تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819804593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگردانی که نگفت «ممنتو» را ندیده است/ این نقش مثل هدیه بود - اخبار ایران و جهان |


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست «اعترافات ذهن من»
کارگردانی که نگفت «ممنتو» را ندیده است/ این نقش مثل هدیه بود

«اعترافات ذهن خطرناک من»


شناسهٔ خبر: 2488405 جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
هنر > سینمای ایران

هومن سیدی درباره فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» بیان کرد که لزومی ندارد کسی که در کنار شما می‌نشیند در سینما دیده شود و تلاش من در سینما این است که آدم‌های غیرواقعی را واقعی نشان دهم. به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری «اعترافات ذهن خطرناک من» با حضور هومن سیدی کارگردان، جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده، رویا نونهالی، بابک حمیدیان، عباس غزالی، چکامه چمن‌ماه، نگار جواهریان بازیگران و دیگر عوامل این فیلم شامگاه پنجشنبه 16 بهمن در کاخ جشنواره فیلم فجر برگزار شد.هومن سیدی در ابتدا درباره فیلمنامه اثر خود گفت: ابتدا یک داستان یک خطی در ذهن من شکل گرفته بود و من خواستم آن را به گونه‌ای به نمایش بگذارم که شبیه آثار دیگر نباشد و برای این منظور باید همه آثار مشابه را می‌دیدم تا فیلم خودم ناب باشد و دیگر مسیر آنها را نمی‌رفتم. در این فیلم فضا و حال سردرگمی شخصیتی را می‌بینیم که در نوعی برزخ گیر کرده است و بخش عمده‌ای از مشکل وی اعتیاد است و تلاش من این بود که خط داستانی خود را به خوبی و با استفاده از جذابیت‌های سینمایی تعریف کنم.در این نشست نگار جواهریان با بیان اینکه برای اولین‌بار این فیلم را دیده است درباره پذیرفتن نقش خود گفت: فیلمنامه که به دست من رسید این نقش برایم مثل یک هدیه بود چون در بیشتر مواقع در فیلمنامه‌ها کارهایی را از ما می‌خواهند که همیشه انجام می‌دهیم اما در اینجا قرار بود کارهایی را انجام دهیم که کمتر با آنها برخورد داشتیم.جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده «اعترافات ذهن خطرناک من» درباره انتخاب این اثر گفت: من در آستانه سفر بودم که تهیه‌کننده قبلی این فیلم انصراف داد و من به توصیه سیدی آن را پذیرفتم. فیلمنامه را خواندم و از تهیه‌کنندگی آن راضی هستم.رویا نونهالی نیز درباره نقش خود گفت: تا من خواستم طعم تجربه کار با هومن سیدی را بچشم زمانم گذشت. حضور در لحظه و قدر لحظه‌ها را دانستند چیزی است که همیشه توصیه می‌شود.عباس غزالی دیگر بازیگر این فیلم نیز درباره حضور خود عنوان کرد: من برای ورود به سینما صبر زیادی داشتم و دوست داشتم ورودم با یک اتفاق خوب باشد و حالا ممنونم که هومن سیدی نقش صحت را به من سپرد و فکر می‌کنم خدا صدای من را شنید. من در این فیلم تمام تلاش خود را کردم تا با چارچوبی که هومن سیدی برایم تعریف کرد در خدمت کار باشم.در ادامه این نشست هومن سیدی درباره فیلم «ممنتو» و شباهت آن با «اعترافات ذهن خطرناک من» توضیح داد: من فیلم ممنتو را دیده‌ام و تلاش بسیاری کردم که ابدا فیلم‌ام مثل آن نباشد زیرا معتقدم با کپی کردن و برداشت از فیلمی که بسیار بزرگ است حرفی برای گفتن ندارید. فیلم من با ممنتو تفاوت دارد و در اینجا بازگویی سخنان شخصیتی است که خودش دارد متوجه می‌شود چه کسی است.وی با اشاره به تماشای آثار سینمای جهان ادامه داد: فیلم ندیدن، کتاب نخواندن و اطلاعات نداشتن شو خوبی نیست. من با افتخار از تمامی بزرگان سینمای ایران و دنیا بهره می‌برم و معتقدم اگر آنها نبودند ما هنوز در اوایل کار خود بودیم. من سینمای دنیا را بسیار دوست دارم و همیشه آن را دنبال کرده‌ام.وی همچنین در پاسخ به سوالی که فیلمش را گنگ و مبهم توصیف کرده بودند گفت: خود من فکر نمی‌کنم که گنگ حرف زده‌ام بلکه گمانم این است که اتفاقا بسیار شفاف سخن گفته‌ام.چکامه چمن‌ماه دیگر بازیگر این فیلم در جمله کوتاهی درباره حضور خود گفت: نوبت فیلم‌هایی که خوب نبوده‌اند و من در آنها بازی کرده‌ام تمام شده است و حالا دوست دارم در آثار خوب بازی کنم. دلیل حضورم در این اثر هم هومن سیدی است.در ادامه این نشست بابک حمیدیان که از او به عنوان پرکارترین بازیگر جشنواره سی و سوم نام برده شد اظهار کرد: از ویژگی‌های فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» بی‌زمانی و بی‌مکانی است و ما باید بتوانیم جدای از عادت‌های معمول ببینیم. چطور ما زمانی که فیلم «Her (او)» را می‌بینیم با خود می‌گوییم فیلم بسیار خوبی است اما زمانی که فیلم هومن سیدی را می‌بینیم برایمان سوال پیش می‌آید که چرا باید برای آن وقت گذاشت.سیدی در پاسخ به سوالی درباره غیرباورپذیری قصه و شخصیت‌های خود گفت: من نمی‌دانم که چرا باید سینما در نظر دیگران آنقدر واقعی باشد. فکر می‌کنم سینمای ما بیشتر به مستند نزدیک شده است، چه کسی گفته است که هر کسی که کنار شما می‌نشیند حتما باید در سینما دیده شود من همین مسیر خود را ادامه می‌دهم و اتفاقا تلاش می‌کنم که آدم‌های غیرواقعی را واقعی نشان دهم و این برایم جذاب‌تر است.وی در پاسخ به سوال دیگری درباره فیلمسازی در حوزه افسانه‌های ایرانی عنوان کرد: من در حد و اندازه فیلم‌سازی درباره افسانه‌های ایرانی نیستم چون معتقدم آدم باید بداند که چه کاری می‌خواهد انجام دهد اما امیدوارم در سنین بالاتر بتوانم در این حوزه فیلم بسازم.در پایان این نشست بابک حمیدیان درباره حمایت جواد نوروزبیگی از فیلمسازان جوان گفت: زمانی ما دانشجوی تئاتر بودیم و دیدن ستاره‌های سینما در دهه 70 برای ما حسرت‌انگیز بود، در دوره‌ای تئاتری‌ها وارد سینما شدند و به این قشر اعتماد شد. در حوزه سینما افرادی مثل مانی حقیقی و علی مصفا از بنیانگذاران سینمای مستقل هستند و حالا فکر می‌کنم خوب است که به بعضی از فیلمسازان جوان هم باید اعتماد شود. کاری که امثال نوروزبیگی‌ها انجام می‌دهند چون جنسی از سینمای ایران را به سینمای جهان معرفی می‌کنند که کار متفاوتی انجام می‌دهد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن