تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819627038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت جهادی نقش کلیدی در رسیدن به اقتصاد مقاومتی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اقتصادی:
مدیریت جهادی نقش کلیدی در رسیدن به اقتصاد مقاومتی دارد
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اقتصادی گفت: مدیریت جهادی نقش کلیدی در رسیدن به اقتصاد مقاومتی دارد. سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی نیازمند اصلاحات بنیادی است و حتی در برخی موارد نیازمند جراحی‌های بزرگ بر پیکره و کالبد اقتصاد است که با درک شرایط، عزمی جزم لازم دارد.

رسانه‌ها اقتصاد مقاومتی را بین مردم رواج دهند
"وحید شقاقی"در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به نقش رسانه‌های جمعی در فرهنگ‌سازی عمومی و ایجاد عزم ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: یکی از نهادها یا مولفه‌هایی که می‌تواند در تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نقش حائز اهمیتی داشته باشد، رسانه‌های جمعی است.

وی تصریح کرد: در واقع تبیین ضرورت این سیاست‌ها در بین آحاد مردم و مسئولان برعهده رسانه‌های جمعی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اقتصادی با بیان اینکه اگر رسانه‌ها عملکرد خوبی در این حوزه نداشته باشند، برداشت مردم، مسئولان و حتی روابط آنها سلیقه‌ای می‌شود، اظهار داشت: قطعا بدون فرهنگ‌سازی و ایجاد اقنا در بین مردم و مسئولان امکان پیش برد سیاست‌ها و عملیاتی کردن آنها و اتخاذ اصلاحات ساختاری در تحقق اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد شد.

وی افزود: در راستای عملیاتی شدن این مهم باید پیوست فرهنگی و آموزشی تنظیم شود و رسانه‌های جمعی نقش خود را در گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی بین آحاد مردم و مسئولان به درستی اجرا کنند.

شقاقی مخاطب‌سازی و اجماع‌سازی رسانه‌ای را در خنثی‌سازی مخاطرات و کنترل تهدیدات اقتصاد ملی موثر دانست و عنوان کرد: رسانه‌های جمعی باید وضعیت پیش رو در اقتصاد ایران و همچنین مخاطراتی که اقتصاد ایران را آسیب پذیر نموده و آن را تهدید می‌کند مورد بررسی و کنترل قرار دهند.

وی افزود: باید این موضوع به صورت مشخص برای همگان تبیین شود تا مردم و مسئولان با نگرش درست نسبت به وضعیت پیش رو و مخاطرات درونی و بین المللی سبک زندگی و سیاست‌گذاری خود را تطبیق دهند و در جهت همسان‌سازی شرایط گام بردارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اقتصادی ادامه داد: دست اندرکاران رسانه ای باید بدانند که فرهنگ سازی در این زمینه برعهده رسانه‌های جمعی است و آنها نقش مهم و حائز اهمیتی در کنترل تهدیدات بر روی اقتصاد ملی دارند و باید با فضاسازی مناسب در جامعه، اقتصاد مقاومتی را میان مردم رواج داده و نهادینه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که کاربست معنویت، سرمایه مذهبی و سرمایه اجتماعی در پیاده سازی و تحقق اقتصاد مقاومتی چیست؟ گفت: بدون عزم و اجماع ملی و بدون سرمایه اجتماعی اصلاحات ساختاری و مقابله با تهدیدات درونی و بیرونی، مقدور نیست.

شقاقی افزود: از این منظر تقویت سرمایه اجتماعی برای پیشبرد اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نقش حیاتی دارد.

وی ادامه داد: اجرای صحیح برنامه‌هایی درباره کاربست معنویت، اجماع سازی سرمایه‌های معنوی و سرمایه‌های اجتماعی الزامی است تا به اهداف پیش بینی شده در زمینه پیشبرد اقتصادی برسیم و بحران اقتصادی را از ایران دور کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اقتصادی به نقش مردم با پیشینه قوی معنویت و اتحاد ملی که بارها در صحنه های گوناگون آن را نمایش داده اند اشاره کرد و گفت: اگر مردم درست هدایت و راهنمایی شوند بهترین‌ها را خلق می‌کنند و به نحوی شایسته از نظام و رهبری پشتیبانی می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به نقش مدیریت جهادی در پیاده سازی و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی نقش کلیدی در رسیدن به اقتصاد مقاومتی دارد. سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی نیازمند اصلاحات بنیادی است و حتی در برخی موارد نیازمند جراحی‌های بزرگ بر پیکره و کالبد اقتصاد است که  با درک شرایط، عزمی جزم لازم دارد.

انتهای پیام/







کد خبر: ۵۱۲۷۸۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن