محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842243219
اعترافات خطرناک یک کارگردان در ملا عام
واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نقد فیلم "اعترافات یک ذهن خطرناک"
اعترافات خطرناک یک کارگردان در ملا عام سیدی می خواهد علیه جامعه بشود و آنرا مطابق باورهای خویش تغییر دهد و این را از همان ابتدا با صدای بلند در فیلم هایش فریاد زده است اما موضوع را به گونه ای انتخاب کرده است که در مقابل منتقدان توجیهی داشته باشد.
گروه سینما و هنر فرهنگ نیوز : سینما با انسان ها عقد اخوت نمی بندد و گاهی چنان درون آنها را فاش می کند که حتی خودشان هم فکر آن را نمی کنند. بعضی ها می خواهند بوسیله ی سینما حرفی بزنند و در لفافه چیزی بگویند که به کسی بر نخورد اما سینما از درون آنها باورهای شان را بر پرده خود فاش می کند و کارگردان را آنچنان هست به همه می نمایاند.
سیدی می خواهد علیه جامعه بشود و آنرا مطابق باورهای خویش تغییر دهد و این را از همان ابتدا با صدای بلند در فیلم هایش فریاد زده است اما موضوع را به گونه ای انتخاب کرده است که در مقابل منتقدان توجیهی داشته باشد. او خواسته با پی رنگ فلسفی زدن به فیلم هایش که صرفا در فرم نشان داده می شود و نه در محتوای فیلم آنها را علمی جلوه دهد. وی در مصاحبه، فیلم اخیرش را منحصر به فرد خوانده و بازی گرفتن خویش از نقش اول را شایسته ی سیمرغ گرفتن می داند. وی از اولین فیلمش تا حال به موضوع اعتیاد پرداخته و این مسئله را قابل طرح فلسفی بر پرده سینما می داند.
نه اینکه خودش به این مسئله اذعان کرده باشد ولی پر واضح است که تغییر فضای واقعی و به هم زدن زمان در فیلم معنایی جز نگاه خاص فلسفی و روشنفکرانه به عالم ندارد. نگاهی که دنیا را سیاه می بیند و انسان ها را دروغ گو. او پیروی از شک درونی اش را ارجح می داند بر باور حرف های دیگران. دیگران هر که باشند و هر چند نزدیک به من(کارگردان)، دروغ گویند و به دنبال نفع شخصی. وی دنیا را اساسا بی معنا می داند و انسان ها را موجوداتی می داند که می خواهند از دریچه منفعت شخصی به دنیا معنا دهند و این جز بر سسیاهی و بی معنایی اش نمی افزاید. در مقابل این انسان ها باید ایستاد و به دنبال نفع خویش بود هر چند ثمری به دنبال نداشته باشد. آنها پاکی و دوستی را قبضه کرده اند و اگر بخواهی به سویش بروی باید مثل ۀنها شوی ولی در آن هنگام پاکی از تو گریزان می شود.
تقلید از چه کسی و به چه قیمتی؟
هومن سیدی مکررا در مصاحبه هایش تقلید از فیلم های خارجی را نفی کرده است. اما ظاهرا معنای درستی از تقلید در ذهنش نیست. او گمان می کند تقلید از فیلم خارجی به معنای استفاده از سوژه یا شخصیت های خاص آن فیلم است یا شیوه ی روایت و ... . اثر سینمایی در یک سپهر معرفتی شکل می گیرد و ایشان با تماشای فیلم های خاص خارجی (که نام آنها را در مصاحبه هایش نبرده است) وارد آن فضا شده است. در این حالت هر فیلمی که بسازد تقلید است و بازتولید فضای فیلم های خارجی با استفاده از نیروهای داخلی. اگر کسی در این حرف شک دارد می تواند فیلم را با جامعه مقایسه کند و ببیند که چه سنخیتی بین این دو برقرار است؟. همچنین می تواند این فیلم را با فیلم های خارجی مقایسه کرده و ببیند که چگونه مفاهیم و شخصیت های آن فیلم ها در این فیلم(و فیلم های قبلی سیدی) بازتولید شده است.
زامبی صفتی که شخصیت اول این فیلم است برگرفته از ذهن کارگردان نیست بلکه تقلیدی از فیلم های ژانر وحشت خارجی است. دیگر نقش های فیلم اساسا شکل نگرفته اند تا بتواند آنها را شخصیت یا تیپ یک فیلم معرفی کرد بلکه تفاله های ذهن کارگردان اند که به روی پرده پرتاب شده اند تا زمان در میان دیالوگ گویی آنها با شخصیت اول ادامه یابد و بگذرد. البته این نکته به این معنی نیست که شخصیت ها بدون فکر به درون فیلم نامه راه یافته اند بلکه کاملا حساب شده وارد می شوند و این پرده از نوع فکر کارگردان در مورد جامعه افراد اطرافش بر میدارد. او معتقد است زامبی صفتی که نقش اول را بر عهده دارد بوسیله ی دیگران به ورطه هلاکت افتاده است. شخصیت اول تا حدودی شکل گرفته و پرداخته شده است چون اساسا کارگردان او را انسان بدی نمی داند بلکه دیگران را مقصر خراب شدن زندگی اش می داند. وی جامعه معتادان را بدل از جامعه گرفته و بدنبال تعمیم این مسئله به کل اجتماع است.
فرم فیلم سیدی بیش از ذهنش مغشوش و بی معناست هر چند حرفش را بیان می کند اما به سختی. البته این حرف بدین معنا نیست که اگر کسی حرف فیلم را نفهمد فیلم تاثیری بر او ندارد بلکه فیلم خواسته یا نخواسته، چه مخاطب بفهمد و چه نفهمد بر او تاثیر می گذارد.
سابقه کارگردان
هومن سیدی قبل از "اعترافات خطرناک ذهن من" دو فیلم بلند دیگر ساخته است. اولین آنها "آفریقا" است که در شبکه نمایش خانگی پخش شد. موضوع آن اعتیاد بود. اما حاشیه هایی پر رنگ تر از متنش نیز داشت. فیلم دومش "سیزده" نام دارد اما آن به خانواده کشیده بود و جوانی را به آن مبتلا کرده بود تا مشکلات ذهنی اش را به دوش او و خانواده اش بیندازد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: " بماني پسري نوجوان است که پدر و مادرش مدام با هم درگيري دارند. مادر بماني خانه را ترک مي کند و او سرگردان مي شود. بماني که از تهديدهاي همکلاسي اش مي ترسد در راه مدرسه توسط يک باند خلافکار خرده پا حمايت و با آنها همراه مي شود اما پسري در گروه هست که حضور بماني را تحمل نمي کند.
در نهايت و به دليل درگيري بماني و دختري که در باند است، بماني که غرورش جريحه دار شده، تصميم مي گيرد از طريق يک فروشنده مواد مخدر گروه را آزار بدهد. در درگيري قاچاقچي و جوان ها بماني متهم به قتل ميشود. پس از مدتي زنداني شدن با مرگ دختر واقعيت روشن شده و بماني به خانه برميگردد."
سیدی کار هنری را با بازیگری شروع کرد و همانند بسیاری، کارگردانی با فیلم کوتاه آغاز کرد.
حقوق مخاطب
بارها شنیده ایم که رسانه های مختلف از حقوق هنرمندان داد سخن میرانند و آنها را ذی حق میدانند. بعلامه حقوقشان را ضایع شده می دانند و به دنبال احقاق حق آنها هستند. رسانه ها در شکل های مختلف و به هر مناسبتی حرف از حقوق هنرمندان می زنند و همه را مقصر و هنرمندان را مظلوم جلوه می دهند. گویی او در حال جان دادن در خانه اش است و هیچ کس نیست که دادش برسد. مسئولان نیز که غیر از این رسانه ها منبع اطلاع رسانی و مشاور امین! دیگری ندارند دایما حرف رسانه ها را تکرار کرده و پیگیری می کنند. حال آنکه آنها هر وقت که بخواهند می توانند فیلمنامه ای را به وزارت ارائه دهند و به راحتی مجوز ساخت آنرا بگیرند.
در این میان تنها گروهی که هیچ رسانه ای ندارد و جز نرفتن به سینما راه دیگری پیش روی خود نمی یابند مخاطبان اند. آنها که اگر به حقوقشان توجه می شد و بیشتر ازعده ای خواص و ذهن مغشوششان مورد احترام قرار می گرفتند قطعا وضعیت سینمای ما اینگونه نبود. سینما با مخاطب معنا می یابد و مخاطب انتظار دارد تا در مقابل وقتی که می گذارد فیلم خوبی ببیند.
اما حتی همان تعداد مخاطب خاص نیز معمولا از فیلم ها ناراضی اند. حقوق مخاطب یكی از مفاهیم جدید است كه همراه با موج سوم، یعنی انقلاب اطلاعات (انقلاب صنعتی دوم) در دنیای ارتباطات ظاهر و به عنوان نوع جدیدی از حقوق عمومی شهروندی شكوفا شد. این پدیده در آغاز به صورت كاملا ساده، با شكل گیری رسانه های مختلف و با انتقال متن پیام ها بین افراد (البته در ابتدای راه فقط در میان نخبگان) آغاز شد. اما گسترش تكنولوژیهای نوین ارتباطی همراه با متنوع تر و بهینه تر شدن رسانه ها و همچنین استفاده طیف وسیع از افراد جامعه یا بهتر بگوییم همه افراد از رسانه ها شكل پیچیده تری به خود گرفته است حتی در جوامعی كه به مرتبه عالی تحقق «دولت مبتنی بر حقوق» رسیده اند، همیشه بیم آن وجود دارد كه آزادی ها مورد بی توجهی یا تجاوز واقع شود.
حقوق مخاطب در رابطه با دریافت و كسب اخبار و اطلاعات از طریق رسانه های گروهی جزو یكی از حقوق بنیادین بشر یعنی حقوق فردی و آزادی های عمومی به حساب می آید كه همواره در اعلامیه های حقوقی و قوانین اساسی اغلب كشورهای جهان گنجانده شده و مورد پذیرش قرار گرفته است و این واقعیت اجتماعی و حقوقی به صورت اجماع در میان حقوقدانان، صاحب نظران و سیاستمداران جوامع مختلف درآمده است كه وجود حقوق فردی و آزادیهای عمومی جزو شروط پایه ای حكومتهای مردم سالار جدید است. اما در کشور ما هنوز هم رعایت نمی شود و مخاطبان کمترین نقش را رد سیاستگذاری های رسانه ها و بخصوص سینما دارند.
دانلود تیزر فیلم "اعترافات یک ذهن خطرناک" | دانلود فیلم
لینک را کپی کنید دانلود فیلم
93/11/27 - 13:09 - 2015-2-16 13:09:32
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]
صفحات پیشنهادی
یادداشت اعترافات ذهن خطرناک یک زامبی جنایتکار و قربانی
یادداشتاعترافات ذهن خطرناک یک زامبی جنایتکار و قربانیفیلم جدید سیدی اعترافات و واگویههای ذهنی مردی است که تلاش می کند با بازسازی فضاها و بازشناسی افرادی که با آنها روزانه مراوده داشته است خودش را به یاد بیاورد ------------------------------- خبرگزاری فارس- زهرا قزیلی فیلم هاپرسه مینا ساداتی در شهر لاجوردی / یک فیلم کاملا اصفهانی با کارگردانی از نصف جهان
پرسه مینا ساداتی در شهر لاجوردی یک فیلم کاملا اصفهانی با کارگردانی از نصف جهان فرهنگ > سینما - فیلمبرداری فیلم سینمایی پرسه در شهر لاجوردی به کارگردانی محمد علی نجفی روز جمعه 24 بهمن ماه در اصفهان به پایان رسید پرسه در شهر لاجوردی مینا ساداتی پرسه در شهر لاجوردیسیمرغ بلورین «بهترین طراحی صـحنه» به «اعترافات ذهن خطرناک من» رسید
سیمرغ بلورین بهترین طراحی صـحنه به اعترافات ذهن خطرناک من رسید تاریخ انتشار چهارشنبه 22 بهمن 1393 ساعت 21 56 | شماره خبر 1829401629217659724 تعداد بازدید 1 پ پ سیمرغ بلورین بهترین طراحی صـحنه به محـسن نصراللهی به فیلم اعترافات ذهن خطرناک من اهدا شد سیمرغ بلورین &laqفیلم:«اعترافات ذهن خطرناک من» در جشنواره فجر
فیلم اعترافات ذهن خطرناک من در جشنواره فجر در پنجمین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر بازیگران زیادی به کاخ جشنواره آمدند تا با اصحاب رسانه و عوامل فیلم به دیدن اکران محصولشان بنشینند تی وی پلاس در پنجمین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر بازیگران زیادی به کاخ جشنوارهگزارش فارس از نشست فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» سیدی: از بزرگان سینما بهره میبرم/ شبیه به کسی نیست
گزارش فارس از نشست فیلم اعترافات ذهن خطرناک منسیدی از بزرگان سینما بهره میبرم شبیه به کسی نیستمکارگردان فیلم سینمایی ذهن خطرناک من گفت من با افتخار از بزرگان سینمای ایران و جهان بهره میبرم اما تلاش کردهام شبیه کسی نباشم به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس نشست خبری فیلپیشتازی عصر یخبندان، کوچه بی نام و اعترافات ذهن خطرناک من نتیجه آرای تماشاگران در روز نخست جشنواره فیلم فجر اع
پیشتازی عصر یخبندان کوچه بی نام و اعترافات ذهن خطرناک مننتیجه آرای تماشاگران در روز نخست جشنواره فیلم فجر اعلام شدنتیجه شمارش آرای روز نخست جشنواره فیلم فجر فیلمهای بخش مسابقه سودای سیمرغ اعلام شد به گزارش خبرگزاری فارس از مجموع ۶۱۰۸ برگ رای شمارش شده به ترتیب فیلم عصریخبندانگزارش فارس از نشست خبری «ارغوان» علیمحمدی: بازیهای تصنعی کاملا عامدانه بود/کرامتی: با چهار فیلم متف
گزارش فارس از نشست خبری ارغوانعلیمحمدی بازیهای تصنعی کاملا عامدانه بود کرامتی با چهار فیلم متفاوت به فجر آمدهامکیوان علیمحمدی تهیهکننده و کارگردان ارغوان با اشاره به بازیها در این فیلم گفت در مورد مقوله اغراق و تصنع کاملا موافقم و میگویم که این موضوع به طور عامدانه و آگاهسانس فوقالعاده «اعترافات ذهن خطرناک» در سینما کوروش - اخبار ایران و جهان |
سانس فوقالعاده اعترافات ذهن خطرناک در سینما کوروش شناسهٔ خبر 2488479 جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۲۰ هنر > سینمای ایران فیلم اعترافات ذهن خطرناک به کارگردانی هومن سیدی شامگاه پنجمین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر در مجتمع سینمایی کوروش به سانس فوق العاده رسید به گنگار جواهریان و هومن سیدی در نشستاعترافات ذهن خطرناک من در روز پنجم جشنواره فجر33
نگار جواهریان و هومن سیدی در نشست اعترافات ذهن خطرناک من در روز پنجم جشنواره فجر33نشست خبری فیلم جدید هومن سیدی دقایقی پیش در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد نشست مطبوعاتی فیلم سیمایی اعترافات ذهن خطرناک من با حضور جواد نوروز بیگی تهیه کننده هومن سیدی کارگردان و عباسدستگیری عاملان زورگیری از بازنشستگان + عکس
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹ ۰۶ رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری چهار زورگیر که در مناطق غرب و شمالغرب پایتخت اقدام به سرقت از شهروندان کرده بودند خبر داد به گزارش سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در پی وقوع سرقتهای جیب بری مشابه توسط چهار سرنشین یک دسترتبه ایران در معاملات ملک + جدول
تراز کل هزینه خرید و فروش ملک در ایران معادل ۹ درصد قیمت همان ملک برآورد شده که بر اساس آن ایران از این نظر بین ۱۳۸ کشور در رتبه ۸۴ قرار گرفته است به گزارش تراز آمارهای منتشر شده از سوی موسسه بین المللی گلوبال پراپرتی نشان می دهد هزینه های خرید و فروش ملک در ایران کمتر از 83 کدستگیری عاملان زورگیری از بازنشستگان |اخبار ایران و جهان
دستگیری عاملان زورگیری از بازنشستگان رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری چهار زورگیر که در مناطق غرب و شمالغرب پایتخت اقدام به سرقت از شهروندان کرده بودند خبر داد کد خبر ۴۷۵۳۶۰ تاریخ انتشار ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹ ۳۹ - 14 February 2015 رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهیگزارش تصویری - مراسم افتتاح معاملات آنلاین قراردادهای مشتقه بورس کالا
مراسم افتتاح معاملات آنلاین قراردادهای مشتقه بورس کالا عکس روحاله وحدتی - ایسنا دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳ ۰۳صبح امروزبا حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار سامانه معاملات برخط بازار مشتقه در بورس کالا رونمایی شد
صبح امروزبا حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادارسامانه معاملات برخط بازار مشتقه در بورس کالا رونمایی شدمراسم رونمایی از سامانه معاملات برخط بازار مشتقه کالایی بورس کالای ایران با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و اعضای هیأت مدیره رییس بورس کالای ایران و مقامات و مدیران بازارنگاهی به صورت معاملات فصلی به عنوان آيينه تمام نماي مبادلات اقتصادي
نگاهی به صورت معاملات فصلی به عنوان آيينه تمام نماي مبادلات اقتصادي ارائه اطلاعات لازم از جانب موديان اولين بخش وعنصر اصلي نظام مالياتي است صورت معاملات فصلي سندي مهم درنظام اقتصادي کشور است اطلاعات مندرج در صورت معاملات فصلي زمينه ساز شفافيت اقتصادي وتامين کننده عدالت مالياتي استازهترین اعترافات عامل جنایت تجریش
تازهترین اعترافات عامل جنایت تجریش به او گفتم همسرم و عروست در خانه هستند و براي اينكه راحت باشند من بيرون آمدهام به گزارش نامه نیوز مردی که متهم است در جریان جنایتی هولناک فرزند همسر و مادر دوستش را به قتل رسانده و خانه آنها را به آتش کشیده است ۵روز بعد از این جنایت جزئیاتداعش: اعدام در ملاء عام برای جادوگری (+عکس)
داعش اعدام در ملاء عام برای جادوگری عکس گروه موسوم به دولت اسلامی داعش بار دیگر به اتهام انجام جادوگری یک مرد میانسال سوری را در منطقه تحت کنترل این گروه در سوریه گردن زد روز نو گروه موسوم به دولت اسلامی داعش بار دیگر به اتهام انجام جادوگری یک مرد میانسال سوری را در من-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها