تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802790536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کیفیت بالای فیلم محمد(ص) و استاندارهای سینمای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


تهیه کننده فیلم «محمد (ص)»:
کیفیت بالای فیلم محمد(ص) و استاندارهای سینمای ایران
محمد مهدی حیدریان تهیه کننده فیلم «محمد (ص)» گفت: فیلم محمد (ص) به صورت ۲۵ فریم و با کیفیت ۴K آماده و تبدیل به DCP شده است اما در ایران تنها ۷ سالن سینما داریم که قابلیت پخش سیستم نمایش D دارند آن‌ها هم برای کیفیت ۲K هستند.



 
به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، طبق وعده رئیس سازمان سینمایی، بنا بود که در روز 12 بهمن ماه و همزمان با آیین افتتاحیه جشنواره فیلم فجر از فیلم محمد(ص) رونمایی شود. مجید مجیدی کارگردان فیلم هم برای انجام آخرین مراحل فنی به آلمان رفته بود اما گویا اکران این فیلم با چند روز تأخیر برگزار می‌شود.
  مجید مجیدی، کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» درباره علت تأخیر در نمایش این فیلم در جشنواره گفته بود که اکنون در حال آماده‌سازی نسخه میکس صدا با فرمت‌های فنی منطبق با نمایش برای ایران هستیم. قرار بود تا سه‌شنبه هفتم بهمن‌ماه،  این کار به اتمام برسد اما متأسفانه فرمت نهایی آماده نشد و این نسخه روز شنبه -امروز- آماده می‌شود.
  مجیدی درباره نمایش «محمد رسول‌الله(ص)» اظهار کرد: پس از اولین نمایش فیلم محمد(ص) در ایران، برنامه ریزی شده است تا نسخه میکس صدای بین المللی آن در اسفندماه برای نمایش‌های جهانی آماده شود.
  مجیدی گفته بود امروز به تهران می‌آید و برنامه ریزی لازم برای نمایش فیلم در ایام مبارک دهه فجر را انجام می‌دهد.
  پیش از این علیرضا رضاداد دبیر سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر در نشست خبری این جشنواره درباره نمایش فیلم «محمد (ص)»‌ در جشنواره فیلم فجر گفت: با توجه به فضای موجود در تالار وحدت نمی‌توان این فیلم را در این تالار نشان داد. او گفته بود در حال رایزنی با برج میلاد هستند تا در صورت فراهم بودن شرایط فنی، مراسم افتتاحیه و پخش فیلم را در برج میلاد برگزار کنند.
  گویا یکی از نگرانی‌ها درباره این فیلم مساله پخش با کیفیتی در تراز ساخت فیلم است. سیستم پخش در ایران سیستم «دیجیتال دی» نیست و این فیلم با سیستم «دیجیتال دی» و کیفیت 4K آماده شده است. با محمد مهدی حیدریان تهیه کننده این فیلم در این باره صحبتی شده و او درباره این نکات و ملاحظات فنی مطالبی را بیان کرده است:
  محمد مهدی حیدریان تهیه کننده فیلم «محمد (ص)» گفت: ملاحظاتی که از ابتدا برای ضبط فیلم در نظر گرفتیم بر مبنای این‌ بود که فیلم پخش بین المللی دارد. بر همین اساس و با مشورت آقای ویتوریو استرارو (فیلمبردار فیلم) پیش بینی پیشرفت آتی سینما را هم در نظر گرفتیم تا پاسخگوی آن نوع سینما هم باشیم. چند نکته در مورد ضبط این فیلم وجود دارد یکی اینکه فیلم محمد (ص) به دلیل بدست آوردن کیفیت بالاتر به صورت 25 فریم و با کیفیت 4K آماده شده و تبدیل به DCP شده است.
  تهیه کننده فیلم محمد (ص) افزود: در ایران تنها 7 سالن سینما داریم که قابلیت پخش سیستم نمایش D  را دارند که آن هم برای کیفیت 2K هستند. ما برای پخش بین الملل، فیلم را با کیفیت 4K آماده می کنیم. در ایران هم، سینماهای که پخش سیستم D دارند فیلم را با کیفیت 2K نمایش خواهند داد. سالن هایی هم که مجهز به سیستم پخش دیجیتال E هستند نیز یک نسخه E در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
  حیدریان خاطرنشان کرد: سازمان سینمایی تلاشهایی کرده است که تعداد سالنهای مجهز به سیستم D را افزایش دهد و امیدواریم در هر استان، یک سالن سینمایی مجهز باشد تا فیلم هایی مثل محمد (ص) با کیفیت مناسب و در شأن مخاطب و فیلم نمایش داده شود.
  وی در مورد نمایش عمومی این فیلم گفت: برای نمایش این فیلم این ملاحظه را داریم که  فیلم در شرایط مناسب و در خور مخاطب اکران شود و امیدواریم سازمان سینمایی سالن‌ها یا بخشی از آنها را به سیستم دیجیتال مجهز کند. حالا که تولید با این کیفیت صورت گرفته است امیدواریم که شرایط مناسبی هم برای اکران فراهم شود.     تسنیم 115  



۱۱/۱۱/۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن