تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798359119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در اولین مراسم اسکار چه گذشت؟ از ورودی ۵ دلاری برای حضور در کوتاه‌ترین مراسم سینمایی تاریخ تا تقدیر از چاپلین


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در اولین مراسم اسکار چه گذشت؟
از ورودی ۵ دلاری برای حضور در کوتاه‌ترین مراسم سینمایی تاریخ تا تقدیر از چاپلین
اولین مراسم اسکار در سالنی پوشیده شده با فرش‌های سفید در حالی برگزار شد که این مراسم تنها یک ربع به طول انجامید و میهمانان برای حضور در آن باید نفری ۵ دلار پرداخت می‌کردند.

خبرگزاری فارس: از ورودی ۵ دلاری برای حضور در کوتاه‌ترین مراسم سینمایی تاریخ تا تقدیر از چاپلین



به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، هشتاد و هفتمین مراسم اسکار کمتر از دو روز دیگر برگزار می‌شود، به همین بهانه نگاهی داریم به تاریخچه این مراسم و اولین دوره برگزاری این جوایز.



  _مراسمی با ورودی 5 دلار که تنها یک ربع به طول انجامید اولین مراسم اسکار 16 می سال 1929 در سالنی پوشیده‌ شده با فرش‌های سفید برگزار شد و میهمانان این دوره از رقابت‌ها که تعداد آنها کمتر از 250 نفر بود پس از ارائه بلیط‌های 5 دلاری خود وارد سالن شدند.

نامزدهای اولین دوره از جوایز نیز که از طریق تلگراف خبر نامزدیشان در این جوایز را دریافت کرده‌ بودند، پشت 36 میزی که در سالن هتل روزولت هالیوود، لس‌آنجلس برای آنها در نظر گرفته شده بود، نشستند. این سالن با فرش‌های سفید پوشیده شده بود. _تقدیر از «چارلی چاپلین» برای کارگردانی، تهیه‌کنندگی و بازی در فیلم «سیرک» پس از چند سخنرانی بسیار طولانی مراسم اعطاء جوایز که تنها یک ربع به طول انجامید به ریاست و اجرای «داگلاس فیربانکز» (بازیگر نقش رابین‌هود) برگزار شد. در این مراسم فیلم‌ صامت «بال‌ها» محصول سال 1927 میلادی برنده جایزه بهترین فیلم سال شد و با اعطاء یک جایزه افتخاری از «چارلی چاپلین» به خاطر نویسندگی و کارگردانی و همچنین بازی در فیلم «سیرک» محصول سال 1928 میلادی تقدیر شد. _رئیس کمپانی هالیوودی «مترو گلدن مایر»، مؤسس اکادمی اسکار در اواخر سال 1926 میلادی «لوئیس بی.مایر»، رئیس کمپانی هالیوودی «مترو گلدن مایر» تصمیم به تأسیس سازمانی در ارتباط با صنعت فیلمسازی هالیوود گرفت که در راستای اجرای این تصمیم، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی 11 می سال 1927 میلادی بنیان گذاشته شد. یک هفته پس از تأسیس این آکادمی «بی‌.مایر» با همکاری «کونارد نگال»، بازیگر، «فرد نیبلو»، کارگردان و «فرد بیتسون»، تهیه‌کننده یک ضیافت نهار برگزار کرد.

این چهار تن از افراد فعال در 5 عرصه تهیه‌کنندگی، بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و فنی سینمای هالیوود برای حضور در این ضیافت دعوت کردند و از میان این افراد 36 نفر حمایت از آکادمی را به عهده گرفتند. _عضویت در آکادمی اسکار در ازای پرداخت 100 دلار/«توماس ادیسون»، اولین عضو افتخاری آکادمی اولین ضیافت پیش از  مراسم اسکار ضیافت شامی بود که 11 می سال 1927 با حضور 300 نفر برگزار شد،230 نفر از این افراد برای پیوستن به آکادمی اسکار، بیش از 100 دلار پرداخت کردند. در آن شب عضویت افتخاری این آکادمی برای کارگردانی دو فیلم کوتاه و تهیه‌کنندگی تعداد زیادی فیلم به «توماس ادیسون» اعطاء شد. این در حالی است که امروزه تعداد اعضای آکادم از 6 هزار تن گذشته است. _اعلام اسامی برندگان اسکار سه ماه پیش از برگزاری مراسم برگزاری اولین مراسم اسکار اگرچه با هیجان همراه بود و خالی از هرگونه سورپرایزی بود چون برخلاف دوره‌های بعد،اسامی برندگان آن دوره، سه ماه پیش برگزار مراسم اعلام شده بود.اولین دوره از جوایز اسکار نیز تنها 12 بخش داشت. _نظارت شدید بر روند تبلیغات فیلم کمپانی خدمات حرفه‌ای «پرایس‌واتر هوس کوپر»  (PwC)، از سال 1934 تاکنون این مسئولیت را به عهده گرفته است. استودیوها، کمپانی‌های پخش‌کننده و همچنین توزیع‌کنندگان مستقل پیش از اعلام نامزدهای هر دوره تمام تلاش خود را در زمینه تبلیغ و اکران فیلم مورد نظر خود می‌کنند تا مطمئن شوند که فیلمشان توسط اعضای آکادمی دیده شده است. روند تبلیغات هر فیلم به شدت تحت نظر گرفته شده و ارسال هر گونه هدیه مادی و رشوه برای اعضاء کاملا ممنوع است. برگه‌های رأی گیری برای مرحله نامزدی اسکار، تا دو سال پیش ماه دسامبر تنها از طریق پست و اخیرا با استفاده از ایمیل برای اعضای آکادمی و ماه ژانویه  توسط اعضا برای کمپانی«پرایس‌واتر هوس کوپر» فرستاده می‌شود. مرحله بعد رای‌گیری نیز اواخر ژانویه آغاز شده و پنج‌شنبه قبل از برگزاری مراسم اسکار بار دیگر برای کمپانی«پرایس‌واتر هوس کوپر» ارسال می‌شود. _ در هر دوره تنها 2 نفر در سراسر دنیا از سرنوشت اسکار خبر دارند در سراسر دنیا، هر ساله تنها دو نفر هستند که پیش از برگزاری مراسم اسکار از نتایج آن دوره از رقابت‌ها خبر دارند. هر سال دو نفر از کارمندان کمپانی «پرایس‌واتر هوس کوپر» آراء را شمرده و اسامی برندگان را در پاکت قرار می‌دهند و این پاکت‌ها مهر و موم شده تا زمان اعلام در مراسم اسکار باقی می‌ماند. -تندیس اسکار، شوالیه شمشیر به دستی که نامش را از عمو اسکار عاریه گرفت جوایز اسکار طی چند سال تحت عنوان «جایزه شایستگی آکادمی» نام داشت و پس از آن به جوایز «اسکار» معروف شد.

  چند سال پس از تأسیس این جوایز «مارگارت هریک»، متصدی کتابخانه آکادمی که بعدها مدیر اجرایی این آکادمی شد، یک روز پس از اینکه تندیس اسکار را از نزدیک مشاهده می‌‌کرد با شگفتی گفت: اوه این چقدر شبیه عموی من، «اسکار» است، به دنبال این حرف، در سال 1934 «سیندنی اسکولسکی»، نویسنده و منتقد سینما در مقاله‌ای درباره اعطاء جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن به «کاترین هیپبورن»،از اصطلاح «اسکار» استفاده کرد و اگرچه از آن پس به صورت غیر رسمی این جایزه به جایزه اسکار شهرت یافت ولی این نام تا 5 سال بعد یعنی سال 1939 رسمیت نیافت. _اسکار تندیسی با روکش طلای 24 عیار که تنها 1 دلار می‌ارزد هر تندیس اسکار 5/13 اینچ طول دارد و وزن آن دقیقا 5/8 پوند است.اولین تندیس را «سدریک گیبونز» در سال 1929 طراحی کرد که در واقع تصویر یک شوالیه است که در حالیکه یک شمشیر به دست دارد بروی یک حلقه فیلم ایستاده است. این حلقه فیلم به نشانه 5 بخش اعضای آکادمی اسکار، 5 پره دارد. اندازه تندیس اسکار تا سال 1945 بارها تغییر کرد تا آنکه در آن سال به شکل امروزی درآمد و تا به امروز نیز ثابت مانده است.

براساس گزارش «مانی واچ» شبکه «سی‌بی‌اس»، این تندیس که اولین بار از جنس برنز ساخته شد، یک پیوتر ( آلیاژی از روی است که به آن رنگ نقره ای مات میدهد) طلااندود است و حدود 400 دلار قیمت دارد که در مقایسه با تندیس طلایی رقابت‌های گلدن گلوب، 400 دلار کمتر است. براساس قانونی که هر یک از اعضای آکادمی اسکار ملزم به امضای آن هستند، نه خودشان و نه وراثانشان حق فروش تندیس اسکار را ندارند و در صورت فروش، قیمت این تندیس تنها 1 دلار خواهد بود.
این قانون از سال 1950 لازم‌الاجرا شده ولی براساس گزارش مجله فوربس، پس از این تاریخ حداقل 75 تندیس در بازار سیاه به فروش رسیده‌اند که نه 1 دلار که تا 1 و نیم میلیون دلار قیمت گذاری شده‌اند و در این میان هیچ تندیسی به مبلغ کمتر از 60 هزار دلار فروخته نشده است.
از سال 1982، کمپانی جوایز شیکاگو مسئولیت ساخت این تندیس را به عهده گرفته است. _تلاش چند هفته‌ای 350 آشپز برای سیرکردن میهمانان گرسنه اسکار
«ولفگانگ پاک»، آشپز 67 ساله اتریشی، مشهور به بزرگترین آشپز دنیا، 19 سالی است که آشپزی مراسم اسکار و چند ضیافتی که پیش از این مراسم برگزار می‌شود، را به عهده دارد.

«ولفگانگ پاک» آشپزی را از مادرش که به صورت پاره وقت به این کار می​پرداخت فرا گرفت، سپس تکنیک‌های آشپزی را زیر نظر «ریمونه توییله» در هتل دو پاریس موناکو و ماکسیم پاریس فرا گرفت.
وی در 25سالگی (سال 1973) به ایالات متحده مهاجرت کرد و هم‌اکنون صاحب 20 رستوران موفق در سراسر ایالات متحده است.

این آشپز اتریشی وظیفه دارد که یک سالن پذیرایی بزرگ را برای پذیرایی از حداقل  1500 میهمان سرشناس آماده کند، تا پیش از برگزاری مراسم اسکار خود را برای یک رقابت‌ سنگین آماده کنند.
«پاک» می‌گوید برای آنکه بتواند بهترین غذاها را در چنین مراسمی ارائه دهد مجبور است که از هفته‌ها پیش حدود صد نوع غذا، سالاد، دسر و نان را تست کند تا در نهایت بهترین انتخاب را انجام دهد و در این میان تزئین بشقاب‌ها با غذاهای انگشتی چون «برگرهای کوچک»، «سالمون‌های دودی اسکاری شکل»، «پیراشکی‌های کوچک» و «رولت‌های کوچک گوشت» نیز بسیار حائز اهمیت است.

بیش از 350 آشپز به منظور برگزاری این شب سینمایی، در کنار «ولفگانگ پاک» ساعت‌ها کار فشرده انجام می‌دهند.

«پاک» درباره فشردگی کار می‌گوید: هیچگاه در پروسه کار برای مراسم اسکار عصبی نمی‌شدم مگر نیم ساعت آخر که استرس این را دارم که همه چیز خوب برگزار شود، آنچه که به صورت سنتی بر سر میز پذیرایی مراسم اسکار باقی مانده، گلدان مرغ، ماهی‌های سالمون اسکاری شکل و شکلات‌های طلایی اسکاری شکل است که برخی از اعضاء آکادمی هر ساله مشتریان ثابت آن هستند، این غذاها در اسکار یک سنت است.



براساس برآوردهایی که انجام شده هر متر مربع از میز پذیرایی ضیافت اسکار بیش از 1 پوند «1 دلار و 50 سنت» ارزش دارد که به عبارتی هر میز پذیرایی با طول 500 فوت در 33 فوت عرض، بیش از 25 هزار دلار هزینه در بر دارد.
انتهای پیام/

93/12/02 - 15:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن