تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 26 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1830086360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«رخ دیوانه» فیلمی مساله‌گو به دور از ساده‌انگاری‌های رایج


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
«رخ دیوانه» فیلمی مساله‌گو به دور از ساده‌انگاری‌های رایج
داوودی ریشه‌های معضل ارتباطات اینترنتی را به درستی واکاوی کرده است و فیلمساز از ساده‌انگاری‌های رایج در آثار اجتماعی پرهیز کرده و به درستی با نمایه‌های هوشمندانه ریشه‌ها را به نمایش می‌گذارد.

خبرگزاری فارس: «رخ دیوانه» فیلمی مساله‌گو به دور از ساده‌انگاری‌های رایج



به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، سینمای اجتماعی از نظر بسیاری از کارشناسان، سینمایی است که بتواند مسایل مبتلا به جامعه را به درستی واکاوی کرده و مسایلی را بر پرده عریض سینما به نمایش بگذارد که خانواده‌های زیادی را به خود مشغول کرده است و این‌بار ابوالحسن داوودی به خوبی مساله جوان امروز جامعه را درک کرده است، مساله‌ای که بسیاری از خانواده‌ها با آن درگیر هستند و هیچ راه گریزی نیست. وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌های مجازی تاثیرات بسیار عمیق و گسترده‌ای بر روی جوانان و نوجوانان دارد و همین امر باعث شده است نقش خانواده در تربیت و روند رو به تکامل فرزند کمرنگ و کمرنگ‌تر شود که این مساله از سوی داوودی به خوبی درک شده است. «رخ دیوانه» جوانان را از هر قشر و طبقه‌ای همانگونه که هستند به نمایش می‌گذارد و هریک از شخصیت‌ها برخلاف بسیاری از آثار مدعی اجتماعی، شناسنامه دارند و هریک در پیشبرد قصه کمک می‌کنند و هیچ شخصیتی اضافه به نظر نمی‌رسد حتی جایی که تماشاگر احساس می کند شخصیت «شکوفه» کارکردی در روند داستان ندارد  و به نظر اضافه  می‌رسد و در یک سوم اول فیلم از دایره شخصیت‌ها حذف می‌شود اما در بزنگاه فیلم کارکرد او نمایان می شود و به خوبی از این شخصیت در ارائه پایان درست و تاثیرگذار فیلم به مخاطب استفاده می‌شود. داوودی در ارائه شخصیت‌ها و نوع رفتارهای آن‌ها موفق عمل‌ کرده است. فیلم با گفتار «پیروز» آغاز می‌شود و حضورش جلوی کامپیوتر از ابتدا تکلیف مخاطب با فیلم و مساله‌اش مشخص است . در ابتدا  جوانانی بی خیال و برخی از آن‌ها را لاابالی و خلافکار  می‌بینیم که  مخاطب حس می‌کند این افراد همه به نوعی شخصیت‌های منفی  و خلافکار هستند اما با تک تک‌ آن‌ها به گونه‌ای هوشمندانه آشنا می‌شویم و به دردمندی و مسایل آن‌ها پی می‌بریم . خلافکارترین و متمول‌ترین این شخصیت ها که به نظر «ماندانا» است و معتاد به کراک است در بخشی از داستان مخاطب  با او همدردی می‌کند و با بغض ماندانا که در تونل فریاد می‌زند  غصه می‌خورد و شاید بغض کند. فیلم مساله‌گوی «رخ دیوانه» حتی در پایان‌بندی این‌قدر به درستی عمل می‌کند که مخاطب را از مرگ «پیروز»شوک زده نمی‌کند. جوان معلق در هوا را در حال سقوط آزاد به نمایش می‌گذارد و برخورد پیروز به زمین و جاری شدن خون از سرش به گونه‌ای تصویر می شود که گویی او به آرامش رسیده است و تازه متوجه می‌شود جمله های گفتار متن که از سوی پیروز در طول فیلم گفته می شود و فیلم از زبان او روایت می شد روایتی از یک مرده بود. فیلمساز به گونه‌ای این شخصیت را در پایان فیلم به کام مرگ می‌برد گویی خود با او همدل است زیرا هیچ احساس درد و رنجی در صورت پیروز در لحظه برخورد به زمین دیده نمی شود. در این فیلم سازنده اثر ریشه‌های معضل فضای مجازی و ارتباطات اینترنتی را به درستی واکاوی کرده است و همین امر باعث می‌شود داوودی را با این فیلم فیلمساز مساله‌گو بدانیم فیلمسازی که از ساده‌انگاری‌های رایج در آثار اجتماعی پرهیز کرده و به درستی با نمایه‌های هوشمندانه ریشه‌ها را به نمایش می‌گذارد. انتهای پیام/

93/11/16 - 18:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن