تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820200622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاضی‌پور: سهم ناچیز فرهنگیان و نیروهای دفاعی از بودجه


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: نماینده ارومیه در مجلس، در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال آینده از عدم توجه به نیروهای دفاعی، فرهنگیان، معیشت کارگران و بازنشستگان انتقاد کرد و گفت: در لایحه بودجه به حداقل و حداکثر حقوق اشاره‌ای نشده است.

به گزارش تراز ،نادر قاضی‌پور صبح امروز در بررسی کلیات لایحه بودجه 94 که در صحن علنی مجلس برگزار شد، با انتقاد از در نظر گرفته نشدن منابعی خاص برای بخش دفاعی کشور اظهار داشت: یکی از نکاتی که اقتدار ملی را بر عهده داشته و ابزار مهمی در گرفتن حق و حقوق ملت، نیروهای با  اقتدار مسلح ما است ولی متأسفانه در لایحه بودجه، منابع دفاعی درستی دیده نشده است. در صورتی که با توجه به تهدیدات منطقه باید این نیروها زیرساخت‌های مناسبی داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر بنیه دفاعی ارتقا نیابد تمام داشته‌های نیروهای ما در یک نصف روز از بین می‌رود.
وی گفت: بودجه باید بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی در نظر گرفته شود اما اقتصاد مقاومتی در این بودجه دیده نشده است چرا که هزینه بسیاری از نهادها از جمله ریاست جمهوری بالاست که بعداً صرف انتخابات مجلس و خبرگان رهبری خواهد شد.
قاضی‌پور تصریح کرد: باید پرسید فرهنگیان و آموزش و پرورش چه سهمی از بودجه دارند و چرا منزلت و شأن این قشر در نظر گرفته نشده است؛ حتی رئیس فراکسیون این بخش آقای نقوی حسینی هم به شدت به این مسئله معترض بودند چرا که فرهنگیان مشکلات شدید مسکن دارند اما امکان صحبت در مجلس برای ایشان فراهم نشد.
وی با انتقاد از اینکه چرا همیشه در بودجه، معیشت کارگران دیده نمی‌شود خاطرنشان کرد: باید پرسید مبنای حقوق کارگران با چه معیار و شاخص اقتصادی در نظر گرفته شده است و حتی فراکسیون کارگری نیز در مجلس شدیداً مخالف لایحه بودجه است. مگر بازنشستگان لشکری و کشوری زندگی و زن و بچه ندارند و چرا نباید برای آنها در بودجه فکر اساسی شده باشد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: مگر قرار نبود احکام دایمی در لایحه بودجه نیاید پس چرا دوباره این احکام آورده شده که فقط به نفع سرمایه‌داران و پولداران است نه به نفع فقرا و محرومان.
قاضی‌پور با بیان اینکه اشتغال جوانان تحصیلکرده به ویژه در مقاطع بالای دانشگاهی باید در لایحه دیده می‌شد، افزود: در لایحه بودجه به حداقل و حداکثر حقوق اشاره‌ای نشده مگر در قانون نیامده که باید حداقل و حداکثر 7 برابر فاصله داشته باشد پس چرا یک معلم در مناطق محروم یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد اما فیش‌هایی به دست ما رسیده که در یک شرکت به ظاهر خصوصی با حکم دولتی حقوق دریافتی افراد 97 میلیون تومان است پس یعنی حداقل فاصله دستمزد و حقوق که 600 هزار تومان تعیین شده 161 برابر است و باید پرسید پس عدالت کو؟
وی ادامه داد: شهید باهنر، رجایی و بهشتی را به یاد بیاورید، وقتی می‌خواستند برای شهید باهنر حقوق تعیین کنند حداقل دستمزد آن زمان 2 هزار تومان بود و ایشان گفتند برای نخست‌وزیر بیش از 7 هزار تومان در نظر نگیرید.
وی با بیان اینکه بسیاری برای ایجاد رانت چشم به لایحه بودجه دوخته‌اند، گفت: خصوصی‌سازی، مشارکت سرمایه‌گذاران و رانت‌خواران با این بودجه گره خورده و هنوز ما آن را تصویب نکرده‌ایم. دیگها را بار گذاشته‌اند همه می‌دانند پیمانکاران دست اول خود کار نمی‌کنند و کار توسط پیمانکاران دسته سه و چهار تعیین می‌شود و اینها همان مفت‌خوران رانت‌خواران هستند.
قاضی‌پور خاطرنشان کرد: متأسفانه برای احیا و نجات دریاچه ارومیه امسال اعتبار خاصی در نظر گرفته نشده است و برای اصلاح پدیده گرد و غبار، رودخانه‌ها و خشکسالی کلاً مبلغ 55 میلیارد تومان به سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص داده‌اند که هزینه خواهد شد.
وی گفت: امروز قیمت نفت بشکه‌ای 52 دلار است اما در بودجه 40 دلار دیده شده است که باید 20 درصد آن به صندوق توسعه ملی ریخته شود و هیچ تکلیفی برای اضافه درآمد در نظر گرفته نشده است و تنها دست دولت را برای هزینه کردن این مازاد درآمد باز می‌کند که این یعنی بی‌انضباطی مالی، که دوباره شهرام‌های جزایری و بابک زنجانی جدید دولتی به وجود آید.
عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: می‌شد این درآمد مازاد را در بخش مسکن کارگران کم‌درآمد، روستاییان، فرهنگیان و قشر ضعیف هزینه کرد.
وی گفت: هیچ انضباط مالی برای برخورد با واردکنندگانی که کارشان در تقابل تولید ملی است نیامده است و در لایحه بودجه برای تولید ملی، اشتغال جوانان و مسکن تحصیلکردگان فکری نشده است و همه اینها شعار بوده است.
 


منبع: فارس


يكشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 11:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن