تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820551328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداري ها به خلق منابع درآمدي پايدار و ارتقا بهره‌وري توجه کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ اسفند ۱۳۹۳ (۹:۴۹ق.ظ)
نائب رئيس مجلس: شهرداري ها به خلق منابع درآمدي پايدار و ارتقا بهره‌وري توجه کنند نائب رئيس اول مجلس در مراسم اختتاميه چهارمين نمايشگاه جامع مديريت شهري و دستاوردهاي شهرداري‌ها تاكيد كرد: شهرداري ها براي گسترش خدمات بايد به دو نكته توجه كنند، يكي اينكه منابع درآمدي پايدار و مطمئن خلق شود و ديگري آنكه بهره‌وري ارتقا يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدحسن ابوترابي فرد بعدازظهر سه‌شنبه 5 اسفندماه در مراسم اختتاميه چهارمين دوره نمايشگاه جامع مديريت شهري و دستاوردهاي شهرداري‌ها در سالن کنفرانس محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران با اشاره به منشور حکمراني حضرت اميرالمؤمنين (ع) خطاب به حکمرانان سرزمين‌هاي اسلامي گفت: در اين منشور چهار وظيفه براي حکمرانان سرزمين‌هاي اسلامي تبيين شده است که همين چهار وظيفه امروز نيز بايد در دستور کار مديران و مسؤولين کشور قرار گيرد.
وي افزود: جمع‌آوري ماليات يا تأمين منابع مالي يکي از وظايف حکومتي هست که مسؤولين کشور با تأمين آن مي‌توانند خدمات مناسب را به شهروندان ارائه کنند. البته اين مسئله در کشور جمهوري اسلامي ايران به‌عنوان يک اصل مغفول مانده است.
نايب‌رئيس اول مجلس شوراي اسلامي، وظيفه دوم را تأمين امنيت خواند و افزود: خوشبختانه امروز جمهوري اسلامي ايران به لحاظ تأمين امنيت در دنيا رتبه نخست را دارد و در عمر سپري‌شده از انقلاب اسلامي کشورمان به نمادي از امنيت تبديل‌شده است. البته اين موضوع به حوزه وظايف مديريت شهري خيلي مرتبط نيست.
ابوترابي فرد افزود: تربيت نيروي انساني سومين وظيفه مديران شهري است که در اين حوزه خود مديران شهري مسئوليت دارند، همان‌طور که شوراهاي اسلامي و شهرداران براي تربيت نيروهاي انساني در کشور مسؤوليت دارند.
وي چهارمين وظيفه حکومت‌هاي اسلامي را آباداني و عمراني سرزمين‌هاي اسلامي خواند و گفت: مسؤولين شهرها و روستاها اولاً بايد منابع مطمئن و پايدار را خلق کنند و در مرحله بعد نقش مهم خود را در توسعه نيروي انساني ايفا کنند. قطعاً در مراحل بعدي بايد نقش کليدي خود در عمران و آبادي را با استفاده از منابع درآمدي پايدار ايفا کند.
وي با اشاره به انضباط مالي به‌عنوان يکي از الزامات توسعه در کشور گفت: انضباط مالي يعني موازنه بين درآمد و هزينه‌ها. اگر مي‌خواهيم خدمات خود را گسترش دهيم از منابع درآمدي پايدار و مطمئن بايد استفاده کنيم و در مرحله بعد بهره بري از منابع را افزايش دهيم.
ابوترابي فرد تأکيد کرد:‌ با خلق منابع درآمدي پايدار و داشتن نقشه راه پايدار مي‌توان عمران و آباداني متوازن را محقق کرد. بايد در ارائه خدمات در سطح کشور شاهد توازن باشيم و اين توازن تنها با داشتن نقشه راه دقيق محقق مي‌شود.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پويايي مديريت شهرهاي کشور ادامه داد: اگر نحوه مديريت کلان‌شهرها در کشور ظرف ده سال آينده بررسي کنيم قطعاً شاهد آباداني شهرها به‌ويژه کلان‌شهرهاي کشور خواهيم بود. يکي از دلايل مهم تحول مديريت شهري فرصت‌هايي است که قانون براي مديريت‌هاي شهري در نظر گرفته است. در چارچوب اختيارات و فرصت‌هايي که قانون در اختيارمان قرار داده و با استفاده از منابع درآمدي پايدار مي‌توانيم آباداني و عمراني شهرها را دنبال کنيم.
وي تأکيد کرد: با توجه شرايط موجود و تمام فشارهاي مالي بر شهرداري‌ها باوجود اختيارات قانوني که اين شهرداري‌ها دارند مي‌توانند در اوج تحريم‌ها پويايي خود را حفظ کنند و قطعاً اين رمز پايداري شهرداري‌ها است.
نائب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برگزاري چهارمين دوره نمايشگاه جامع مديريت شهري و دستاوردهاي شهرداري‌ها گفت: اين نمايشگاه فرصت مناسبي را براي بهره بري بهتر از منابع درآمدي ايجاد مي‌کند به‌نحوي‌که توليدکنندگان با نيازهاي شهرداري‌ها آَشنا مي‌شوند و مطابق آن گام برمي‌دارند.
ابوترابي فرد افزود: درگذشته توليد کالا نقش محوري را ايفا مي‌کرد و توليد کالا بود که بازار را به دست مي‌گيرد اما امروز بازار تبديل به يک بازار پررقابت و سختي شده و توليدکننده‌اي در اين بازار موفق است که بازار مطمئني را به دست آورده باشد و اين نمايشگاه اين فرصت را براي توليدکنندگان به وجود آورده است. قطعاً در منطقه با توجه به کشورهاي همسايه بازار مناسبي را در اختيارداريم. امروز بازار عراق ظرفيت بالايي را در اختيار کشورمان قرار مي‌دهد تا توليدکنندگان ما بتوانند توليدات خود را در اين بازارها عرضه کنند.
وي تأکيد کرد: اميدوارم توليدکنندگان کشور با شناخت نيازهاي شهرداري‌ها و استفاده از فرصتي که اين نمايشگاه در اختيارشان قرار مي‌دهد متناسب با بازار گام بردارد. قطعاً دولت و مجلس اين همت رادارند که در کشور شهرهاي بهتري داشته باشيم. امروز دغدغه دولت اين است که شهرداران خدمات بهتري به مردم ارائه کنند. مجلس نيز هر پيشنهادي که موضوع کمک به شهرداري‌ها و دهياري‌ها بوده با بالاترين امکان رأي به تصويب رسانده اما برخي محدوديت‌ها نيز وجود دارد که باعث مي‌شود بعضي از مشکلات در خصوص شهرداري‌ها و دهياري‌ها همانند سابق ادامه پيدا کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن