تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799134584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از مسابقات تسنیم و تلاوت تجلیل از مدیران قرآنی و رقابت سخت متسابقان/ بوسه بر دستان استاد «بادپا»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از مسابقات تسنیم و تلاوت
تجلیل از مدیران قرآنی و رقابت سخت متسابقان/ بوسه بر دستان استاد «بادپا»
سومین دوره مسابقات «تسنیم» و دومین دوره مسابقات «تلاوت» شب گذشته با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

خبرگزاری فارس: تجلیل از مدیران قرآنی و رقابت سخت متسابقان/ بوسه بر دستان استاد «بادپا»



به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، دومین دوره مسابقات «تلاوت» و سومین دوره مسابقات «تسنیم» ویژه دستگاه‌های فرهنگی شب گذشته اول اسفندماه با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد. نام‌نویسی در این دوره از مسابقات «تسنیم» و «تلاوت» به طور هم‌زمان از 10 شهریورماه آغاز شد که در سومین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» 5 هزار و 571 نفر و در دومین دوره مسابقات «تلاوت» 4 هزار و 845 نفر آمادگی خود را برای شرکت در مرحله استانی این مسابقات اعلام کردند. پس از برگزاری مرحله استانی 406 نفر از شرکت‌کنندگان مسابقات «تسنیم» به کسب حد نصاب نمره شدند که از این تعداد 121 نفر به مرحله کشوری راه یافتند. در مسابقات «تلاوت» نیز 140 نفر در رشته‌های قرائت(تحقیق)، حفظ کل قرآن کریم و حفظ 15 جزء قرآن کریم با کسب حد نصاب نمره موفق به راه‌یابی به مرحله کشوری این مسابقات شدند. آیین افتتاحیه مرحله کشوری این مسابقات چهارشنبه 29 بهمن ماه با حضور «غلامعلی حدادعادل» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران، پیشکسوتان و فعالان قرآنی کشورمان با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط «هادی چارقلو» در سالن سوره حوزه هنری آغاز شد.

در این مراسم «مهدی قره‌شیخلو» مدیر سازمان دارالقرآن با ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقات «تسنیم» و «تلاوت» اظهار داشت: این مسابقات با هدف توسعه برنامه‌های قرآنی و شناخت بیشتر مردم از مفاهیم الهی تدارک دیده شده است. وی با اشاره به وجود 2 هزار مؤسسه قرآنی و بیش از 4 هزار و 500 خانه قرآن شهری و روستایی تحت نظارت سازمان درالقرآن، افزود: تمامی این مؤسسات به صورت مردمی اداره می‌شوند و ما به عنوان دستگاه حاکمیتی تلاش می‌کنیم این نهادها را ساماندهی کنیم که امیدواریم با اختصاص بودجه‌ مناسب به دستگاه‌های قرآنی خدمات بهتری به فعالان قرآنی ارائه دهیم.

  در ادامه این مراسم گروه تواشیح «محراب» به اجرای برنامه پرداخت و پس از آن از مدیران 10 تشکل قرآنی تجلیل به عمل آمد. پس از آن «غلامعلی حدادعادل» نماینده مردم تهران در خانه ملت و مفسر قرآن کریم با بیان اینکه دعوت مقام معظم رهبری از مسلمانان برای بازگشت به سبک زندگی اسلامی جدای از دعوت به سمت تمدن اسلامی نیست، گفت: تمدن اسلامی یک جنبه سخت‌افزاری دارد اما جنبه نرم‌افزاری آن که از اهمیت بیشتری برخوردار است همان فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود که مهم‌ترین سند آن نیز قرآن است.

  وی به وظیفه مسلمانان برای استفاده از آیات الهی در زندگی اشاره کرد و گفت: در جمهوری اسلامی همه ما وظیفه داریم قرآن را از حاشیه زندگی به متن بیاوریم تا تمامی افراد جامعه با قرآن انس داشته باشند که در این راستا توجه به ترجمه‌خوانی قرآن کریم از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ادامه این مراسم از مدیران 10 اتحادیه و مؤسسه قرآنی مردمی موفق تقدیر شد پس از آن نیز با توجه به عملکرد «حسن گروسی» مدیر سابق شبکه قرآن و معارف سیما در سه سال مدیریت موفق وی و توسعه کمی و کیفی برنامه‌های قرآنی در رسانه ملی تجلیل به عمل آمد. قرار بود از «ولی یاراحمدی» مدیر سابق مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه نیز تقدیر شود اما وی در این مراسم حضور نیافت. در پایان این مراسم «احمد حاجی‌شریف» مسئول کمیته فنی مسابقات در قالب کارگاه آموزشی کوتاهی با حضور متسابقان به ارائه توضحیاتی درباره سطح مسابقات و نحوه داوری این مسابقات پرداخت. بر همین اساس پنج‌شنبه 30 بهمن‌ماه از ساعت 8 صبح رقابت 263 نفر از راه‌یافتگان به مرحله کشوری مسابقات «تلاوت» و «تسنیم» آغاز شد. که از این تعداد 104 نفر را بانوان و 159 نفر را آقایان تشکیل می‌دادند.

  در این رقابت‌ها 5 تیم داوری به قضاوت مسابقات پرداختند که مسابقات برادران در محل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و مسابقات خواهران در ساختمان جدید سازمان دارالقرآن برگزار شد.

  سطح متسابقان در برخی رشته‌ها همچون مفاهیم و حفظ موضوعی قرآن کریم آنقدر نزدیک بود که به گفته داوران این رقابت‌ها انتخاب نفرات اول تا سوم را با مشکلاتی همراه می‌کرد بر همین اساس مسئولان برگزاری در رشته حفظ موضوعی قرآن برای انتخاب نفرات برگزیده از شرکت‌کنندگان آزمون شفاهی نیز اخذ کردند. در رشته مفاهیم نیز چهار نفر از بانوان موفق به کسب نمره 100 شدند بر همین اساس آزمون مجدد برگزار شد.

  این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران تا ظهر جمعه اول اسفندماه ادامه داشت که نفرات برگزیده این رقابت‌ها عصر همان روز در مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل شدند. مراسم اختتامیه مسابقات قرآن «تسنیم» و «تلاوت» هم‌زمان با نهمین دوره تکریم چهره‌های قرآنی شب گذشته با حضور حجت‌الاسلام «سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام «سید مهدی خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران و فعالان قرآنی کشور در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

  در ابتدای این مراسم «کریم منصوری» قاری بین‌المللی قرآن کشورمان به تلاوت آیاتی از قران کریم پرداخت پس از آن نیز «مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به برنامه‌های این مراسم و دستاوردی از برگزاری مسابقات «تسنیم»، گفت: یکی از نتایج این مسابقات تشکیل شورای سیاست‌گذاری توسعه فعالیت‌های قرآنی در دستگاه‌های فرهنگی است که کار خود را به زودی آغاز می‌کند. پس از آن نیز از برگزیدگان مسابقات «تسنیم» و «تلاوت» با اهدای جوایزی تقدیر شد. در ادامه گروه تواشیح «محراب» به اجرای برنامه پرداخت و کلیپی از حافظان درجه 1 و 2 قرآن، اساتید و پیشکسوتان و چهره‌های قرآنی که در این مراسم تجلیل شدند، پخش شد.

  سپس حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بر روی سن حاضر شد. وی با اشاره به اینکه قرآن نقشه راه را برای رسیدن به کمال تعریف می‌کند، گفت: مخاطب قرآن همه افراد بشر برای هدایت هستند، البته «هدی للمتقین» به معنای ارائه راه نیست بلکه برای رساندن به مقصد است. همانطور که در سوره حمد هم درخواست برای رسیدن به مقصد را داریم. نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: قرآن وقتی انسان را به مقصد می‌رساند که او به ویژگی‌هایی آراسته باشد که یکی از آنها تقوا است. قرآن دست این افراد را می‌گیرد و به مقصد می‌رساند. همچنین کسی که از مرحله تقوا بالاتر باشد، از هدایت قرآن در مراحل بالاتر بهره می‌برد. ابوترابی‌فرد نماز را مصداق بارز عبودیت دانست و گفت: نتیجه ارتباط با خدا با نفس ارتباط دارد، عبودیت نفس هم در برابر خالق هستی در نماز تجلی پیدا می‌کند، پس نماز مصداق بارز عبودیت و بندگی است.

  در ادامه این مراسم از چهره‌های قرآنی کشورمان تجلیل به عمل آمد که برای اهدای جوایز این چهره‌های قرآنی از استاد «هوشنگ بادپا» نیز دعوت شد که «عباس سلیمی» پیشکسوت قرآنی کشورمان بر دستان استاد «بادپا» بوسه زد.

  سپس از فعالیت های قرآنی «مصطفی صدرزاده» مدیر اسبق شبکه قرآن و معارف سیما و پیشکسوت قرآنی و «آرزم» هنرمند قرآنی تجلیل تقدیر شد. در پایان این مراسم نیز «سیدمحسن موسوی‌بلده» دعای ختم قرآن را قرائت کرد و منتخبان نهمین دوره تکریم چهره‌های قرآنی با هم عکس یادگاری گرفتند بر همین اساس پرونده دومین دوره مسابقات «تلاوت» و سومین دوره مسابقات «تسنیم» بسته شد. انتهای پیام/

93/12/02 - 13:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن