تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819820420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استخدام به شرط بی سوادی!


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: استخدام به شرط بی سوادی!


نامه ها و مدارکی که در این مرکز ردو بدل می شد فوق محرمانه بودند و اگر کارکنان منهتن سواد خواندن و نوشتن داشتند از آن با خبر می شدند وممکن بود اطلاعات به بیرون درز کند. بنا براین شرط اول استخدام افراد در این پروژه این بود که بی سواد باشند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گاهی در تاریخ حوادثی پیش می آید که برای همه جالب است. در جریان جنگ جهانی دوم آلمانی ها چیزی نمانده بود که به یک سلاح مخرب یعنی بمب اتم دست پیدا کنند و اگر این بمب به دست آنها می افتاد معلوم نبود چه بلایی سر دنیا می آوردند.

با ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم، امریکای ها برای جلوگیری از قدرت یابی بیشتر آلمان با کمک انگلستان و کانادا پروژه ای را به نام پروژه ی منهتن که بسیار سری بود به مرحله ی اجرا در آورد.

آمریکایی ها برای این پروژه در سال 1943حدود 3000میلیارد دلار خرج کرد ند. البته دلار آن زمان خیلی ارزان تر از الان بود ولی در زمان خود هم این مبلغ پول بسیار زیادی بود.
بمباران اتمی ژاپن
خلاصه پروژه ی منهتن خیلی زودتر از پروژه ی آلمانی ها به مرحله اجرا در آمد و آمریکایی ها سه بمب اتمی ساختند و دوتای آن را در ژاپن به کار بردند و آن کشور را وادار به تسلیم نمودند و سومی را هرگز به کار نبردند.

این پروژه در میان تدابیر شدید امنیتی اجرا شد و جاسوسان آلمانی به آن پی نبردند، البته آمریکایی ها باید مواظب جاسوسان روسی نیز می بودند.

جالب است بدانید که طی این پروژه و زمانی که بمب های اتمی در مکزیکو آماده می شد تمام چند هزار کارگر و کارمندی که پروژه را پیش می بردند مطلقا بی سواد بودند !

نامه ها و مدارکی که در این مرکز ردو بدل می شد فوق محرمانه بودند و اگر کارکنان منهتن سواد خواندن و نوشتن داشتند از آن با خبر می شدند وممکن بود اطلاعات به بیرون درز کند.

بنا براین شرط اول استخدام افراد در این پروژه این بود که بی سواد باشند البته فقط ادعای بی سوادی کافی نبود در این پروژه تیم زبده ی از کارشناسان تشکیل شده بود که باید با بررسی زندگی متقاضیان و تحقیق درباره آنها از بی سواد بودنشان مطمئن می شدند.


سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن