محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843543539
گفتوگو با بازیگر «ماهی و گربه» / کریمی: نخواستم نقش تکراری پلیس و قاضی را بازی کنم
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
گفتوگو با بازیگر «ماهی و گربه» / کریمی: نخواستم نقش تکراری پلیس و قاضی را بازی کنم فرهنگ > سینما - بابک کریمی که با بازی در چهار فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، یافتن فضای تازه را یکی از ملاکهای خود برای گزینش نقش اعلام کرد.
امیر خسروی یگانه: کریمی که به واسطه حضور در فیلم «جدایی نادر از سیمین» در نقش بازپرس، بیش از پیش در ایران شناخته شد، در جریان سی و سومین جشنواره فیلم فجر چهار اثر «مرگ ماهی»،«خانه دختر»، «داره صبح میشه» و «موقت» را داشت. فیلم «360درجه» با بازی او نیز آماده نمایش بود که راه به جشنواره نبرد.
از چندی پیش «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری و با بازی او در گروه سینمایی هنر و تجربه به نمایش درآمده است. بازی کریمی در این فیلم یکی از نکات جذاب فیلم مکری محسوب میشود.
این بازیگر که سالها در ایتالیا زندگی میکرد و در آن کشور بیشتر سرگرم تدوین فیلم بود، حالا چندیست که در ایران مستقر شده و بیشتر به کار بازیگری میپردازد. او در گفتوگو با خبرآنلاین در مورد نگاهش به بازیگری و حضور در فیلم «ماهی و گربه» صحبت کرد.
آقای کریمی خیلیها با دیدن شما در «ماهی و گربه» شوکه شدند. از حضورتان در این فیلم بگویید بعد از «جدایی» و صحبتهایی که در مورد کارم شد، موجب شد به این نتیجه برسم که گویا عاقبت ما قرار است در مسیر بازیگری پیش برود. چند قاعده برای خودم گذاشتم که نتیجه حضورم طی سالهای قبل در ایتالیا بود. یکی اینکه نقشی را که یکبار بازی کردم دوباره تکرار نکنم. بعد از «جدایی...» حدود یک سال کار نکردم فقط چون نقش پلیس و وکیل و مامور اطلاعات پیشنهاد میشد. دوما میخواهم فیلمهایی کار کنم که کمی ریسکپذیری و جسارت درش باشد وگرنه میتوانم بروم سریال بازی کنم، اما دوست دارم کشفی وجود داشته باشد. میخواهم پایم را روی زمینی بگذارم که تا به حال نگذاشتم. این ناشناخته بودن است که برایم جذابیت دارد. خیلی فیلمنامههای خوبی پیشنهاد میشود ولی فیلمنامههایی هستند که صد تا مشابه آنها را دیدهام. وقتی فیلمنامه را میبندم تمام فیلم از پیش چشمم میگذرد، یا نقش تکراری است. «ماهی و گربه» یا «من از سپیده صبح بیزارم» یا بقیه کارهایی بازی در آنها را پذیرفتم اینطور نبودند. ناشناخته بودن نقشها که گاه برای برخی بازیگران ترس ایجاد میکند برای شما جذاب است. من میتوانستم تا الان 20 فیلم در نقش پلیس و قاضی و ... بازی کنم و نانم در روغن باشد؛ درآمد بالا و ماشین شاسی بلند و ... ولی نمیتوانم راه سریدوزی را پیش بگیرم. خودم نمیتوانم، افسردگی میگیرم. اصلا به همین دلیل سراغ بازیگری آمدم، به خاطر همین تکرار نشدن و گرنه همان کارم در زمینه تدوین را ادامه میدادم. شما از طریق بازیگری میتوانید تجربههای انسانی که تا به حال نداشتهاید تجربه کنید. من از طریق شخصیتهایی که به سراغشان میروم، میتوانم تمام احساساتم را تخلیه کنم. این اتفاق به چه شکل میافتد؟ خب کار میبرد.خیلیها فکر میکنند نقش را باید سر صحنه آفرید یا در دورخوانی. چیزی که از آقای فرهادی یاد گرفتم این بود که کار اصلی قبل از فیلمبرداری انجام میشود. روی صحنه فقط اجرا است که اتفاق میافتد. مثلا برای فیلم «جدایی...» در دو ماه تمرین یک روز در میان به دادگاه میرفتم. اجازهای گرفته بودیم و میرفتم تا قاضیها را ببینم. ببینم زندگی روزمرهشان چه شکلی است. خستگیشان چه شکلی است. 8 ساعت با آنها آنجا بودم تا بفهمم یعنی چی 8 ساعت فقط داد بشنوی. گفتنش آسان است. باید در آن شرایط باشی و ببینی. تازه بعد از شنیدن این همه داد و فریاد زنت زنگ بزند و نمیدانم بگوید بچهات مریض است. اینها را باید دید و تجربه کرد. باید آنها را مال خود بکنیم. برای همین درخیلی از فیلمها که پیشنهاد میدهند و میگویند هفته دیگر برویم سر فیلمبرداری، نمیروم چون ادای بازیگری است. نمیخواهم ادا در بیاورم. میخواهم در یک مقطع باور آن آدم باور من باشد. هر شخصیتی همانطور که هویتی دارد، یک باور درونی هم دارد. میتوانیم آن را فقط در یک اکت یا جمله خلاصه کنیم، ولی باید بهش رسیده باشیم. نوعی شستشوی مغزی و حتی روحی خودآگاه است. این کار را خودم با خودم میکنم. یک تکنیک است. روشی است که زمان میبرد و زمانی که من این زمان را داشته باشم کار را قبول میکنم. در «ماهی و گربه» چی؟ آنجا شخصیت مابه ازای بیرونی داشت؟ یعنی مثل «جدایی...» فضایی مثل دادگاه وجود داشت که به آن مراجعه کنید؟ نه وجود نداشت. در «ماهی گربه» چند مسئله بود. آنجا بیشتر اطلاعات روانشناسی و جامعه شناسیام به من کمک کرد. در زوجها چه مرد و زن چه دو رفیق مرد یا زن اگر دقیق نگاه کنی همیشه یکی قطب منطقی این زوج است و دیگری قطب احساسیاش. اصلا زوجهای سینمایی هم همینطورند از لورل هاردی تا باقی. خب فیلمنامه خود به خود نقش منطقی را به آقای ابراهیمیفر میداد. شما میبینید آن جایی که پسر از حصار رد شده من از او میپرسم چه کار کنیم. برای اینکه برنامهریز او بود. من بیشتر بخش احساسی این رابطه بودم. یا مثلا کمی حواس پرتم، یادم رفته بنزین بزنم و ... میخواهم بگویم به این صورت تعادل من با آقای ابراهیمیفر درست شد. ما رقیب نبودیم بلکه مکمل هم بودیم.در آن صحنهای که دخترک را میبرد،چندتا تجربه به کمکام رسید. یکی در دوران مستندسازی بود که برای من پیش آمد بین کسانی بروم که بیماران عصبی بودند یا مرتکب قتل شده بودند. من این شرایط را از نزدیک دیدم. حتی یکیشان برای ما چای درست کرد و با هم حرف زدیم و در گفتگو با این آدم امکان نداشت یک لحظه شک کنی این آدم همچین کاری کرده باشد. یعنی اگر مسئولین آن جا به من نگفته بودند یک آدم کاملا مودب و طبیعی میدیدم. بعد وقتی مشغول مثلا چای درست کردن میشد و حواسش از من پرت میشد، در چشمهایش جنون را میدیدم. یعنی جلوی من نقابی داشت که وقتی با خودش بود آن نقاب هم نبود. من این جنون را به چشم دیدم. یک فیلم هم دیده بودم که زیاد کمکم نکرد و آن «سکوت برهها» بود. همان نقشی که آقای آنتونی هاپکینز بازی میکرد. خیلی اغراقآمیز بود حالت دستها و چشمها...خیلی آمریکایی بازی بود. خیلی غلو داشت. در طبیعت این طور نیست این آدمها را اطرافمان داریم و معمولا میبینیمشان و اینقدر رو نیستند و نقابشان را خوب حفظ میکنند، فقط چشمهایشان اغلب آنها را لو میدهد. این جنبه نقشم را هم از این طریق پیدا کردم. درباره آن دخترک اطلاعات دیگری به کمکم آمد. خب در روزنامهها خیلی دیده ایم که یک آدم بیماری دختری را گرفته و آسیب رسانده و...اغلب اتفاقی که میافتد این است که زندانبان عاشق زندانیاش میشود. یک بار فیلمی دیدم که شاید در یوتیوپ هم پیدا کنید. یک باغ وحشی در بخش گوریلها حیاطی بود که گوریلها در آن آزاد بودند و مردم از بالا جایی مثل بالکن آنها را میدیدند. یکی بچهاش را بلند میکند که گوریلها را نشانش دهد، بچه از دستش میافتد و خب خوشبختانه چون آن جا چمن بود آسیبی نمیبیند و فقط بیهوش میشود. همه جیغ و داد میکنند و گوریل با وجودی که حیوانی وحشی است ولی حس غریزیاش بهش میگوید که این یک بچه کوچک و معصوم است، به طرفش میرود. همه آن لحظه انتظار داشتند که گازش بگیرد و تکه پارهاش کند ولی گوریل بچه را بغل میکند و شروع میکند به ناز کردن. اصلا ترکیب عجیب غریبی شد. مجموعه تمام اینها شد «ماهی و گربه». که یک لحظه عاشق آن دختر میشود و معصومیت و پاکیاش را می بیند.اینجا با خودش دچار مشکل میشود. از طرفی میخواهد او را بکشد و از طرفی دیگر دلش نمیآید. این تردید کاملا مشخص است. چه چیزی باعث این دوگانگی شده؟ اینکه شخصیت با وجود همه احساسات اجازه بروزش را به خودش نمیدهد. بله مثل اتومبیلی که ترمز دستیاش را بکشید و مدام گاز بدهید. ما هم گاز دادن را باید ببینیم و هم حرکت نکردن. چون شخصیتاش، موقعیتاش و وظیفهاش اجازه نمیدهد. این تضاد درونیاش است. برای رسیدن به این ما خیلی تمرین کردیم و مدام جزئیات را تغییر دادیم و رفتیم و آمدیم تا روز اجرا کار را بستیم. شما با کارگردانهای خیلی جوان هم کار میکنید. مثل یک سفر است. به شما پیشنهاد میشود به جایی بروید که قبلا رفتهاید یا جایی که تا به حال تجربهاش نکردهاید و جایی پا بگذارید که کسی قبلا نگذاشته است. خب در روند انسانی کی این ماجراجویی را دارد؟چه کسی این ریسک را میکند؟ جوان یا آدم مسن؟ جوانها. بله. من دوست دارم که کشف بکنم. نمیخواهم با طرز فکر بازنشستگی به این رشته نگاه کنم وگرنه میرفتم کارمند میشدم و دغدغه مالی هم نداشتم. با این جوانها که پولی در نمیآید، فقط کار میکنیم ولی یک کشف قشنگ است. دوست دارم تجربیاتی که جمع کردم را در اختیارشان قرار دهم. کارگردانی چطور؟ این جستجوگری شما را به سمت کارگردانی سوق نداده است؟ مثل همه من هم به فکر کارگردانی بودم و هستم ولی تنبلم.خیلی با خودم روراستم. البته ایدههایی دارم ولی عجلهای نیست فکر میکنم زمانش که برسد خودش اتفاق میافتد. 5858
کلید واژه ها: بازیگران سینمای ایران - سینمای ایران -
دوشنبه 4 اسفند 1393 - 14:25:56
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]
صفحات پیشنهادی
گفتوگو با بازیگر «ماهی و گربه» / کریمی: نخواستم نقش تکراری پلیس و قاضی را بازی کنم
گفتوگو با بازیگر ماهی و گربه کریمی نخواستم نقش تکراری پلیس و قاضی را بازی کنم بابک کریمی که با بازی در چهار فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت یافتن فضای تازه را یکی از ملاکهای خود برای گزینش نقش اعلام کرد به گزارش نامه نیوز کریمی که به واسطه حضور در فیلم جدنیکی کریمی در گفتوگو با خبرآنلاین عنوان کرد / چالش نقش سخت را به زمین امن بازیگری ترجیح میدهم
نیکی کریمی در گفتوگو با خبرآنلاین عنوان کرد چالش نقش سخت را به زمین امن بازیگری ترجیح میدهم فرهنگ > سینما - کارگردان فیلم سینمایی شیفت شب تاکید کرد هیچگاه مایل نیست در زمین امن بازیگری باقی بماند و مایل است نقشهای پرچالش و دشوار را ایفا کند سمیه علیپور نیکجایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن به بازیگر «شکاف» رسید
جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن به بازیگر شکاف رسید فرهنگ > سینما - سحر دولتشاهی برای بازی در فیلم سینمایی جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کرد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از میان نامزدهای حاضر در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن هیات داوران سیمرغ بلونیکی کریمی: چالش نقش سخت را به زمین امن بازیگری ترجیح میدهم /دوست دارم کلیشهها را بشکنم
نیکی کریمی چالش نقش سخت را به زمین امن بازیگری ترجیح میدهم دوست دارم کلیشهها را بشکنم کارگردان فیلم سینمایی شیفت شب تاکید کرد هیچگاه مایل نیست در زمین امن بازیگری باقی بماند و مایل است نقشهای پرچالش و دشوار را ایفا کند به گزارش نامه نیوز نیکی کریمی بازیگر و فیلمسازانتخاب مسئله ساز بازیگر اسکاری اسپانیا هشدار رسانههای اسپانیا به خاویر باردم؛ نقش منفی بازی نکن
انتخاب مسئله ساز بازیگر اسکاری اسپانیاهشدار رسانههای اسپانیا به خاویر باردم نقش منفی بازی نکنخاویر باردم بازیگر اسپانیایی زبان سینما نقش مقابل جانی دپ را در قسمت تازه مجموعه فیلم اکشن و فانتزی دزدان دریایی کارائیب بازی می کند به گزارش خبرنگار سینمایی فارس رسانه های گروهی کشوالسفیر تشریح کرد مشخص کردن مرزهای نبرد به دست «نصرالله»/حزبالله بازیگران منطقهای را کیش و مات کرد
السفیر تشریح کردمشخص کردن مرزهای نبرد به دست نصرالله حزبالله بازیگران منطقهای را کیش و مات کردیک روزنامه لبنانی در مقالهای پیرامون سخنرانی دیشب دبیرکل حزبالله نوشت وی در واقع مرزهای نبرد آینده را تعیین و با تبیین مسائل داخلی و خارجی لبنان بر نقش راهبردی حزبالله در منطقه تاکیبه همراه جدیدترین تصاویر آخرین وضعیت «نیمرخها»/ آمادهسازی فیلم ایرج کریمی در کانون ایران نوین فیلم
به همراه جدیدترین تصاویرآخرین وضعیت نیمرخها آمادهسازی فیلم ایرج کریمی در کانون ایران نوین فیلمایرج کریمی کارگردان و منتقد قدیمی سینما این روزها مشغول نظارت بر مراحل فنی نیمرخها پنجمین اثر بلند سینماییاش است به گزارش خبرگزاری فارس مراحل تصحیح رنگ این فیلم در لابراتوارهمزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت تجلیل وزیر آموزش و پرورش از خانواده «حسن کریمی»معلم
همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفتتجلیل وزیر آموزش و پرورش از خانواده حسن کریمیمعلم شهید دوران انقلابوزیر آموزش و پرورش با حضور در خانواده معلم شهید حسن کریمی از شهدای دوران پیروزی انقلاب اسلامی از همسر و فرزندان وی تجلیل کرد به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فاهمایون شجریان «چرا رفتی» را در نگین نقش جهان اجرا میکند
همایون شجریان چرا رفتی را در نگین نقش جهان اجرا میکند فرهنگ > موسیقی - ایسنا نوشت رئیس هیات مدیره شرکت موسیقی نسیم موج آرام گفت کنسرت «چرا رفتی» به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی تهمورس پورناظری امشب و فرداشب در سالن نگین نقش جهان برگزار میشبهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر
بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر سعید آقاخانی برای بازی در فیلم سینمایی خداحافظی طولانی جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد خبرآنلاین سعید آقاخانی برای بازی در فیلم سینمایی خداحافظی طولانی جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد مهران مدیریگفتوگو با سازندگان فیلم انیمیشن «شاهزاده روم» این فیلم همه استانداردهای بینالمللی را دارد/اکران ه
گفتوگو با سازندگان فیلم انیمیشن شاهزاده روماین فیلم همه استانداردهای بینالمللی را دارد اکران همزمان فیلم در ایران و لبنان شخصیت نرجس خاتون را بر اساس مستندات تاریخ ساختیمحامد جعفری تهیه کننده فیلم با اشاره به این نکته که نسخه نهایی فیلم را تا پایان سال آماده می کنند گفت تلاشناجا نوروز 94 با سریال پلیسی «فوق سری» میهمان خانه شهروندان است
ناجا نوروز 94 با سریال پلیسی فوق سری میهمان خانه شهروندان استمعاون اجتماعی ناجا از نمایش سریال پلیسی فوق سری در نوروز 94 خبرداد و گفت تولیدات رسانه ای نیروی انتظامی مبتنی بر ایجاد فرصت با هم بودن برای اعضای خانواده و تحکیم مبانی البته با رویکرد آموزش منتج بر درمان است به گزارشنقش یک پدر مقتدر در «آرام میگیریم»/ بازیگری دغدغه اصلیام نیست
هوشنگ توکلی در گفتگو با مهر نقش یک پدر مقتدر در آرام میگیریم بازیگری دغدغه اصلیام نیست شناسهٔ خبر 2499186 سهشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۵۲ هنر > رادیو و تلویزیون هوشنگ توکلی درباره نقش خود در سریال آرام می گیریم بیان کرد که در این سریال نقش یک پدر مقتدر را دارد که مسایل وبهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر
بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر باران کوثری برای بازی در فیلم سینمایی جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کرد خبرآنلاین از میان نامزدهای حاضر در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن هیات داوران با تقدیر از بازی لیلا حاتمی در دوران عاشقی و مهتاب کرامتی برای فیلمبهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را بشناسید
بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را بشناسید فرهنگ > سینما - سعید آقاخانی برای بازی در فیلم سینمایی خداحافظی طولانی جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مهران مدیری که از این اتفاق خوشحال شده بود با اشاره بهپیام وزیر ارشاد به جشنواره سرود رضوی روستایی کشور: نقش مسجد در شکوفایی هنر اصیل «سرود» قابل اغماض نی
پیام وزیر ارشاد به جشنواره سرود رضوی روستایی کشور نقش مسجد در شکوفایی هنر اصیل سرود قابل اغماض نیستوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سومین جشنواره سرود رضوی روستایی کشور تأکید کرد نقش مسجد و متولیان این مکان مقدس در شکلگیری رشد و ماندگاری هنر اصیل سرود و نغمهسرایی به راحتیبهترین بازیگر نقش اول مرد و زن مراسم اسکار معرفی شدند /اسکار بهترین فیلم به «مرد پرندهای» رسید
بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن مراسم اسکار معرفی شدند اسکار بهترین فیلم به مرد پرندهای رسید بازیگر فیلمهای تئوری همه چیز و هنوز آلیس جوایز اسکار بازیگری را دریافت کردند به گزارش نامه نیوز جولین مور برای بازی در فیلم سینمایی هنوز آلیس که نقش زن میانسال در آستانه ابتلا-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها