تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819639969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي تفاهم نامه به منظور تأسيس اولين بيمارستان مجهز هسته اي در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ بهمن ۱۳۹۳ (۱۶:۲۴ب.ظ)
وزير بهداشت خبر داد: امضاي تفاهم نامه به منظور تأسيس اولين بيمارستان مجهز هسته اي در کشور دکتر سيد حسن هاشمي گفت: با رونمايي از دستگاه سانتريفيوژ و دستيابي به نوآوري هاي فني در حوزه توليد واکسن، تاکيدات رييس جمهوري مبني بر استقلال در اين بخش محقق شد.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير بهداشت در مراسم رونمايي از سانتريفيوژ طراحي و ساخته شده توسط شرکت‌هاي دانش‌بنيان سازمان انرژي اتمي و انستيتو پاستور ايران با اشاره به سي و ششمين سالگرد پيروزي ملت ايران، گفت: افتخار مي‌کنيم در چنين روزي در يکي از مراکز علمي معتبر کشور هستيم که عزت مديران آن مديون امام و شهداست.
دکتر سيد حسن هاشمي همچنين گفت: نسل سوم سانتريفيوژ ها اکنون در امر توليد داروهاي نوترکيب و واکسن‌ها مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به تأکيدات رئيس جمهوري مبني بر ضرورت استقلال در امر توليد واکسن‌ها، در ادامه گفت: در حال حاضر نوآوري‌هايي در انستيتو پاستور شاهد هستيم و در حوزه واکسن‌هاي وارداتي اقدامات خوبي انجام داده‌ايم، به طوري که از مسير تأسيس شرکت‌هاي دانش‌بنيان و همکاري بخش خصوصي خواهيم توانست واکسن‌هاي وارداتي را در داخل توليد کنيم.
دکتر هاشمي با اشاره به اينکه، در 2 سال اول انقلاب دستاوردهاي خيلي جزئي داشتيم، گفت: بخصوص در حوزه پزشکي اکثر مراکز پزشکي در دست کشورهاي جهان سوم بود و هرسال 400 ميليون دلار در اقصي نقاط کشور صرف پزشکان خارجي مي‌شد. اما در حال حاضر رتبه پزشکي در منطقه بسيار شايسته است و ما ظرف 35 سال گذشته عليرغم همه محدوديت‌هايي که به کشور تحميل شد توانستيم در مسير آسايش و آرامش مردم گام برداريم.
دکتر هاشمي بابيان اينکه انرژي هسته‌اي نيز در همين مسير فعاليت مي‌کند، خاطرنشان کرد: البته ايمان مردم ايران بالاترين انرژي است که با انرژي لايزال الهي متصل است.
وي ضمن تشکر از همکاري رسانه‌ها در ادامه افزود: رسانه‌ها نيز در حوزه پزشکي در طول يک سال و نيم گذشته تلاش فراواني داشتند و ما بيشتر موفقيت‌هاي خود را مرهون آن‌ها هستيم.
در اين مراسم همچنين تفاهم‌نامه‌اي بين وزير بهداشت و رئيس سازمان انرژي اتمي ايران به منظور تأسيس اولين بيمارستان مجهز هسته‌اي به امضا رسيد و از برخي شرکت‌هاي دانش‌بنيان توليد واکسن و داروهاي نوترکيب تقدير به عمل آمد.
سانتريفيوژ دستگاهي است که توسط نيروي گريز از مرکز، ذرات معلق را با چرخش توسط يک موتور الکتريکي از مايع جدا مي‌کند همچنين مي‌تواند باعث تفکيک دو مايع با تراکم متفاوت شود.
اين دستگاه موارد استفاده بسيار زيادي در صنايع دارويي و غذايي دارد و براي توليد صنعتي محصولات بيوتکنولوژي به کار مي‌رود و در مراحل خالص‌سازي اوليه پروتئين‌هاي نوترکيب با خاصيت دارويي و جداسازي ترکيبات خوني کاربرد ويژه‌اي دارد.
گفتني است در پايان اين مراسم که با حضور دکتر هاشمي، وزير بهداشت، دکتر ستاري، معاون علمي و فناوري رياست جمهوري، دکتر علي‌اکبر صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي و دکتر مصطفي قانعي، رئيس انستيتو پاستور، رونمايي از سانتريفيوژ توبولار که صورت بومي طراحي و ساخته شده است، انجام شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن