تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805061209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش نظام‌مهندسي ساختمان در تجلي سازنده پاسخگو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۴۰ب.ظ)
نقش نظام‌مهندسي ساختمان در تجلي سازنده پاسخگو عدم کيفيت و نداشتن ساختمان‌هاي پايدار، مديران حوزه صنعت ساختمان را بر آن داشته تا در کمترين زمان ممکن بهترين راه‌حل‌ها را براي افزايش کيفيت ساخت‌وساز ارائه دهند؛ بر اساس نظر کارشناسان بهترين راه‌حل‌ حضور فردي (حقيقي يا حقوقي) با نام توليدکننده پاسخگو يا سازنده متعهد است.
به گزارش خبرگزاري موج، مدت‌زماني است که نام سازنده پاسخگو بر سر زبان مسوولان حوزه ساختمان افتاده است که بر اساس نظر کارشناسان امر، سازمان نظام‌مهندسي ساختمان به عنوان يکي از مهم‌ترين دست‌اندرکاران ساختمان مي‌تواند نقش بسزايي را در تولد سازنده پاسخگو ايفا کند، اما؛ بايد ديد که سازمان‌هاي نظام‌مهندسي ساختمان استان‌ها چگونه مي‌توانند در تجلي سازنده پاسخگو ايفاي نقش کنند؟
عضو شوراي مرکزي سازمان نظام‌مهندسي ساختمان کشور ضمن بيان اينکه نظام‌مهندسي ساختمان در مسائل مربوط به ساخت‌وساز کشور نقش مهمي را ايفا مي‌کند، گفت: قطعا وظيفه هر نهاد و ارگاني بر اساس قانون کاملا مشخص است و نهادهاي مختلف با اجراي قوانين مندرج مي‌توانند خروجي خوبي را براي سازمان خود به دست آورند.
عليرضا سنايي دشتي در ادامه اضافه کرد: سازمان نظام‌مهندسي درصورتي‌که بر اساس قوانين تصويب‌شده در سال 74 حرکت کند و با توجه به شرح وظايف مدون اقدام نمايد، قطعا مي‌تواند به عنوان يک سازنده پاسخگو وظايف خود را در قبال بهره‌بردارن به مرحله اجرا برساند.
اين مسؤول همچنين تأکيد کرد: در صورت عدم توجه به شرح وظايف و قوانين مشخص‌شده، سازمان نظام‌مهندسي ساختمان در راستاي تجلي توليدکننده پاسخگو گامي برنخواهد داشت.
رئيس سازمان نظام‌مهندسي ساختمان استان گلستان سازنده پاسخگو را از جمله موضوعاتي نو در صنعت ساختمان دانست و گفت: اين موضوع به‌تازگي موردتوجه دست‌اندرکاران ساختمان قرار گرفته که در اين بين سازمان نظام‌مهندسي ساختمان به عنوان يکي از متوليان اصلي صنعت ساختمان نقشي مهمي را در روند تجلي توليدکننده پاسخگو و يا سازنده متعهد خواهد داشت.
عبدالجلال ايري با اشاره به اينکه وجود طراحان حرفه‌اي، استفاده از مصالح استاندارد و در نهايت اجراي کامل مقررات ملي ساختمان از جمله موارد مهم و تعيين‌کننده در مسير ظهور سازنده پاسخگو خواهد بود، اذعان داشت: يکي از زيرساخت‌هاي مهم در تجلي سازنده پاسخگو وجود اعتماد عمومي به مهندسان است که اين امر مي‌تواند نقش مهم و حياتي را در رسيدن به هدف موردنظر ايفا کند.
رئيس سازمان نظام‌مهندسي ساختمان استان گلستان همچنين يادآور شد: البته بايد توجه داشت که اگر صنعت ساختمان و به زبان ساده‌تر ساخت‌وساز تخصصي نشود، نمي‌توان انتظار تحول در اين صنعت را داشت، بنابراين بايد امکان اجراي قوانيني مانند مجريان ذيصلاح فراهم گردد.
در ادامه رئيس سازمان نظام‌مهندسي ساختمان استان قزوين، رمز موفقيت فعاليت‌هاي حرفه‌اي همچون ساخت‌وساز را وجود معادله برد برد در برنامه‌ها دانست و گفت: در معادله برد برد منافع مردم و مهندسان، هر دو لحاظ مي‌شود؛ به اين معنا که مردم از خدمات حرفه‌اي مهندسان منتفع مي‌شوند و مهندسان هم بابت خدماتي که ارائه مي‌دهند سود مي‌برند.
به گفته علي فرخ زاد، قدر مسلم اگر تنها منافع مهندسان مدنظر باشد اين منفعت کوتاه مدت بوده و نتيجه‌اي در پي نخواهد داشت.
رئيس سازمان نظام‌مهندسي ساختمان استان سمنان با اشاره به اينکه قطعا نقش نظام‌مهندسي ساختمان ويژه است، اما؛ نبايد تنها نهاد پاسخگو در اين زمينه باشد، تصريح کرد: براي حضور سازنده پاسخگو وجود قانون يک اصل انکارناپذير است؛ مجري ذي‌صلاح، طراحي، اجرا و نظارت از جمله مواردي است که به‌طور کامل اجرا نمي‌شود و حتي در برخي موارد مغفول مانده است.
فريبرز يدالهي وجود مجري ذي‌صلاح را يکي از راه‌هاي ارائه خدمات حرفه‌اي توسط مهندسان دانست و گفت: نبود مجري ذي‌صلاح باعث بروز مشکلات جدي و عدم کيفيت در ساختمان‌ها مي‌شود و براي اينکه بتوانيم شاهد حضور سازنده پاسخگو و صدور واقعي شناسنامه فني ملکي باشيم، وجود مجري ذيصلاح يک ضرورت است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن