تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798608151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلن‌ایر: ایران آماده «بله»گفتن باشد هم تحریم‌ها برداشته می‌شود هم برنامه هسته‌ایش حفظ می‌شود /صلاح مملکت خویش خسروان دانند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آلن‌ایر: ایران آماده «بله»گفتن باشد هم تحریم‌ها برداشته می‌شود هم برنامه هسته‌ایش حفظ می‌شود /صلاح مملکت خویش خسروان دانند
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر این باور است که یکی از دلایل موفقیت مذاکرات هسته ای این است که جزئیات آن تاکنون به خارج درز نکرده است.
خدیجه غبیشاوی- آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا که اغلب تیم مذاکره کننده این کشور در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 را همراهی می کند، به دلیل آشنایی با زبان فارسی و تسلطش به این حوزه بیشتر مورد توجه خبرنگاران ایرانی است.

وی در گفت‌وگویی با نامه نیوز به بی‌تاثیری تنش میان روسیه و غرب بر سر اوکراین با مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، مشارکت یکسان کشورهای گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای و لزوم اهمیت بیشتر مذاکرات دوجانبه تهران - واشنگتن و سخنان اخیر باراک اوباما درباره لزوم تصمیم گیری ایران اشاره کرده است.

اتحاد درونی اعضای گروه 5+1 خدشه ناپذیر است

آل ایر در پاسخ به سوالی درباره رایزنی ‌های هسته ای ایران و روسیه و تاثیر تنش میان مسکو و غرب بر سر اوکراین بر مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، گفت: همه می‌دانند که آمریکا و اروپا بر سر سرنوشت اوکرین اختلافات جدی با روسیه دارند.  اما انسجام و اتحاد درونی همه اعضای گروه پنج بعلاوه یک، از جمله روسیه، خدشه و خلل ناپذیر است.  از این رو خیلی خوشحالیم که جمهوری اسلامی ایران با اعضای مختلف گروه پی ۱+۵ جلسات دوجانبه دارد.  


ایران از یکایک اعضای 5+1 پیام یکسان شنیده است


وی در این باره افزود: ایران از یکایک اعضای این گروه پیام یکسان شنیده است و مصلحت ایران این است که در جهت اثبات ادعاهای صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش عمل کند، تا نگرانی های جامعه جهانی برطرف شوند و تحریم های باصطلاح "هسته ای" بر طرف شوند.



مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا مهم است چون بسیاری از نظام تحریم‌های موجود مربوط به قوانین آمریکایی‌اند



این مقام وزارت خارجه آمریکا درباره این ادعا که مذاکرات از 1+5 با ایران به مذاکرات 1+1 میان ایران و آمریکا تبدیل شده است، نیز گفت:اصلاً و ابداً.  همه اعضای گروه ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران جلسات دوجانبه داشته اند. برگزاری جلسات دوجانبه ایران و آمریکا مهم است چون خیلی از نظام تحریم های موجود مربوط به قوانین آمریکایی اند.

وی در خصوص اینکه آیا مشارکت دیگر اعضای گروه 1+5 در مذاکرات هسته‌ای نیز کاهش یافته است، نیز گفت:  جلسات دوجنانبه میان ایران و آمریکا در چارچوب روند مذاکرات ۱+۵ اتفاق می افتد و ما همیشه در باره نتایج این جلسات دوجانبه سایر اعضا را در جریان می گذاریم, و سایر اعضا هرباری که با ایران جلسه دوجانبه داشته باشند، همین کار را می کنند.

خیلی پیشرفت کرده، خیلی از مسیر را طی کرده ایم و فاصله‌ها کوتاه شده‌اند

سخنگوی وزارتخارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش درباره پاسخ رئیس جمهوری ایران به سخنان رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود تصمیم گیری برعهده غرب است و ایران اراده سیاسی خود را  ثابت کرده است و اینکه تهران و غرب تا چه میزان به خط پایان مذاکرات هسته ای نزدیک شده اند، گفت: اول از همه اجازه بدهید نگاهی به گذشتۀ این مذاکرات بیاندازیم، چون از آغاز این مذاکرات خیلی پیشرفت کرده ایم و خیلی از مسیر لازم را طی کرده ایم، و این مسئله کوچکی نیست. 

مسائل باقیمانده فنی نیست و ایران می تواند تصمیمی بگیرد

وی افزود: در حال حاضر، همانطور که اخیرا آقای اوباما، رییس جمهوری ما، گفته اند، در طول روند این مذاکرات مسائل مشخص و روشن شده اند و فاصله ها کوتاه شده اند. حالا بعد از این همه تلاش های فراوان هیئت های مذاکره کننده و پیشرفت و نزدیکتر شدن فاصله بین مواضع، مسایل مهم باقی مانده دیگر فنی نیستند و ما در موقعیتی قرار داریم که ایران می تواند تصمیمی بگیرد.

واقعاً امکان رسیدن به توافق نهایی، جامع و برد- برد وجود دارد 


وی همچنین تاکید کرد: ایران می تواند تصمیم بگیرد، اگر توافق کنند، می توانند از نیروی صلح آمیز هسته ای برخوردار باشند و در عین حال به دنیا ضمانتی قطعی و قابل راستی آزمایی می دهند که ایران در پی سلاح هسته ای نیست.  فرض بر اینکه آنچه ادعا شده توسط ایران و مقام رهبری در مورد حرام بودن سلاح کشتار جمعی صحت داشته باشد و اینکه قصد داشتن چنین سلاحی را ندارند، واقعاً امکان رسیدن به توافق نهایی، جامع و برد- برد وجود دارد. 

اینطور نیست که ایران بین برنامه هسته ای و برداشته شدن تحریم‌ها یکی را انتخاب کند


آلن ایر همچنین گفت: بنظر من ، بعضی رسانه های ایران سوءتفاهم قالب را منعکس می کنند که ایران باید بین این دو گزینه یکی را انتخاب کند: یا برنامه هسته ای مناسب با نیازهای عملیش یا برداشته شدن تحریم ها و رونق اقتصادی، اما این اصلا اینطور نیست. بله، در اثر عدم همکاری لازم ایران بعنوان کشور عضو معاهده عدم گسترش سلاح هسته ای،  با آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل متحد، و در اثر عدم شفافیت لازم برنامه هسته ای ایران، برنامه هسته ای اش برای مدتی باید محدودیت هایی داشته باشد، چنانچه در برنامه اقدام مشترک آمده است:

" راه حل جامع مذکور مبتنی بر این اقدامات اولیه بوده و به یک گام نهایی منجر خواهد شد که دوره زمانی آن مورد توافق قرار گرفته و به رفع نگرانی ها می انجامد. این راه حل جامع، ایران را قادر می سازد تا به طور کامل از حقوق خود در بهره‌ گیری از انرژی هسته یی برای اهداف صلح آمیز بر اساس مواد مرتبط در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌یی و با رعایت تعهدات خود بر طبق معاهده از آن برخوردار شود. "

صلاح مملکت خویش خسروان دانند /آیا ایران آماده بله گفتن است؟


وی ادامه داد: بقول معروف "صلاح مملکت خویش خسروان دانند،" اما بنظر من سوال پیش روی دولت و ملت ایران این است که آیا ایران آمادۀ "بله گفتن" است که اگر بتواند این کار را بکند هم تحریم ها برداشته شوند و هم بتوانند از انرژی هسته ای استفاده کنند.

یکی از عللی که تابحال اینقدر پیشرفت کرده ایم حفظ محتویات مذاکرات و درزنکردن آن است


وی در پاسخ به آخرین سوال درباره اینکه در حال حاضر عمده اختلافات باقی مانده در مذاکره هسته ای میان ایران و گروه 1+5 را چه مسائلی تشکیل می دهند و اینکه گفته می شود بر سر تعداد سانتریفیوژها اختلافات کاهش یافته است، نیز گفت:  یکی از عللی که تابحال اینقدر پیشرفت کرده ایم حفظ محتویات مذاکرات و درزنکردن آن است، و من قصد ندارم جزییات مذاکرات را فاش کنم. 


انشاالله با شجاعت و درایت می توانیم به توافق برسیم


آلن ایر تاکید کرد: به این نکته بسنده می کنم که مواضع همدیگر را خوب درک می کنیم و همه ابعاد مواضع و موانع موجود قابل درک هستند.  همانطور که آقای اوباما گفته اند، حالا وقت تعمق و تأمل و تصمیم گیری است. انشاالله با درایت، شجاعت و بصیرت می توانیم به توافق برسیم.






۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن