تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804810347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقاوم‌سازی اقتصاد یکی از مفاهیم ساده اقتصاد مقاومتی است


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


یک استاد اقتصاد در حاشیه کنگره ملی اقتصاد مقاومتی:
مقاوم‌سازی اقتصاد یکی از مفاهیم ساده اقتصاد مقاومتی است
یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مکتبی است که باید به یک بینش سیاسی تبدیل شود، گفت: دانشگاهیان به دلیل عدم درک صحیح از واژه اقتصاد مقاومتی به لحاظ تئوری کم کاری کرده‌اند.



  به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، محمد خوش‌چهره اقتصاددان در حاشیه برگزاری کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه لغات اقتصاد مقاومتی در ادبیات اقتصادی ناشناخته است، اظهار داشت: در حال حاضر باید بگوییم، این لغت در کتب اقتصادی و تخصصی کمتر دیده شده است؛ اقتصاد دفاعی وجود دارد، اما اقتصاد مقاومتی لغات هضم نشده‌ای است.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید نقاط ضعف و قوت در معنای استراتژیک را بیابیم، افزود: اقتصاد مقاومتی یک نگرش و بینش اقتصادی است که باید با دنبال کردن نشست‌های تخصصی و جستجوی نظرات اندیشمندان به یک مکتب تبدیل شود.

خوش‌چهره با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب، دو قطبی‌نگری‌ها را پشت‌سر گذاشت، تصریح کرد: هنگام پیروزی انقلاب دو قطب بلوک غرب و شرق مجزا بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و سر دادن شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی توانست دو قطبی‌نگری‌ها را پشت سر گذاشته و اعلام استقلال کند.

وی معتقد است در سال 1991 یکی از دو قطب فروپاشی شد و زمینه را برای حرکت جهان به سمت جریانی که ایالت متحده می‌خواست هموار کرد، جریانی که سبک و ساختار دنیا را موافق با طرح‌ها و نظریات خود می‌خواست که البته با مخالفت اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی مواجه شد.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک مکتب است که باید به یک بینش سیاسی تبدیل شود، گفت: به زبان ساده اقتصاد مقاومتی، به معنای مقاوم‌سازی اقتصاد است.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه منظور از مقاوم‌سازی تبدیل با شرایط ناملایم است، گفت: اقتصاد کنونی ما به منابع حاصل از فروش نفت خام وابسته است؛ فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 74 به کاهش وابستگی به نفت اشاره مستقیم دارد، اما متأسفانه دولت‌های بعدی که بر سر کار آمدند مؤفق به کاهش وابستگی بودجه به منابع حاصل از فروش نفت خام نشدند، با این وجود می‌توان گفت اقتصاد مقاومتی پاسخی به نظام‌های سیاسی و وابستگی آنان به جریان نفتی است.

خوش‌چهره با بیان اینکه نباید تنها در شعار بحث اقتصاد مقاومتی تکیه شود، گفت: برخی اقتصاد مقاومتی را اقتصاد ریاضتی تعریف کردند؛ در اروپا این موضوع یک تاکتیک است نه یک بینش ؛ اقتصاد مقاومتی با جوهره نظام جمهوری اسلامی گره خورده است.

وی اولین چالش را عدم درک صحیح از معنی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دومین چالش این است که برخی جهاد اقتصادی را در عمل و اجرا باور ندارند.

این استاد دانشگاه با تأکید براینکه کم‌کاری در حوزه تئوری یکی از چالش‌های اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: دانشگاه‌ها به دلیل عدم درک صحیح فعالیت تئوری ندارند./فارس/110



۳۰/۱۱/۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن