تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821061495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوان‌گرایی در سینما پیشکسوتان را خانه‌نشین کرده است - اخبار ایران و جهان |


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نشست فیلم «جامه دران» مطرح شد:
جوان‌گرایی در سینما پیشکسوتان را خانه‌نشین کرده است

نشست خبری فیلم سینمایی جامه دران


شناسهٔ خبر: 2492548 دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
هنر > سینمای ایران

تدوینگر فیلم «جامه دران» در نشست رسانه ای این فیلم سینمایی عنوان کرد شعار جوان گرایی در سینما باعث خانه نشین شدن بسیاری از پیشکسوتان شده است. به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه ای فیلم سینمایی «جامه دران» عصر امروز دوشنبه 20 بهمن ماه با حضور عوامل این اثر در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد. در این نشست حمیدرضا قطبی کارگردان، حسن حسن دوست تدوین گر، جمال ساداتیان تهیه کننده، باران کوثری بازیگر و ناهید طباطبایی نویسنده فیلمنامه حضور داشتند.حسن حسن دوست تدوینگر این فیلم سینمایی درباره تجربه حضورش در این فیلم گفت: بی شک پشت هر فیلم خوبی عوامل خوب تر وجود دارد به این معنی که فیلم خوب متعلق به تهیه کننده آن فیلم است و تهیه کننده خوب هم عوامل را گردهم جمع می کند.وی درباره تدوین برخی فیلم ها که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شده است، اظهار کرد: تعدادی از فیلم های این دوره از جشنواره را دیدم و متوجه مشکلات بزرگی در تدوین هر یک از آثار شدم.  واقعیت این است که تدوین بسیاری از فیلم ها را از بین برده چرا که هیچ تامل و تعمقی در نگاه تدوینگران وجود ندارد و متاسفانه هنر تدوین در سینمای ما دست کم گرفته شده است.تدوینگر فیلم سینمایی «جامه دران» با اشاره به مقوله جوان‌گرایی در سینمای ایران ابراز کرد: واقعیت این است که من حرف های بسیاری درباره لفظ جوانگرایی را که این روزها باب شده، قبول ندارم و معتقدم که با این لفظ سر جوان ها را کلاه می گذارند.
نشست خبری فیلم سینمایی جامه دران
وی ادامه داد: در واقع با به کار بردن الفاظی چون جوان‌گرایی، پیشکسوتان سینمای ایران را خانه نشین کرده اند. من افسوس می خورم از اینکه به عنوان یکی از پیشکسوتان تدوین در سینمای ایران یک سال و اندی است که بیکار نشسته ام و تنها فیلمی که در جشنواره سی و سوم دارم «جامه دران» است.تدوینگر فیلم «میکس» ادامه داد: زمانی که هر یک از آثار را می دیدم با خودم می گفتم که اگر تدوین برخی از این فیلم ها دست من بود آنها را نجات می دادم و قطعا اثر بهتری از آب در می آمد.وی در پایان افزود: حالا سئوال من این است که اگر استادان سینمای ایران خانه نشین شوند آیا جوانان ما می توانند کار کنند. خیر. قطعا نمی توانند چرا که در سایه تجربه پیشکسوتان سینمای ایران است که جوانان به رشد و بالندگی می رسند.در ادامه این نشست حمیدرضا قطبی کارگردان فیلم «جامه دران» با اشاره به چگونگی ساخت این فیلم گفت: من دو بار عوامل این فیلم سینمایی را دور هم جمع کردم اما نتوانستم «جامه دران» را بسازم. زمانی که در سازمان سینمایی دولت دهم می خواستم این فیلم را بسازم جواد شمقدری مدیر سازمان سینمایی معتقد بود «جامه دران» امنیت ملی را به خطر می اندازد با همین دلیل ساخت فیلم با مخالفت های جدی مواجه شد تا اینکه بالاخره با گروه دیگری سال گذشته این فیلم را کلید زدیم.ناهید طباطبایی نویسنده کتاب «جامه دران» که این اثر سینمایی از رمان وی اقتباس شده است نیز در این باره بیان کرد: واقعیت این است که من نظارت کامل بر فیلمنامه داشتم و در بازنویسی فیلمنامه نیز حضور پررنگی داشتم. به اعتقاد من اقتباس های ادبی به روال جاری زندگی بسیار نزدیک است.
نشست خبری فیلم سینمایی جامه دران
باران کوثری بازیگر نقش گوهر نیز در ادامه نشست عنوان کرد: آنچه در فیلمنامه این اثر سینمایی برای من دارای ارزش بود قصه و روایت آن است. در واقع مهمترین وجه پررنگ فیلمنامه «جامه دران» پرداخت جزئیات هر یک از کاراکترها بود. من فکر می کنم هر بازیگری آرزو دارد نقش گوهر را ایفا کند.ناهید طباطبایی نویسنده رمان «جامه دران» درباره دلایل نامگذاری این فیلمنامه نیز توضیح داد: داستان این فیلم یک داستان سه اپیزودی است و پیش از این «همایون» که یکی از دستگاه های موسیقی ایرانی است، نام داشت.وی افزود: در این دستگاه موسیقی سه گوشه «چکاوک»، «راز و نیاز» و «جامه دران» وجود دارد چون من گوشه «جامه دران» در این دستگاه موسیقی را بسیار دوست دارم، تصمیم گرفتم نام «جامه دران» را برای این فیلم سینمایی انتخاب کنم.جمال ساداتیان تهیه کننده این فیلم سینمایی نیز درباره تکراری بودن تم داستان این فیلم گفت: واقعیت این است که بسیاری از داستان ها تم های تکراری دارند اما من سعی کردم در ساخت این فیلم مشورت بگیرم تا به شیوه تازه ای این داستان روایت شود.وی در پایان ایادآور شد: تفکیک بین فیلم های بخش نگاه نو و سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر باعث می شود حق برخی از پشکسوتان سینمای ایران نادیده گرفته شود. من بسیار دوست داشتم فیلم «جامه دران» که تاثیر اجتماعی بسیاری در قضاوت های مردم گذاشته در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار می گرفت.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن