تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802782567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امیدوارم «سعید آقاخانی» سیمرغ را بگیرد / به «رضا داد» تبریک می‌گویم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کارگردان کاندیدای 7 بخش سیمرغ جشنواره در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
امیدوارم «سعید آقاخانی» سیمرغ را بگیرد / به «رضا داد» تبریک می‌گویم
مؤتمن گفت: ما به یک بازیگر حدود ۵۰ ساله احتیاج داشتیم که هم تلخی داشته باشد و هم لباس کارگری به او بیاید و از آنجایی که انتخاب در این مقطع سنی کم است ناامید شدیم و امیدوارم سیمرغ را بگیرد.


«فرزاد موتمن» که امسال با فیلم خداحافظی طولانی در 7 بخش کاندیدای سیمرغ بلورین جشنواره فجر شده است، در خصوص فیلم و محتوای آن در گفتگو خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: «خداحافظی طولانی» یک فیلم عاشقانه است که در واقع در یک محیط کارگری و صنعتی اتفاق می‌افتد و فضاهای فیلم فضای حومه شهر است.   
 
وی در مورد نقطه عطف داستان گفت: چون همه قصه به نقطه عطف داستان ربط دارد نمی‌توانم در آن مورد توضیح دهم، چون کل فیلم لو می‌رود، ولی این فیلم داستان مردی است که یکسال به جرم قتل در زندان بوده و الان آزاد می‌شود و تصمیم می‌گیرد کارش را از کارخانه‌ای که در آن کار می‌کرده، پس بگیرد، در این میان درگیر یک ماجرای عاطفی می‌شود.   
 
این کارگردان افزود: مرد قصه ما در ابتدا درگیر مسائل خودش مربوط به زنی که می‌خواهد با او ازدواج کند می‌شود و بعد درگیر افکار جامعه‌ای که به عنوان یک قاتل به او نگاه می‌کنند.   
 
وی در خصوص اینکه فیلم خداحافظی طولانی بدون حاشیه و سر و صدا وارد جشنواره شد گفت: فیلم خداحافظی طولانی یک فیلم می‌نیمال و کوچک است و صلاح ندیدم که برای این فیلم کوچک تیترهای جنجالی درست شود. پس انعکاس خبری در حد و اندازه خودش کافی بود.   
 
موتمن در مورد علل موفقیت فیلم اظهار داشت: اگر هیئت داوران لطف کردند و نظر مثبت به این فیلم نشان دادند، به اجرای فیلم بر می‌گردد چون با کمک همه عوامل سعی بر این شد که کار خوب ارائه شود. این فیلم یک قصه قدیمی و کهنه را به تصویر می‌کشد، فیلمی که مخاطب را یاد دهه ۴۰ و ۵۰ می‌اندازد.   
 
وی افزود:«خداحافظی طولانی» یک قصه آشنا، قدیمی، مدرن و کمی تازه و در عین حال کاملا کلاسیک را تعریف کرده و فیلمی بی‌حاشیه است، نه خط قرمزی دارد و نه جناح خاصی و فقط قصه را به خوبی تعریف می‌کند. این شد که هیئت داوران دیدند و تصمیم گرفتند در بخش های مختلف آن را کاندیدای سیمرغ کنند.   
 
این کارگردان در خصوص احتمال گرفتن سیمرغ در بخش‌های مختلف، گفت: در واقع اظهارنظر کردن درست نیست، چون این مورد غیر قابل پیش بینی است، همانطور که فکر نمی‌کردم در ۷ بخش کاندیدای سیمرغ شوم؛ می‌ترسم پیشگویی‌ام عواقب خوبی به دنبال نداشته باشد و اشتباه از آب دربیاید، پس حرف خاصی نمی‌زنم. 
 
وی در خصوص عملکرد جشنواره امسال نسبت به سال گذشته اظهار داشت: امسال به خاطر بیماری آنچنان درگیر جشنواره نشدم و حرف زیادی برای گفتن ندارم ولی از اخباری که از اطراف به گوشم رسید، امسال جشنواره‌ی بی‌حاشیه‌تر و منضبط‌‌تری داشتیم.   
 
وی افزود: خبر خوبی که از برج میلاد آمد این بود که فیلم‌هایی که با کف و سوت مخاطب روبرو می‌شد، کمتر دیده شده، چیزی که به عنوان یک عادت رایج شده است.
 
موتمن در مورد اینکه چگونه فیلمنامه خداحافظی طولانی را برای ساختن فیلم انتخاب کرده بیان کرد: از آنجایی که اصغر عبداللهی از قدیمی‌ها و کارکشته‌های این رشته است، وقتی فیلمنامه را به من داد و آن‌را خواندم، احساس کردم در عین اینکه قصه پر افت و خیزی نیست، ولی یک آن و فضای خوبی دارد و متریال خوبی است که فیلم عاشقانه خوبی ساخته شود. فیلمنامه‌ی مینی‌مالیزم با فضای شبه وسترن خداحافظی طولانی مرا جذب خود کرد.   
 
این کارگردان در خصوص اینکه چقدر با نقطه اوج فیلمسازی که مدنظر اوست فاصله دارد، گفت: به نظرم فاصله خیلی زیادی مانده هنوز هیچ کاری نکردم و از خودم راضی نیستم و امیدوارم این فاصله را با ساختن فیلم‌های خوب و جذاب و دیدنی از بین ببرم و انتظارات را برآورده سازم.   
 
موتمن در مورد عملکرد رضاداد دبیر جشنواره بیان کرد: جشنواره امسال کم حاشیه‌تر و منضبط‌تر بود و گزارش بی‌انضباطی کمتر به گوش رسید و این به عملکرد خوب آقای رضاداد و تیمش بر می‌گردد از این بابت به آن‌ها تبریک می‌گویم.   
 
وی در خصوص تاثیر برگزاری جشنواره بر روی سینمای ایران، و کمک به رشد آن بیان کرد: سینمای ایران سینمای پر افت و خیزی نیست، در واقع هرسال به همین نحو پیش می‌رود که حدود ۵۰ فیلم ساخته می‌شود، تعدادی رد و تعدادی دیده می‌شود و از بین راه یافتگان به جشنواره حدود ۵ فیلم قابل دیدن است و همین مقدار گیشه را ساپورت می‌کند.   
 
وی افزود: ساختار اقتصادی سینمای ایران جای وقوع اتفاق عجیب و غریبی به فیلم‌ها و سینما نمی‌دهد تا بتوانیم نقش جشنواره در رشد و ترقی آن‌ها را مشخص کنیم.   
 
موتمن در خصوص انتخاب سعید آقاخانی برای بازی در نقش یک مرد جدی و تلخ که برعکس فیلم‌های قبلی او بود، اظهار داشت: ما به یک بازیگر حدود ۵۰ ساله احتیاج داشتیم که هم تلخی داشته باشد و هم لباس کارگری به او بیاید و از آنجایی که انتخاب در این مقطع سنی کم است ناامید شدیم.   
 
وی افزود: در این میان میثم کائد مدیر تولید با ترس از اینکه سعید آقاخانی که یک بازیگر طنز است و ما او را قبول نکنیم وی را به ما معرفی کرد، بعد از گفتگو و از آنجایی که آقاخانی بسیار خوب، غافلگیرکننده، منضبط و حواس جمع بود توانستیم به بهترین نحو نقش او را ارائه دهیم و امیدوارم سیمرغ را بگیرد.   
 
این کارگردان ادامه داد: معتقدم کمدین‌ها و افرادی مثل آقاخانی در تمام دنیا به خاطر تجربه و تمرکز بالا و متکی بودن به بداهه سازی می‌توانند سرصحنه به بهترین نحو بازی کنند.   
 
وی افزود: مسیرهایی که از آن گذشته‌اند را هر بازیگری قدرت عبور از آن‌ها را ندارد و تجربه نکرده است. به این خاطر کمدین‌ها در تمام دنیا خود را به خوبی ثابت کرده‌اند و جزو موفق‌ترین بازیگران هستند.   
 
موتمن ادامه داد: آن‌ها با وجود اینکه کمدین هستند، ولی نقش‌های تلخ را به خوبی بازی کرده و مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند. در این میان جیم کری، چارلی چاپلین و... مثال خوبی برای این موضوع است.   
 
موتمن در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم جشنواره فجر تا انتها به خوبی و بدون حاشیه برگزار شود و آرزوی ما موفقیت برای اهالی سینما است.


انتهای پیام/




اخبار مرتبط

کاندیدا شدن «جامه دران» در 3 بخش نگاه نو نتیجه استقامت برای به ثمر رساندن اثر است
نظرسنجی مردمی در سینما «راگا» برگزار نشد
امیدوارم جشنواره موسیقی فجر به جشنواره ملی بدل شود
پیامکی که بامداد امروز به بابک حمیدیان رسید/ بهروز افخمی: تا جایی که به یاد دارم خانه سینما متقلب بوده است
از حضور شوالیه موسیقی ایران در کاخ جشنواره تا گفتگو با کارگردانان فیلم‌های رکورددار در نامزدی سیمرغ / بهروز افخمی: تا جایی که به یاد دارم خانه سینما متقلب بوده است
رخ دیوانه همچنان در صدر آرای مردمی
هر فیلمساز وقتی احساس کند کامل شده،‌‌ همان نقطه انحطاط او است
هیات داوران فجر از بین بد و بدتر، بدتر را انتخاب کردند
نشست خبری «مردی که اسب شد» برگزار نشد
«قطبی»: در دوره‌‌ی شمقدری می‌گفتند «جامه دران» امنیت ملی را به خطر می‌اندازد!/ «حسن‌دوست»: با لفظ جوان گرایی سر جوانان کلاه می‌گذارند
«مزار شریف» یک فیلم ملی است/ راز موفقیت سینما در تداوم انسان های آن است
ریسک ناپذیری نویسندگان، فیلم‌نامه‌ها را دچار مشکل کرده است
خنده ستاره‌ها در کاخ جشنواره + تصاویر
فیلم «محمد رسول الله» بی‌نظیر بود/ این فیلم ما را به دنیای دیگری برد
اولویت اولم در زندگی بازیگری است/ امیدوارم فیلم‌ها صادقانه‌تر ساخته شوند




کد خبر: ۵۱۲۸۹۷۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن