تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804785791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه چیزی در انتظار نیروهای عراقی در موصل است؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: چه چیزی در انتظار نیروهای عراقی در موصل است؟
بی بی سی طی گزارشی از پیشروی های ارتش و نیروهای داوطلب عراقی به سوی تکریت برای بیرون راندن نیروهای داعش از این شهر راهبردی گفت: جنگ موصل به مراتب دشوارتر از نبرد تکریت خواهد بود.
به گزارش نامه نیوز، به نظر می‌رسد که نیروهای تحت حمایت دولت عراق در حال پیروزی علیه گروهی که خود را «داعش» می خوانند، باشند.


نیروهای عراقی در حال پیشروی به سوی مرکز شهر تکریت هستند. عملیات تکریت که بزرگترین عملیات ضد گروه داعش توسط ارتش عراق و شبه نظامیان داوطلب شیعی تاکنون به حساب می‌آید، نیروهای داعش را وادار کرده است که به مرکز شهر تکریت عقب‌نشینی کنند. از اینرو، اکنون مواضع این گروه در نقاط شمالی و جنوبی و همچنین مناطق پیرامون شهر تکریت به دست نیروهای عراقی افتاده است.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق که به منظور نشان دادن قدرت ارتش عراق، از منطقه نبرد تکریت دیدن می‌کرد، گفت: آزادی این شهر و این استان به عنوان سکوی پرتابی خواهد بود که ما از آن برای بازپس گیری تمامی مناطق شمال و غرب عراق استفاده خواهیم کرد. وی افزود: اگر گروه داعش در اینجا (تکریت) شکست بخورد، آنگاه در سایر مناطق نیز به سادگی شکست خواهد خورد.

گروه داعش برای مقابله با پیشروی نیروهای عراقی از بمب های کارگذاشته شده در کنار جاده‌ها و همچنین از بمبگذاران انتحاری استفاده می‌کنند. احمد ماهر افزود: برای داعش شکست در برابر این جنگجویان شیعی و از دست دادن شهر تکریت، ضربه ای بزرگ به حساب می آید.

جنگجویان  شیعه ثابت کرده اند که در جنگ علیه داعش، بسیار مؤثر و کارآمد هستند. یکی از این شبه نظامیان شیعی گفت: من حاضرم جان خود را قربانی وطنم کنم و ما همگی مصمم هستیم که تروریست های (تکفیری) داعش را شکست دهیم. من حتی کفن خود را همراه خود آورده ام و هر لحظه آماده ی جان دادن برای وطنم هستم.

ژنرال های ارتش عراق می گویند فقط ظرف چند ساعت دیگر ممکن است شهر تکریت از نیروهای داعش کاملاً پاکسازی شود. نیروهای ارتش عراق هم اکنون نیز کنترل خود را بر چندین بخش از شهر تکریت، به خصوص در بخش های شمالی و جنوبیِ این شهر، به شدت مستحکم کرده و در حال پیشروی به سوی مرکز آن هستند. مقامات ارتش عراق می گویند: با این وجود، چند صد نیروی داعش هنوز هم در مرکز شهر تکریت مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.

ما خودمان با ارتش عراق بودیم که از طرف شمال تکریت به چند کیلومتری محله قادسیه در مرکز تکریت رسیده اند که نیروهای داعش در آنجا مستقر بوده و سنگربندی کرده اند.

هرچند شهر تکریت که نبرد آن هنوز پایان نیافته است، شهری راهبردی تلقی می شود، جنگ اصلی علیه داعش در شهر موصل در شمال آن واقع خواهد شد، زیرا موصل دومین شهر بزرگ عراق است و نیروهای داعش نیز در آن با استحکاماتِ فراوان، مستقر شده اند.

یکی از نگرانی های فرماندهان ارتش و شبه نظامیان شیعه عراقی این است که حتی پس از بازپس گیری مناطقی مانند تکریت از گروه داعش، چگونه بتوانند این مناطق را تحت کنترل خود نگه دارند و در برابر حملات مجدد داعش برای پس گرفتن دوباره این مناطق از ارتش عراق، مقاومت کنند.

هرچند شمار شبه نظامیان شیعه را می توان هزاران یا حتی ده ها هزار جوان دواطلب مسلح برشمرد، موصل شهری بسیار بزرگ است و بازپس گیری آن از داعش و نگه داشتن آن در برابر حملات مجدد این گروه، کاری بس دشوار خواهد بود.



منبع: تیک


۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن