تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804067247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمرکز بر صیانت از منابع نفت در اقتصاد کلان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون پژوهش وزیر نفت درخواست کرد: تمرکز بر صیانت از منابع نفت در اقتصاد کلان خبرگزاری پانا: معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی محور بسته توسعه فناوری وزارت نفت است، گفت: ارش نفت بیش از کارکرد آن به عنوان سوخت است و لازم است حق منابع هیدروکربوری و صیانت از نفت فراتر از وزارت نفت در اقتصاد کلان مورد توجه قرار گیرد.
۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن ساعت 13:04

خبرگزاری پانا+نفت+شیل+گاز+منابع+هیدورکروبوری

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، محمدرضا مقدم در نشست با خبرنگاران ضمن تشریح مهمترین مأموریت های معاونت جدید التأسیس معاونت پژوهشی اظهار داشت: امروزه پیشرفت کشورها در گرو تجمیع دانش و قدرت در طراحی محصولات است و در فضای رقابتی کشورها با دو دسته که با محور طراحی محصول و مصرف تکنولوژی است تقسیم می شوند.
  وی ادامه داد: کشور ما هم اکنون در مسیری است که صنعت نفت خود را در مسیر توسعه تکنولوژی و فناوری های جدید قرار داده اما این مهم هنوز به درستی محقق نشده است.
  معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت به موضوع سیاستگذاری و مدیریت فناوری در کشورهای مبدع و پیشرو علم اشاره کرد و گفت: این دانش خود از علوم پایه است و لازم است تا مراحل مختلف تکنولوژی فناوری به درستی شناسایی شود و با تکیه بر این علم است که می توان در شرایط مختلف استراتژی مناسب نفت را اجرا کرد.   رابطه پژوهش با استاد بالادستی نفت مشخص شود
مقدم با بیان اینکه اقتصاد تک محصولی کمترین اهمیت را به توسعه فناروی نفت دارد، افزود: باید برای پیشرفت اقتصادی رابطه پژوهش با اسناد بالادستی صنعت نفت مشخص شود و به منابع ایدروکربوری توجه خاص داشت.
  وی با طرح این مسأله که منابع طبیعی برای تمام نسل هاست موضوع مصرف بی رویه آب را یادآور شد و برداشت بی رویه نفت را هم به همین صورت دانست و تصریح کرد: برداشت از منابع طبیعی مستلزم داشتن سطحی از توانمدی تحت عنوان حق و تکلیف است و ضرورت دارد تا با بهره برداری از منابع ایدروکربوری این منابع آسیب نبینند.
  معاون پژوهش و فناروی وزارت نفت بر حقوق بین نسلی برای صیانت از منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: وقتی سود درآمد 100 میلیون دلاری فروش نفت برابر یم تریلیون دلار کسب و کار و تولید قدرتمند صادارتی است گروهی را به این سمت سوق می دهد که صرفا به نفت به مثابه یک دارایی با قابلیت تولید صرف نگاه کنند و خام فروشی انجام دهند.   برداشت نفت با اصول مهندسی روز انجام شود
مقدم با اشاره به امکان تقویت دارائی نفت عنوان کرد: لازم است این دارایی ملی با اصول مهندسی و تکنولوژی روز برداشت شود و اگر به این دانش دست یابیم که ارزش نفت بسیار فراتر از موضوع سوخت است به مصرف و فروش مستقیم آن دست نمی زنیم و ارزش افزوده بسیار بالا و ارزشمندتری را برای آن لحاظ می کنیم.
  وی اهمیت ذات نفت را که به سرعت بر بخش های راهبردی انرژی جهان اثر گذاشته دلیل محکمی بر ضرورت تغییر نگرش نسبت به پدیده ای به نام نفت بیان کرد و گفت: هم اکنون در بازارهای نفت موقعیت آتوپولوتیکی بسیار مهم است به نحوی که آمریکا از دو دهه گذشته توجه خود را معطوف امنیت انرژی با تکیه بر انرژی های نو گذاشته است.
  معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت با انقلاب شیل های در آمریکا و تولید ناگهانی نفت در این قاره به عنوان تبدیل یک پروژه غیر تجاری به تجاری اشاره کرد و افزود: دریافت این مهم که با فناوری های نوین چگونه می توان راهی را برای کاهش هزینه های برداشت نفت یافت همان نکته طلایی است که آمریکا را در چند سال به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل کرد.
  مقدم ادامه داد: با انقلاب شیل های نفت و شیل های گازی و رساندن گاز مورد نیاز به پتروشیمی های آمریکا حاشیه ای امن برای چرخه صنعت نفت آمریکا به وجود آمد و موقعیت ژئوپولتیکی برای این کشور ایجاد شد.   خلیج فارس همچنان قدرت نفت جهان
وی تأکید کرد: همچنان خلیج فارس قدرت نفتی جهان است و داشتن ذخایر و نوع منابع هیدروکربوری این ویژگی متمایز را تضمین می کند اما باید برداشت درست در منطقه ملاک عمل باشد.
  معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت موضوع صیانت از منابع هیدورکربوری را فراتر از وزارت نفت و در اقتصاد کلان کشور خواند و گفت: با بهره بردای درست منابع نفتی می توان ظرفیت های بیشتری از وزارت نفت را نمایان و مورد استفاده قرار داد همچنان که در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی رویکرد جهش توسعه فناوری و حرکت دانش بنیان در شرکت های پیمانکار عمومی در دستور کار معاونت پژوهش و فناوری قرار گرفت.
  مقدم تدوین بسته توسعه فناوری وزارت نفت را با تشکیل کارگروه تخصصی به همین منظور زمینه اجرای برنامه های کلان پژوهش محور در صنعت نفت عنوان کرد و افزود: نهایی سازی تئوری روش پیشنهادی با اصلاح تکمیل و ارتقاء بسته سیاستی مبتنی بر بهره گیری از توان پیمانکاران عمومی از دیگر موارد مهم در بسته توسعه فناوری است.
  وی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را از جمله ارکان توسعه فناوری و عاملی محرک در این حوزه دانست و ادامه داد: با شکل گیری معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت پس از تصویب هیئت وزیران و تأکید مقام معظم رهبری بر پژوهش و نوآوری در ساخت کالا و توسعه نفت حرکت پژوهش محور پژوهش در تمام ابعاد صنعت نفت سرعت گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن