محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832483852
گفتگو با کارگردان رخ دیوانه، فیلم منتخب تماشاگران در جشنواره فجر33
واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: گفتگو با کارگردان "رخ دیوانه"، فیلم منتخب تماشاگران در جشنواره فجر33
کارگردان فیلم سینمایی «رخ دیوانه» که اثر او در 10 رشته نامزد دریافت سیمرغ است، تاکید کرد همه تلاش خود را میکند تا فیلمهایش رنگی از کهنگی و تنبلی نداشته باشد.
«رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی از انگشتشمار فیلمهای سی و سومین جشنواره فیلم فجر است که اتفاقنظری میان مخاطبان، منتقدان و داوران در مورد کیفیت خوب آن وجود دارد. این فیلم در 9 روز شمارش آرای مردمی به مدت هفت روز در صدر قرار داشت و همچنین با نامزدی در 10 رشته، یکی از سه رکورددار نامزدی این دوره از جشنواره است.
داودی که فیلمهایی چون «نان، عشق و موتور 1000»، «تقاطع»، «سفر جادویی»، «من زمین را دوست دارم»، «جیببرها به بهشت نمیروند» و چند فیلم دیگر را در کارنامه کاری خود دارد، این بار با «رخ دیوانه» که قصه آن از قرار اینترنتی چند جوان آغاز میشود به دنیای کارگردانی سینما برگشته است.
داودی بعد از ساختن «زادبوم» که بعد از شش سال همچنان امکان نمایش عمومی نیافته، دیگری فیلمی نساخت تا «رخ دیوانه» که آن را براساس فیلمنامه محمدرضا گوهری مقابل دوربین برد. طناز طباطبایی، صابر ابر، نازنین بیاتی، ساعد سهیلی، امیر جدیدی، بیژن امکانیان و گوهر خیراندیش بازیگران آن هستند.
داودی در جریان برگزاری جشنواره در گفتوگویی با خبرآنلاین در مورد فیلم خود، دلیل شش سال دوریاش از فیلمسازی و حال و هوای این دوره از جشنواره سخن گفت.
از شروع «رخ دیوانه» و ساخت فیلم توضیح دهید، موضوع این فیلم چقدر دغدغه شما بود و اصلا چرا سراغ این موضوع رفتید؟
اولین نسخه فیلمنامه که گوهری هفت سال پیش به من داد فیلمنامهای به اسم «باخت پنهان» بود. آن فیلمنامه سه اپیزود مجزا داشت که داستانهای آن خیلی به هم مرتبط نبود. من از یکی از داستانها خوشم آمد، با استفاده از شخصیت یکی دیگر از داستانها و همچنین طرحی که در ذهن داشتم، گوهری فیلمنامه را به شکل یک داستان یکپارچه بازنویسی کرد. شش سال قبل، بعد از آنکه فیلم «زادبوم» را ساخته بودم، قرار شد با خانم منصوری این فیلم جدید را کار کنیم. در آن مقطع قرار بر این بود که 50 درصد سازمان فرهنگی هنری شهرداری در ساخت فیلم مشارکت داشته باشد، اما آنها مشکل مالی داشتند و علاوه بر آن وقتی اکران «زادبوم» هم با مشکل روبرو شد من کلا از ساخت آن کار انصراف دادم و احساس کردم در آن شرایط شاید ساخت این فیلم خیلی مصلحت نباشد.
سال قبل که سعی کردیم ساخت فیلم را آغاز کنم، دوباره با خانم منصوری کار را دنبال کردیم و فارابی هم اظهار تمایل کرد تا 50 درصد در فیلم سهیم شود و خود خانم منصوری باقی این 50 درصد را تامین کرد و فیلم را کلید زدیم. البته قرار بود سرمایهگذاران دیگری هم باشند، اما همه وسط کار جا زندند و همه چیز گردن خودمان افتاد.
در این مدت فیلمنامه بازنویسی شد؟
چند بار بازنویسی شد. آن فیلمنامه اولیهای که شش سال قبل نوشته شده بود، براساس امکانات تکنولوژی آن زمان بود. اگر یادتان باشد شش سال قبل فیسبوک اینچنین فراگیر نبود. مهمترین چتی که وجود داشت، چت یاهومسنجر بود. انقلاب و تغییرات در دنیای مجازی در طول همین شش سال اتفاق افتاد، به همین دلیل در خیلی از جاها قسمتهایی از وقایع به دلیل آمدن موبایلهای هوشمند، فیسبوک، فرهنگ فیسبوک و غلبه دنیای مجازی تغییر کرد.
خود شما در جریان نگارش فیلمنامه نقش داشتید؟
من معمولا به دو روش کار میکنم، یا مثل کاری که با پیمان قاسمخانی یا فرید مصطفوی انجام میدهیم، خودم به طور مستقیم در نوشتن سهیم میشوم، یا مثل کاری که با گوهری داشتیم و همچنین بیست و چند سال قبل مشابه آن را با احمد طالبینژاد در «ایلیا نقاش جوان» داشتم، این طور کار میکنم که جلساتی با هم میگذاریم و صحبتهایی میکنیم و همه مواردی که در ذهنم است میگویم. در این مورد هم چنین عمل کردیم و گوهری متن را بازنویسی کرد و بعد دور هم میخواندیم و سپس اگر مشکلاتی به نظرم میآمد میگفتم و آن را تصحیح میکرد. در این مورد من چیزی را به عنوان نوشته به متن اضافه نکردم. مثل هر کارگردانی سر صحنه تغییراتی ایجاد شد، اما مسئولیت نوشتن فیلمنامه به طور کامل با خود آقای گوهری بود.
هشت بازی در فیلم میبینیم؛ این عدد هشت نامتعارف است و آن پیشفرض ذهنی که بیشتر به سه اپیزود عادت دارد، کنار میزند. این تقسیمبندی، آن هم با عنوان «بازی» به چه دلیل بود؟
دو دلیل وجود داشت؛ یکی به دلیل ساختار فیلمنامه بود و دیگری اینکه نمیخواستم پیچیدگی ساختار فیلمنامه از ابتدا برای تماشاگر تولید ابهام کند، به خصوص مخاطب عامی که ممکن است در جریان نمایش فیلم حواسش پرت شود. این یک فاصلهگذاری بود که به تماشاگر امکان آن را میداد تا بخش بخش بودن کار را بپذیرد. دلیل دوم ساختار کلی فیلم بود که بر مبنای بازی شطرنج گذاشته شده است. انگار هر حرکتی مثل حرکات در شطرنج، حرکتِ روی حرکت بود. کسی که حرکتی انجام میداد در مقابل بازگشت و بدلی داشت. به همین دلیل احتیاج بود هر کدام از بازیهای شخصیتها از هم جدا شود.
آقای داودی خودتان چقدر به نسل جوان نزدیک هستید؟
سعی میکنم خیلی به جوانان نزدیک باشم، اما اینکه سعی من چقدر جواب داده باید از طرف آنان گفته شود. تا این مرحله تلاشم این بوده که به دنیای جوانان خیلی نزدیک شود؛ مثلا با استفاده از ابزار تکنولوژی خواستم وارد دنیای جوانان شوم و الان به استفاده از این ابزار و تکنولوژی عادت کردهام. در جریان فیلمبرداری هم سعی میکردم از همه ابزاری که در ارتباط مجازی استفاده میشود، برای ساخت فیلم استفاده کنم. دکوپاژهایم را روی آیپد با نرمافزاری که مربوط به کار دکوپاژ سینماست انجام میدادم. معمولا دکوپاژها را ساعت یازده دوازده شب انجام میدادم و وقتی کار انجام میشد بلافاصله آن را برای دستیارهایم و فیلمبردار میفرستادم. معمولا سر صحنه فرشاد محمدی (مدیرفیلمبرداری) دکوپاژ را روی موبایلش داشت.
بازیگران این کار از همان نسل جوانی بودند که در فیلم، دنیایشان تصویر میشود. دنیای فیلم برای آنان باورپذیر بود؟ مواجهه آنان با کار چطور بود؟
اکثر بازیگران فیلمنامه را دوست داشتند و با آن ارتباط خوبی برقرار کردند. من سعی کردم قابلیتهای خود بچهها به نقششان نزدیک باشد و واقعا در آن نقش زندگی کنند. در خیلی از موارد این اتفاق افتاد. در هدایت بازیگران هم سعی کردم از همه این امکانات استفاده کنم.
طناز طباطبایی در «مرهم» نقش یک دختر معتاد را بازی کرده بود. نگران تشابه نقشها نبودید؟
من به دورخوانی قبل از فیلمبرداری اهمیت میدهم. در دورخوانی اولیه شخصیتها را با بازیگران تحلیل میکنیم و بعد از بحث و گفتوگوی مفصل به یک تصویر قطعی و مشترک میرسیم. بعد از اینکه این کلیت به دست میآید و با بازیگران به درک مشترکی از نقشمى رسیم، کار ما سادهتر میشود. در زمان فیلمبرداری هم بازیگران در ارائه نقش شان آزاد هستند و فقط جایی که احساس میکنم بازیگر به اشتباه میرود او را تصحیح میکنم، در مورد خانم طباطبایی هم وضعیت همین بود.
فیلم شما در جریان برگزاری جشنواره فیلم فجر هم از طر ف مخاطبان مورد توجه بود و هم از نگاه داوران و منتقدان. این موضوع را چطور میبینید؟
مصاحبهای خبرگزاری تسنیم با من کرد، ابتدا کمی با احتیاط پیش رفتم، اما وقتی نتیجه کارشان را دیدم حس کردم باب دیالوگ در حال باز شدن است، این نگاه که آدمها خیر و شر نیستند؛ بلکه مجموعهاى از خاكسترىها هستند که میتوانند با هم ارتباط برقرار کنند و مشکلاتشان را برطرف کنند درحال شكل گرفتن است. دراین شرایط لزومی ندارد که به شکل دشمن به هم نگاه کنیم و نگران این باشیم که اتفاقاتی این سو یا آن سو بیافتد و یک جامعه دو قطبی روبروی هم قرار بگیرد. کاری که این رسانه کرد این بود که هم آقای سلحشور در آن نشریه مصاحبه داشت، هم من و هم خانم بنیاعتماد. این خیلی خوب است که نظرات مختلف یک جا جمع شود. به نظر من آرام آرام به سلیقههاى متفاوت احترام گذاشته مىشود و وحدت فکری بین مخاطبان سینما و بین دستاندرکاران و منتقدان به وجود میآید .
من رخ دادن این اتحاد را ناشی از نفوذ یک فرهنگ جهانی میدانم. فرهنگ دنیای مجازی و اینترنتی باعث شده یک جور هم سطحی در میزان اطلاعاتی که به همه میرسد به وجود آید و اطلاعات مربوط به یک گروه خاص نباشد. دراین شرایط دیگر این گونه نیست که اهالی رسانه از فرهنگ ویژهای برخوردار باشند که مخاطبان از آن محرومند. این فرهنگ به راحتی برای هر کسی که بخواهد در اینترنت در دسترس است. وقتی میبینم این نوع برخوردی که به آن اشاره کردید با فیلم میشود تصور میکنم دو طیف را به هم نزدیک میکند، هم در جامعه نخبهتر و هم مخاطب عام ارتباط نزدیکتری با هم دارند.
آقای داودی چرا این همه کم فیلم میسازید در شرایطی که نتیجه کارهایتان در سینما معمولا با اقبال روبرو شده است؟
بعد از کار قبلیام «زادبوم» تا وقتیكه دوباره زمینه ساخت این فیلم به وجود آمد، حس سرخوردگی در من وجود داشت. فضایی که به وجود آمد و حتی اتفاقی که برای «تقاطع» افتاد موجب رنجش و اذیت من شد. من برای ساخت «تقاطع» هم خیلی زحمت کشیده بودم، اما این فیلم درست زمانی آماده نمایش شد که شروع ریاست جمهوری احمدینژاد بود و تهیهکننده فیلم که البته خیلی خوب پیش آمده بود، شاید بنا به احتیاط و یا شاید اینکه دوران جدید دوران پرخطری است، کار را به تهیهکننده دیگری واگذار کرد که ما با ایشان خیلی اختلاف نظر داشتیم.
ایشان هم به شکل دیگری به این فیلم نگاه میکرد. قراردادهایی با مصریها داشت و یک دفعه فیلمی را که اینجا با کلی زحمت ساخته بودیم و خانم منصوری به عنوان مجری طرح چقدر دردسر کشیده بود تا فیلم را جمع کند از سوی این تهیهکننده به عنوان محصول مشترک ایران و مصر معرفی شد. بعد از آنکه من اعتراض کردم، این تهیهکننده حالا به هر دلیلی فیلم را در جوال کرد و نگذاشت هیچ اتفاقی برای آن بیافتد. اکران ناقصی که آن فیلم داشت به هیچ عنوان برآورنده زحمتی که ما روی آن کار کشیده بودیم نبود.
در ادامه اتفاقی که سر «زادبوم» افتاد هم بسیار ناراحتکننده بود. من و خانم منصوری برای «زادبوم» سه سال از عمرمان را از مرحله فیلمنامه تا پایان کار گذاشتیم و با همه تلاشی که کردیم نتیجه كارمان محتوم باقى ماند.
همین دوستان سیاه و سفیدبین، موجب شدند این فیلم به ناحق توقیف شود. آنها با ناجوانمردی این فیلم را کوبیدند و چیزهایی به آن الحاق کردند که در فیلم نبود. هنوز هم معتقدم «زادبوم» یکی از ملیترین فیلمهایی است که ساخته شد؛ برای حفظ شرافت ایرانی و با اعتبار بخشیدن به آن، بدون اینکه نگاهی به جایی داشته باشد ساخته شد. به خصوص اینكه عملا اتفاقی که برای ما افتاد از جانب سرمایهگذار فیلم که حوزه بود، صورت مىگرفت و همین من را به شدت دلسرد کرد. انگار برخورد انتقامجویانهای بود که از جانب مدیران وقت ارشاد و مدیران حوزه هنری اتفاق افتاد.
اینها باعث شده بود که تا مدتی من از جریان سینما دلسرد شوم. حتی با همسرم صحبتی کرده بودیم که اگر شرایط سیاسی دیگری حاکم شود به کلی سینما را رها کنیم و دنبال زندگی خودمان برویم. این شاید دلیل اصلی فاصله افتادن بین ساخت فیلمهایم بود. علاوه بر اینها من خیلی معتقد به این نیستم که آدم هر سال اجبار داشته باشد که یکی دو کار انجام دهد. اگر كارها مسلسلوار پشت هم ساخته شوند خود به خود باعث مىشود نکته کمتری برای کارهایت داشته باشی، این هم شامل انرژی اولیه كار میشود و هم شامل جذابیت حرفی که میخواهی مطرح کنی. به طور معمول هم دو سه سال بین فیلمهای من فاصله است.
امسال جشنواره میزبان سینماگران بعد از انقلاب بود، جو این جشنواره را که محصول سینماگران نسل بعد از انقلاب است چطور میبینید؟
سالهاست که ما شاهد محصولات سینمای بعد از انقلاب هستیم. همیشه یک نسل از فیلمسازان در همه جای دنیا و از جمله ایران پای خود را جای پای پیشکسوتان میگذارند. این اتفاق در سینمای همه کشورها میافتد. نسلی هم که میآید یک نگاه جدید را با خود میآورند، نگاهی که بخشی از آن زایده سن و سالشان و تفاوت نگاههایشان و بخشی هم مربوط به شرایط جامعه است. تغییراتی که در شرایط جامعه به وجود میآید روی فیلمسازان هم اثر دارد. نکتهای دیگر هم وجود دارد و آن اینکه در نسل ما و نسل پیشکسوتهای ما یک جور تنبلی رایج میشود و نتیجه تنبلی این است که ما خودمان را با جریان روز جامعه هماهنگ نمیکنیم و همین موجب میشود لحن ما دور شود.
لحن سینمای برخی از همنسلان من و پیش از ما گاه به این دلیل با مخاطب ارتباط برقرار نمیکند که بعضی مواقع از آن بوی کهنگی میآید. من به دلیل فرصتی که داشتم خیلی به این موضوع فکر کردم. در میان فیلمهایی که پارسال دیدم کارهایی وجود داشت که واقعا حسرت خوردم. حسرت میخوردم وقتی کار برخی از فیلمسازان محبوبم را میدیدم و حس میکردم که آنان میتوانستند چقدر بهتر این موضوع را بپردازند. گویی اتفاقی که میافتد دست کم گرفتن شرایط جدید و دست کم گرفتن سینماست. با عرض معذرت باید بگویم که یک جور تنبلی غالب در برخی به وجود آمده است. من سعی کردم یا کاری را انجام ندهم و یا اگر کردم تا جایی که میتوانم اولا به این تنبلی فائق بیام و دوم اینکه تا جایی که ذهنم و هوشم اجازه میدهد واقعیتهای جامعه و شکل جدید جامعه را ببینم و موضوع و داستان و حتی شکل پرداخت به موضوع را منطبق به این شکل جدید تعریف کنم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]
صفحات پیشنهادی
ادامه رقابت رخ دیوانه، عصر یخبندان و کوچه بینام؛ نتایج آرای تماشاگران در ششمین روز جشنواره فیلم فجر اعلام شد
ادامه رقابت رخ دیوانه عصر یخبندان و کوچه بینام نتایج آرای تماشاگران در ششمین روز جشنواره فیلم فجر اعلام شدنتایج آرای مردمی ششمین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد به گزارش خبرگزاری فارس با شمارش ۴۹۱۴۴ برگ رای تماشاگران تا روز ششم جشنواره به ترتیب فیلم های رخ دیوانهبالاخره فیلم حضرت محمد در جشنواره فجر33 اکران می شود؟!
بالاخره فیلم حضرت محمد در جشنواره فجر33 اکران می شود فیلم محمد رسول الله ص مجید مجیدی تا پیش از پایان چشنواره فیلم فجر یک نمایش خواهد داشت علیرضا رضا داد گفت دوشنبه شب در این خصوص با مجید مجیدی صحبت کردم و قرار شد طی یکی دو روز آینده به جمع بندی برسیم و زمانی را برای نمایشگفتگو با کارگردان شکاف، نامزد سیمرغ جشنواره فجر
گفتگو با کارگردان شکاف نامزد سیمرغ جشنواره فجر فیلم شکاف در ادامه جنس سینمای گس و در بستر اجتماعی روایت میشود منتهی در فضایی متفاوت که گرایش بیشتری به سینمای داستانگو دارد هانیه توسلی بابک حمیدیان پارسا پیروزفر و سحر دولتشاهی از بازیگران این فیلم هستند به گزارش نامه نیوزنشست خبری شیفت شب به کارگردانی نیکی کریمی در روز هفتم جشنواره فجر33
نشست خبری شیفت شب به کارگردانی نیکی کریمی در روز هفتم جشنواره فجر33نشست خبری فیلم شیفت شب به کارگردانی نیکی کریمی در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد نشست فیلم سینمایی شیفت شب با حضور نیکی کریمی کارگردان و محمدرضا فروتن وامیرحسین آرمان و لیلا زارع ترلان پروانه بعنوان بازیگگفتوگوی مشروح خبرآنلاین با کارگردان رکورددار جشنواره فجر / نمیگذارم فیلمهای بوی کهنگی بدهند
گفتوگوی مشروح خبرآنلاین با کارگردان رکورددار جشنواره فجر نمیگذارم فیلمهای بوی کهنگی بدهند فرهنگ > سینما - کارگردان فیلم سینمایی رخ دیوانه که اثر او در 10 رشته نامزد دریافت سیمرغ است تاکید کرد همه تلاش خود را میکند تا فیلمهایش رنگی از کهنگی و تنبلی نداشته بعکس یادگاری آقای فیلمبردار با کارگردان «مرگ ماهی» در جشنواره فیلم فجر
عکس یادگاری آقای فیلمبردار با کارگردان مرگ ماهی در جشنواره فیلم فجر فرهنگ > سینما - در مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر محمود کلاری که فیلمبرداری آخرین ساخته روح الله حجازی را برعهده داشته با او سلفی گرفت عکس مهر 24457 کلید واژه ها جشنوارهنشست خبری فیلم آزادی مشروط در روز هفتم جشنواره فجر33
نشست خبری فیلم آزادی مشروط در روز هفتم جشنواره فجر33نشست خبری آزادی مشروط با بازی رامبد جوان در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد نشست خبری فیلم سینمایی آزادی مشروط با حضور مقصود جباری تهیه کننده رامبد جوان حسین پاکدل شاهرخ فروتنیان و علیرضا مظفری و محمد کارت بازیگران این فیلنقد فیلمهای جشنواره فجر «دو»؛ گلستانی بازیگر یا گلستانی کارگردان؛ کدام موفقتر است؟!
نقد فیلمهای جشنواره فجردو گلستانی بازیگر یا گلستانی کارگردان کدام موفقتر است سهیلا گلستانی بازیگر خوبی است و البته آثار کوتاه قابل قبولی هم دارد اما فیلم دو ما را نسبت به مسیر فیلمسازی حرفه ای او دچار تردید کرد یک سؤال مهم آیا کارگردان فیلم «دو» به مخاطب و فروشمعرفی فیلم های روز هفتم جشنواره فیلم فجر33
معرفی فیلم های روز هفتم جشنواره فیلم فجر33شش اثر سینمایی در بخشهای رقابتی سودای سیمرغ نگاه نو هنر و تجربه و مستند در هفتمین روز از سی وسومین جشنواره فیلم فجر در سالن همایشهای برج میلاد به نمایش در میآید فیلمهای مزارشریف آتلان آزادی مشروط شیفت شب شرفناز پدر آن دیگنتایج روز ششم آرای تماشاگران در جشنواره فجر33
نتایج روز ششم آرای تماشاگران در جشنواره فجر33نتایج آرای مردمی ششمین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد با شمارش ۴۹۱۴۴ برگ رای تماشاگران تا روز ششم جشنواره به ترتیب فیلم های رخ دیوانه به کارگردانی ابوالحسن داوودی با میانگین امتیاز ۳ ۱۸ فیلم عصریخبندان به کارگردانی مصطفیگفتوگو با کارگردان رکورددار جشنواره فجر / نمیگذارم فیلمهای بوی کهنگی بدهند
گفتوگو با کارگردان رکورددار جشنواره فجر نمیگذارم فیلمهای بوی کهنگی بدهند کارگردان فیلم سینمایی رخ دیوانه که اثر او در 10 رشته نامزد دریافت سیمرغ است تاکید کرد همه تلاش خود را میکند تا فیلمهایش رنگی از کهنگی و تنبلی نداشته باشد به گزارش نامه نیوز رخ دیوانه به کاپیشتازی عصر یخبندان، کوچه بی نام و اعترافات ذهن خطرناک من نتیجه آرای تماشاگران در روز نخست جشنواره فیلم فجر اع
پیشتازی عصر یخبندان کوچه بی نام و اعترافات ذهن خطرناک مننتیجه آرای تماشاگران در روز نخست جشنواره فیلم فجر اعلام شدنتیجه شمارش آرای روز نخست جشنواره فیلم فجر فیلمهای بخش مسابقه سودای سیمرغ اعلام شد به گزارش خبرگزاری فارس از مجموع ۶۱۰۸ برگ رای شمارش شده به ترتیب فیلم عصریخبنداننتایج روز هفتم آرای تماشاگران در جشنواره فجر33
نتایج روز هفتم آرای تماشاگران در جشنواره فجر33نتایج نظرسنجی مردمی در هفتمین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد با شمارش ۵۵۴۷۷ رای تماشاگران از ۲۴۱ نوبت نمایش تا روز هفتم جشنواره به ترتیب فیلم های رخ دیوانه به کارگردانی ابوالحسن داوودی با میانگین امتیاز ۳ ۱۷ فیلم عصریخبنمعرفی فیلم های روز هشتم جشنواره فیلم فجر33
معرفی فیلم های روز هشتم جشنواره فیلم فجر33شش اثر سینمایی در بخشهای رقابتی سودای سیمرغ نگاه نو هنر و تجربه و مستند در هشتمین روز از سی وسومین جشنواره فیلم فجر در سالن همایشهای برج میلاد به نمایش در میآید فیلمهای طعم شیرین خیال سفر به آمادای در دنیای تو ساعت چند استنشست خبری فیلم نزدیکتر در روز هشتم جشنواره فجر33
نشست خبری فیلم نزدیکتر در روز هشتم جشنواره فجر33نشست رسانه ای فیلم سینمایی نزدیک تر در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد نشست خبری فیلم سینمایی نزدیک تر با حضور صابر ابر کارگردان مصطفی احمدی کارگردان محمد بحرانی بازیگر نازنین فراهانی بازیگر شیرین یزدان بخش بازیگرحواشی روز هشتم جشنواره فیلم فجر33
حواشی روز هشتم جشنواره فیلم فجر33هشتمین روز جشنواره در برج میلاد با ابتکار کمال تبریزی در اعلام ممیزیهای فیلمش آغاز شد و با اعتراض ناشنوایان برای عدم زیرنویس فارسی فیلم دریا و ماهی پرنده به پایان رسید کاخ جشنواره در روز هشتم با فیلم طعم شیرین خیال آغاز شد که پیش از آغاز فیلم کنتایج روز هشتم آرای تماشاگران در جشنواره فجر33
نتایج روز هشتم آرای تماشاگران در جشنواره فجر33نتایج نظر سنجی مردمی در هشتمین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد با شمارش ۶۱۳۳۶ رای در روز هشتم جشنواره فیلم رخ دیوانه به کارگردانی ابوالحسن داوودی با میانگین امتیاز ۳ ۱۷ حائز رتبه نخست فیلم عصریخبندان به کارگردانی مصطفی ک-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها