محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842806614
در برنامه «سودای سیمرغ» مطرح شد اسماعیلی: ساخت فیلمهای پرمخاطره و چالشبرانگیز را دوست دارم
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در برنامه «سودای سیمرغ» مطرح شد
اسماعیلی: ساخت فیلمهای پرمخاطره و چالشبرانگیز را دوست دارم
کارگردان فیلم «ماهی سیاه کوچولو» در برنامه «سودای سیمرغ» گفت: ساخت فیلمهای پرمخاطره و چالشبرانگیز را دوست دارم.
به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته ۱۷ بهمن ماه ۹۳، هفتمین قسمت از ویژه برنامه رادیویی «سودای سیمرغ» بطور زنده از محل برگزاری سی وسومین برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر در برج میلاد از رادیو گفتگو پخش شد. در ابتدای این برنامه و در بخش «سینمای اندیشه» گفتگویی از آیت الله حائری شیرازی پخش شد. وی در این گفتگو بیان داشت: من همیشه در زندگی خواسته ام یک انسان باشم. به انسان می شود هنرمندی را پیوند زد، اما اگر شما هنرمند عالی رتبه ای شدید، حالا بخواهند انسانیت را به شما پیوند بزنند نمی گیرد. انسان را می توان با آموزش و تمرین هنرمند کرد، اما مشکل است هنرمند را انسان کردن! چراکه آن ریشه نخل کهن سال، از جوان افزون تر است. توصیهام این است که از ابتدا انسانیت را برای خودتان انتخاب کنید. وی ادامه داد: حال اگر با این انسانیت یک هنرمند برجسته شدید، خدمت بالایی به اسلام می توانید کنید. شما نگوئید مسلمانی، بگوئید انسانیت. کلاس اول درست شد، کلاس دوم نیز درست می شود. شما بر پایه انسانی کار کنید، اگر انسانی کار کردید به راحتی می توانید مسلمانی را به آن اضافه کنید. آنکه انسان است اگر مسلمان شود، سلمان می شود. در ادامه و در ابتدای برنامه دکتر سیدبشیر حسینی، استاد دانشگاه و مهدی انصاری، منتقد سینما میهمان «سودای سیمرغ» بودند. دکتر حسینی در این باره بیان داشت: ما وامدار حکمت هستیم. در حکمت نظری- عملی ما ۵ حوزه مطرح می شود. حوزه بینش، دانش، گرایش، روش و کنش. بینش و دانش به حوزه عقل، گرایش به حوزه قلب، و روش و کنش به حوزه جوارح برمی گردد. با طرح این ۵ حوزه می خواهیم بگوئیم می توان از سینما هم به عنوان یک ابزار معرفتی برای انتقال حکمت بهره برد. در ادامه مهدی انصاری بیان داشت: فرض کنید اگر محدوده فعالیت خود را سینما و درک یک فیلم بگذاریم، می توانیم ۵ حوزه نظری- معرفتی تعریف کنیم و بهره بگیریم. بخش اول، بینش و نگرش است. در این بخش نوع نگاه و زاویه دیدی که یک صاحب اثر، به موضوع و اثر هنری خود دارد، مدنظر است. وی ادامه داد: فرض کنید بخواهیم جامعه خود را خداباور کنیم، بهترین روشی که می تواند اثری در جهت حرکت خلفت تنظیم شود، این است که فیلمساز ما اعتقادش به حضور خدا در تمام لحظات فیلم باشد. قطعا منظور از این موضوع، ما ذکر و یاد خدا در تمام لحظات فیلم نیست. ما در سال های اخیر فیلم هایی را می بینیم که شخصیت های فیلم درگیر اتفاق های بدی می شوند که گویی این اتفاق ها پایانی ندارد. هرچه سنگ است در زیر پای این شخصیت ها هست. بدبختی پشت هم برای این افراد پیش می آید. انصاری با طرح این سوال که «آیا در زندگی واقعی نیز ما این چنین است؟» اظهار داشت: آیا هیچ خدا و توکلی نیست در این مواقع به کمک ما بیاید؟ اما قانون خلقت چیز دیگری است. خدا هیچ ابتلایی را بدون اینکه این بنده می تواند آن را تحمل کند یا خیر برای بنده پیش نمی آورد. این منتقد سینما در نهایت گفت: بنابراین این خلاف قانون خلقت است. بنابراین اینکه فیلمساز به خدا توجه کند، در قهرمان های قصه کاملا محسوس و مشخص است. در ادامه برنامه و در بخش «گفتگوی ویژه»، مجید اسماعیلی، کارگردان فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» میهمان «سودای سیمرغ» شد. وی بیان داشت: خدا مرا دوست داشت تا اکران اثرم در این روز افتاد و هنرمندان و اهالی رسانه زیادی حضور داشتند و کار را دیدند. من هنوز به میان مخاطبان نرفتم تا ببینم نظرشان چه بوده، اما فکر می کنم با توجه به اینکه تا دقایق انتهایی فیلم کمتر کسی سالن را ترک کرد، مخاطبان راضی باشند. این کارگردان درباره دلیل انتخاب موضوعی پرمخاطره برای کار اول خود، اظهار داشت: در کل کارهای پرمخاطره را دوست دارم. دوست دارم فیلمی بسازم که چالش برانگیز باشد. این فیلم در بستر تاریخی اتفاقی رخ می دهد. ما سعی کردیم نگاه ویژه ای به آن بستر و اتفاق تاریخی داشته باشیم. اصل موضوعی که سبب شد من این فیلم را بسازم، این بود که در همان بستر تاریخی یا در هیاهویی که در زندگی وجود دارد، هنوز عشق و انسانیت زنده است و چقدر زیباست. اسماعیلی افزود: آموزه من در سینما در پلان اول و ۶ فیلمی که من قبل از این ساختم تقریبا همگی در شرایط سخت ساخته شده است. کویر، کوره های آجرپزی، کارخانه یخ سازی، جنوب تهران، بازار و... از این دست تجربه ها برای من بودند. ساخت این فیلم نیز در شرایط خاص جنگل، باران و شمال، سخت بود اما حضور یک تهیه کننده بزرگ و فهیم، همچون محمدرضا شفیعی که بسیار به بنده کمک کردند و عوامل درجه یک، سبب موفقیت شد. همه اینها باعث شد تا شرایط سخت جغرافیایی مفرح شود. وی ادامه داد: در این پروژه سخت جنگل، گاها چیدن دوربین برای یک پلان، ۱. ۵-۲ ساعت به طول می انجامید. آن هم فیلمی که ۱۳۰۰-۴۰۰ پلان دارد و پرریتم است. من سینمای داستان گو را دوست دارم. سعی هم کردیم کار خوش ساخت و پرریتمی بسازیم. امیدوارم این چنین بوده باشد. وی درباره استفاده از بازیگری چون مریلا زارعی در فیلم خود بیان داشت: خانم زارعی بسیار بازیگر حرفه ای هستند و دوست دارند نقش های متفاوتی را بازی کنند. برای خود بنده نیز جذاب بود که همکاری متفاوتی با خانم زارعی داشته باشیم و ایشان با بازی متفاوتی نسبت به سال گذشته در جشنواره حضور پیدا کردند. در ادامه برنامه سیدسعید هاشم زاده میهمان بخش نقد و بررسی فیلم «من دیگو مارادونا هستم» در سودای سیمرغ شد. وی در این باره بیان داشت: من درباره فیلم رضایت زیادی ندارم. ما از همان ابتدا فکر می کردیم سخت است برای بهرام توکلی ای که فیلم های جدی، با تفسیر و اقتباسی ساخته است، فیلم کمدی بسازد. چون سابقه ایشان چنین چیزی نداشت. وی ادامه داد: به هر حال کمدی ایشان نیز خیلی نزدیک به جنس فکری خودشان بود. یعنی همچنان آقای توکلی بستر سختی را برای روایت انتخاب می کند. همچنان دوست دارد از تماشاگرش چیزی به عنوان تفسیر را بیرون بکشد. اما این بستری که برای مخاطب ایجاد تفسیر و سوال می کند، چقدر خوب و چقدر صحیح است جای بحث دارد. وی درباره تأثیر حضور آقای بلخاری در این فیلم بیان داشت: تأثیر حضور آقای بلخاری در این فیلم، به گونه ای تأثیری نظری است. چون فضای فیلم به گونه ای اختلاط فضای ذهنی و عینی است و ما با داستان هایی طرف هستیم که آن داستان ها در زندگی واقعی رخ می دهد، اما مرز میان واقعیت و خیال در فیلم شکسته می شود. همه چیز نامعین است. همه چیز یک به گونه ای طعنه می زند به فضاهای ذهنی که وجود ندارد و انگار واقعیت نیست. فکر می کنم حضور ایشان در این بخش دیده شده است. موضوع داستان این فیلم اصولا یک بستر فلسفی از واقعیت زندگی یک شخصیت است که فکر می کنم اینجا می توان تأثیر حضور آقای بلخاری را دید. وی در نهایت گفت: فکر می کنم فیلم توکلی نظیر فیلم های قبلی اش دارای ایده تک خطی خوبی است. اما این ایده هیچ وقت درست ارائه و پرداخت نشده است. ایشان خیلی غامض با ایده ها برخورد می کند. بهتر است بگویم باید فضای کمدی سورئال و فانتزی در فیلم پرداخت بهتری می شد. چون این کمدی سورئال در فیلم درنیامده است. در بخش انتهایی برنامه محمدرضا شهیدی فر میهمان برنامه سودای سیمرغ شد. وی بیان داشت: وجه غالب سینمای امروز ما طبیعتا همچون هنر سنتی ما نیست. دوران گذشته ضرباهنگ خود را نواخته. متناسب با آن دوران و این دوران باید ضرب آهنگ متناسب خود را بنوازد تا این دوره تاریخی شکل گیرد. وی افزود: اگر وقوع انقلاب اسلامی را آغاز این بازجست فرهنگی شناسیم، هنوز در ابتدای این راه قرار داریم. خیلی انتظار دقیقی نیست که امروز انتظار باروری از این سینما داشته باشیم. می ماند اینکه آیا واقعا سینمای ایران در این جهت در حال حرکت است؟ خیلی بدبین نیستم، اما وجه غالب سینمای ایران در این جهت کلی از جمله برسد به ریتم متناسب با سایر فضائل، نیست. سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۹۳ در ۲۹ سالن سینمایی و برج میلاد برگزار می شود. «سودای سیمرغ» به تهیهکنندگی محمدجواد طالبی و اجرای سیدامیر جاوید، برنامه ای انتقادی است که به مدت ده شب بطور از زنده از محل برگزاری جشنواره در برج میلاد از ساعت ۱۸ الی ۱۹ روی آنتن رادیو گفتگو موج ۱۰۳. ۵ مگاهرتز می رود. انتهای پیام/س
93/11/18 - 13:22
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]
صفحات پیشنهادی
در برنامه رادیویی «سودای سیمرغ» مطرح شد مسجدجامعی: هنرمند باید دلسوزانه جامعه خود را نقد کند/انصاری:
در برنامه رادیویی سودای سیمرغ مطرح شدمسجدجامعی هنرمند باید دلسوزانه جامعه خود را نقد کند انصاری باید در میان مردم بودشب گذشته دومین قسمت از ویژه برنامه رادیویی سودای سیمرغ به مناسبت سیوسومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر از رادیو گفتگو پخش شد به گزارش خبرگزاری فارس شب گذشته دودر برنامه «سودای سیمرغ» مطرح شد ایوبی: از این فیلم های خوب، امیدبخش و قوی جشنواره امسال خوشحالم/ناظم
در برنامه سودای سیمرغ مطرح شدایوبی از این فیلم های خوب امیدبخش و قوی جشنواره امسال خوشحالم ناظمبکایی نیازمند اتفاقی در ژانر دفاع مقدس هستیمچهارمین قسمت از ویژه برنامه رادیویی سودای سیمرغ روز گذشته در حالی روی آنت رفت که ایوبی به سوالات مجری آن پاسخ گفت به گزارش خبرگزاری فارسدر برنامه «سودای سیمرغ» مطرح شد؛ شهیدی فر: «عصر یخبندان» حاصل افتراق جریان سینمایی و حوزه
در برنامه سودای سیمرغ مطرح شد شهیدی فر عصر یخبندان حاصل افتراق جریان سینمایی و حوزه فکری- فلسفی بیان صرف واقعیت کمکی به اصلاح جامعه نمی کندشهیدیفر گفت ما در سینما دلخوش میشویم که داریم جامعه امروز ایران را تحلیل میکنیم جامعه امروز که نه جامعه ده سال پیش را سینمایی که قردر برنامه «حذف و اضافه» مطرح شد: یکی از مشکلات در قضیه حجاب ساده انگاشتن آن است/حجاب خط قرمز دینداری
در برنامه حذف و اضافه مطرح شد یکی از مشکلات در قضیه حجاب ساده انگاشتن آن است حجاب خط قرمز دینداری و بی دینی نیستسی امین قسمت از برنامه حذف و اضافه به موضوع پوشش در دانشگاه ها پرداخت و در این برنامه یکی از مشکلات در قضیه حجاب ساده انگاشتن آن مطرح شد به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاردر گفتوگو با فارس مطرح شد روایتی مستند از اهدای کلیه توسط یک طلبه به کودک هشتساله/ ساخت فیلم سینمایی «د
در گفتوگو با فارس مطرح شدروایتی مستند از اهدای کلیه توسط یک طلبه به کودک هشتساله ساخت فیلم سینمایی ده چهار و نیم سه و نیممهدی حیدری کارگردان مستند ده چهار و نیم سه و نیم از ساخت یک فیلم سینمایی به همین نام در آینده خبر داد مهدی حیدری کارگردان مستند «ده چهار و نیمامکانیان در گفتوگو با فارس: ایجاد برنامهریزی برای ورود جوانان به سینما/«رخ دیوانه» مسائل را بدون ش
امکانیان در گفتوگو با فارس ایجاد برنامهریزی برای ورود جوانان به سینما رخ دیوانه مسائل را بدون شعارزدگی مطرح میکندبیژن امکانیان گفت باید برای جوانان به سینما و فیلمسازی برنامه ریزی صورت بگیرد و این خیلی مهم است که بر اساس برنامه این کار صورت بگیرد بیژن امکانیان تهیه کننده فیآخرین آمار گیشه فیلمهای روی پرده/ «ملبورن» در آستانه 1 میلیاردی شدن/ «شیار143» در آستانه
آخرین آمار گیشه فیلمهای روی پرده ملبورن در آستانه 1 میلیاردی شدن شیار143 در آستانه 4 میلیاردی شدنفیلم سینمایی ملبورن ساخته نیما جاویدی با گیشه 960 میلیون تومانی تنها 40 میلیون تومان با قرار گرفتن در باشگاه میلیاردیها فاصله دارد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس در پی اعلام هفتگیسجادیحسینی در گفتوگو با فارس مطرح کرد فیلم بیبو و بیخاصیت نمیسازم/ «بوفالو» در گیشه موفق خواهد
سجادیحسینی در گفتوگو با فارس مطرح کردفیلم بیبو و بیخاصیت نمیسازم بوفالو در گیشه موفق خواهد بودکاوه سجادیحسینی کارگردان فیلم سینمایی بوفالو گفت من سعی میکنم فیلم بی بو و بی خاصیت نسازم و همیشه سعمی کردم فیلمی بسازم که مخاطب را به فکر فرو ببرد کاوه سجادی حسینی کارگردان فیروایت زندگی سردار شهید محمد عبدالله در برنامه « از آسمان»
روایت زندگی سردار شهید محمد عبدالله در برنامه از آسمانبرنامه از آسمان به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر خورشیدی فرد جمعه 10 بهمن به روایت زندگی سردار شهید محمد عبدالله پور میپردازد به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس محمد عبدالله پور سال 41 در یک خانواده ای متدین درگزارش فارس از نشست «یحیی سکوت نکرد» پاکروان: فیلمهای خوب همیشه در آخرین سانس جشنواره نمایش داده می
گزارش فارس از نشست یحیی سکوت نکردپاکروان فیلمهای خوب همیشه در آخرین سانس جشنواره نمایش داده میشوندتهیه کننده فیلم سینمایی یحیی سکوت نکرد گفت فیلمهای خوب همیشه در آخرین سانس جشنواره نمایش داده میشوند و فکر میکنم که جشنواره هم این نکته را فهمیده که یحیی سکوت نکرد فیلم خوبی ادر گفتوگو با فارس مطرح شد 8 هزار صندلی در اختیار مخاطبان فیلم فجر/ فیلمهای جشنواره 12 امشب تحویل سینماها می
در گفتوگو با فارس مطرح شد8 هزار صندلی در اختیار مخاطبان فیلم فجر فیلمهای جشنواره 12 امشب تحویل سینماها میشودمدیر امور سینماهای جشنواره فجر با اشاره به قیمت شناور بلیتها گفت در این دوره از جشنواره نزدیک به 8 هزار صندلی در اختیار مردم قرار می گیرد و درصد قابل توجهی از بلیتهپدیده «لایک گرفتن» و «تب لایک» در یازدهمین برنامه «مصیر»+تیزر
پدیده لایک گرفتن و تب لایک در یازدهمین برنامه مصیر تیزربرنامه تلویزیونی مصیر دریاز دهمین قسمت خود به سراغ لایک گرفتن و پدیده نوظهور تب لایک میرود به گزارش خبرگزاری فارس برنامه تلویزیونی «مصیر» در یازدهمین قسمت از این برنامه تلویزیونی که دوشنبه شب 6 بهمن ماه جاری سااستاد ایرانی در پاسخ به سؤال استاد لبنانی مطرح کرد ماجرای رواج قرآن «عثمانطه»/ آیا نوآوری در کار بو
استاد ایرانی در پاسخ به سؤال استاد لبنانی مطرح کردماجرای رواج قرآن عثمانطه آیا نوآوری در کار بود فیلمقرآن عثمانطه نامآشناترین قرآن در ایران و جهان اسلام است که از آن به عنوان یک نوآوری و خطی آسان برای یادگیری خواندن قرآن نام برده میشود اما توضیحات یک استاد ایرانی حقایق دیگنگاهی به پنجمین روز جشنواره فجر روز فیلمهای خنثی، بیبو و بیخاصیت/استثناء:«رخ دیوانه»
نگاهی به پنجمین روز جشنواره فجرروز فیلمهای خنثی بیبو و بیخاصیت استثناء رخ دیوانهپنجمین روز جشنواره فیلم فجر با 4 فیلم اصلی همراه بود فیلمهایی که به جز یکی از آنها درباره بقیه اساساً نمیتوان سخنی گفت خبرگزاری فارس ـ سجاد اسلامیان پنجمین روز جشنواره فجر آن هم نسخه سیچه کسی از سیمرغ بدش میآید؟ / تهیهکننده «عصر یخبندا ن» از جشنواره امسال میگوید
چه کسی از سیمرغ بدش میآید تهیهکننده عصر یخبندا ن از جشنواره امسال میگوید فرهنگ > سینما - منصور لشگری قوچانی تهیه کننده سینما میگوید که سینمای ایران دو مشکل دارد فیلمنامه و تهیهکنندگی مائده محقق منصور لشکری قوچانی امسال با دو فیلم به جشنوراه فیلم فجر آمدر برنامه سینما معیار بررسی شد »تراژدی» و نبود منبع اقتباس یا نبود دغدغه اقتباس
در برنامه سینما معیار بررسی شدتراژدی و نبود منبع اقتباس یا نبود دغدغه اقتباسرنامهٔ این هفتهٔ سینمامعیار با موضوع بررسی فیلم تراژدی ساختهٔ آزیتا موگویی با حضور کارگردان فیلم و منتقدین برنامه عباس کریمی و مرتضی اسماعیلدوست برگزار شد به گزارش خبرگزاری فارس برنامهٔ این هفتهٔ سینهمه چیز درباره فیلمهای فجر 33 عصر یخبندان؛«میترسم تمام فکرهایی که میکنم واقعیت داشته باشد»+ سکانس
همه چیز درباره فیلمهای فجر 33عصر یخبندان میترسم تمام فکرهایی که میکنم واقعیت داشته باشد سکانس برگزیدهی به گزارش خبرنگار سینمایی فارس فیلم سینمایی «عصر یخبندان» چهارمین فیلم بلند مصطفی کیایی است که طی آثار گذشته خود نظیر «خط ویژه» «ضد گلوله&raqu-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها