تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820470849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با رشد صددرصدي افزايش تشکل هاي غيردولتي روبرو بوده ايم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ اسفند ۱۳۹۳ (۱۷:۷ب.ظ)
مديرکل دفتر امور اجتماعي استانداري: با رشد صددرصدي افزايش تشکل هاي غيردولتي روبرو بوده ايم مديرکل دفتر امور اجتماعي استانداري گفت: گسترش تشکل ها، منجر به تاثيرگذاري در امور استان مي گردد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ مجتبي قبادي در مراسم اولين گردهمايي شکرانه سلامت بيماران هموفيلي که در محل بيمارستان دکتر محمد کرمانشاهي برگزار شد، افزود: حضور در چنين همايش هايي که برگزاري آن توسط نهادهاي مردم سازماندهي شده، جاي خوشحالي دارد.
وي افزود: يکي از موضوعات گمشده در جامعه ما، عدم مشارکت نهادمند تشکل ها در مسير توسعه است و امروز اگر کشورهاي توسعه يافته به مراحل توسعه يافتگي دست پيدا کرده اند بواسطه مشارکت نهادمند تشکل ها است.
مديرکل امور اجتماعي استانداري با بيان اينکه مسائل حوزه اجتماعي با مشارکت و همکاري مردم بهتر حل مي شود، گفت: بايد به سمتي حرکت کنيم که تمامي امور با مشارکت و همکاري مردم در قالب تشکيل سازمان ها و تشکل هاي غير دولتي انجام گيرد.
وي ادامه داد: البته ميزان مشارکت مردم در کشور براي انجام امور کم نيست اما نوع و تنوع مشارکت بايد بيشتر و به روز گردد و همانطوري که مردم، جنگ تحميلي را اداره کردند لذا بايد اين نوع حس مشارکت و همکاري را به کل کارها تعميم دهيم.
قبادي با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در چند مدت گذشته براي گسترش تشکل هاي غير دولتي در استان گفت: خوشبختانه در استان با يک رشد 100 درصدي در خصوص افزايش و گسترش تشکل هاي غير دولتي روبرو بوده ايم و نهايت اهتمام خود را بکارگرفته ايم تا گسترش اين تشکل ها، تاثيرگذاري در کل امور استان را به دنبال داشته باشد.
وي در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي حل مشکلات مربوط به بيماران هموفيلي گفت: با کمک هلال احمر استان به نتايج خوبي در خصوص حل مشکلات کانون هموفيلي دست پيدا کرده ايم و حل و فصل ديگر مسائل اين کانون را در دستور کار داريم.
مديرکل امور اجتماعي استانداري همچنين به اجراي طرح تحول نظام سلامت در کشور توسط دولت تدبير و اميد اشاره کرد و گفت: با اين اقدام ارزشمند دولت، مشکلات بسياري از بيماران حل شده و مردم در مراجعه به بيمارستان ها و موضوع سلامت خود کمترين هزينه را مي پردازند که اين موضوع نشانگر توجه دولت تدبير و اميد به سلامت مردم است.
وي از دستگاه هاي ذيربط خواست به بيماران خاص آموزش هاي لازم را براي کاهش عوارض ناشي از بيماري ارائه دهند و گفت: بايد آموزش هاي لازم به افراد شاغل در مراکز درماني و همچنين خود بيماران خاص ارائه شود زيرا اين موضوع منجر به کاهش عوارض ناشي از بيماري مي شود.
قبادي يکي از سازمان هاي غير دولتي موفق در استان را کانون هموفيلي عنوان کرد و گفت: اين کانون يکي از سازمان هاي مردم نهاد موفق در استان است که بايد نوع عملکرد و کارايي آن به صورت الگو مدنظر قرار گيرد و به سمتي گام برداريم تا زمينه هاي مشارکت بيش از پيش مردم در تمامي عرصه ها فراهم شود.
وي تصريح کرد: کانون ها و سازمان هاي مردم نهاد بايد زمينه هاي جلب مشارکت همه آحاد مردم را در تمامي عرصه ها فراهم سازند.
وي همچنين از تدوين بسته حمايتي طرح نظام سلامت براي بيماران صعب العلاج خبر داد و گفت: امسال اين طرح با توجه به دليل محدوديت منابع مالي اجرا نشد اما خوشبختانه اجراي آن در در بودجه سال 1394 لحاظ شده است که مي تواند در حل بسياري از مشکلات بيماران صعب العلاج موثر واقع شود.
وي در پايان ابراز اميدواري کرد که برگزاري اين گونه همايش ها منجر به حل مشکلات مربوط به کانون هموفيلي در استان گردد.
شايان ذکر است استان داراي 300 بيمار هموفيلي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن