تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819846003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتفاق های بد را در ذهن مرور نکنیم/ رفتارمان را اصلاح کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اتفاق های بد را در ذهن مرور نکنیم/ رفتارمان را اصلاح کنیم


ممکن است هر هفته و هر روز برای هر یک از ما اتفاق های ناخوشایندی پیش بیاید؛ روش برخورد با این اتفاق ها، رمزی است که باید بدانیم. در تائید آن، یک روان‌شناس می گوید: مرور ذهنی اتفاق های بدی که در طول روز برایمان رخ می‌ دهد، آرامش‌ مان را به هم می زند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نسیم سهیلی، با تاکید بر اینکه باید مسائلی را که باب میل‌مان نبوده و قدرتی برای تغییر دادن آنها نداریم، به حال خود رها کنیم، گفت: یکی از مواردی که آرامش ما را به هم می زند، فکر و ذهن ماست و در واقع ما باید بتوانیم با کنترل ذهن خود، در راه آرامش گام برداریم.

این روان‌ شناس افزود: در واقع، وقتی اتفاق ناخوشایندی برای‌مان رخ می‌دهد و ما در ذهن‌ مان چندین و چند بار آن را مرور می‌کنیم، با هر بار مرور، تلخی آن پیشامد را یادآوری کرده و تیشه به ریشه آرامش‌ مان می‌ زنیم؛ همین امر زمینه ای فراهم می آورد تا یک پیشامد کوچک، یک آشفتگی بزرگ به بار آورد.

وی افزود: همچنین برای دستیابی به آرامش لازم است که درباره خودمان و توانایی‌هایی که داریم، «واقع‌ بین» بوده و انتظاراتی که از خود داریم و برنامه‌ ریزی‌هایی که بر آن اساس صورت می‌ دهیم نیز با منطق سازگار باشد.

سهیلی تصریح کرد: شناخت منطقی توانایی‌ها و نقاط ضعفی که داریم موجب می‌شود از خود توقع نامعقول نداشته و زمینه را برای دستیابی به آرامش فراهم کنیم.

این روان‌شناس همچنین درباره دستیابی به آرامش، تاکید کرد: بهتر است عشق و علاقه خود را بی‌قید و شرط نثار دیگران کنیم؛ یعنی از هیچ‌کس توقع نداشته باشیم آن‌طور که باب میل ماست رفتار کنند و به همان میزان که از ما محبت دریافت می‌کنند، جبران کنند، چرا که ما فقط مسئول رفتار خودمان هستیم.

وی تصریح شد: در واقع ما می‌توانیم با بازسازی افکار، به باورهای غلط خود جامه نو بپوشانیم. تصور اینکه «می‌ توانیم همه اطرافیان‌ مان را تغییر دهیم»، تصور غلطی است؛ چرا که ما فقط می‌ توانیم روی دیگران اثرگذار باشیم. پس بهتر است فقط درباره افکار و نوع رفتار خود بازنگری کنیم، چرا که این امر زمینه ای فراهم می آورد تا اطرافیان‌ ما نیز خودشان را با رفتار تازه ما سازگار کنند.


جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن