محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830948423
-«سونامی محتوازدگی» سینمای ایران به بردگی فکری منجر میشود
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
کیانوش عیاری: «سونامی محتوازدگی» سینمای ایران به بردگی فکری منجر میشود کیانوش عیاری، یکی از بزرگترین کارگردان های سینمای ایران نظرات جالب و رادیکالی در باره وجود محتوا در سینمای ایران دارد.
کیانوش عیاری، جهان بینی دارد. تکلیفش با آدم ها، روابط، دنیا و مهمتر از همه «سینما» مشخص شده است. و این در سینمای ایران، سینمایی که بلاتکلیفی و باری به هر جهتی در آن تبدیل به یک اپیدمی بزرگ شده است. امتیاز کوچکی نیست. عیاری سالهای سال کار کرده است، فیلم ساخته است و قدم به قدم جلو آمده است و حالا در جایگاهی قرار گرفته است که می شود به او یک تئوریسن تکنیکی سینمایی لقب داد. آقای عیاری، سال گذشته شما با فیلم پرحاشیه «خانه پدری» در جشنواره فیلم فجر حضوری غیررسمی داشتید. بعد از جشنواره گفتگویی با هم داشتیم و درباره ابهامات «خانه پدری» گفتگو کردیم.در خلال گفتگو درباره «خانه پدری» حرف های مهم دیگری هم زده شد که جنجال بزرگ «خانه پدری» فرصت توقف بر آنها را از ما گرفت. امروز فکر می کنم فرصت مناسبی است که درباره آنها گفتگو کنیم. اگر خاطرتان باشد آنجا از اصطلاحی به نام «سونامی محتوازدگی» در سینمای ایران نام بردید و گفتید که این بیماری جدید سینمای ایران است. دوست دارم کمی درباره این ماجرا صحبت کنیم و در خلال پاسخ این سوال به محور کلی تر رابطه محتوا و سینما هم اشاره کنید. سونامی محتوا کمی با محتوا زدگی فاصله دارد. در اولی محتوا را مثل همیشه محترم می دارم و در دومی محتوا را وسیله ای برای خودنمایی و فضل فروشی می دانم. اگر فیلم های «بنجلیستی» را کنار بگذاریم؛ آنچه می ماند تعدادی فیلم خوب یا بد است، فیلم هایی که به هر شکل نمی خواهند در باشگاه بنجلیست ها باشند. برخی از این فیلم ها، محتوایی ولو نخ نما را می پرورند و می کوشند حرفی برای گفتن و ماندگاری داشته باشند که صد البته وقتی این حرف برآمده از ذهنیتی مستقل از سینما و بیان سینمایی باشد در بهترین شکل هم ضامن یک فیلم قابل دفاع نخواهد بود و در نهایت یک بیانیه اجتماعی، سیاسی، فلسفی و یا هر چیز دیگری خواهد شد که ممکن است تماشاگر را متوجه هدف این محتوا و یا حتی دلسوختگی صاحب این محتوا کند، اما قادر به رسوخ در درون مخاطب و مهم تر رسوب در درون او نخواهد شد . واقعیت این است که حتی مهمترین اهداف اجتماعی که خرد و اندیشه را نشانه رفته و یا پشتوانه عقلی فیلمی قرار گرفته اند، بدون حضور انسانی انسان نمی تواند ارتباط را به درستی برقرار سازد. این اظهارات صرفاً برگرفته از تجربیات ناکافی فیلمسازی من نیست و با مراجعه به تاریخ سینما برایم مسجل شده تنها از طریق کانال های عاطفی، ارتباط قابل باور شکل می یابد و قطعاً وقتی پشتوانه، صاحب این بارهای عاطفی انسانی غنی باشد می تواند آبشخور شکل گیری یک فیلم خوب هم باشد. وقتی یک ایده این چنین شکل می گیرد؛ عناصر دیگری باید آن را تکمیل کند. البته در چنین شرایطی بی آنکه ارادی باشد تصاویر در لابه لای افکار فیلم جاری خواهد بود. بگذارید به زبان ساده از تجربیات خودم بگویم. از لحظاتی که نطفه هر یک از فیلم هایم بسته شده. به «آبادانی ها» رجوع می کنیم. چند سالی بود که سوال به ظاهر ساده ای لحظه ای رهایم نمی کرد. سوالی که به یکباره شکل نگرفته بود و محصول سالها دیدن فرازهایی از زندگی پیرامونم بود. بگذارید کلمه «دیدن» را هم عوض کنم و بگویم سیخ زدن فرازهایی از زندگی. در وهله اول نمی دانستم این همه دشواری برای زیستن ساده انسان ها چه معنایی دارد. مگر انسان برای لذت بردن زاده نشده است؟ این پرسش سال ها همراهم بود و انگار منتظر جرقه ای بود تا خود را نشان بدهد. سال 67 یا 68 اتومیبل باجناقم را دزدیدند و چند ماه بعد به او اطلاع داده شد که به پارکینگ آگاهی کرج برود. من هم همراه او به کرج رفتم. اتومیبل پیکانش شیر بی یال و دم و اشکمی بود که به جز اتاق و شاسی و موتور چیز دیگری نداشت. خودش هم خنده اش گرفته بود. گم شدن و پیدا شدن این پیکان، اتفاقی در زندگی اش نبود. اما همان لحظه فکر می کردم اگر این پیکان وسیله مسافرکشی صاحبش بود چه ویرانی هولناکی برای زندگی اش به بار می آمد. اما هنوز جرقه زده نشده بود. یک سال بعد در یک روز گرم تابستانی وقتی به خانه آمدم همسرم بشقابی پر از ماکارونی جلویم گذاشت. بسیار گرسنه بودم. مشغول خوردن ماکارونی شدم.از تجسم ولع خودم خنده ام گرفته بود. ناگهان «بورنو»، نوجوان فیلم دزد دوچرخه ویکتوریا دسیکا را در لحظه بلعیدن ماکارونی به یاد آوردم. از بورنوی نوجوان عبور کردم و فیلم «دزد دوچرخه» را به یاد آوردم و بی آنکه بدانم چرا، لحظه برخورد باجناقم با پیکان لخت و عورش ذهنم را تسخیر کرد. این مسیرهای طی شده و بی ارتباط به یک ثانیه هم نکشید ولی دیگر برایم قطعی شده بود که فیلم بعدی ام با نگاه به «دزد دوچرخه» دسیکا درباره مرد مسافرکشی ساخته خواهد شد که لکنتویش را می دزدند و او در آستانه متلاشی شدن قرار می گیرد. وقتی فیلم ساخته شد به تدریج متوجه شدم انگار فیلم «آبادانی ها» مثل آن سالهای من تعجب می کند که چرا باید انسان این همه مشقت را برای زیست حداقلی اش تحمل کند. در کنار این نحوه درغلطیدن به دامن ساخت یک فیلم فکر کنید در ابتدا و حتی در شریف ترین شکلش چرتکه ای مقابل خود می گذاشتم و محاسبه می کردم که باید فیلمی بسازم با نگاهی به بزرگداشت سینمای نئورئالیستیک ایتالیا- پرداختن به ماترک جنگی سهمگین- بی پناهی یک جنگ زده در درندشت پایتخت - حس تنهایی آن جنگ زده که دم به دم بیشتر و بیشتر می شود و به همان نسبت آن درندشت، درندشت تر می شود و همین طور افزودن چاشنی جامعه نگری و جراحی اجتماعی و.... نتیجه چه می شد؟ از این طریق، قطعاً محتوا به ذهن سازنده دعوت شده بود و به سورنا از سر گشادش دمیده شده بود. درباره آن کلمه «بنجلیست» هم زیاد سخت نگیرید و آن را به حساب طنز بگذارید و بس. یک بستر مهم برای آن چیزی که ما محتوازدگی می نامیم، استفاده بیمارگونه سالهای اخیر سینمای ایران از چیزی به نام «نمادگرایی» است. فیلمی ساخته می شود و ما مشغول مشاهده روند داستان هستیم بعد متوجه می شویم که در گوشه ای از یک صحنه فرعی فیلمساز دستمال قرمز یا سبزی گذاشته است که ارادت یا نفرتش از یک گروه سیاسی را اعلام کند، نقشی در گوشه ای زده می شود که اعلام کند که مؤلف فیلم ما نگاهش به دنیا این گونه است و.... از آن طرف هم هست، یعنی منتقدان و اهالی رسانه از کوچکترین جزئیات صحنه های فیلم، بی رحمانه نمادهایی برداشت می کنند که روح فیلمساز هم خبر ندارد و بعد طبق همان نمادگشایی، درمورد فیلم قضاوت می شود. اصولا به اعتقاد شما جایگاه نمادگرایی در سینما کجاست؟ حد و مرز استفاده از نشانه در سینما از کجا تا به کجا محدود می شود؟ نماد و نشانه ها به شیوه های مختلف اشکال گوناگون با تماشاگر ارتباط برقرار می کند. ممکن است تماشاگر را با به رخ کشیدن خود به منزله یک فکر یا ارزش اسیر خود کند که حتما روندی است غیر دموکراتیک و مهم ترین ابزار آن همچون همان ابزار سینمای تجاری، تحریک احساسات تماشاگر است. در یکی احساسات رقیق تماشاگر از طریق بازی با عواطف، هیجان و ... و در دیگری قلقلک اندیشه ای که از دیدن فیلم انتظار نتیجه گیری پرمعنا دارد و در نهایت می خواهد در اندیشه فیلم شریک باشد. اندیشه ای که درباره خوبی و بدی آن صحبت نمی کنیم. جنبه ای که برای من حائز اهمیت است تحمیق تماشاگر است. اما این بار با لباس نمادها و نشانه ها که قرار است هرکدام در کالبد فیلم منظور و معنایی داشته باشد. این گونه تحت تاثیر قرار دادن تماشاگر به غل و زنجیر کشیدن افکار اوست و شاید نوعی بردگی فکری. فیلمی که برای انتقال موضوع از نماد استفاده نمی کند اثری معلق در سطح نیست چنانچه «داستان توکیو» چگونه می توان فاقد فکر و اندیشه دانست. داستان توکیو به سادگی هرچه تمام تر به روابط پدر و مادری سالخورده با فرزندانشان می پردازد. آنقدر ساده که برخی از همکارانم این فیلم را یک ملودرام معمولی می پندارند. اما بدون نماد و نشانه های کاربردی کل فیلم نمادی است از شکاف در جامعه ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم. درک واضح نکردن این استنتاج از فیلم فوق نه عیب و ایراد است و نه دلیلی برای فقدان ارتباط تماشاگر با آن. مهم حسی است که باید انگیخته شود و تماشاگر بدون واسطه هایی چون نماد و نشانه صاحب بصیرت شود. فکر نمی کنم که همه تماشاگران این فیلم مخالف جمله ای باشند که لحظه ای پیش به زبان آوردند: شکاف در جامعه ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم را می گویم. تلاش انسان در برخورد با چالشهای زندگی مگر نشانه نیست. نشانه ها را که نباید فقط از پشت تریبون به مخاطب حقنه کرد. نشانه ها و نمادها در لحظه لحظه انسانها موج می زند.پدر یا مادری از دیدن رفتارهای به ظاهر کم اهمیت فرزندش پی به مشکلات او می برد. ادراک والدین امری است طبیعی. اگر مادری ناراحتی نوزادی را که سخت در قنداقی پیچیده است متوجه نشود انگار به هیچ چیز توجه ندارد. با اندکی توجه می شود دانست نوزاد پیچیده در قنداق راحت نیست. از طریق رفتارهای پسر جوانش می تواند بفهمد که او انگار عاشق شده و جوان شوخ و شنگ همیشگی نیست. لب مطلب اینکه بگذاریم نمادها و نشانه ها از لابه لای رفتارها و مسیر طی شده درام چه می دانم شاید هم ضددرام شکل بگیرد. یک اتفاقی که فکر می کنم در سینمای ایران رخ داده است و خیلی در شکل گرفتن این وضعیت محتوازدگی و همچنین محصور کردن معنا در نماد مؤثر بوده است، مد شدن نوعی خاص از دیالوگ نویسی در سینمای ایران است. آدم ها سینمای ایران اکثرا مثل خود ما حرف نمی زنند، نویسنده و کارگردان حتی از ساده ترین دیالوگ ها روزمره هم نمی گذارد و می خواهد حتما معنایی خاص در این دیالوگ ها بگنجاند و از تک تک کلماتی که در فیلم به زبان هر کدام از شخصیت ها می آید حتما نتیجه ای گرفته شود. من همیشه فراری بودم از دیالوگهایی که برای خودشان باری بیشتر از ظرفیتشان حمل می کند و تماشاگر را به لایه هایی سخت تر از آنچه از طریف تصویر عایدش می شود دعوت کند و خوب خیلی طبیعی است در چنین شرایطی سعی می کنم که فیلم و داستان را به واسطه دیالوگ پیش نبرم. دیالوگ در فیلمهای من ممکن است زیاد باشد ولی حقیقتا دیالوگهایی کاربردی است مثل بشین، پاشو، برو، بیا و امثال این. یعنی شخصیت ها دائما حرف می زنند اما دیالوگها و حرفهای پر مغزی نمی زنند و مثل دیالوگهای برخی از همکارانم که عاشق دیالوگهای شکیل، زیبا و پرمعنا هستند، نیست. اما گاهی اوقات حتی در زندگی عادی هم دیالوگ می تواند پراهمیت و پر معنا باشد. ما در زندگی عادی هم گاهی اوقات ممکن است حرفهایی برای متقاعد کردن طرف مقابل مان درباره یک مساله یا شرح یک مساله مهم بزنیم. طبیعی است که در این وضعیت سعی می کنیم در انتخاب مغز کلمات کوشا باشیم و کلماتی را انتخاب کنیم که بارمعنایی مناسب برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبمان داشته باشد. طبیعی است که چنین مساله ای می تواند در فیلم هم باشد اما این راه افراط و تفریط است که من را منزجر می کند از رفتن به سمت دیالوگهای پر مغز. من در درجه اول وظیفه دیالوگ را یک محاوره ساده در فضای فیلم می دانم ولی گاهی اوقات من هم در دیالوگ هایم تاثیرگذاری را لحاظ نی کنم. آقای عیاری، فکر کنم سینمای ایران دچار یک بیماری دیگر هم شده است. یک میل فراگیر به سمت موضوعات ژورنالیستی و داغ جامعه تا جایی که امروز این موضوعات از فرط تکرار و پرداخت های ملتهب در مرز مبتذل شدن ایستاده اند. مساله ای مثل فرار دختران را در نظر بگیرید. در تمام این سالها فیلم های بی شماری درباره این مساله ساخته شده است، اما واقعا حل مشکل کرده است؟ این میل فراگیر از کجا ناشی می شود؟یادم می آید که در مصاحبه قبلی گفتید که به شدت از نزدیک شدن به این مضامین پرهیز می کنید دقیقاً به خاطر همین ترس متهم شدن به سوءاستفاده گری... همچنان به آن اصل معتقدید؟ بله؛ من همچنان به سمت مضامین داغ روز نمی روم. مصادیقی مثل همین موردی که گفتید یا مثلاً فرار مغزها ...من هم این چیزی را که گفتید قبول دارم و آن را یک سوءاستفاده می دانم. آنچیزی که تحت عنوان سونامی محتوا زدگی ذکر کردم در واقع یک نوع اعتراض است به شکل انبوه شدن این جور مسائل. اما این مساله نباید به این معنا باشد که با یک محافظه کاری و احتیاط بهای زیادی پرداخت کند و مضامینی که ممکن است بتوانم با آنها خوب کنار بیایم را قربانی کنم. اما در هر حال ممکن است حتی مضمون دستمالی شده فرار دختران هم با نگاه و نگرش متفاوت و درست نتیجه بسیار خوبی داشته باشد. بنابراین به این واسطه نباید همه چیز را قربانی کرد و از هر التهابی فاصله گرفت. گاهی اوقات لازم است که من هم همراه با التهاب جامعه، فیلم بسازم اما این ها همه مواردی استثنایی است اصل همان چیزی است که گفتم و هنوز هم به آن اعتقاد دارم.(تسنیم)
 
چهارشنبه 15 بهمن 1393 ساعت 14:25
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]
صفحات پیشنهادی
برای نخستین بار در ایران؛ فیلمهای سینمایی را آنلاین ببینید
برای نخستین بار در ایران فیلمهای سینمایی را آنلاین ببینید فناوری اطلاعات > اینترنت - سایت آپارات همگام با پیشرفتهترین فناوری روز دنیا آپارات فیلیمو را برای نخستین بار در ایران با ارائه طیف بسیار گسترده ای از فیلمهای سینمایی ایران و جهان رونمایی کرد این خدمات بردريچهاي از بهترينهاي سينماي مستند ايران و جهان
۸ بهمن ۱۳۹۳ ۱۵ ۴۱ب ظ دريچهاي از بهترينهاي سينماي مستند ايران و جهان برنامه دريچه با هدف نمايش برترين مستندهاي سينماي مستند ايران و جهان در شبكه مستند توليد شد و قسمت اول آن پنجشنبه 9 بهمن ماه از اين شبكه پخش ميشود به گزارش خبرگزاري موج دريچه كه با اجراي آسا اسفندياربرگزاری نشست خبری ققنوس سینمای انقلاب در - اخبار ایران و جهان |
برگزاری نشست خبری ققنوس سینمای انقلاب در خبرگزاری مهر شناسهٔ خبر 2487167 چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۱۳ هنر > سینمای ایران نشست خبری چهارمین هم اندیشی متفکران و هنرمندان سینما انقلاب در آستانه شروع به کار این رویداد فرهنگی کشور در خبرگزاری مهر برگزار خواهد شد به گزارش خبرگزارپیروی از سبک زندگی ایرانی اسلامی منجر به مهار کاهش سن جرایم می شود - اخبار ایران و جهان |
بابایی پیروی از سبک زندگی ایرانی اسلامی منجر به مهار کاهش سن جرایم می شود شناسهٔ خبر 2475243 سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۵۶ استانها > کردستان سنندج- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت مهار کاهش سن جرایم در گرو پیروی سبک زندگی ایرانی اسلامی است حسناولین سینمای کودک و نوجوان کشور در اهواز افتتاح شد - اخبار ایران و جهان |
توسط حوزه هنری اولین سینمای کودک و نوجوان کشور در اهواز افتتاح شد شناسهٔ خبر 2474324 دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۳۱ استانها > خوزستان اهوازـ سینما بهمن اهواز به عنوان اولین سینمای کودک و نوجوان کشور در اهواز آغاز به کار کرد به گزارش خبرنگار مهر علیرضا چرخابی سرپرست حوزه هنریهشت نمایشنامه کانون پرورش فکری نامزد جشنواره کتاب کودک - اخبار ایران و جهان |
هشت نمایشنامه کانون پرورش فکری نامزد جشنواره کتاب کودک شناسهٔ خبر 2479940 شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۱۳ فرهنگ > کتاب هشت نمایشنامه برگزیده در دو بخش کودک و نوجوان نامزد دریافت جایزه از هفدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان شدهاند به گزارش خبرگزاری مهر درحالیکه روز ۲۰ بهمنماعلی جنتی: سینمای ایران سال آینده فیلمهای بهتری ارائه دهد / درخواست وزیر ارشاد از وزیر کار و رفاه اجتماعی
در مراسم افتتاحیهی سی و سومین جشنواره فیلم فجر مطرح شد علی جنتی سینمای ایران سال آینده فیلمهای بهتری ارائه دهد درخواست وزیر ارشاد از وزیر کار و رفاه اجتماعی علی جنتی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفت از همه اهالی سینما که با درایت و صبوری تلاش کردند تا فضای مثبتی ایجادجشن سی و سومین فجر سینمای ایران/ از فرش قرمز خبری نیست
جشن سی و سومین فجر سینمای ایران از فرش قرمز خبری نیست مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر تا دقایقی دیگر در برج میلاد شهر تهران آغاز میشود به گزارش نامه نیوز عصر امروز شنبه 11 بهمنماه برج میلاد میزبان افتتاحیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر با اجرای احسان کرمی است در حالسینمای ایران جایگاه ویژهای در جهان دارد -
هراتی مطرح کرد سینمای ایران جایگاه ویژهای در جهان دارد شناسهٔ خبر 2470932 چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۰۷ استانها > مازندران بابل - رئیس اتحادیه سینماگران تاجیکستان با اشاره به اینکه سینمای ایران جایگاه ویژه ای در جهان دارد گفت سینمای ایران در موضوعات مختلف مستند داستانی وهمراه با افتتاحیه سیوسومین جشنواره فیلم فجر تقدیر از 28 پیشکسوت لابراتوارهای سینمای ایران / آیین چراغ، خاموشی
همراه با افتتاحیه سیوسومین جشنواره فیلم فجرتقدیر از 28 پیشکسوت لابراتوارهای سینمای ایران آیین چراغ خاموشی نیستدر بخشی از آیین گشایش سی و سومین جشنواره فیلم فجر 28 نفر از پیشکسوتان عرصه لابراتور سینما تقدیر شدند به گزارش خبرنگار سینمایی فارس در این بخش از مراسم که با حضور دکحضور انجمن سینمای جوانان در بازار فیلم کلرمونت فران - اخبار ایران و جهان |
حضور انجمن سینمای جوانان در بازار فیلم کلرمونت فران شناسهٔ خبر 2484405 سهشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۳۴ هنر > سینمای ایران انجمن سینمای جوانان ایران باهدف معرفی فیلمهای انجمن در سطح بینالمللی به خریداران پخشکنندگان فیلم برای همکاری بینالمللی در بازار فیلم جشنواره کلرمونت فرسینماگرانی که سیوسومین بهار سینمای ایران را ندیدند از غروب حافظه تهرون در شب یلدا تا خداحافظی با خالق و صدای
سینماگرانی که سیوسومین بهار سینمای ایران را ندیدنداز غروب حافظه تهرون در شب یلدا تا خداحافظی با خالق و صدای پدرسالاراز اوایل بهار سال 93 سینمای ایران در غم هنرمندان در عرصه های مختلف به سوگ نشست و هنرمندانی را ازدست داد که تجربیات و دانستههایشان برای سینمای کشور غنیمت بود و درسینماگرانی که سی وسومین بهار سینمای ایران را ندیدند
سینماگرانی که سی وسومین بهار سینمای ایران را ندیدند تاریخ انتشار یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 12 19 | شماره خبر 1816592850476617112 تعداد بازدید 0 پ پ از اوایل بهار سال 93 سینمای ایران در غم هنرمندان در عرصه های مختلف به سوگ نشست و هنرمندانی را ازدست داد که تجربیات و دانسته هایشپیشکسوت سینمای ایران به قطار جشنواره فجر پیوست -
پیشکسوت سینمای ایران به قطار جشنواره فجر پیوست شناسهٔ خبر 2469784 سهشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰ ۳۵ هنر > سینمای ایران فیلم سینمایی پدر آن دیگری به کارگردانی یدالله صمدی به بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر راه یافت به گزارش خبرگزاری مهر فیلم سینمایی پدر آن دیگری به کارگردان«قول» فیلم شریفی بود/ ضعیف در ارائه شگردهای سینمایی - اخبار ایران و جهان |
مدیر سابق گروه فیلم و نمایش شبکه 4 قول فیلم شریفی بود ضعیف در ارائه شگردهای سینمایی شناسهٔ خبر 2481671 یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۴۹ هنر > سینمای ایران مدیر سابق گروه فیلم و نمایش شبکه 4 معتقد است فیلم قول که در روز اول جشنواره فجر نمایش داده شد گرچه اثری شریف و پاک و کودجشنواره فیلم فجر آغاز همدلی سینمای ایران است - اخبار ایران و جهان |
دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر آغاز همدلی سینمای ایران است شناسهٔ خبر 2480206 شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰ ۱۳ هنر > سینمای ایران دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر معتقد است که جشنواره فیلم فجر نقطه آزادی برای همدلی مجدد سینمای ایران است به گزارش خبرنگتشکیل شورای مشورتی معاونت مناطق و استانهای انجمن سینمای جوانان - | اخبار ایران و جهان | Mehrnews.com
تشکیل شورای مشورتی معاونت مناطق و استانهای انجمن سینمای جوانان شناسهٔ خبر 2472317 شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۲۹ هنر > سینمای ایران شورای مشورتی معاونت مناطق با هدف مشاوره در خصوص سیاستگذاری امور مناطق انجمن سینمای جوانان ایران این هفته در رودبار برگزار میشود به گزارش خبرگزاری-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها