تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826853703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موسیقی و عشق تم‌ اصلی «ارغوان»/ایده فیلم را از یک داستان کوتاه گرفتیم - اخبار ایران و جهان |


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نشست «ارغوان» مطرح شد
موسیقی و عشق تم‌ اصلی «ارغوان»/ایده فیلم را از یک داستان کوتاه گرفتیم

عوامل فیلم ارغوان


شناسهٔ خبر: 2482184 یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
هنر > سینمای ایران

کارگردان فیلم «ارغوان» با اشاره به اینکه موسیقی و عشق تم اصلی «ارغوان» است، بیان کرد ایده اصلی فیلم از یک داستان کوتاه گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، نشست فیلم سینمایی «ارغوان» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و امید‌بنکدار عصر امروز یکشنبه دوازدهم بهمن‌ماه با حضور عوامل این فیلم سینمایی از جمله کیوان علیمحمدی و امید بنکدار کارگردانان فیلم، علی‌اکبر حیدری نویسنده فیلمنامه، مرتضی پورصمیمی فیلمبردار، آزاده صمدی، مهتاب کرامتی و مهدی احمدی بازیگران فیلم در محل برج میلاد برگزار شد.در ابتدای این نشست، علی‌اکبر حیدری نویسنده فیلم سینمایی «ارغوان» گفت: این فیلم داستان دیدار آوا و فرید است که در یک «شهر کتاب» یکدیگر را ملاقات می‌کنند، داستان در یک شبانه روز اتفاق می‌افتد و بعد از خارج شدن آوا از خانه فرید به پایان می‌رسد.
نشست خبری فیلم سینمایی ارغوان به کارگردانی کیوان علی محمدی درنخستین روز سی و سومین جشنواره فیلم فجر
کیوان علیمحمدی کارگردان فیلم «ارغوان» در ادامه این جلسه گفت: این اثر قصه بسیار زیبای دارد که در سال ۸۶ اتفاق می افتد و به خاطر بار عاشقانه و دراماتیک آن بسیارجذاب است به همین دلیل وقتی ساخت آن به من پیشنهاد شد بدون درنگ تولید آن را آغاز کردم.وی با بیان این مطلب که امیدوارم فیلم به اندازه کافی اثرگذار باشد، توضیح داد: تلاش کردیم با توجه به اینکه بخشی از داستان مربوط به سال های 50 است، فضا و رنگ بندی کار نیز متناسب با همان سال‌ها باشد و چیدمان اشیاء، طراحی لباس، فضا و حتی صدای بازیگران به شیوه اغراق شده طراحی شد. اما در بخش هایی که قصه مربوط به دهه ۸۰ است فضا را با فرم و قاب‌بندی متفاوت طراحی کردیم و به سمت فضای رمانتیسم رفتیم.
نشست خبری فیلم سینمایی ارغوان به کارگردانی کیوان علی محمدی درنخستین روز سی و سومین جشنواره فیلم فجر
به گفته این کارگردان، بردیا کیارس سازنده موسیقی این کار اثری متفاوت عرضه کرده است و برای ساخت موسیقی فیلم دست این آهنگساز را باز گذاشته است.امیدبنکدار یکی دیگر از کارگردانان فیلم «ارغوان» در ادامه نشست گفت: ایده این فیلم از داستان کوتاه علی‌اکبر حیدری با عنوان «ممکن است خیلی ها برای مردنش گریه کرده باشند» گرفته شده است. من با نویسنده این کار از قبل آشنا بودم و وقتی که کار منتشر شد قصه آن را بسیار دوست داشتم. بعد از خواندن قصه به کیوان علیمحمدی پیشنهاد ساخت فیلم را دادم و به صورت مشترک فیلمنامه را آماده کردیم.این کارگردان‌ سینما عنوان کرد: موسیقی و عشق دو تم پررنگی است که در فیلم دیده می‌شود و در قصه اولیه هم به همین شکل به آن پرداخته شده است.«ارغوان» تجربه جذابی برای من بودمرتضی پورصمیمی فیلمبردار فیلم هم درباره شیوه‌های تصویربرداری «ارغوان» گفت: فیلم به صورت نگاتیو ساخته شده اما بعد به دیجیتال تبدیل شد. البته این اولین فیلمی نیست که در سال جاری به صورت نگاتیو ساخته شده است، در کنار «ارغوان» فیلم «بوفالو» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی نیز به صورت نگاتیو فیلمبرداری شده است.وی بیان کرد: همه ابزار برای عیش ما در این فیلم از طراحی صحنه، لباس و گریم فراهم بود. در واقع این فیلم تجربه جذابی به لحاظ بصری برای من به شمار می‌رود.به گفته این فیلمبردار، بنکدار و علیمحمدی از زبان مدرن و پیچیده فیلم‌های گذشته خود فاصله گرفته‌اند و به شیوه روایت کلاسیک برگشته‌اند که این باعث خوشحالی است و باید این مسیر را ادامه دهند.همکاری با بنکدار و علیمحمدی به من آرامش می‌دهدمهتاب کرامتی بازیگر فیلم «ارغوان» گفت: با بازی در «ارغوان» احساس کردم از تمام تنش‌های موجود در سینما خالی شدم و به آرامش رسیدم. اصولا کارکردن من با امیدبنکدار و کیوان علیمحمدی به فیلمنامه بر نمی‌گردد و همکاری ما بیشتر به خاطر نزدیکی سلیقه است. کار این دو کارگردان سینما با سایر کارگردانان متفاوت است و حس آرامش را به من منتقل می‌کند به همین دلیل کار کردن با آن‌ها را دوست دارم.
نشست خبری فیلم سینمایی ارغوان به کارگردانی کیوان علی محمدی درنخستین روز سی و سومین جشنواره فیلم فجر
بازیگر نقش «آوا» در فیلم «ارغوان» با بیان اینکه سال پرکاری داشتم توضیح داد: زمانی که  که اسفند سال گذشته کار فیلمبرداری «ارغوان» تمام شد، احساس کردم که از تمام تنش‌های سینما خالی شدم و آماده هستم سال جدید را آغاز کنم و این حس به نظم و آرامش کارگردانان «ارغوان» بازمی گردد.کرامتی خود را فرد تجربه گرا توصیف کرد و گفت: قرار نبوده است که فیلم «ارغوان» مانند سایر آثار سینمایی باشد؛ این فیلم دارای سبک خاص و تجربه‌ای جدی است و من جسارت این کارگردانان را برای ساخت یک اثر تازه و متفاوت دوست دارم و امیدوارم در سال جدید در سینمای ایران اتفاقات بهتری رخ دهد.مهران احمدی بازیگر نقش یگانه در این فیلم نیز گفت: در تایید حرف خانم کرامتی می توانم بگویم وقتی قاب بندی وحرکت دوربین وصحنه آرایی دقیق و حساب شده است، بازیگر نیز باید کنترل شده و متناسب با فضای کلی ذهن کارگردان کار کند. وقتی قاب‌ها از روی نقاشی‌ها برداشته شده بازیگر نیز باید همین بازی را در نوع کار داشته باشد. باید مجموع کار را دید که بازیگری هم در دل کار قرار دارد.آزاده صمدی دیگر بازیگر فیلم «ارغوان» که در نقش لیلی بازی کرده است بیان کرد: ما در این فیلم با بازی رئال مواجه نیستیم. در کارهای این دو کارگردان همیشه با فیلمی رو به رو هستیم که از مجموعه، صدا، موسیقی و تلفیقی از تمام هنرها شکل گرفته است. بازیگری هم به نوعی ابزاری در خدمت فیلم است. کار این دو کارگردان بیش از هرچیز به فرم نزدیک است اما در فیلم آخر قصه گویی در خدمت فرم است و به طور معمول رعایت شده است. فیلم فضای عاشقانه‌ای دارد و همه چیز با صدا، موسیقی و تصاویر خوب تعریف می‌شود.بردیا کیارس آهنگساز درباره موسیقی «ارغوان» در پایان این نشست گفت: برای موسیقی این فیلم صحبت از ارکستر فیلارمونیک می شود و هنرجویانی که کار می کنند. در واقع ما از یک رپرتوار از قبل شنیده شده برای این فیلم استفاده کردیم. در روایت موسیقی سعی نکردم که قصه را تعریف کنم که مربوط به چه دوره ای است، بنابراین موسیقی را کلی کار کردم و بیشتر سعی کردم حس و ارتباط آدم‌ها با فیلم را برای موسیقی در نظر بگیرم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن