تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814674670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نصب دوباره مجسمه فردوسی در سلماس


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نصب دوباره مجسمه فردوسی در سلماس
مجسمه فردوسی که ازحدود سه دهه پیش درمیدانی به نام فردوسی درشهر سلماس نصب شده بود واخیرا بنا به تصمیم شورای اسلامی شهر وشهرداری این شهر درایام دهه فجر امسال برچیده شد، پنجشنبه شب مجددا درمیدان فردوسی این شهر نصب شد.
به گزارش نامه نیوز، بدنبال برچیدن مجسمه حکیم طوس ازمیدان فردوسی سلماس، قرار بود نام این میدان که ازمیادین اصلی شهر نیز می باشد به میدان انقلاب تغییر یابد.


برچیدن تندیس فردوسی ونشر خبر آن درفضای مجازی، اعتراض زیادی ازسوی شهروندان بویژه دوستداران ادبیات فارسی ازسراسر ایران و نیز برخی مسئولان کشوری واستانی را به همراه داشت بطوری که براساس نوشته های برخی سایت های خبری، کار تا آنجا پیش رفت که غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان وادب فارسی اعتراض خود را به قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد وسعادت هم دستور اکید نصب مجدد مجسمه فردوسی درمحل قبلی اش را به فرماندار سلماس صادر کرد.

مشاهدات خبرنگار ایرنا ازمیدان فردوسی سلماس حاکی است که نصب مجدد تندیس خالق شاهنامه با انتقال دوباره مجسمه حکیم طوس به صورت شبانه در پنجشنبه شب انجام گرفته است.

نصب مجدد تندیس فردوسی بصورت شبانه در محل قبلی اش به سرعت در فضای مجازی بخصوص شبکه های اجتماعی انتشار یافت.

بنظر می رسد مجسمه فردوسی بعد ازاصلاح مختصر وانجام رنگ آمیزی درمحل قبلی خود نصب شده است.

اعضای شورای اسلامی شهر سلماس برداشتن مجسمه فردوسی ازمیدان ونصب مجسمه ای با مضمون انقلاب را برای این میدان مصوب کرده بودند که این کار همزمان با آغاز دهه فجر صورت گرفت اما بر اثر اعتراض گروه ها وبرخی مسئولان دوباره مجسمه فردوسی در محل سابق خود نصب شد.

هرچند مجسمه فردوسی دربازنصب آن درقد وقامت اولیه اش در میدان قرار نگرفته ولی بازگشت را ناشی ازفشار رسانه ها بخصوص رسانه های مجازی عنوان می کنند.



منبع: ایرنا


۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن