تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804533020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناگفته های یک مرد در شب سالگرد ازدواجش!!


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: ناگفته های یک مرد در شب سالگرد ازدواجش!!

ناگفته های یک مرد در شب سالگرد ازدواجش!!

این نمایش که فضایی متفاوت دارد از تکنیک سایه بهره می‌برد.


«هدیه جشن سالگرد» به نویسندگی افشین هاشمی و کارگردانی امیر سفیری از هفته آینده در سالن انتظامی به صحنه خواهد رفت. این نمایش که فضایی متفاوت دارد از تکنیک سایه بهره می‌برد.
 امیر سفیری درباره این نمایش گفت: «11 سال پیش این نمایشنامه را  روشنک روشن در سالن چهارسو به صحنه برده بود. من آن زمان این نمایش را دیدم و بسیار دوست داشتم. چندی پیش با افشین هاشمی، نویسنده این نمایشنامه، صحبت می‌کردم و قرار شد باری دیگر این نمایشنامه را من کار کنم.»


این کارگردان درباره موضوع نمایش توضیح داد: «داستان درباره شخصی است که در شب سالگرد ازداوجش با واگویه‌ها و مونولوگ‌هایی که می‌گوید، ما را در جریان داستان‌های مختلف و گذشته قرار می‌دهد.»


او ادامه داد: «در صحبت‌هایی که با عوامل کار کردیم، دوست داشتیم فضای نمایش، کاملاً متفاوت با اجرای قبلی باشد؛ هم در طراحی صحنه‌ها و هم در نوع بازی‌. بازی‌های نمایش ما، کاملاً درونی هستند. دیالوگ‌های این نمایشنامه طوری نوشته شده‌اند که حتی با خواندن‌شان، آدم به وجد می‌آید و جنس بازی بیرونی را تشویق می‌کنند، اما ما در این نمایش، این بیرونی بودن را به درون شخصیت‌ برگرداندیم و با بازی‌‌ کاملاً درونی رو‌به‌رو هستیم.»


امیر سفیری با اشاره به تکنیک سایه که در نمایش استفاده می‌شود، گفت: «ما در این دو نمایش دو کابوس ساز داریم که در واقع طراحی سایه نمایش را انجام دادند. ما با این فضاسازی و ترکیب سایه، صحنه و صدا، خواستیم ذهن مشوش شخصیت‌ها را بیشتر نشان دهیم.»


او اضافه کرد: «متن نمایش، کاملاً رئال است، با این حال فضای اجرای ما، اکسپرسیونیستی و سورئالیستی است. با این وجود، کاملاً در اجرای این نمایش به متن وابسته بودیم.»
امیر سفیری درباره طراحی صدای نمایش «هدیه جشن سالگرد» توضیح داد: «در این نمایش سعی کردیم با صدا، فضاسازی انجام دهیم و طراحی صدا کردیم. صداهایی مانند صدای ریل یا صدای آب را به صورت زنده در سالن اجرا خواهیم کرد.»


این کارگردان به طراحی حرکات موزون هم اشاره کرد که در قسمتی از نمایش استفاده می‌شود: «در قسمتی از نمایش، شخصیت اصلی ما شروع به صحبت درباره کنسرت شوپن می‌کند و همراه موسیقی‌هایی که با الهام از شوپن ساخته شده، می‌رقصد. در طراحی این حرکات سعی کردیم رویکردی کاملاً مدرن داشته باشیم.»


او با اشاره به تصویرسازی قوی نمایشنامه اضافه کرد: «دکور ما در این نمایش، مینی‌مال و ساده است، زیرا خود نمایشنامه، تصویرسازی را قوی‌ می‌کند. سعی کردیم فضایی متفاوت را در این نمایش ایجاد کنیم، البته ما در حال آزمون و خطا هستیم.»


نمایش «هدیه جشن سالگرد» به نویسندگی افشین هاشمی و کارگردانی امیر سفیری از 5 تا 23 اسفند ساعت 17:30 در سالن انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. مهرداد مصطفوی تنها بازیگر این نمایش است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن