تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804477686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان راهبردی در جامعه تبدیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فیروزفر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان راهبردی در جامعه تبدیل شود
عضو کمیته علمی محورهای راهبردی کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه جامعه نیازمند اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولید داخل است، گفت: باید به بحث مدیریت مصرف بیشتر توجه شود ، چرا که مدیریت مصرف یکی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است که بر مصرف متعادل و پرهیز از اسراف تاکید دارد.

اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان راهبردی در جامعه تبدیل شود / نیازمند اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولید داخل هستیم
"فیروزفر"در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، بااشاره به  ضرورت‌های تحقق اقتصادمقاومتی در جامعه، گفت: اهمیت پرداختن به اقتصاد مقاومتی و الزامات آن در جامعه باید روشن شود و در شرایط تحریم و فشار اقتصادی تحول در ساختار اقتصادی کشور ضروری است.
 
وی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای محکم بودن، مقاومت، تاب آوری و انعطاف پذیری اقتصاد در برابر تحریم‌ها و بحران‌های ایجاد شده است.
 
 عضو کمیته علمی محورهای راهبردی کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان راهبردی در جامعه تبدیل شود، اظهار داشت: برای تحقق این هدف به یک فرآیند بلندمدت نیاز داریم. اقتصاد مقاومتی در تحریم خود را با شرایط موجود طبیق می دهد و ثبات خود را حفظ می کند.
 
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی محرومیتی برای مردم به همراه ندارد، تصریح کرد: در هدف اصلی این نوع اقتصاد مردمی کردن آن است و این روند، بنیان اقتصادی را مستحکم و مقاومت مردمی را در برابر تهدیدات بالا می‌برد و زیرساخت‌های اقتصادی را از عدم تعادل به سمت تعادل هدایت می‌کند.
 
فیروزفر عنوان کرد: ‌اقتصاد مقاومتی از یک اقتصاد منابع محور به سمت یک اقتصاد دانش و تولید محور حرکت می‌کند، یعنی در اینگونه اقتصاد تکیه بودجه بر فروش نفت نیست و جای نفت را دانش و تولید می‌گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد ریاضتی نیست، گفت: این نوع از اقتصاد انعطاف دارد و در شرایط بحران خود را در حالت تعادل نگه می‌دارد.
 
عضو کمیته علمی محورهای راهبردی کنگره ملی اقتصاد مقاومتی،گفت: هم‌اکنون ساختار بودجه و نظام بودجه ریزی کشور متکی به نفت است و در شرایط تحریم، اقتصاد متکی به نفت متزلزل و به زیان کشور است. نظام بودجه ریزی باید تحول ساختاری داشته باشد و در این شرایط، توجه به اقتصاد مقاومتی به شدت احساس می‌شود.
 
وی بیان داشت: عدم مدیریت بهینه در منابع، ‌بنگاه‌ داری دولتی در تأمین منابع مالی و عدم در اختیار گذاشتن منابع به بخش خصوصی از مشکلات سیستم اقتصادی کشور است در حالیکه بخش خصوصی توان تولید بالایی دارد.
 
فیروزفر ادامه داد: در حال حاضر جوانان ما با فکر و اندیشه می توانند تحولی عظیم را در حوزه های مختلف ایجاد کنند اما متاسفانه ما از توان و ظرفیت فکری آنها غافل هستیم.
 
وی بااشاره به اقتصاد مقاومتی و الگوی سبک زندگی به عنوان سند راهبردی حرکت کشور اظهار داشت: هم‌اکنون در روش زندگی فردی و اجتماعی اهدافی متفاوت با سبک زندگی ایرانی و اسلامی دنبال می‌شود.
 
عضو کمیته علمی محورهای راهبردی کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه اغلب جامعه توجهی به تولید داخل و ظرفیت‌های موجود در کشور ندارند، گفت: یکی از دلایل مطرح شدن اقتصاد مقاومتی از جانب رهبر معظم انقلاب، ایجاد تغییر در سبک زندگی و توجه مردم به مصرف گرایی بوده است.
 
وی عدم استقبال از تولید داخلی را برای کشور آسیب پذیر دانست و افزود: عدم خرید کالای داخل یعنی وابستگی شدید به درآمدهای نفتی و این موضوع حوزه اقتصادی و دیپلماسی کشور را آسیب پذیر می‌کند.
 
فیروزفر تصریح کرد:‌ طی 40 تا 50 سال گذشته متوسط نرخ رشد اقتصادی در کشور 4.8 درصد بود، آیا این نرخ رشد برای کشوری با 80 میلیون جمعیت و این تعداد بیکار متناسب است و با نرخ رشد 4.8 می‌توان به کشور اول منطقه تبدیل شد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: ارقام گزارش‌های اقتصادی و برآورد بانک مرکزی می‌گوید باید نرخ رشد کشور به بالای 12 تا 13 درصد برسد که کشور از رکود خارج و به وجهه مناسب اقتصادی دست یابد. یکی از راه های تحقق این هدف اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است.
 
انتهای پیام/







کد خبر: ۵۱۳۱۰۸۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن