تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799160753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد حضور پرشور مردم در افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن/ تجلیل از خادمان مسابقات


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
حضور پرشور مردم در افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن/ تجلیل از خادمان مسابقات
آیین افتتاحیه مرحله کشوری سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با رویکرد آموزش قرآن کریم امروز 6 اسفند به میزبانی تبریز برگزار شد. در این مراسم از خادمان قرآن این دوره‌های گذشته این مسابقات تجلیل به عمل آمد.

خبرگزاری فارس: حضور پرشور مردم در افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن/ تجلیل از خادمان مسابقات



به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، آیین افتتاحیه مرحله کشوری سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امروز 6 اسفندماه با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمع کثیری از مردم قرآن‌دوست کشورمان در مصلای بزرگ تبریز برگزار شد.

  در ابتدای این مراسم «احمد شحات احمد سید» قاری مصری به تلاوت قرآن کریم پرداخت پس از آن نیز «جعفر فردی» نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان در سال جاری آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد.

تلاوت جعفر فردی قاری بین‌المللی کشورمان در افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن   سپس «اسماعیل جبارزاده» رئیس ستاد عالی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم را از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام راحل از قرآن نشأت گرفته و در مسیر خود قرآن الگوی حرکت آن بوده است.

  وی با تأکید بر اینکه برگزاری مسابقات قرآن پرجاذبه‌ترین اقدام فرهنگی کشور است، افزود: قرآن دارای ظرفیت بسیار بالایی در تمامی امور اجرایی کشور است و باید همه مسئولان و مردم در گسترش معنویت در جامعه اهتمام ورزند.

اجرای برنامه گروه تواشیح «طارق» از تبریز   در ادامه گروه تواشیح «طارق» از استان آذربایجان شرقی به اجرای برنامه پرداختند و پس از آن نیز پیام تصویری آیت‌الله‌ «جوادی‌آملی» به سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن پخش شد.

پیام آیت‌الله جوادی‌آملی به مسابقات سراسری قرآن   در بخشی از این پیام آمده است: «قرآن کریم حبل متین، استوار و ناگسستنی است که یک طرف آن به دست لطف الهی و طرف دیگر آن به دست بشر است. هم باید کوشش کرد تا معانی و الفاظ قرآن کریم در جامعه جلوه پیدا کند و هم معانی لطیف آن در جامعه متجلی شود. اگر چنانچه فقط به لفظ و قرائت قرآن کریم اکتفا شود نخواهیم توانست به اهداف عالیه قرآن و تربیت معانی آن دست یابیم». در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام «سیدشهاب‌الدین حسینی» مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی طی سخنانی با اشاره به خصوصیات اهل قرآن، گفت: اهل معنی را حقیقتی جان‌فزاتر از قرآن نیست که در آن طراوت الطاف نوازشگر محبوب را به تجلی می‌نشینند. خوشا احوال آنکه هم اهل دل است و هم اهل معنی، سلوک راه عشق دلی بهاری و جانی قرآنی می‌طلبد. حسینی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات افزود: با عنایات حضرت حق از بهار انقلاب تا بهار طبیعت با بهار قرآن دلهایمان را بهاری کرده و یک ماه زودتر به استقبال بهار رفتیم و از میلاد حضرت زینب(س) تا شهادت حضرت زهرا(س) در تبریز میزبان سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم بزرگترین رویداد فرهنگ قرآنی جمهوری اسلامی هستیم. وی از برگزاری 180 محفل در کنار مسابقات خبر داد و گفت: محافل این دوره از مسابقات از دهه مبارک فجر آغاز شده و تاکنون تعداد 180 محفل برگزار شده است و تا اختتامیه، 200 محفل در سطح استان برگزار خواهد شد.

  در ادامه آیین افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی تبریز، آیت‌الله «محسن مجتهد شبستری» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه حفظ وحدت، اطاعت از ولی فقیه و مبارزه با استبداد مهم‌ترین کلید موفقیت ما در مبارزه با طاغوت و جنگ تحمیلی بود، گفت: مردم کشورمان به پشتوانه عمل کردن به برخی از آیات الهی بر دشمنان فائق آمدند و توانستند ایران اسلامی را به کشوری مستقل و آزاد تبدیل کنند. وی با اشاره به اینکه عمل به دستورات قرآن جهان را به گلستان تبدیل می‌کند، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری با رهنمون‌های خود ما را به تدبر در قرآن و عمل به دستورات الهی دعوت می‌کنند. ایشان امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند که این نامگذاری نیز برگرفته از مفاهیم قرآن کریم است که اگر به درستی به آن توجه کرده و برای عملی کردن آن برنامه‌ریزی کنیم از ذلت نجات می‌یابیم.

  امروز مسابقات قرآن یک رقابت نیست پس از آن حجت‌الاسلام «سید مصطفی حسینی» رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان اوقاف و امورخیریه بر روی سن حاضر شد. وی با بیان اینکه سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با رویکرد آموزشی و فرهنگی برگزار می‌شود، اظهار داشت: امروز مسابقات قرآن یک رقابت نیست بلکه جشنواره‌ و یک فصل آموزشی در سطح استان و کشور است. حجت‌السلام حسینی با اشاره به برگزاری 200 کارگاه آموزشی در حاشیه مسابقات قرآن خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری توجه قاریان به تلاوت های معناگرا است به همین جهت امسال در مسابقات قرآن جایزه ویژه‌ای برای تلاوت معنامحور در نظر گرفته‌ایم.

  افزوده شدن رشته قرائت و حفظ 10 جزء برای نخستین‌بار وی از افزوده شدن رشته قرائت و حفظ 10 جزء برای نخستین‌بار در مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: در سی‌وهفت دوره از برگزاری مسابقات قرآن نوآوری‌های خوبی ایجاد شد که تمامی این ابداعات به خاطر زحمات افراد متخصص و متعهد بوده است که ما امروز از برخی از این پیشکسوتان تجلیل می‌کنیم.

  سپس از ولی یار‌احمدی، سید‌مرتضی سادات فاطمی، هاشم روغنی، حجت‌الاسلام جواد رفیعی، سید‌جواد سادات فاطمی، اسد‌الله ضیایی، مجید باوردی و وحید غفران‌نیا به عنوان خادمان و برگزیدگان دوره‌های گذشته مسابقات سراسری قرآن کریم تجلیل شد.

  در پایان این مراسم نیز «سیدجواد حسینی» قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت. از ساعت 3 امروز نیز رقابت‌های سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور 470 نفر از راه‌یافتگان به مرحله کشوری این مسابقات در شهر تبریز آغاز شد. انتهای پیام/
لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


93/12/06 - 17:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن