغراق توانست حتی در احیای منطقه موثر باشد.
مجید سریزدی از بازدید 22 هزار نفر از ارگ سریزد در نوروز 93 خبر داد.
برنده جایزه آسیا و اقیانوسیه در سال 2005 هم در سخنانی افزود: در سال 2005 که تصمیم به مرمت کاروانسرای زین الدین گرفتم، هیچ امکاناتی حتی آب و برق در آنجا نبود اما اکنون یک مجموعه تفریحی و فرهنگی بسیار برجسته است.
سید ابوالفضل نظری ایجاد شرکتی با حضور برندگان جایزه یونسکو برای مرمت آثار تاریخی کشور را خواستار شد.
برنده جایزه آسیا و اقیانوسیه یونسکو در سال 2002 هم درباره احیای خانه پل شیر در اصفهان گفت: خواست من از یونسکو این است که جایزه ها تنها به پروژه ها اختصاص نیابد و افرادی که عمرشان را صرف احیای آثار فرهنگی کرده اند هم مشمول این جوایز شوند.
رضا قانعی افزود: ساختمان های تاریخی زیادی وجود دارند که در صورت مورد توجه قرار گرفتن می تواند به محلی برای جذب گردشگر تبدیل شوند و اگر مورد غفلت قرار گیرند به زودی تخریب و از بین خواهند رفت.
فراهنگ**9191**1601**



25/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن