تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798723102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارزیابی واقعی‌موساد از برنامه هسته‌ای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: گزارش ها حاکی از انتشار اسنادی درباره ارزیابی واقعی سرویس جاسوسی رژیم اسرائیل از برنامه هسته ای ایران است که از سوی منابعی غیر از اسنودن در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

به گزارش تراز ،افشاگری درباره ارزیابی واقعی موساد از برنامه هسته ای ایرانطی یکی دو سال اخیر، هر جا صحبتی از افشاگری درباره فعالیت های جاسوسی غرب به میان آمده، نام ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نیز به همراه آن مطرح شده است. با این حال، اکنون گزارش ها حاکی از انتشار اسنادی درباره ارزیابی واقعی سرویس جاسوسی رژیم اسرائیل از برنامه هسته ای ایران است که از سوی منابعی غیر از اسنودن در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

شبکه خبری «الجزیره» گزارش داده طی روزهای آتی، صدها سند محرمانه متعلق به سازمان اطلاعات آفریقای جنوبی را منتشر خواهد کرد که در آن ها، جزئیات دیدار عاملین «موساد» با مقامات دیگر دولت ها درباره برنامه هسته ای ایران و همچنین ارزیابی واقعی این سازمان از برنامه مذکور مورد اشاره قرار گرفته است.

گفته می شود پس از افشای اسناد مربوط به فعالیت های جاسوسی آمریکا در مناطق مختلف جهان از سوی ادوارد اسنودن در سال ۲۰۱۳، اسنادی که قرار است توسط الجزیره منتشر شود، مهمترین و قابل توجه ترین افشاگری درباره فعالیت های جاسوسی بین المللی به شمار می رود. قرار است روزنامه «گاردین» نیز در انتشار این اسناد با الجزیره همکاری داشته باشد.

گفته می شود در این اسناد، «ارزیابی واقعی موساد از برنامه هسته ای ایران» افشا خواهد شد. افزون بر این، اسنادی به قلم کارمندان سازمان اطلاعات دولتی آفریقای جنوبی نیز در این مجموعه وجود دارد که شامل گزارش های مربوط به دیدارهای اعضای این سازمان با مقامات سازمان های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس، روسیه و دیگر کشورهاست.

هرچند هنوز متن این اسناد منتشر نشده، اما برخی از مهمترین محورهای مربوط به این موضوع در رسانه های غربی مورد اشاره قرار گرفته است. از جمله این موارد، می توان به سندی اشاره کرد که نشان می دهد درست یک ماه پس از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل هشدار داد ایران ظرف مدت حداکثر یک سال به سلاح هسته ای دست خواهد یافت، موساد به طور محرمانه به متحدین اسرائیل اعلام کرده که ایران در حال ساخت سلاح هسته ای نیست.

مورد دیگر، مربوط به درخواست کمک سازمان جاسوسی انگلیس (MI۶) از آفریقای جنوبی برای به استخدام درآوردن یک مقام کره شمالی است که پیشتر از قبول این موضوع سر باز زده بود. همکاری سازمان های اطلاعاتی آفریقای جنوبی و اتیوپی برای خنثی کردن طرح ترور یک دیپلمات سرشناس آفریقایی، از جمله دیگر مواردی است که قرار است در اسناد مذکور به آن ها اشاره شود.

ساعتی پیش، بخش نخست از اسناد جاسوسی مورد اشاره، توسط الجزیره و گاردین منتشر شد. الجزیره با انتشار نخستین بخش از این اسناد، درباره ارزیابی موساد از فعالیت های هسته ای ایران نوشت کمتر از یک ماه بعد از هشدار نتانیاهو در سال ۲۰۱۲ در صحن مجمع عمومی سازمان ملل متحد سازمان جاسوسی اسرائیل به این ارزیابی رسیده است که ایران «در حال انجام فعالیت­های لازم برای ساخت بمب نیست».

الجزیره نوشت کمتر از یک ماه بعد از هشدارهای بنیامین نتانیاهو در سال ۲۰۱۲ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر اینکه ایران ۷۰ درصد راه برای ساخت سلاح هسته‌ای را پیموده سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی بر این باور بوده که ایران در حال انجام فعالیت‌های لازم برای ساخت بمب نیست.

اسناد محرمانه‌ای که واحد پژوهش الجزیره به آن دست یافته نشان می‌دهند سازمان موساد در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۲ نامه‌ای فوق محرمانه به آفریقای جنوبی فرستاده است. این نامه مربوط به ارزیابی‌های موساد از فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

نامه موساد، ظاهراً به نقاشی ارائه شده توسط نتانیاهو به سازمان ملل که مدعی بود ایران به سرعت در حال حرکت به سوی بمب هسته‌ای است تفاوت‌های زیادی دارد.

موساد در آن نامه با نوشتن اینکه ایران هیچ‌گونه فعالیتی برای ساخت سلاح هسته‌ای انجام نداده تصریح کرده دانشمندان ایران در تلاش هستند تا شکاف‌ها را در حوزه‌هایی که کاملاً قانونی هستند مانند رآکتورهای غنی‌سازی از بین ببرند. با این وجود، موساد ادعا کرده این فعالیت‌ها می‌توانند زمان لازم برای ساخت بمب را از زمان صدور دستور برای این اقدام کاهش دهند.


منبع: تابناک


سه شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 08:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن