تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802956319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشکده سینماتئاتر 50 سالگی خود را جشن می‌گیرد/ کم‌توجهی به فرهنگ


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تقدیر از حاتمی‌کیا و بنی‌اعتماد توسط دانشگاه هنر
دانشکده سینماتئاتر 50 سالگی خود را جشن می‌گیرد/ کم‌توجهی به فرهنگ

دانشکده سینماتئاتر


شناسهٔ خبر: 2495037 شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
هنر > تئاتر

نشست رسانه‌ای جشن 50 سالگی دانشکده سینماتئاتر با حضور رئیس و معاونان دانشگاه هنر برگزار شد که طی آن به رویکرد و بخش‌های مدنظر برای این جشن و همچنین اعتبارات کم دانشگاه هنر در بودجه سال آینده اشاره شد. به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای جشن پنجاهمین سال تأسیس دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر با حضور رئیس دانشگاه هنر، معاونان وی و دبیر جشن در ساختمان دانشگاه هنر واقع در خیابان سرهنگ سخایی برگزار شد.در این نشست غلامرضا اکرمی رئیس دانشگاه هنر با بیان اینکه این دانشگاه بزرگترین و جامع‌ترین دانشگاه هنری در کشور است، یادآور شد: دیگر دانشگاه‌ها جامعیت دانشگاه هنر را ندارند زیرا با تجمیع مؤسسات و مدارس هنری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه هنر شکل گرفت.وی با اشاره به جایگاه پایه‌ای هنر در عرصه فرهنگ، متذکر شد: با این اهمیت انتظار ما و هنرمندان این است که توجه بیشتری به دانشگاه هنر و رشته‌های هنری شود. ما به فرهنگ خودمان بی‌توجهی کردیم و اهمیت لازم را برای آن قائل نشدیم و این در حالی است که ما سابقه فرهنگی طولانی داریم و می‌توانیم در عرصه بین‌المللی در حوزه فرهنگ و هنر حرفی برای گفتن داشته باشیم. تجمیع دانشگاه هنر در باغ ملی 

رئیس دانشگاه هنر جشن پنجاهمین سال تأسیس دانشکده سینما و تئاتر را دریچه‌ای دانست که این دانشگاه می‌تواند از طریق آن خود را به جامعه بشناساند.اکرمی یادآور شد: مسئولان نیز در این جشن شاهد خواهند بود که دانشگاه هنر با چه امکاناتی، این همه هنرمند را تربیت کرده است تا شاید امکانات بیشتری به دانشگاه هنر اختصاص دهند. دانشگاه هنر هنوز امکانات مورد نیاز را در اختیار ندارد.

وی از تلاش برای ترمیم میدان مشق و باغ ملی به عنوان مکانی قدیمی و تاریخی، تجمیع دانشگاه هنر در این مکان و تبدیل آن به مکان قابل اتکایی در عرصه فرهنگی و هنری خبر داد. اکرمی با بیان اینکه کشور در 8 سال گذشته با مشکلات زیادی به لحاظ اقتصادی و فرهنگی و هنری مواجه بوده، افزود: دانشگاه هنر در استان البرز زمین‌هایی را داشت و قرار بود که در آنجا مستقر شود اما به خاطر مسائل غیر قابل انتظار و سیاست‌های نامأنوس در دولت گذشته، این زمین‌ها به مخاطره افتادند. 

محمدرضا حسنایی دبیر جشن 50 سالگی دانشکده سینما و تئاتر نیز در ادامه این نشست، دانشگاه هنر را مجمع الجزایر گنجی توصیف کرد که از طریق این جشن جزایرش را هم برای خود و هم برای جامعه معرفی می‌‌کند.وی تأکید کرد: بسیاری از هنرمندان مطرح ایرانی یا فارغ التحصیلان دانشکده سینماتئاتر یا از اساتید این دانشکده بوده یا هستند. دانشگاه هنر به لحاظ کیفیت تدریس، بالاترین کیفیت را دارد و دستاوردهای چنین جشن‌هایی کیفیت تدریس هنر را بالا می‌برد. 

وی متذکر شد: جامعه ما از دانشگاه هنر و توانمندی‌های آن کم اطلاع است. ما با این جشن خودمان را به خودمان معرفی ‌می‌کنیم زیرا یک سنگ بنای محکم در عرصه هنر در جامعه هستیم.

سپس رضا مهدی ‌زاده کارگردان هنری جشن 50 سالگی دانشکده سینماتئاتر با اشاره به تلاش برای ارائه دستاوردهای دانشگاه هنر به مخاطبان و جامعه، توضیح داد: رویکردمان این است که مطابق با دستاوردهای نوین هنری در یک فضای تاریخی با معماری پهلوی اول که در میدان مشق واقع شده است، نمایشگاهی را از یک هفته آینده برگزار کنیم که طی آن با استفاده از هنر چیدمان یا پرفورمنس به ارائه آثار دانشگاه هنر بپردازیم. همچنین این جشن یک گردهمایی از همه کسانی است که فارغ التحصیل دانشکده سینماتئاتر بوده‌اند و در بند سینما و تئاتر حضور دارند. با این کار به نسل جدید انگیزه می‌دهیم.گیتی خامنه و شهرام زرگر مجری مراسم جشن 50 سالگی 

دبیر جشن 50 سالگی دانشکده سینماتئاتر درباره دیگر برنامه‌های این جشن افزود: خانم گیتی خامنه و شهرام زرگر از فارغ التحصیلان دانشکده سینماتئاتر به عنوان مجری مراسم حضور دارند و مستندی نیز به شکل گفتگو از چهره‌های فارغ التحصیل با سابقه دانشکده پخش خواهد شد. همچنین از تندیس دانشگاه هنر با حضور فارغ التحصیلان موفق 5 دهه مختلف دانشگاه و همچنین سرود دانشگاه هنر که توسط هنرمندان دانشکده موسیقی ساخته شده، رونمایی می‌شود. کتابی نیز ارائه می‌شود که محصول ماه‌ها تلاش اساتید دانشکده سینماتئاتر است و اطلاعات 50 ساله این دانشکده را شامل می‌شود. این کتاب توسط آقای دهقان‌پور و خانم‌ها بزرگمهر و شکیب به عنوان 3 نماینده از سینما، تئاتر و انیمیشن تهیه شده است.

مهدی زاده همچنین از تجلیل و قدردانی از اساتید و فارغ التحصیلان مطرح دانشگاه هنر همچون خسرو خورشیدی، ابراهیم حاتمی‌کیا، رخشان بنی‌اعتماد و جمشید مشایخی خبر داد و درباره زمان برگزاری نمایشگاه و جشن 59 سالگی دانشکده سینماتئاتر گفت: از روز شنبه 2 اسفندماه نمایشگاه آثار دانشگاه هنر در ساختمان باغ ملی برپا می‌شود و مخاطبان می‌توانند از ساعت 9 تا 17 از این نمایشگاه بازدید کنند. در روز اول یک کارناوال با حضور 40 بازیگر از سر در باغ ملی تا دانشگاه هنر به حرکت در می‌آید. همچنین ساعت 17 یک اجرای محیطی با مدت زمان 50 دقیقه و با حضور 10 بازیگر خواهیم داشت. روز 6 اسفندماه هم جشن 50 سالگی دانشکده سینماتئاتر در تالار ایوان شمس و در ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جشن بدون تأخیر در ساعت مقرر آغاز و بعد از حدود 140 تا 160 دقیقه به پایان خواهد رسید، از اجرای قطعاتی توسط هنرمندان دانشکده موسیقی به زبان فارسی و انگلیسی در ابتدای جشن خبر داد که بخش انگلیسی به خاطر حضور اعضای سازمان یونسکو و همچنین خبرنگاران رسانه‌های خارجی در نظر گرفته شده است.

در بخش پایانی این نشست نیز منوچهر معظمی معاون پشتیبانی دانشگاه هنر در خصوص نگاه تخصصی و آسیب شناسانه‌ای که باید برای معرفی فرهنگ و هنر به جامعه از سوی دانشگاه هنر وجود داشته باشد، تأکید کرد: آسیب‌ها و مشکلاتی برای آموزش و معرفی هنر در جامعه وجود دارد. دانشگاه هنر در خصوص اینکه چگونه می‌توان مفاهیم هویتی، فرهنگی و هنری و معماری را به مخاطبان و جامعه معرفی کرد، قرار بود با همکاری وزارت آموزش و پرورش در کتب درسی این مفاهیم را ارائه دهد که متأسفانه توجهی به پژوهش‌های انجام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش نشد. البته ما دلسرد نشده‌ایم و این پژوهش‌ها را همچنان ارائه خواهیم داد.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها مسئول آموزش نیروی تخصصی هنر هستند و وظیفه تربیت مخاطبان عام بر عهده نهادها و سازمان‌های دیگر است. در جلسات منظمی که برای جشن 50 سالگی دانشکده سینماتئاتر برگزار کردیم، این جشن را به عنوان پرانتز بازی برای فعالیت‌های 50 ساله دانشگاه هنر مدنظر قرار دادیم. لازم است با این بازنگری و تعامل و یک برنامه ریزی دقیق برای آینده، نهادینه کردن فکر و اندیشه هنری را در زندگی مردم انجام دهیم. رونمایی از پوستر 50 سالگی دانشکده سینما تئاتر 

معظمی با بیان اینکه کشور ایران در سطح جهان دارای قدرت فرهنگی است، متذکر شد: در داخل کشور به قدرت فرهنگی خودمان کمتر توجه می‌شود. در طول 36 سال گذشته کسانی که قصد دست درازی به این کشور را داشتند، از کار خود دست نکشیده‌اند. آمریکا با قدرت فرهنگی خود به نام هالیوود کاری کرده که ما در سالروز ولادت پیام عظیم الشان اسلام، فیلمی را از نگاه هالیوود به پیامبر اسلام پخش می‌کنیم، این در حالی است که ما باید برای فعالیت‌ها و تولیدات هنری هزینه کنیم.

معاون پشتیبانی دانشگاه هنر خواستار توجه ویژه مجلس شورای اسلامی و نهادهای تأثیرگذار به دانشگاه هنر شد و تصریح کرد: در اعتبارات در نظر گرفته شده برای سال آینده، دانشگاه هنر در پایین ترین جایگاه قرار دارد. سازمان مدیریت و مجلس شورای اسلامی با نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به حوزه فرهنگ، به دانشگاه هنر نگاه و از آن حمایت کنند. 

در پایان این نشست از پوستر جشن 50 سالگی دانشکده سینماتئاتر رونمایی شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن