واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر مطرح شد:
بداهههای «مونولوگ» هیجانانگیز است/حضور متقاضیان از شهرهای دور
شناسهٔ خبر: 2510642 چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
هنر > تئاتر
دبیر ششمین جشنواره تئاتر «مونولوگ» با اشاره به اینکه در این دوره تلاش شده با گذاشتن شرایطی ویژه، آثار با کیفیت در جشنواره حضور یابند از بخش بداهه پردازی به عنوان هیجان انگیزترین بخش جشنواره نام برد. سپیده فرازی دبیر ششمین جشنواره تئاتر مونولوگ درباره برگزاری این رویداد هنری در دانشگاه هنر به خبرنگار مهر گفت: ششمین جشنواره «مونولوگ» دانشگاه هنر از دوشنبه ۱۱ اسفندماه با اجرای آثار صحنه ای در دانشکده سینما تئاتر کار خود را آغاز کرده است. این جشنواره در چهار بخش صحنه ای، مونولوگ خوانی، بداهه و پژوهش برگزار می شود. به مناسبت ۵۰ سالگی جشنواره هنر از هنرمندانی که پیش از این مونولوگ های موفقی به صحنه برده بودند نیز درخواست کردیم که در جشنواره به صحنه بروند.وی ادامه داد: به همین منظور نمایش های «افسانه ببر» به نویسندگی داریوفو و کارگردانی و بازیگری اشکان جنابی، «و آنک انسان» به نویسندگی و کارگردانی محمد رضایی راد و بازیگری افشین هاشمی، «همه چیز میگذرد تو نمی گذری» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی و بازیگری رضا بهبودی و «مونولوگ بیپایان» به کارگردانی علی اکبر علیزاد در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه اجرا می شوند.فرازی درباره استقبالی که از این دوره از جشنواره شده است نیز توضیح داد: امسال اولین دوره ای است که جشنواره مونولوگ سراسری شده است و خوشبختانه ما از نقاط مختلف کشور و حتی از شهرهای دور افتاده و دانشجویانی که در شهرشان رشته تئاتر هم وجود ندارد متقاضی داشتیم. ۲۰۰ اثر برای حضور در بخش صحنه ای ارسال شده بود که در نهایت از میان آنها به ۱۷ نمایش رسیدیم.دبیر جشنواره بیان کرد: زمانی که من به عنوان دبیر جشنواره انتخاب شدم برای اینکه کیفیت جشنواره بالاتر برود با تمام داوران و هیات های انتخاب دوره های گذشته دیدار کردم و از آنها خواستم تا نقطه نظرات، پیشنهادات و نقاط ضعف دوره های گذشته را به من گوشزد کنند تا این طریق بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای این دوره از جشنواره داشته باشیم. بر همین اساس در فراخوان دوره ششم اعلام کردیم که آثار همگی باید تالیفی باشند و هر گروه نمایشی موظف است با یک استاد راهنما مشورت داشته باشد. همچنین در فراخوان عنوان شده بود که هر گروه باید مقاله ای بنویسد و بعد از پایان اجرا آن مقاله را برای حضار قرائت کند.وی اضافه کرد: همچنین ۵ رویکرد مختلف برای ارائه آثار عنوان شده بود و گروه ها باید بر اساس این ۵ رویکرد نمایش هایشان را به تولید می رساندند. با وجود شرایطی که در این دوره از جشنواره وجود داشت امسال شاهد حضور نمایش هایی با کیفیت بودیم و کارها به این شکل نبود که مثلا یک نفر متنی را انتخاب کند و خودش کارگردانی و بازیگری اش را هم بر عهده بگیرد بدون اینکه فرد دیگری روی کار نظارت داشته باشد.فرازی درباره ترکیب هیات داوران جشنواره بیان کرد: در این دوره علی اصغر دشتی که عضو هیات داوران بخش صحنه ای است و در حقیقت دبیر علمی جشنواره نیز محسوب می شود کمک فراوانی به من کرد و از ابتدا در کنار من بود. کامران سپهران، نگار جواهریان و حسن معجونی نیز دیگر داوران بخش صحنه ای بودم که از حضورشان سپاسگزارم.وی در پایان درباره بخش بداهه پردازی جشنواره نیز توضیح داد: همچنین داوری چهل اثر بخش بداهه پردازی نیز بر عهده رویا نونهالی، حمید پورآذری، رامبد جوان، سروش صحت، رحیم نوروزی و بابک حمیدیان خواهد بود. این بخش بسیار هیجان انگیز است چون هیچکدام از افراد شرکت کننده متنی را از قبل به دبیرخانه ارائه نداده اند و قرار است به صورت بداهه کاری را برای هیات داوران اجرا کنند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]