تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820860742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حیات اقتصاد و جامعه در تداوم صنایع آب و برق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وزیر نیرو در همایش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اعلام کرد: حیات اقتصاد و جامعه در تداوم صنایع آب و برق خبرگزاری پانا: وزیر نیرو تکیه بر مدیریت پدافند غیر عامل را رکن جدای ناپذیر صنعت آب و برق عنوان کرد و گفت: برق و آب صنایع وابسته به یکدیگرند و زیر ساخت تمام صنایع و حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، خدمات و رفاه اجتماعی را در تدام خود دارد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۵ اسفند ساعت 10:03

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا، حمید چیت چیان با اشاره به حساسیت ویژه آب و برق اظهار کرد: این دو صنعت زیر ساخت توسعه کشور هستند و در تمام بخش های از جمله، کشاورزی، صنعت و خدمات نقش کلیدی ایفاء می کند به نحوی که اختلال در این دون صنعت کلیدی تمام بخش ها با توقف و اختلاتل مواجه می شوند. وی ادامه داد: جریان برق و دسترسی به منابع آب حیات حوزه کشاورزی را به مخاطره می اندازد به علاوه که حیات روزمره زندگی مدرن در عصر ارتباطات با جریان برق گره خورده است. وزیر نیرو با بیان پیوستگی دو صنعت آب و برق به یکدیگر، گفت: این دو صنعت اثر مستقیم به رفاه و توسعه زندگی آحاد مردم دارند و تأمین زندگی سهل در گرو بهره مندی از انرژی برق است و تدوام جریان برق و جریان آب رفاه اجتماعی را تضمین می کند. چیت چیان خاطر نشان کرد: در سایر خدمات تا این میزان حساسیت تداوم خدمات وجود ندارد چرا که سایر خدمات به این شکل در تداوم بهره مندی عموم جامعه است و این مهم این را می رساند که ارائه خدمات آب و برق تعطیلی بردار نیست. وی تأکید کرد: در هفت سال گذشته کشور دچار خشکسالی بودیم و این صنعت حیاتی در مخاطره است چرا که متوسط بارندگی به 200 میلی متر کاهش یافته و این یک هشدار بسیار جدی است و امسال با کاهش 18 درصدی بارش نسبت به مدت مشابه مواجه بودیم. وزیر نیرو که در اولین همایش سالانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در صنعت آب و برق سخن می گفت، افزود: میزان پوشش برفی کشور تا 40 درصد کاهش یافته و در این شرایط ارائه خدمات حوزه آب به سهولت 10 سال گذشته نیست اما لازم است خدمات مطلوب تری را به جامعه عرضه کنیم. چیت چیان خطاب به مدیران ارشد وزارت نیرو عنوان کرد: شما به خوبی مطلع هستید که منابع به دست آمده از ارائه خدمات در شهر تنها 35 درصد در شهر ها، 12 درصد بخش کشاورزی و 17 درصد در حوزه کشاورزی صرفا در بخش آب های سطح است و نه آب های زیر زمینی در حوزه کشاورزی. وی به ارائه خدمات رایگان به حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: فاصله درآمدها و هزینه ها فشار بسیاری را به صنعت برق تحمیل می کند و این در مورد خدمات برق نیز می باشد که فشار اقتصادی بسیاری را به صنعت آب و برق وارد کرد و منجر به بدهی های انباشته وزارت نیرو به پیمانکاران صنایع آب و برق شده است.
وزیر نیرو با تأکید بر این مهم که هم اکنون در شرایط عادی فعالیت های خود را انجام نمی دهیم، ادامه داد: با تدبیر و مدیریت صحیخ می توانیم مدیریت بحران و پدافند غیر عامل را اجرا کنیم و خدمات حوزه صنعت آب و برق را توسعه و بهره وری را در شرایط بحرانی فعلی ارائه کنیم. چیت چیان از تشکیل ستاد بحران در وزارت نیرو برای ارائه خدمات در بحران پیش بینی شده در تابستان سال 94 اعلام کرد: صنعت آب و برق در هر سال با مشکلاتی پیش روست به نحوی که سال گذشته با بارش شدید برف در شمال کشور دچار اختلال شد و امسال با کاهش بارندگی و باید این صنایع را به گونه ای مدیریت کنیم تا به درستی در بحران ها اقدام انجام دهیم. وی افزود: سوانح و حوادث محیطی کشور ما فعالیت را در شرایط با مخاطره بالا به وجود آورده و نیازمند مدیریت با تأکید بر خدمات مطلوب در حوزه آب و برق است و ایجاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل به نحوی است که از طراحی، سیاست گذاری و بهره برداری جزء لاینفک وظایف مدیرن وزارت نیرو است. وزیر نیرو از قطع نیروگاه های برق آبی در تابستان سال آینده برای تأمین نیاز آبی حوزه کشاوری خبر داد و یادآور شد: این مهم می تواند فشار بسیاری را به صنعت برق و نیروگاه های برق آبی در سال آینده تحمیل کند که به تازگی سرمایه گذاری در آنها شده است. چیت چیان درباره مخاطرات حوزه آب و برق کشور و ضرورت شناسایی آنها گفت: هم اکنون بهره برداری از تمام تأسیاست این دو صنعت توسط شبکه سراسری است و بارها و بارها توسط برخورد خصمانه دشمن مواجه شده است و این مهم را با نگاه صیانتی در برنامه داریم و یکی از دغدغه های کلیدی این دو صنعت پایه کشور است. وی ظهور برنامه ریزی در سیاست گذاری های اتخاذ شده را مهم دانست و افزود: در حال حاضر در این بخش به سیاست گذاری در شکل اجرا مانند واحدهای محلی در تولید برق برنامه ریزی های جدید برای مقابله با بحران های احتمالی و پیش گیری از قطع برق در شرایط پیش بینی نشده تأکید می شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن