محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842273486
مانیفست ندادهام که بچهدار نشوید/ نسل دهه 60 و ترسِ از مسئولیت - اخبار ایران و جهان |
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گفتگوی مهر با کیارش اسدیزاده-1
مانیفست ندادهام که بچهدار نشوید/ نسل دهه 60 و ترسِ از مسئولیت
شناسهٔ خبر: 2472016 سهشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
هنر > سینمای ایران
کارگردان فیلم «شکاف» معتقد است در فیلمش به یکی از مسایل روز جامعه یعنی بچهدار شدن زوج های جوان و رسیدن آگاهانه به این تصمیم پرداخته است. خبرگزاری مهر - گروه هنر: فیلم سینمایی «شکاف» دومین ساخته بلند سینمایی کیارش اسدی زاده در مقام کارگردان بعد از ساخت فیلم «گس» است و در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. تهیه کنندگان فیلم علی سرتیپی و منیژه حکمت هستند و بابک حمیدیان، هانیه توسلی، پارسا پیروزفر و سحر دولتشاهی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.اولین فیلم اسدی زاده با ساختاری اپیزودیک گونه روایت خیانت مردان مختلفی از طبقات متفاوت اجتماع را به تصویر می کشید. فیلمی که با قضاوت کارگردان در پرداخت شخصیت ها همراه بود و البته همچنان در انتظار اکران عمومی به سر می برد اما «شکاف» دومین فیلم اسدی زاده ساختاری خطی دارد و روایت موازی زندگی دو زوج به دور از قضاوت درباره شخصیت ها و با تم رعایت حقوق کودکان و نحوه رفتار والدین با فرزندان را به تصویر می کشد و در خلال آن به مسایلی چون عشق، تصمیم گیری، مسئولیت پذیری، بچه دار شدن زوج های جوان و ... می پردازد.به مناسبت نمایش «شکاف» در جشنواره فیلم فجر با اسدی زاده درباره چگونگی روایت فیلم و مساله ای را که در اثرش مطرح می کند و به نوعی معضل روز جامعه ما هم به حساب می آید، نوع قاب بندی، موسیقی فیلم، پروسه نگارش فیلمنامه و... صحبت کردیم.در بخش اول این گفتگو با ما همراه باشید:*فیلم قبلی تان «گس» در یک فضای اپیزودیک و ساختار دایره وار روایت میشد که در پس واژه خیانت به مساله جزا و کارمایی که آدم ها در زندگی شان پس می دهند، اشاره می کرد اما در این فیلم به موضوع مسئولیت پذیری و عشق آدم ها به هم در یک بستر خطی و بدون ارائه حواشی زندگی شخصیت ها، می پردازید.- «گس» فیلم اول من بود و از ساخت فیلم های کوتاهی به تولید آن اثر رسیده بودم که فضایی اکسپریمنتال و تجربی داشتند و همان شیطنت ناخودآگاه به «گس» نیز تزریق شده بود. یعنی روایت فرمی غیرمتعارفی که اقتضای یک فیلم اپیزودیک به آن شکل بود اما عمومیتی از جامعه را بررسی می کرد که ناخودآگاه گروهی از افراد را قضاوت می کرد، داشتیم. امروز بعد از گذشت سه سال این حرف را می گویم که فیلم فضای ناخوشایندی داشت و علی رغم تلاشی که کرده بودم که تا جایی که می شود به سمت قضاوت افراد نرفت اما این اتفاق افتاده بود و نمی توان منکرش شد. اما الزاما به این اعتقاد ندارم که همیشه باید جور عجیب و غریب و نامتعارفی قصه ام را تعریف کنم. واقعا قبل از هر چیز، قصه برایم مهم است حتی در «گس» هم این قصه بود که چنین فرم روایتی را به من پیشنهاد می داد. در این فیلم هم قصه اجازه شلنگ تخته انداختن به من نمی داد و باید به شکل سرراستی داستانم را روایت می کردم.*در فیلمبرداری این فیلم مخاطب با نماهای بسته بازیگران روبرو است و کمتر شاهد حضورشان در فضاهای عمومی و لانگ شات می شویم و شغل کاراکترها را هم با وجودیکه امکان ارائه تصاویر بصری جذابی در موردشان وجود داشت در نمای بسته به مخاطب معرفی می کنید. به نظر می رسد علاقه شخصی تان در دکوپاژ، گرفتن نماهای بسته است تا مخاطب از این طریق از پس ذهن آدم های داستان اطلاع یابد.- در این جنس سینمایی که من دنبال می کنم آن لحظه ای که مخاطب حتی مخاطب حرفه ای که چشمش با کادر و کمپوزیسیون آشناست، بگوید «وای چه پلانی، چه قاب زیبایی در این صحنه می بینم» به نظرم آن پلان به شدت آسیب خورده است چون به این شکل مخاطب از فیلم جدا می شود و ناگهان یک چیز شیک می بیند. البته در این جنس سینمای قصه گو که مخاطب باید همراه قصه باشد و قرار نیست مدام چیزهای خوشگل ببیند، حرف من صدق می کند وگرنه در ژانرهای دیگر نمایش پلان های زیبا و قاب عکسی کاربرد هم دارد. به همین دلیل در این نوع سینما من با چنین کادربندی هایی مشکل دارم.
*با توجه به اینکه شخصیت های اصلی داستان شما مربی شنا هستند شاید اگر هر کارگردان دیگری بود حتما نماهای زیبا و جذابی از استخر و شنای کاراکترها به سبک فیلم های هالیوودی به نمایش می گذاشت اما شما از این کار اجتناب کردید و ترجیح دادید روی قصه و وضعیتی که آدم های داستان دارند زوم کنید.- درست است. خود من می دانستم که شغل شخصیت های فیلم از نظر بصری می تواند خیلی جذاب باشد و تاکنون هم به دلیل محدودیت ها کمتر کسی به سراغش رفته است و بخش عمده ای از فیلم من هم در آن فضا می گذرد بنابراین قطعا می توانستم کادرهای عجیب و غریبی ببندم که مخاطب از دیدنش لذت ببرد اما این طور کادربندی همسو با قصه ای که من دارم تعریف می کنم، نیست. واقعیت این است که استخر روباز با آن رنگ آبی که خیلی آبی توریستی است، حالش بسیار خوب است ولی من از ابتدا در صحبت هایی که با فیلمبردار و طراح صحنه و لباس داشتم به دنبال این بودم که علی رغم اینکه در یک فضای روباز که در اکثر صحنه ها آفتاب هم هست کار می کنیم اما این فضا نباید به دل مخاطب بچسبد و حس خوبی برایش ایجاد کند. در حالی که در حالت طبیعی این فضا به دل مخاطب می نشیند. جدا از اینکه این فضا متفاوت است اما قرار نیست به مخاطب القا کند که حال خوبی دارد.در رنگ بندی و اصلاح رنگ، رنگ صحنه های استخر را به سمتی بردیم که حال خوبی نداشته باشند. شما اگر راش های ابتدایی را ببینید متوجه می شوید که رنگ اصلی استخر چقدر درخشان و جذاب و آبی بوده اما ما آن را به سمت یک رنگ سبز بردیم تا از آن حالت جذاب در بیاید چون اصلا قرار نیست اتفاق های خوبی در این استخر بیفتد.به همین دلیل است که دوست دارم از کادرهای بسته استفاده کنم و زمانی به سمت گرفتن نمای لانگ شات می روم که احساس کنم باز بودن این قاب به پیشبرد داستان من کمک می کند حتما به سمتش می روم که در این فیلم هم در مقاطعی که می دانستم روایت داستان و نمایش تنهایی شخصیت فیلم در لانگ شات نمود بیشتری دارد از آن استفاده کردم.*در این فیلم به مساله بچه دار شدن زوج های جوان پرداخته اید که شاید یکی از مسائل روز جامعه باشد. در شرایط امروز جامعه ما شاهد هستیم بسیاری از زوج ها در مقابل بچه دار شدن مقاومت می کنند. شاید یک دهه قبل چنین بحرانی کمتر مشاهده می شد و زوج ها با وجودیکه شاید شرایط اقتصادی و اجتماعی زیاد مساعدی هم نداشتند بچه دار شدن را جزو اجتناب ناپذیر زندگی شان به حساب می آوردند. با توجه به اینکه در زندگی شخصی تان هم همین مساله را تجربه کرده اید به ساخت فیلمی با این مضمون رسیدید؟- دقیقا. اینکه به سراغ این سوژه رفتم به این دلیل بود که خود من صاحب فرزند شدم و در این بین با مسایلی روبرو شدم و زوایای نگاه مختلفی را دیدم که شاید قبلا با آن برخورد نداشتم و دغدغه ام نبود. من و همسرم برای بچه دار شدن چنین نگاهی به این مقوله نداشتیم اما از زمانی که تصمیم گرفتیم که راجع به بچه دار شدن فکر کنیم درباره اش با آدم های مختلفی حرف زدیم چه افرادی که خودشان فرزند داشتند، چه آدم هایی که معتقد بودند به دنیا آوردن فرزند یک جنایت بشری است و چه کسانی که خودشان در آستانه تصمیم گیری بودند. از آن زمان بود که موضوع با توجه به اینکه موضوع روز جامعه ما هم بود برایم مهم شد.
چیزی که در گپ و گفت هایی که با افراد مختلف داشتیم، دستگیرم می شد این بود که برخی افراد خیلی سهل انگارانه تصمیم به بچه دار شدن می گیرند در صورتی که حتی خودشان را هم آنقدر که باید به درستی نمی شناسند. از زاویه نگاه من که خودم یک فرزند دارم این اتفاق خیلی اتفاق مهمی بود چون بچه دار شدن به این معنی نیست که تو باید یک مدت از یک عروسک نگهداری کنی و به قول سارای فیلم مثل این نیست که تو لباسی بخری و هرگاه آن را نخواستی کنارش بگذاری. بلکه ماجرای به وجود آوردن انسانی است که از این به بعد در دنیا مسئولش تو هستی و باید حمایتش کنی. این اتفاق اصلا اتفاق کوچکی نیست.در تصمیم گیری که من و همسرم برای بچه دار شدن در زندگی شخصی مان داشتیم به مطب دکتر هم رفت و آمد می کردیم و در همین حاشیه شاهد اتفاقی بودیم که در همین فیلم برای سارا رخ می دهد و آن هم بچه دار شدن بر حسب یک اجبار بود و تصمیمی که آن خانواده باید برایش می گرفتند. جرقه ساختن این فیلم از همین جا زده و برای من جذاب شد. چون موقعیت عجیبی است که تو مجبور شوی بچه دار شوی در صورتی که شاید قبلا اصلا به این موضوع فکر هم نکرده بودی. ترجیح دادم این مساله در داستان ما بهانه ای برای به بچه فکر کردن شود.خود من بچه دارم و اصلا هم نمی خواهم در فیلم چنین مانیفستی بدهم که بچه دار نشوید البته چون هنوز در فضای فیلم هستم نمی دانم این قضیه چقدر درست درآمده است اما واقعا این ماجرا اصلا مساله ساده ای نیست که به راحتی اتفاق بیفتد. در دوره ای که دارد به همه توصیه می شود که بچه دار شوید باید آگاهانه این تصمیم گرفته شود چون اصلا اتفاق ساده ای نیست.*تردید و ترس زوج داستان زمانی که متوجه می شوند برای حفظ سلامت زن باید بچه دار شوند، خیلی زیاد است. عکس العمل اینچنینی در برابر اتفاقی که این دو انتظارش را ندارند به نظرتان کمی زیاد نیست؟- مطمئنا ترس این دو از راهی که پیش رویشان قرار دارد زیاد است البته برخی از دوستان که فیلم را دیدند برعکس شما معتقدند که ترس آنها کم هم بوده اما خود من معتقدم ترس و تردید آنها زیاد است. ماجرا این است که دکترِ زن به او هشدار می دهد که مساله خطرناک است و باید زودتر برای بچه دار شدن اقدام کند اما در کنار این، وقتی من در نسل دهه 60 که نسل خودم هم هست، تحقیق می کنم به این می رسم که این نسل برایشان ماجرای بچه دار شدن ماجرای ترسناکی است.* یکی از دلایلی که نسل دهه 60 در برابر بچه دار شدن مقاومت می کند این است که فکر می کند خودش جوانی نکرده و حالا برای نگهداری از یک بچه آمادگی ندارد و مثلا بعد از 36 - 35 سالگی باید به آن بیاندیشد.- واقعیت این است نسل ما مسئولیتپذیر نیست و احساس می کند اگر بچه دار شود جلو پیشرفتش گرفته می شود. در مجموع ماجرای بچه دار شدن برای این نسل ماجرای ترسناکی است. من به خیلی ها که شاید از قشر روشنفکر جامعه هم نباشند برخورد کرده ام که معتقدند پدر و مادرشان در حقشان خیانت کرده اند که آنها را به دنیا آورده اند. ولی اصولا چون از نظر این نسل و نه منِ فیلمساز این مساله مقوله ترسناکی است و افراد را بر سر یک دوراهی و شوک بزرگ قرار می دهد، پرداختن به این مساله برایم مهم بود.
* در دکوپاژی که برای فیلم در نظر گرفتید در اکثر پلان ها دوربین ثابت است و در یک پلان سکانس بازیگران مثل صحنه ای از یک زندگی واقعا مشغول انجام کارهای روزمره شان هستند و زندگی طبیعی شان را می کنند. به نظر می رسد در طراحی که برای فضاسازی فیلم انجام دادید قصد داشتید کارگردانی و دیگر اجزای یک فیلم به جز شخصیت ها و سرنوشتشان به چشم نیاید؟- واقعیت این است که این مساله را در «گس» هم تا حدودی رعایت کردم اما در فاصله سه سالی که از ساخت فیلم اولم می گذرد مدام به این فکر کردم که من به عنوان یک آدم عادی در برابر اتفاقی که در زندگی آدم های اطرافم می افتد چطور برخورد می کنم آیا در کنارشان و به شکل موازی حرکت می کنم یا اینکه عقب می ایستم و آنها را نگاه می کنم. در این فیلم در تلاش بودم که نه کارگردانی من دیده شود و نه فیلمبرداری فیلمبردار بنابراین تا جایی که در حد سوادمان بوده تلاش کردیم همه چیز درخدمت تعریف کردن این قصه باشد. در فلیم «گس» کل کار دوربین روی دست است اما در این فیلم از ابتدا تعیین کردیم که در جاهایی قرار بر این است که دوربین روی سه پایه باشد و در جاهایی دوربین روی دست و برای هر کدام از اینها هم دلیل داریم. ما هر جا وارد استخر می شویم دوربینمان روی دست است چون معتقدم بودم در این فضا باید این امر به مخاطب القا شود که با فضایی با حال خوب روبرو نخواهد بود اما اقتضای قصه و داستان به ما اجازه خودنمایی و نمایش کارگردانی نمی داد. من در تنها صحنه ای از فیلم که تراولینگ چیدم صحنه شنای بابک حمیدیان است که آن هم بسیار سریع اتفاق می افتد.ادامه دارد...
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]
صفحات پیشنهادی
دهه فجر بهترین فرصت برای آشنایی نسل جدید با دستاورد های انقلاب است - اخبار ایران و جهان |
دهه فجر بهترین فرصت برای آشنایی نسل جدید با دستاورد های انقلاب است شناسهٔ خبر 2473346 یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۱۲ استانها > خراسان رضوی مشهد- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور اظهار داشت دهه فجر فرصت بسیار مغتنمی برای آشنایی نسل جدید با دستاورد های انقلاب است عدهه فجر فرصت مغتنمی برای تبیین ارزشهای انقلاب برای نسل جوان است - اخبار ایران و جهان |
فردی دهه فجر فرصت مغتنمی برای تبیین ارزشهای انقلاب برای نسل جوان است شناسهٔ خبر 2483491 دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۳۴ استانها > تهران قدس- فرماندار قدس با تاکید بر برگزاری جشنهای باشکوه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت دهه فجر فرصت مغتنمی برای تبیین ارزشهای انقلاب اسلامی برا۶۰۰۰ برنامه ویژه دهه فجر در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود - اخبار ایران و جهان |
گرجی ۶۰۰۰ برنامه ویژه دهه فجر در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود شناسهٔ خبر 2475095 سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۴۷ استانها > چهارمحال و بختیاری شهرکرد - رئیس شورای تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت بیش از شش هزار و ۷۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه فجر در استان چهارمحال و بختیاریبرنامه های دهه فجر در راستای چشم انداز نظام/ برگزاری ۲۰۰ برنامه در روز - اخبار ایران و جهان |
حجت الاسلام هاشمی خبر داد برنامه های دهه فجر در راستای چشم انداز نظام برگزاری ۲۰۰ برنامه در روز شناسهٔ خبر 2475356 سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۵۱ استانها > مرکزی اراک-رییس ستاد دهه فجر استان مرکزی گفت برنامه های دهه مبارک فجر سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در راتجلیل از مدیران و نخبگان استان اصفهان متولد ۵۷ تاکنون در ایام دهه فجر - اخبار ایران و جهان |
حجتالاسلام بابایی تجلیل از مدیران و نخبگان استان اصفهان متولد ۵۷ تاکنون در ایام دهه فجر شناسهٔ خبر 2475331 سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۵۲ استانها > اصفهان اصفهان– دبیرکمیته قرآن و تشکلهای دینی ستادبزرگداشت دهه فجر استان با اشاره به تجلیل از مدیران و نخبگان استان در ایام دههافتتاح ۱۵ پروژه کشاورزی در دهه فجر در ورامین - اخبار ایران و جهان |
طباطبایی اعلام کرد افتتاح ۱۵ پروژه کشاورزی در دهه فجر در ورامین شناسهٔ خبر 2478145 جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۲۹ استانها > تهران ورامین- معاون سیاسی انتظامی فرماندار ورامین گفت پانزده پروژه حوزه کشاورزی در ارتباط با آبیاری لوله گذاری زه کشی احداث گلخانه پرورش دام های شیری وسریال «زیر لب بشمار» را دهه فجر از شبکه دو ببینید - | اخبار ایران و جهان | Mehrnews.com
سریال زیر لب بشمار را دهه فجر از شبکه دو ببینید شناسهٔ خبر 2472786 شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۳۳ هنر > رادیو و تلویزیون مراحل تدوین و آماده سازی سریال تلویزیونی زیرلب بشمار محصول سیمافیلم به تهیهکنندگی پروین شمشکی و کارگردانی بهمن شهروان به پایان رسید به گزارش خبرگزاری مهربرنامه های دستگاه های اجرايی دامغان در دهه فجر ارزيابی می شود - اخبار ایران و جهان |
مجد تاکید کرد برنامه های دستگاه های اجرايی دامغان در دهه فجر ارزيابی می شود شناسهٔ خبر 2473647 یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۴۲ استانها > سمنان دامغان - فرماندار شهرستان دامغان از ارزيابي برنامه هاي دهه مبارك فجر دستگاه هاي اجرايي اين شهرستان خبر داد و گفت مسئوليت ارزيابی عملكرد۳۷ پروژه به مناسبت دهه فجر در شیراز افتتاح می شود - اخبار ایران و جهان |
پاک فطرت ۳۷ پروژه به مناسبت دهه فجر در شیراز افتتاح می شود شناسهٔ خبر 2483890 دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶ ۳۴ استانها > فارس شیراز – شهردار شیراز از افتتاح ۳۷ پروژه عمرانی فرهنگی به مناسب دهه فجر در شیراز خبر داد به گزارش خبرنگار مهر علیرضا پاک فطرت بعد از ظهر دوشنبه در صحن ع۲۹۴ پروژه آب و خاک دهه فجر در کردستان بهره برداری می شود - اخبار ایران و جهان |
حسنی ۲۹۴ پروژه آب و خاک دهه فجر در کردستان بهره برداری می شود شناسهٔ خبر 2484159 سهشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۵ استانها > کردستان سنندج - مدیر آب و خاک وفنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت ۲۹۴ پروژه آب و خاک به مناسبت دهه مبارک فجر در استان به بهره برداری می رسدحضور گسترده بوشهریها در برنامههای دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن - اخبار ایران و جهان |
سالاری خواستار شد حضور گسترده بوشهریها در برنامههای دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن شناسهٔ خبر 2478798 شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳ ۱۸ استانها > بوشهر بوشهر - استاندار بوشهر گفت مردم استان بوشهر در برنامههای دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری گسترده و پرشور داشته باشند به گزارش خببیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت دهه فجر در زنجان برگزار می شود - اخبار ایران و جهان |
مقدم بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت دهه فجر در زنجان برگزار می شود شناسهٔ خبر 2478396 شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۳ استانها > زنجان زنجان- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت بیش از صد برنامه متنوع به مناسبت دهه فجر توسط انجمن های فرهنگی و هنری در استان برگزار می شود ناص20 کشته ودهها زخمی درسالروز انقلاب مصر/ تمدید حالت فوق العاده در سیناء - اخبار ایران و جهان |
اخبار مصر 20 کشته ودهها زخمی درسالروز انقلاب مصر تمدید حالت فوق العاده در سیناء شناسهٔ خبر 2473906 دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۱۱ بین الملل > خاورمیانه و آفریقای شمالی کشته شدن 20 نفر و زخمی شدن دهها نفر در سالروز انقلاب مصر و تمدید حالت فوق العاده در سیناء از جمله خبرهای مربوطداعش مسئولیت حمله به مصر را بر عهده گرفت |اخبار ایران و جهان
داعش مسئولیت حمله به مصر را بر عهده گرفت شاخه مصری گروه تکفیری داعش مسئولیت چهار حمله تروریستی پنجشنبه شب در استان های سوئز و سینای شمالی را برعهده گرفت کد خبر ۴۷۱۰۸۴ تاریخ انتشار ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷ ۴۰ - 30 January 2015 شاخه مصری گروه تکفیری داعش مسئولیت چهار حمله تروریستی پندهه فجر بخش مهم و تاثيرگذار تاريخ ايران است - اخبار ایران و جهان |
نجفی دهه فجر بخش مهم و تاثيرگذار تاريخ ايران است شناسهٔ خبر 2481989 یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶ ۳۴ استانها > گیلان رشت - استاندار گیلان در مراسم گرامیداشت دهه فجر گفت دهه فجر بخش تاثیر گذار تاریخ ایران بوده و میراث گرانبهای شهدا و امام راحل در میان ماست به گزارش خبرنگار مهرافتتاح ۴۲ پروژه کشاورزی استان زنجان در دهه فجر - اخبار ایران و جهان |
جعفری اعلام کرد افتتاح ۴۲ پروژه کشاورزی استان زنجان در دهه فجر شناسهٔ خبر 2481715 یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۲۷ استانها > زنجان زنجان- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت ۴۲ پروژه کشاورزی با ۱۲۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۱۸۷ نفر اشتغالزایی در دهه فجر امسال در این استاندهه فجر بهترین زمان برای معرفی نظام جمهوری اسلامی به جهانیان است - اخبار ایران و جهان |
حجت الاسلام احمدوند دهه فجر بهترین زمان برای معرفی نظام جمهوری اسلامی به جهانیان است شناسهٔ خبر 2476793 چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰ ۵۷ استانها > البرز کرج - سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد گفت دهه فجر بهترین زمان برای معرفی جایگاه والای نظام جمهوری اسلامی به جهانیان است-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها