تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805436730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقویم جدید ممنوعیت صید درآبهای هرمزگان اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تقویم جدید ممنوعیت صید درآبهای هرمزگان اعلام شد بندرعباس- ایرنا- سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به برنامه جدید ممنوعیت صید گفت: طبق مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات؛ صید هامور ماهیان از اول فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در آبهای این استان ممنوع است.


مسعود بارانی سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه سال 94در صید گاههای این استان واقع در آبهای نیلگون خلیج فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است.
به گفته وی زمان صید حلوا سفید در آبهای هرمزگان پس از یک دهه تغییر پیدا کرده که این نشان از تغییرات آب و هوایی این استان و اثرات آن بر زندگی آبزیان است.
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان خاطر نشان کرد:صید میش ماهی نیز از 15 مرداد ماه تا پایان شهریور ماه 94ممنوع است.
مسعود بارانی با اشاره به ارزش بالای ماهی حلوا سفید و همچینین بازار صادراتی آن خاطرنشان ساخت: با توجه به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و همچنین اظهار نظر جامعه صیادی زمان ممنوعیت صید این ماهی به 15فروردین تا پایان اردیبهشت ماه تغییر یافته است.
" زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید تا قبل از این مصوبه، اول اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه بود که هم اکنون به 15فروردین تا پایان اردیبهشت ماه تغییر پیدا کرده است.
این مقام مسوول در اداره کل شیلات هرمزگان از ممنوعیت صید آبزیان به روش مشتا از 16فرودین تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده(94) بعنوان یکی دیگر از مصوبات کمیته مدیریت صید شیلات این استان نام برد.
مُشتا نوعی روش صید سنتی آبزیان در آبهای ساحلی هرمزگان است که با استفاده از جزر و مد دریا انجام می شود.
در این روش چوب هایی به شکل مربع یا مستطیل در اندازه های مختلف که در اطراف آنها با استفاده از تور حصاری ایجاد شده در ساحل کار گذاشته می شود که معبر کوچه مانندی به طول چند متر ( بین 10تا 20متر) آنرا به نزدیکی خط ساحلی وصل می کند.
هنگام بالا آمدن آب تعدادی آبزی وارد معبر و سپس چهار ضلعی (با مساحت های مختلف) شده و با پایین رفتن آب، آبزیان داخل آن به وسیله صاحبان مشتاها صید می شوند.
بارانی بیان داشت: زمان ممنوعیت صید سایر گونه های ارزشمند آبزیان در آبهای خلیج فارس و دریای عمان نیز پس از انجام تحقیقات میدانی، کارشناسی و استفاده از اطلاعات صیادان در جلسات بعدی کمیته مدیریت صید شیلات هرمزگان بررسی و نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام خواهد شد.
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به صدمه های جبران ناپذیر تورهای صید نامرئی ( منوفیلامنت) به منابع آبزی و حتی اکوسیستم آبزیان؛ استفاده از این تورها را به صورت زیرآبی برای تمامی فصول ممنوع اعلام کرد.
وی مصوبات کمیته صید اداره کل شیلات هرمزگان در خصوص ممنوعیت صید برخی از آبزیان را در آبهای این استان در راستای حفظ و حراست از ذخایر آبزیان با هدف پایداری حرفه صیادی عنوان و خواستار همکاری جامعه صیادی شد.
این مقام مسوول با تاکید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید ابراز داشت: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه های ارزشمند نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می کند.
بارانی خاطر نشان کرد:تقویم زمانی ممنوعیت صید سال آینده با مشارکت تعاونی های صیادی، صیادان خبره، کارشناسان شیلات و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و برگزاری دو جلسه کمیته مدیریت صید متوالی از سوی شیلات هرمزگان اعلام شده است.
بارانی با اشاره به همکاری خوب صیادان و تعاونی ها با شیلات هرمزگان از آنها خواست در این مدت نیز برای حفظ ذخایر و رسیدن به صید پایدار با شیلات استان بیش از پیش همکاری کنند.
وی بااشاره به وجود 22 بندرصیادی و فعالیت 29هزار صیاد در هرمزگان ابراز داشت: این استان با صید سالانه 188هزار تن انواع آبزیان، رتبه نخست صید را در بین استانهای ساحلی کشور به خود اختصاص داده است.ک/3
6149/6048









19/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن