تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820398164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت فرهنگ سازي در اقتصاد دانش بنيان و درآمد دانشگاه ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ اسفند ۱۳۹۳ (۱۶:۲۳ب.ظ)
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد تاکيد کرد: ضرورت فرهنگ سازي در اقتصاد دانش بنيان و درآمد دانشگاه ها معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اظهار کرد: در زمينه بودجه تخصصي پژوهش يک افق 15 درصدي پيش بيني شده است و چون بخشي از آن به فعاليت هاي دانش بنيان تخصيص داده شده است، بايد فرهنگ سازي اين موضوع نيز همزمان انجام شود.
واشقاني فراهاني معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار موج، در ارتباط با برنامه هاي پژوهشي دانشگاه گفت: برنامه ما براي بودجه پژوهشي شفاف است و درصدي که بايد از اين بودجه مصرف شود نيز پيش بيني شده است، بنابراين براي اين که بتوانيم مديريت مناسب انجام دهيم و هر واحد برنامه خاص خود را دارد، اين اجازه به واحدها داده شده است تا با برنامه مدون جابه جايي را در برنامه ريزي بودجه پژوهشي داشته باشند.
وي تصريح کرد: 5 درصد از شهريه و 5 درصد از فعاليت هاي دانش بنيان بابت پژوهش است و اگر واحدهاي ديگر درآمدهاي بيشتر داشته باشند مي توانند از مازاد آن در قسمت پژوهش استفاده کنند.
واشقاني فراهاني در ادامه خاطرنشان کرد: يک افق 15 درصدي پيش بيني شده است و چون بخشي از آن به فعاليت هاي دانش بنيان تخصيص داده شد، برخي از واحدها نيز در اين زمينه همواره پيشتاز بوده اند و از تمام 15 درصد موجود استفاده مي کنند و بعضي از واحدها به دليل فعاليت نادرست نمي توانند به اين درجه برسند که آن جا ملزم به فرهنگ سازي در زمينه دانش بنيان هستيم.
وي در خصوص همکاري با بخش خصوصي گفت: دانشگاه براي پيوند با جامعه و صنعت دستور العمل معيني دارد که داراي 10 ماده است و هر سه ماه يک بار فعاليت هر واحد در ارتباط با اين دستور العمل بايد مورد بررسي قرار گيرد و يکي از معيارهاي رتبه بندي دانشگاه ها همين موضوع است.
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد درباره نمونه فعاليت ها با بخش خصوصي بيان داشت: سال گذشته 22 تفاهم نامه با دستگاه هاي اجرايي تنظيم شد که برخي از آن ها مانند نفت اجرايي شده است و قرارداد آن در هفته گذشته بسته شد و براساس آن 2 ميليارد تومان براي سال اول همراه با 300 هزار دلار بودجه پيش بيني شد.
وي در ادامه گفت: براي برداشت از ميدان کرنج و همچنين قرار دادي که با ذوب آهن داشتيم نيز اين موضوع عملياتي شده است که 35 نفر از نيروي آن ها در دانشگاه مشغول به تحصيل هستند تا پروژه هايي را که تنظيم شده بتوانيم به خوبي هرچه بهتر عملياتي کنيم که از بين آن ها مي توان به خدمت رساني به کشورهاي اوگاندا و عمان اشاره کرد.
واشقاني فراهاني در خصوص اهداف معاونت پژوهش و فناوري به خبرنگار موج گفت: اهدافي هم که پيگيري مي کنيم، اين است که از تمامي ظرفيت هاي دانشگاه استفاده کنيم و نقشه توانايي هاي دانشگاه را در اين موضع تبيين کنيم تا بتوانيم ارزيابي کلي به دست آوريم و در صورت وجود کمبود، از اين طريق بتوانيم آن را جبران کنيم.
معاونت پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي افزود: همچنين شرح وظايفي که براي کميته مرکزي پيش بيني شده با ترکيبي از متخصصان مربوط و افراد حقوقي با حضور نماينده اي از دفتر حقوقي و نماينده اي از معاونت امور مالي که فرايندهاي تصميم گيري و اجرا را تسريع خواهند کرد، ايجاد کرديم. ضرورت وجود اين کميته با اين ترکيب، براي خريد دستگاه ها و تجهيزات است.
وي در پايان اظهار داشت: همين سامانه از نظر ساختاري در سطح استان ها با ترکيب متناسب از افراد حقوقي و حقيقي پيش بيني شد که به نحوي هم نظرات کارشناسي و هم فرايندهاي اداري با سهولت و اعمال نظر آنها صورت گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن