تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803569159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکست در جبهه اوکراین و چرخش به سمت کلید زدن سناریوی ترور/ سناریوسازی جدید غرب و سازمان سیا علیه پوتین


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش
شکست در جبهه اوکراین و چرخش به سمت کلید زدن سناریوی "ترور"/ سناریوسازی جدید غرب و سازمان سیا علیه پوتین
"بوریس نمتسف"، 55 ساله ، معاون نخست وزیر سابق روسیه در دوره ریاست ریاست جمهوری بوریس یلتسین در دهه 1990 ، و رئیس حزب آزادی خلق ، در شب 27 فوریه ترور شد و همین امر، بهانه سناریو سازی جدید غرب علیه پوتین را کلید زد.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "نمتسف" یکی از منتقدان سرسخت رئیس جمهور ولادیمیر پوتین بود ، به همین خاطر ترور وی در رسانه‌های مخالف روسیه در غرب بازتاب گسترده‌ای داشت. 



شکست در جبهه اوکراین و چرخش به سمت کلید زدن سناریوی



نمتسف در فاصله 200 متری از کاخ کرملین و از پشت سر مورد هدف گلوله قرار گرفت . در این حادثه آنا دوریتسکایا نیز همراه وی بود که در این حادثه تیراندازی صدمه‌ای به وی نرسید.


ساعتی قبل از مرگ او، نمتسف در رادیو "Radio Ekho Moscow " برای تشویق شهروندان روس برای شرکت در تجمع مخالفان در تاریخ 1 مارس صحبت می‌کرد . نمتسف یکی از سازمان دهندگان اصلی این رویداد بود که همراه با فعال ضد فساد ، آلکسی ناوالنی - یک شخصیت سیاسی با نفوذ که در تاریخ 15 فوریه به 15 روز زندان محکوم شد ،- برای برگزاری این تجمع تلاش داشتند.



شکست در جبهه اوکراین و چرخش به سمت کلید زدن سناریوی



بدون ارائه شواهدی مستند، رهبران و رسانه‌های غربی – بر حسب عادت همیشگی - بلافاصله کرملین را در ترور نمتسف دخیل دانستند ، با تاکید بر محکومیت دخالت روسیه در اوکراین و سیاست استبدادی پوتین از سوی نمتسف ، این ترور را به کرملین نسبت دادند ! با این حال ، قتل نمتسف و انگیزه‌های آن به احتمال زیاد به مراتب پیچیده‎تر از این مسائل است و هیچ کس نباید در نتیجه‌گیری عجله کند.


میخائیل گورباچف، رهبر شوروی سابق در این باره می‌گوید : "ترور بوریس نمتسف تلاشی برای پیچیده کردن وضعیت فعلی در این کشور است ، با هدف بی‎ثبات کردن روسیه از طریق تشدید تنش‎ها بین دولت و مخالفان !" . 


نمتسف در ابتدای فعالیت سیاسی خود، به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور فدراسیون روسیه در منطقه نیژنی نووگورود به شهرت دست یافت . با اصلاحات لیبرالی ، مارگارت تاچر نخست وزیر سابق بریتانیا نیز از نمتسف قدردانی کرد ، و در سال 1997 به عنوان معاون اول فدراسیون روسیه با وظیفه خاصِ اصلاح بخش انرژی منصوب شد . 



شکست در جبهه اوکراین و چرخش به سمت کلید زدن سناریوی




شکست در جبهه اوکراین و چرخش به سمت کلید زدن سناریوی



در سال 1999 ، زمانی که یلتسین ، ولادیمیر پوتین را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرد ، دوره تنش آغاز شد . در سال 2003 ، یلتسین در مصاحبه با "مسکو نیوز" در مورد انتخاب خود چنین توضیح داده است : "من در مورد نمتسف تحقیق کرده‌ام ، و متوجه شدم او آمادگی پست رئیس جمهوری را ندارد ". 


پوتین پیش بینی اجرای تاکتیک ترور علیه روسیه از سوی واشنگتن را کرده بود 
همه کسانی که اخبار روز را در رسانه‌های ایالات متحده پیگیری می‌کنند، هرگز نخواهند فهمید که چرا نمتسف به قتل رسیده است!!.


اخیرا یک ویدیو یک دقیقه‌ای از سخنان پوتین همراه با ترجمه‌اش در رسانه‌ها پخش شد . این ویدئو مربوط به دو سال پیش است که در آن دولت روسیه از امکان اجرای برنامه ترور دروغین در روسیه از طریق یک"قربانی سیاسی" و استفاده ابزاری رسانه‌های غربی برای اهریمنی جلوه دادن روسیه ابراز نگرانی کرده بودند .



شکست در جبهه اوکراین و چرخش به سمت کلید زدن سناریوی



بر اساس این گزارش، مخالفان تحت حمایت مالی آمریکا، به مبارزات ضد پوتین غربی ملحق شده‌اند . سازمان‌های غیر دولتی فعال در روسیه و مورد حمایت مالی واشنگتن از مشاهده وقایع اوکراین درس‌های خوبی گرفته‌اند. به جای "دموکراسی بیشتر" اوکراین یک دولت دست نشانده موافق واشنگتن را به خود دیده است ، که همین امر کشور اوکراین را به پرتگاه نابودی و ناامنی کشانده است . 


واقعیت امر این است که نمتسف یک سیاستمدار مخالف دولت و حاشیه‌ای می‌باشد که با 5٪ در مقابل 85٪ آرای پوتین از محبوبیت چندانی در روسیه برخوردار نبوده است ، بنابراین مرده‌اش از زنده بودنش بیشتر ارزش دارد (برای غرب) .


قتل نمتسف یک تاکتیک سیا برای بی‌ثبات کردن روسیه با هماهنگی رسانه‌های ایالات متحده تلقی می‌گردد .برای همین بود که نیویورک تایمز ، واشنگتن پست ، وال استریت ژورنال بلافاصله پس از قتل ، پوتین را نشانه رفتند .



شکست در جبهه اوکراین و چرخش به سمت کلید زدن سناریوی






شکست در جبهه اوکراین و چرخش به سمت کلید زدن سناریوی



در طول چند سال گذشته ، نمتسف قطعا یک چهره برجسته مخالف در روسیه محسوب می‌شد ، اما (پیش از مرگ) محبوبیت گذشته را نداشت . 


حزب نمتسف در آخرین انتخابات تنها موفق به کسب حداقل 5٪ مورد نیاز برای یک کرسی در مجلس دوما شد (پارلمان روسیه) و در سال 2013 ، نمتسف در پارلمان شهر یاروسلاول در سمت قانونگذار مشغول به فعالیت شد . نمتسف ، با این حال، یکی از چهره‌های شناخته شده ، هم در داخل روسیه و - احتمالا از همه مهمتر - در غرب است که با پوتین مخالفت می‌کرد . او از سیاست ایجاد روابط حسنه با غرب حمایت می‌کرد و در مقابل دیدگاه پوتین برای اتحادیه اوراسیایی با هدف به چالش کشیدن سلطه جهانی آمریکا موضع گیری مخالفانه داشت . 


نمتسف چند مصاحبه طی چند روز گذشته (قبل مرگش) با دیدگاه‌هایی غرب گرایانه داشت و یکی از موضوعاتی که همیشه بر آن تاکید داشت متهم کردن روسیه به دخالت مستقیم در جنگ داخلی اوکراین بود . او سیاست‌های پوتین را برای بدتر شدن اقتصاد روسیه با جذب تحریم‌های غرب سرزنش می‌کرد . علاوه بر این ، او همیشه از یک ترس سخن می‌گفت : "کشته شدن توسط پوتین"!! . 


تحقیقات فعلی نشان می‌دهد که این عملیات ترور بسیار "حرفه‌ای" و با دقت زیادی برنامه‌ریزی شده است . واقعیت امر این است که در روسیه ، افرادی که اندک قدرتی در سیاست و در کسب و کار دارند ، خانه را بدون اسکورت مسلح ترک نمی‌کنند . حتی این موضوع را در فیلم های هالیوودی نیز شاهد بوده‌ایم . پس در مورد نمتسف ، که به وضوح ترس از کشته شدن توسط پوتین را رسانه‌‌ها اعلام کرده بود ، چگونه این مورد نادیده گرفته شده است!! نمتسف ساعت 11:30 شب در نزدیکی کارملین بدون محافظ در حال قدم زدن بود !!. سخنگوی رسمی پوتین ، دیمیتری پسکوف در این باره می‌گوید : نمتسف به سختی یک تهدید سیاسی برای روسیه بود ، اگر ما محبوبیت پوتین را با نمتسف مقایسه کنیم ، نمتسف به ندرت یک شهروند عادی تلقی می‌گردد . 


برخی رهبران غربی ، در اقدامی محتاطانه ، از سرزنش مستقیم کرملین درمورد قتل نمتسف اجتناب کرده‌اند . ادوارد لیمونوف ، نویسنده روسی و مخالف سیاسی ، بنیانگذار و رهبر سابق حزب ملی بلشویک و مخالف سرسخت ولادیمیر پوتین هر گونه دخالت پوتین در قتل نمتسف را به چالش کشیده است . نمتسف ، برای روس ها فقط یک بازنشسته سیاسی است . 



شکست در جبهه اوکراین و چرخش به سمت کلید زدن سناریوی



جای شک نیست که رسانه‌ها و دولت‌های مخالف غربی (با روسیه) از نقش پوتین در احیای نفوذ روسیه در سالهای اخیر ناراحت هستند . رئیس جمهور پوتین از حمایت اکثریت قریب به اتفاق مردم روسیه برخوردار است . دارای متحدانی در چین و در میان سازمان BRICS (برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی) است . 


شرایط ترور و حضور مدل مشهور اوکراینی آنا دوریتسکایا پیام دیگری دارد ، اینکه شاید این ترور یک عمل مجرمانه توسط فوق ملی‌گراها ultra-nationalists باشد ، کسانی که می‌خواستند نمتسف را برای موضع ضد روسی خود در اوکراین مجازات کنند . 



شکست در جبهه اوکراین و چرخش به سمت کلید زدن سناریوی



محققان روسی برای ترور نمتسف 3 محرک را بر می‌شمارند : 
تلاش برای بی‌ثبات کردن دولت
افراط گرایی
درگیری اوکراین و زندگی شخصی او . 


کمیته تحقیق در مورد این حرف که حامیان نمتسف می‌گویند - اینکه مرگ نمتسف بخاطر حذف منتقد سرسخت پوتین اجرا شده است - اصلا اشاره‌ای نکرده است (چرا که از اهمیت و واقعیت کمتری برخوردار است) . 


ترور نمتسف تنها چند ساعت پس از مصاحبه رادیویی وی که در آن سیاست‌های پوتین را مورد انتقاد قرار داده بود و یک روز پس از کمک به برپایی تظاهرات در اعتراض به اقدامات روسیه در بحران اوکراین و بحران اقتصادی در داخل ، به اجرا در آمده است . 


پس از مرگ او ، سازمان دهندگان این تجمع را لغو و برای تظاهرات در مرکز مسکو فراخوان دادند . 



شکست در جبهه اوکراین و چرخش به سمت کلید زدن سناریوی



پوتین این اقدام تروریستی را یک اقدام تحریک آمیز با اهداف کاملا برنامه‌ریزی شده دانسته است . 


جالب اینکه وزیر امور خارجه آمریکا جان کری در باره قتل نمتسف می‌گوید : نمتسف زندگی خود را برای روسیه دموکراتیک تر ، و برای برقراری روابط قوی میان روسیه و همسایگان آن و متحدانش ، از جمله ایالات متحده وقف کرده است . 


آنگلا مرکل صدراعظم آلمان شجاعت نمتسف در انتقاد از سیاست‌های کرملین را مورد ستایش قرار داده ، و از پوتین خواسته است تا عاملان این حادثه را مشخص کند . 


میخائیل گورباچف ، رهبر شوروی سابق نیز ترور نمتسف را یک اقدام تحریک‌آمیز دانسته است ؛ تلاشی برای تشدید وضعیت و حتی به بی‌ثبات کردن اوضاع در این کشور .  


منابع:
Stratford.com
              http://www.foreignpolicyjournal.com/2015/03/02/putin-predicted-washington-would-employ-assassination-tactic-against-russia/ 
: http://www.thestate.com/2015/02/28/4016160_russian-investigators-nemtsov.html?rh=1#storylink=cpy




انتهای پیام./.




اخبار مرتبط

آغاز گفتگوی کری و لاوروف در خصوص اوکراین
جان کری برای ادامه گفتگوهای هسته‌ای وارد سوئيس شد/ دفاع از اسرائیل در شورای حقوق بشر سازمان ملل
تظاهرات در اعتراض به قتل "نمتسوف" در مرکز مسکو
کرملین دست داشتن در ترور «نیمتسوف» را رد کرد
فرآیند تحقیق در خصوص ترور نیمتسف آغاز شد




۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن