محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832116379
همه اقوام میخواهند خود را در سینما ببینند/ خاکریزها فتح شدهاند - اخبار ایران و جهان |
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست مهر با کارگردان و بازیگر «شرفناز»-1
همه اقوام میخواهند خود را در سینما ببینند/ خاکریزها فتح شدهاند
شناسهٔ خبر: 2477905 سهشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
هنر > سینمای ایران
کارگردان و بازیگر «شرفناز» پررنگ شدن عناصر زنانگی و شاعرانگی در این اثر را استراتژی خود معرفی کردند، آنها از اینکه ایران فقط تهران نیست گفتند و تأکید کردند متأسفانه تنها دفاع شرفناز حمله بوده است. خبرگزاری مهر- گروه هنر: «شرفناز» را میتوان برگ زرینی در کارنامه حسن نجفی دانست؛ فیلمسازی که همواره زن در محور فیلمهایش قرار دارد و البته این را ناشی از علاقه به مادرش میداند. فیلمی زنانه که گرچه موضوعات محدودی در آن مطرح نمیشود اما آنچه از همه پررنگتر است همین زنانگی و شاعرانگی است که پس از پایان فیلم در ذهن مخاطب باقی میماند و مجالی دست میدهد تا مسائل دیگری که در فیلم طرح شده نیز به آرامی در ذهنش به چالش کشیده شود.از قابهای زیبای این فیلم نباید گذشت که بایرام فضلی تلاش فراوانی برای ثبت آنها داشته و از موسیقی دلپذیر اثر که استاد حسین علیزاده در بحبوحه ماجراهای شوالیه، آن را ساخته است. همه این عوامل دست به دست هم دادهاند تا «شرفناز» بهتر دیده شود؛ زنی که حمیرا ریاضی هنرمندانه به او جان داده و باورپذیرش کرده است.در بخش نخست گفتگو با حسن نجفی کارگردان و حمیرا ریاضی بازیگر این فیلم از نگاه زنانه اثر کلام را آغاز کردهایم و به موضوعات دیگری چون دور شدن از پایتخت و رسیدن به سینمای ملی، دشواریهای تولید، ویژگیهای شخصیت شرفناز، همبازی بودن ریاضی با همسرش و پایان بندی اثر پرداختهایم.اگر فیلم را ندیده باشید، شاید این گفتگو شما را به تماشای آن ترغیب کند و اگر هم مخاطب «شرفناز» بودهاید، مطالعه این گپ و گفت از روندی که «شرفناز» از ایده تا محصول طی کرده، مطلع میشوید. البته بماند که داوران سی و سومین جشنواره فیلم فجر در بخش «سودای سیمرغ» در هیچ رشتهای این فیلم را نامزد نکردهاند!*فارغ از مضامین اجتماعی و سیاسی که در فیلم طرح میشود فضای زنانه این فیلم به عنوان یک ویژگی قابل بررسی است. لطافت و زنانگی شاعرانگی به اثر بخشیده و این باعث شده حرفها به شعار تبدیل نشود و توی ذوق نزند. به نوعی زنانگی سطح قصه را فرا گرفته و شما تلاش کردهاید در لایههای زیرین حرفهای مهمتان را بزنید...
نجفی: بسم الله... قبل از هر چیز خوشحالم در خبرگزاری مهر هستم. این خبرگزاری را وزین دیدهام و همیشه اخبار و تحلیلهای آن برایم مهم بوده است. نکتهای که به آن اشاره کردید کاملا درست است. شکل گیری آن اگاهانه و جزو استراتژی کار بود. شعارزدگی آفت این دست کارها است. پس باید با حربهای کارساز به نبرد آن میرفتیم. شرفناز در این مبارزه میتوانست در خط اول قرار گیرد. شخصیت شرفناز با گذشتهای که داشت و آیندهای که میتوانست در قصه شکل دهد ظرفیتآفرین بود. طراحی درست روی شخصیت شرفناز شاعرانگی را رنگ میزد. قصد داشتیم هر زمان شرفناز را میبینیم عنصر شاعرانگی را پررنگ داشته باشیم. در این طراحی حضور سرکار خانم ریاضی مغتنم بود. واقعا وقت گذاشتند. سعی کردیم به نگاه واحدی دست پیدا کنیم و برای همین طرحهای زیادی را در دل کار آوردیم.ریاضی: روح زنانهای که شما به آن اشاره کردید کاملا درست است و ما علاقمند بودیم این طراوت زنانه، لطافت و کودکی بیشتر شود. نمیخواستیم مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ما را از روی دیگر سکه دور کند. وقتی در سینما به مسایلی از این دست پرداخت میشود معمولا خصلتهای زیبا و لطیف انسانی نادیده گرفته میشود. به نظرمان آمد قدری به روحیه زنانگی و آرزوهای از دست داده این شخصیت نزدیک شویم چراکه این حس و حال حرفی را که ما میخواهیم بزنیم تعدیل و آن را از شعار خارج میکند. پس به دنبال این زیباییها رفتیم. خواستیم شرفناز به دنبال روی دیگر حیات، امید برای حرکت و آینده و نگاه درستتر به دنیا باشد.نجفی: فضای خشن فیلم نیاز به یک کنتراست داشت. این لطافت و شاعرانگی را به عمد در مقابل این زمختی قرار دادیم. وقتی این دو وجوه به صورت موازی روایت میشود اتفاق مبارکی در ذهن مخاطب شکل میگیرد و این همان جهان متن اثر یا دلیل و علتی است که فیلم با مخاطب محوری ویژه خود تولید شده است.*در سینمای امروز ما که اکثر فیلمها در فضای آپارتمانی و با موضوعاتی همچون عشق و خیانت میگذرد، چه شد سراغ این مضمون و فضای بومی آن هم خارج از شهرهای بزرگ رفتید. میتوانستید اینقدر خودتان را به زحمت نندازید. دغدغه رفتن به چابهار و ساخت این فیلم دشوار از کجا آمد؟نجفی: چند علت میتواند پاسخ صحیح به سوال شما باشد. اول اینکه اساسا من سینما را اینطور تجربه کردهام. یاد گرفتهام که باید برای فیلم متحمل زحمت شد. کار خوب آسودگی بر نمیتابد. دوم آنکه سرزمین من ایران به رنگ و اقلیم زیباست. گوشه گوشه مناطق این کشور همچون تاش رنگی است. مجموعهای از رنگ، فرم و هزاران امتیاز که به وقت خود درباره آنها سخن خواهم گفت.سومین دلیل نگاه مفهومی من به سینما است. فارغ از بیان همه آنچه از آن به عنوان اندیشه فردی یاد میشود. شاید در این نمونه خاص بتوانم از آن به عنوان یک پیش آگاهی یاد کنم. تهدیدی که در رفتار عدهای متوجه میشوی و از ظرفیت سینما برای بازگویی و به چالش کشاندن آن موضوع بهره میگیری. من سال 88 متوجه مولود نامبارک افراطیگری بودم. یک شامه قوی میگفت دارد یک اتفاقی میافتد. آن شامه قوی اکنون دارد میگوید سناریویی برای تولد و رجعت همین تروریستها طراحی شده است. شما مطمئن باشید آنها که داعش را ساختند برای پلان پایانی یا سکانس فینال آن هم اندیشیدهاند. حالا اینکه چطور میشود به این فکر در مجموعههای فرهنگی ما از سال 88 تا 93 وقعی داده نمیشود بماند!برگردیم به سوالت. این دلایل و عشق به شکلگیری سینمایی که به مفهوم درست کلمه سینمای ملی در آن مستتر باشد مرا همیشه جذب میکند. لباس، گویش، فرم، جغرافیا و صد البته مضامینی عجیب و غریب. همه اینها ملزومات یک کار خوب است. حرفهای من الزاما نمیگوید که هر فیلمی در مرکز ساخته شد به درد نمیخورد. خیر میخواهم بگویم ایران فقط تهران نیست. روابطی که به بازگویی آن مینشینیم روابط غالب نیست. رفتارها را نمیشود حکم داد که رفتار غالب است. والله خیلی راحت میشد فیلمی ساخت که در خیابانهای حوالی خانه آدم یا ورودی مجتمعهای محل زندگی خود آدم روایت شود. آن موقع دیگر چه نیازی است خانم ریاضی چنین رنج یادگیری زبان بر خود هموار سازند.ریاضی: حس آفرینش یعنی همان دور شدن از کلیشهها و سنتهایی که برای ما تکرار شده است و روزمرگیهایی که در بیشتر آثار دارند تکرار میشوند... به نظر میرسد همه چیز دچار خوابآلودگی شده است. همه ما وقتی از زندگی روزمره خسته میشویم نیاز داریم به طبیعت برویم. انگار میخواهیم از پوسته خودمان خارج شویم، مفهوم حیات را بیشتر بفهمیم و بین آنچه هستیم و باید باشیم، فاصلهگذاری کنیم. فیلمهایی از جنس «شرفناز» همین حکم را دارند. ما از جامعهای که ما را در خود بلعیده رها میشویم. نفس میکشیم. این تجربه جسارت میخواهد. جسارتی که به یک پیش تولید فکری نیاز دارد. برون رفت از این پوسته را میشود آفرینش و خلقت نامید.
*به راستی بحث جسارت در این فیلم مطرح است. اکنون اکثر فیلمسازان به زنجیرهای از عناصر بفروش همچون بازیگران چهره، یک قصه جنجالی در لوکیشن شیک و لوکس برای ساخت آثارشان متوسل میشوند. اما شما سراغ بازیگران بومی رفتهاید و دشوارترین مسیر برای تولید را انتخاب کردهاید. نجفی: سینمای ملی نه در لفافه بلکه در عمل شکل میگیرد. ترک، کرد، لر، بلوچ، عرب و... دوست دارد خود را در آینه سینما ببیند. هر هنرمندی دغدغه خاص خودش را دارد. آنهایی که چنین میاندیشند (فیلمهای آپارتمانی) و فیلم میسازند حتما دغدغه دارند. آنها هم دغدغهشان آن است من هم دغدغهام این. آنقدر دارم بی مهری میبینم که شاید روزی هم من به سراغ خیابانی که در آن مینشینم و صد البته پر از سوژه است پناه ببرم. اما فعلا امید از دست ندادهام. هنوز احساس میکنم سینما میتواند وارد مناطق شود. از نابودی خرده فرهنگها، گویشها، لباسها، آیین و سنتها و صد البته موارد بیشمار دیگر جلوگیری کند.تولیدات سینمایی میتواند وارد مناطق شود تا دشواریها رخ نمایان کند و آدم داد بزند که بابا برای صف اول فرهنگی مملکت در حوزه مرزهای جغرافیایی ژنرالها را بگذارید نه صفر سربازها را. من دوست دارم فیلم خودم را بسازم. من در منطقهای از آسیا زندگی میکنم که برای همه دنیا مهم است. حتی برای جشنوارههایی که برای رفتن به آنها سر و دست میشکنیم. طرف از آن طرف دنیا به دلیلی آمده است اینجا، آن وقت نرفتن و بها ندادن من چه دلیل شبه روشنفکری احمقانه میتواند داشته باشد؟ بگذارید روانتر سخن بگویم اگر امروز صدای خرد شدن استخوانی در حوزه فرهنگ را در مرکز میشنوید برای آن است که خاکریزها در اقلیم و مناطق ما فتح شده است.*خوب است که با وجود این بی توجهیهایی که به شما شده و انتقاداتی که دارید همچنان به کار خود ادامه میدهید.نجفی: من خوشحالم که با اعتقادم کار میکنم و در این راه با گروهی همکارم که مصممتر از من هستند.
*خانم ریاضی «شرفناز» در این فیلم سه فضای مختلف را تجربه میکند. شروع شاد و پر نشاط با وجود مشکلات زندگی. میانه پر تلاطم با مرگ احمد و پایانی تهاجمی و انتقام جو. از این تجربه بگویید. این بخشها پشت سر هم فیلمبرداری شدند یا کار رج زده میشد و شما ناچار بودید تداوم حس را داشته باشید.ریاضی: خیلی از فیلمها رج زده میشوند اما من این شانس را داشتم که این کار خیلی پس و پیش ضبط نشد اما اگر هم چنین میشد به دلیل اینکه ارتباط عمیقی با فیلمنامه برقرار کرده بودم و تکلیف خودم را میدانستم، مشکلی پیش نمیآمد. از یکی دو ماه پیش من در فیلم غور کرده بودم و با مدد آقای نجفی قدم به قدم سعی میکردم این مهم عملی شود. ما در ابتدای فیلم شرفناز را یک شخصیت سرخوش نمیبینیم. بین فردی که بی خیال و سرخوش است با کسی که زندگی را با تمام ابعادش زندگی میکند و میفهمد فرق است. ما هم نگرانی شرفناز را میبینیم و هم شادیهایش را. ویژگیهای او در وجودش تنیده شدهاند و چیزی جدای از هم نیستند. او ممکن است لحظهای کودکانه رفتار کند اما همان لحظه برای دفاع از کودکش فرم و شکل عوض کند. او تغییر منش میدهد اما تغییر شخصیت نمیدهد.با این حال آنطور که شما گفتید میشود نمودار زندگی او را تقسیم کرد. او در روند داستان تا جایی پیش میرود که میخواهد از دنیای درونیاش به دنیای بیرونی هجرت کند و وقتی میترسد پسرش به راهی برود که پدر رفته و احمد، دست به کار میشود. این موضوعی است که دنیای امروز را به خطر انداخته و مشکل افراطیگری و تروریسم تنها در خاورمیانه یا کشورهای اسلامی نیست. هجرت درونی شرفناز به هجرت بیرونی تبدیل میشود و او حرکت بزرگی میکند. این تغییر شگرف در نگاه زنی از یک منطقهای است که از هر چهار زن یک نفر با سواد است. فکر کنم نگاه فیلم کاملا امیدوارانه است.*بله. در این فیلم ما با اصالت زن روبرو هستیم. همسر شرفناز رنگ عوض میکند و حتی پسرش الیاس در معرض خطر قرار دارد اما این زن ثابت قدم بر جای میماند. حتی سوزاندن درخت را خلاف رسم مرسوم خودسوزی انتخاب میکند.نجفی: فیلم ما پایان ناامیدکنندهای ندارد. شرفناز پروسه تربیتیاش را در طول فیلم به بار مینشاند و نتیجه این موضوع را در تلاش الیاس برای نجات مادر به صورت عینی و در انداختن سایه با انگشتانش روی صورت مادر به صورت تمثیلی میبینید. اگر یادتان باشد اول فیلم در دنج گاه مادر در کنار زلالیت چشمه او با انگشتانش روی گلی سایه میاندازد و در سکانس گم شدنشان همین عمل توسط الیاس در مورد خود او شکل میگیرد. این نظام تربیتی جواب داده و مادر ما را برای آن حرکت قهرمانانه در فیلم آماده میکند.*به نظرم پایان کار یکی از مهمترین حُسنهای این فیلم است. پایانی که امیدوارانه است و مخاطب را زده نمیکند. نجفی: خیلیها آمدند و گفتند که این کشت و کشتار نباشد، اما این به نظر من عین زندگی بود. شرفناز باید برای دفاع از الیاس از میان این کفتارهای وحشی گذر میکرد.*خانم ریاضی شما اگر در شرایط مشابه بودید، تصمیم شرفناز را میگرفتید؟ریاضی: نه. فکر میکنم چنین چیزی خیلی از شخصیت من به دور است. البته از شخصیت همه ما به دور است. منتها من در آن شرایط قرار نگرفتهام. بالاترین امید شرفناز که فرزندش است در خطر است و سودیس او را برداشته که برود، متاسفانه در این فضا تنها دفاع برای شرفناز حمله است.*اجازه بدهید یک سوال حاشیهای هم بپرسم. سختتان نبود نقش مقابل همسرتان را داشته باشید و روی او اسلحه بکشید؟ریاضی: نه. به این دلیل که ما تجربههای کاری زیادی با هم داشتیم. از زمان دانشکده تا سه سال پیش مرتب با هم کار می کردیم. گرچه هیچکدام به این صورت نبود اما این هم تجربه خوبی بود که گذشت.*سودیس شخصیتی است که روی آن گزیده کار کردید و زیاد به او نپرداختید. چرا؟نجفی: این کار را تعمدا انجام دادیم. نیاید آکسان زیادی روی این شخصیت میگذاشتم. دغدغه من پر و بال دادن و طرح سودیس نبود. مساله من بچهای است که دست به دست میشود...ادامه دارد...
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]
صفحات پیشنهادی
همه صنایع باید دانش بنیان شوند/ صنعت خودرو نیازمند پژوهش است - اخبار ایران و جهان |
وزیرصنعت معدن تجارت همه صنایع باید دانش بنیان شوند صنعت خودرو نیازمند پژوهش است شناسهٔ خبر 2481987 یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷ ۰۸ دانش و فناوری > علم و دانش وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه همه صنایع باید دانش بنیان شوند گفت همه صنایع از جمله صنعت خودرو هم نیاز مند پژوهابوالحسن داودی: همهی سینما، دروغ است |اخبار ایران و جهان
ابوالحسن داودی همهی سینما دروغ است ابوالحسن داودی از کسانی که باعث پنج - شش سال بیکاری او شدند تا برای ساخت فیلم رخ دیوانه خودسازی کند تشکر کرد کد خبر ۴۷۲۹۱۳ تاریخ انتشار ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۰۲ - 05 February 2015 ابوالحسن داودی از کسانی که باعث پنج - شش سال بیکاری او شدهمه هنر صدابرداریام را در «رخ دیوانه» به خدمت سینما درآوردم - اخبار ایران و جهان |
نظامالدین کیایی در گفتگو با مهر همه هنر صدابرداریام را در رخ دیوانه به خدمت سینما درآوردم شناسهٔ خبر 2491756 دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰ ۴۶ هنر > سینمای ایران نظام الدین کیایی که به عنوان صدابردار رخ دیوانه نامزد دریافت سیمرغ شده است میگوید همه هنرش را در این فیلم در خدفیلمهای فجر در حد پاورقیاند/ با سینمای جنگ دنیا را فتح کنیم - اخبار ایران و جهان |
سعید راد در گفتگو با مهر فیلمهای فجر در حد پاورقیاند با سینمای جنگ دنیا را فتح کنیم شناسهٔ خبر 2489373 دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۲۲ هنر > سینمای ایران سعید راد از فیلم های جشنواره فجر امسال گفت که جذابیتی ندارند و همه آنها فیلم هایی اجتماعی در حد پاورقی هستند و به همین دلیپوستر سینما مانند خود سینما فراز و فرود دارد - اخبار ایران و جهان |
ابراهیم حقیقی در نمایشگاه آثارش پوستر سینما مانند خود سینما فراز و فرود دارد شناسهٔ خبر 2492759 سهشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۴۷ هنر > سینمای ایران ابراهیم حقیقی درباره اهمیت پوسترهای سینمایی بیان کرد که پوستر سینما نیز مثل خود سینما از فراز و فرود برخوردار است و هر فیلمی که کاراینروزها همه بازیگران آمریکا برو شدهاند/ وسترنی در رباطکریم - اخبار ایران و جهان |
گفتگوی مهر با فرزاد موتمن-2 اینروزها همه بازیگران آمریکا برو شدهاند وسترنی در رباطکریم شناسهٔ خبر 2472103 یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰ ۳۱ هنر > سینمای ایران فرزاد موتمن کارگردان فیلم خداحافظی طولانی معتقد است که این فیلم یک وسترن عاشقانه است و تلاش کرده در داستان پردازی هفیلمبرداری فیلم سینمایی ۹ و پنج دقیقه به پایان خود نزدیک شد - اخبار ایران و جهان |
زندگی و رشادتهای سرلشکر خلبان شهید یاسینی فیلمبرداری فیلم سینمایی ۹ و پنج دقیقه به پایان خود نزدیک شد شناسهٔ خبر 2488487 جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۲۵ استانها > بوشهر بوشهر - مسئول روابط عمومی پروژه سینمایی ۹ و پنج دقیقه گفت این فیلم سینمایی که به زندگی و رشادت های سرلشکر خلباوحدت همه اقوام ایرانی مانع از بروز صدمه به انقلاب اسلامی می شود - اخبار ایران و جهان |
حجت الاسلام نکونام وحدت همه اقوام ایرانی مانع از بروز صدمه به انقلاب اسلامی می شود شناسهٔ خبر 2491450 یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶ ۱۴ استانها > چهارمحال و بختیاری شهرکرد - نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت وحدت همه اقوام ایرانی مانع از وارد شدنجنون کمیتگرایی همه را دچار خود کرده است - اخبار ایران و جهان |
دبیر جشنواره کتاب کودک و نوجوان جنون کمیتگرایی همه را دچار خود کرده است شناسهٔ خبر 2492591 سهشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۱۶ فرهنگ > کتاب دبیر هفدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان گفت امروز جنون کمیگرایی همه را مبتلا کرده و کمتر کسی به کیفیت هر چیز از جمله کتاب توجه میکند به گبسکتبال کردستان جایگاه خود را در سطح کشور از دست داده است - اخبار ایران و جهان |
جولایی بسکتبال کردستان جایگاه خود را در سطح کشور از دست داده است شناسهٔ خبر 2485841 سهشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸ ۴۷ استانها > کردستان سنندج – مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت به دلیل نبود مدیریت مناسب بسکتبال کردستان جایگاه خود در سطح کشور را از دست داده است به گزارشسینماها آماده میزبانی جشنواره فیلم فجر هستند - اخبار ایران و جهان |
مدیر آمادهسازی و پیشتیبانی جشنواره سینماها آماده میزبانی جشنواره فیلم فجر هستند شناسهٔ خبر 2478802 شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳ ۲۷ هنر > سینمای ایران مدیر آمادهسازی و پشتیبانی سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر بیان کرد سالن های سینمایی آماده پذیرایی از مخاطبان در طول برگزارتعطیلی لیگ به ضرر همه تیمهاست/ بازیکنانم هنوز به تهران نیامدهاند - اخبار ایران و جهان |
عبدالله ویسی تعطیلی لیگ به ضرر همه تیمهاست بازیکنانم هنوز به تهران نیامدهاند شناسهٔ خبر 2477800 پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۳۵ ورزش > فوتبال ایران سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان اعلام کرد تعطیلی ۵۰ روز لیگ راضی کننده نبوده و به ضرر تمامی تیمها است به گزارش خبرنگار مهرجزئیات طرح خودکفایی از واردات بنزین/ تولید 6 میلیون لیتر بنزین اروپایی - اخبار ایران و جهان |
جزئیات طرح خودکفایی از واردات بنزین تولید 6 میلیون لیتر بنزین اروپایی شناسهٔ خبر 2475673 چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۲۸ اقتصاد > انرژی یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش نفتی با تشریح طرح جدید خودکفایی از واردات بنزین از افزایش روزانه 6 میلیون لیتر تولید بنزین یورو 4 در کنیروی انتظامی مسئول شماره گذاری خودروهای تاریخی - اخبار ایران و جهان |
نیروی انتظامی مسئول شماره گذاری خودروهای تاریخی شناسهٔ خبر 2477682 پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۲۲ جامعه > انتظامی و حوادث معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا گفت مسئولیت شماره گذاری و صدور پلاك خودروهای تاریخی به عهده نیروی انتظامی است به گزارش خبرگزاری مهر سرهنگ احمد رستمی گفهمه اقشار جامعه باید نسبت به انتقال پیام رهبری به غرب احساس تكلیف كنند - اخبار ایران و جهان |
سفیر سابق ایران در مکزیک همه اقشار جامعه باید نسبت به انتقال پیام رهبری به غرب احساس تكلیف كنند شناسهٔ خبر 2477784 پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۲۴ استانها > خراسان رضوی مشهد- سفیر پیشین ایران در مكزیك گفت انتقال پیام رهبری به قشر خاصی وابسته نیست بلكه دانشجویان جامعه هنری و تكکارخانه تولیدکنسرو ذرت شیرین ونخود درکرمانشاه به بهره برداری رسید - اخبار ایران و جهان |
با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی کارخانه تولیدکنسرو ذرت شیرین ونخود درکرمانشاه به بهره برداری رسید شناسهٔ خبر 2490897 یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۱ استانها > کرمانشاه کرمانشاه- کارخانه تولید کنسرو ذرت شیرین و نخود با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در شهرک صنعتی فرامان کرمانشاه بهدشمنان اهداف خود را با اسلام تجدید نظرطلبانه پیگیری می کنند - اخبار ایران و جهان |
حبیبی دشمنان اهداف خود را با اسلام تجدید نظرطلبانه پیگیری می کنند شناسهٔ خبر 2491763 دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸ ۳۵ استانها > قزوین قزوین- دبیر کل حزب موتلفه گفت دشمنان برخلاف گذشته می دانند که دیگر نمی توانند به صورت مستقیم با انقلاب مقابله کنند بنابراین اهداف خود را از طریق-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها