تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804126980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیپور صلح در یازدهمین جشنواره موسیقی فجرشیراز دمیدن گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شیپور صلح در یازدهمین جشنواره موسیقی فجرشیراز دمیدن گرفت خبرگزاری پانا:در جریان یازدهمین جشنواره موسیقی فجر شیراز با آواز محمد معتمدی در شیپور صلح دمیده شد.
۱۳۹۳ جمعه ۱ اسفند ساعت 22:02

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، درآستانه روزهای پایانی بزرگترین رویداد موسیقایی جنوب کشور که با حضور چهرهای موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی، ارکسترها و گروه های مطرح برگزار شد، پنجشنبه شب ارکستر مجلسی تهران به رهبری "بردیا کیارس" و خوانندگی "محمد معتمدی" اثر ارزشمند "شیپور صلح" را با حضور سولیست هایی چون علی قمصری، پاشا هنجانی، پویا سرایی و شروین مهاجر به همراهی گروه آوازی تهران به روی صحنه تالار حافظ اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس آوردند.

ارکستر مجلسی تهران تولیدات مولفین و آهنگسازان ایرانی را اجرا کرد

ارکستر مجلسی تهران از معدود ارکسترهایی است که تولیدات مولفین و آهنگسازان ایرانی را اجرا می کند. با اینکه بسیاری از هنرمندان موسیقی کشورکارهای سده های قبل موسیقی را اجرا می‌کنند، ارکستر مجلسی با کار کردن روی آثار آهنگسازان ایرانی  توانسته است آثاری پر ارزش مانند "شیپور صلح" و "سیمرغ" را زنده نگه دارد.

در این بین، نقش آفرینی گروه آوازی تهران که یک گروه کر آکاپلا است در این ارکستر از سرمایه هایی است نقش جهانی شدن موسیقی فاخر ایرانی را پررنگ تر می سازد. این گروه که فعالیت خود را به سرپرستی میلاد عمرانلو در زمستان ۱۳۸۴ آغاز نمود شامل ۱۶ خواننده در ۴ بخش صدایی سوپرانو، آلتو، تنور و باس است که هر بخش صدایی خود قابلیت تقسیم به دو زیر بخش را دارد. گروه آوازی تهران در اواخر سال ۱۳۸۵ سبک جدید خود را با الهام از گروه‌های اروپایی آغاز نمود و بدین ترتیب آغاز فصلی نو را در موسیقی آکاپلای ایران رقم زد. اولین کنسرت گروه به شیوهٔ جدید در مرداد سال۱۳۸۶ در سالن رودکی برگزار شد.

آخرین اجرای رسمی گروه آوازی تهران در کنار ارکستر مجلسی تهران ۲۶ مهرماه در برج میلاد بود. آنها رپرتواری از علی قمصری را که به شکل کنسرتو برای ارکستر و تک‌نوازی سازهای ایرانی نوشته شده بود را روی صحنه بردند. گروه آوازی تهران در سال جاری حسابی سر و صدا به راه انداخته و با توجه به اینکه این گروه پیشینه کلاسیک دارد، محبوبیت مردمی آن‌ها هم در نوع خود جالب است. گروه آوازی تهران تاکنون دو آلبوم موفق داشته که در اولی وحید تاج تک‌خوان چند قطعه بود و در دومی هم همایون شجریان موسیقی فیلم "دلشدگان" را با همراهی این گروه خوانده بود. این گروه در حال تولید سومین آلبوم است و میلاد عمرانلو تا اینجای کار از ارائه جزئیات خودداری کرده است.

همنوایی 67 نوازنده و همخوان در اجرای شیراز

این اجرا در شیراز تکرار کنسرتی است که چندی پیش در تهران به روی صحنه رفت که با حضور 67 نوازنده و همخوان بود.

بردیا کیارس، رهبر ارکستر مجلسی تهران که اهل شیراز هست با  نگاه ویژه‌ای که به این شهر دارد همواره برای برگزاری برنامه های موسیقی شیراز را در اولویت قرار داده است، از این رو برگزاری ارکستر ارزشمند شیپور صلح گامی است تا این اثر ارزشمند مرزهای دیگر کشورها پیموده و پیامآور دوستی و آشتی مردم ایران با زبان جهانی موسیقی باشد.

گروه آوازی تهران که همراه با این ارکستر در شیراز به صحنه رفت با حضور شیوا سروش و روشنک کِی منش (سوپرانو)، غلامحسن خزری و علی  مسیبی آلاشتی (تنور)، فرزاد امیدی و نوید یزدانیان (باس)، یلدا نوری و مهدیه صفدری (آلتو) مخاطبان موسیقی فاخر ایرانی را در شهر ادب و هنر هنرنمایی خود را کامل کرد.

در این ارسکتر، نوازندگی ویلن یک: علی جعفری پویان، تینا جامه گرمی، امین غفاری، امیر عظیمی، مهدی جوانبخت، سانوا عندلیبی، سَرمَد انکشافی، فوژان غریب نژاد و رایین  نورانی وطنی ،ویلن دو: آرش اسدنژاد، فَرمِهر بیگلو، عرفان وکیلی، نفیسه محمودی، نگین حاتمی، کیانا آرامش و امیرمحمد نظر، ویلن آلتو: کاوه تسعیری، پژمان اختیاری، دانیال جورابچی، امین زمانخان، هدی سعیدی و اشکان نظر، ویلنسل: آتنا اشتیاقی، نگار نوراد، ماکان خوی نژاد، محمد غریبی، بهرنگ معتمدی و علی آقاجانی، کنترباس: پوررنگ پورشیرازی، پروانه انارکی و رضا دستفال، فلوت: آرمین قیطاسی، افروز انصاری و ترانه پوریوسف، هورن: میلاد عباسی، مهسا یوسفی نژاد و نرگس تقی پور، کلارینت: سایوری شفیعی و علی اصغر شمس آبادی، فاگوت: امیرحسین محمدیان و امیر ملکی زاده، ترومپت: علیرضا میرآقا و مهسا خطیب زاده، ابوا: مصطفی ادیبان،ترومبون: سیامک کریم پور، توبا: بابک میردادیان تیمپانی: میلاد عمرانلو و پرکاشن: یاسین کشاورز برعهده داشتند.

امروز بیش از هر زمانی نیازمند صلح هستیم / به جهانیان بگوییم  ما ایرانی ها خواهان صلحیم

پیش از اجرای این برنامه، مدیر اجرایی یازدهمین جشنواره موسیقی فجر شیراز، گفت: امروز بیش از هر زمانی نیازمند صلح هستیم، لذا با به صحنه رفتن شیپور صلح در شیراز که مهد مردمانی اهل تساهل و تسامح است می شود به این امید داشت که این نیاز با زبان موسیقی گسترش یابد.

محسن خباز با بیان اینکه خیلی بدیهی است که برای به بارنشستن چنین ارکستر بزرگی سختی هایی پیش پای ماست، گفت: مجموعه همکاری های انجام گرفته باعث شد با شجاعت بیشتری شیپور صلح در شیراز شنیده و دیده شود.

وی در پایان تاکید کرد: برگزاری این جشنواره در شیراز به فرهنگ اعتبار بخشید.

مشاور ادبی پروژه شیپور صلح نیز در این برنامه، گفت: صلح، آزادی و عشق سه واژه و پیامی است که اگر جایگاه شایسته و بایسته پیدا کند می تواند مورد احترام همه انسان ها بویژه سیاستمداران دنیا قرار گیرد تا انسانیت را هر چه بیشتر جلوه گر سازد.

علی غضنفری با اشاره به اینکه سیاستمدارن بهتر این است که پیروزی بر جنگ را جایگزین پیروزی با جنگ کنند، افزود: ارکستر مجلسی به وسیله شیپور صلح در پی این است که به جهانیان بگوییم  ما ایرانی ها خواهان صلحیم.

اجرای «شیپور صلح» در حاشیه سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 30 بهمن از ساعت 21در تالار حافظ اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس برگزار شد













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن