تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818995964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معادل فارسی همه لغات بیگانه را اینجا ببینید + لینک


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: جستجوگر واژه‌های مصوّب فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به‌روزرسانی شد.

به گزارش تراز ، با افزودن دفتر یازدهم فرهنگ واژه‌های مصوّب، جستجوگر واژه‌های مصوّب فرهنگستان زبان و ادب فارسی به‌روزرسانی شد. این نرم‌افزار جستجوگر هم‌اکنون مداخل هر یازده دفتر فرهنگ واژه‌های مصوّب فرهنگستان زبان و ادب فارسی را پشتیبانی می‌کند.

مجموعۀ حاضر شامل واژه‌های مصوّب فرهنگستان تا پایان سال ۱۳۹۲ (مجموع یازده دفتر فرهنگ واژه‌های مصوّب فرهنگستان) است که با قابلیت جستجو به صورت‌های متفاوت ارائه شده است.

بانک اطلاعاتی این جستجوگر هم‌اکنون شامل بیش از ۴۵ هزار مدخل، اعم از مداخل ارجاعی و اصلی است و برای مخاطبان امکان جستجو در مداخل فارسی و لاتین (در اجزای آغازین و پایانی و هر بخش از واژه)، از طریق شمارۀ دفترها، از طریق حوزه‌های واژه‌گزینی، و نیز به‌صورت نمایش کل واژه‌های مصوّب (فارسی و لاتین) را فراهم کرده است.

در این مجموعه البته تعریف برخی از واژه‌های ریاضی، به علت داشتن فرمول‌های پیچیده، ذکر نشده است که بر اساس اعلام، در ویرایش‌های بعدی در مجموعه خواهد آمد. می‌توانند از اینجا به نرم‌افزار جستجوگر واژه‌های مصوّب فرهنگستان زبان و ادب فارسی دسترسی پیدا کنید.


منبع: مهر


سه شنبه 21 بهمن 1393 ساعت 16:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن