محبوبترینها
با چاپ روی وسایل یک کسب و کار پرسود بسازید
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1798316148
گزارش روزنامه الحیات از حضور جشنوارهای سینمای ایران «قصهها» و «ملبورن» فیلمهای ضعیفیاند/ گویا تأثیر از کارگردانان مطرح برای جشنوارهها کافی است/ چرا حاتمیکیا و افخمی دیده نمیشوند
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش روزنامه الحیات از حضور جشنوارهای سینمای ایران
«قصهها» و «ملبورن» فیلمهای ضعیفیاند/ گویا تأثیر از کارگردانان مطرح برای جشنوارهها کافی است/ چرا حاتمیکیا و افخمی دیده نمیشوند
روزنامه الحیات در گزارشی از حضور جشنوارهای سینمای ایران با اشاره به دو فیلم مطرح در خارج از کشور مینویسد گویا تاثیرپذیری از کارگردانانی چون کیارستمی و فرهادی برای حضور در جشنوارههای خارجی کافیست.
به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس، روزنامه فرامنطقهای الحیات در گزارشی با اشاره به موج جدید حضور فیلمهای ایرانی در فضای خارج از ایران به حضور دو فیلم «قصهها» و «ملبورن» در کشورهای عربی و موفقیت اخیر «ملبورن» در جشنواره فیلم قاهره پرداخته است. گزارشگر این روزنامه در حالی که بسیاری از سینماگران ایران در دوران احمدینژاد در جشنوارههای خارجی حاضر و حتی اسکار گرفتند، مینویسد: حضور مجدد سینمای ایران در جشنوارههای خارجی پس از غیبتی طولانی است که به دلیل فشارها و محدودیتهای سیاسی نمیتوانستند وارد عرصه فیلمسازی شوند. این روزنامه افزوده است: در این دوران سخت سینمایی! سینمای رسمی ایران اجازه حضور بر روی پردههای خارجی نداشته و حتی در این بین سینمای مستقل ایران به دلیل نظارتها از این امر محروم بودند اما از سال گذشته اتفاقات مثبتی رخ داده است. البته این روزنامه سینماگران حاضر در جشنوارههای خارجی را به سه دسته خارجنشینان چون بهمن قبادی، امیر نادری، نادر تکمیلهمایون، شیرین نشاط و ...، ایرانیهایی که ترجیح میدهند در خارج فیلم بسازند چون عباس کیارستمی و اصغر فرهادی و «سینمای غیررسمی ایرانی تحت فشار دستگاههای نظارتی» چون محمد رسولاف، جعفر پناهی و سامان سالور تقسیم کرده است. * قصهها بهترین فیلم کارگردانش نیست/ ملقمهای از مشکلات جامعه ایران الحیات در ادامه گزارش خود به فیلم «قصهها» اشاره میکند و مینویسد: این فیلم پس از ممانعت وزارت فرهنگ دولت احمدینژاد به جشنواره فجر سال گذشته آمده بود و نهایتا اخیرا از اکران آن ممانعت شده است. این روزنامه با اشاره به کارنامه رخشان بنیاعتماد و حضور «قصهها» در جشنوارههای جهانی اشاره کرده و افزوده است: این فیلم مسلما بهترین فیلم این کارگردان نیست و به نوعی یک مستند و آمیزهای از واقعیتهای جامعه ایرانی شامل مشکلات اعتیاد، خشونت زناشویی، بروکراسی و درگیریهای صنفی، زندانهای سیاسی و مشکلات اقتصادی است! الحیات در ادامه گزارش خود به سراغ فیلم «ملبورن» ساخته نیما جاویدی که اخیرا جایزه بهترین فیلم جشنواره بینالمللی فیلم قاهره را دریافت کرده رفته است. گزارشگر این روزنامه «ملبورن» را فیلمی با روایت ساده، طرحی مضطرب و حوادثی پوچ است که اگر نگوییم تقلید میتوانیم آن را نزدیک به زبان اصغر فرهادی بدانیم. * «ملبورن» در ایجاد تعلیق موفق نیست/ هر کسی میتواند چنین فیلمنامهای بنویسد/تاثیرکامل از فرهادی الحیات با اشاره به داستان فیلم «ملبورن» و گرههای آن میافزاید: علیرغم تلاش فیلم برای نشان دادن درونیات شخصیتها و واکنشهای آن و مشکلات در روابط اجتماعی و از بین رفتن اعتماد در درون جامعه، داستان این فیلم از اساس دارای مشکل است چراکه حوادثی که پشت سر هم قرار میگیرد در ایجاد تعلیق موفق نیست. گزارشگر این روزنامه ادامه میدهد: شخصیتهای این فیلم در فضای تئاترگونهای حرکت میکنند که رفتارشان بیننده را راضی نمیکند و به نوعی بیننده این سوال برایش پیش میآید که توجیه چنین اتفاقاتی چیست؟ شاید هر فیلمنامهنویسی بتواند چنین فیلمنامهای بنویسد اما شرط این است که بیننده از نحوه اداره این مشکلات لذت ببرد اما این فیلم دارای حوادث بسیار خسته کنندهای است. گزارشگر الحیات در ادامه با اشاره به موج سینمای فرهادی در روایت و ارائه فیلم، تاکید میکند: تاثیرپذیری در همه جا بهویژه سینما وجود دارد چه اینکه در ایران به یاد داریم که جعفر پناهی «بادکنک سفید» خود را با تاثیر واضحی از «خانه دوست کجاست» کیارستمی تولید کرد. الحیات افزوده است: اما جاویدی فراتر از یک تاثیرپذیری عادی متاثر از فرهادی است چه اینکه فیلم او چون فیلم «چهارشنبهسوری» فرهادی از عناصری چون «حوادث پشت سر هم در مدت زمانی کوتاه»،«شخصیتهای اندک در یک مکان» و «دکور فیلم در پخش بودن وسایل سفر که گویا دکور فیلم فرهادی است» برخوردار است. گزارشگر الحیات که گویا فیلمهای جشنواره فجر در سال گذشته از جمله فیلمهای بهروز افخمی، ابراهیم حاتمیکیا و کیومرث پوراحمد و البته کیانوش عیاری را رصد کرده و از دیده نشدن آثار آنان در جشنوارههای خارجی گلایه دارد، در پایان گزارش خود این سوال را مطرح میکند که چرا فیلمهای حرفهای دیگری غیر از ملبورن نتوانستهاند چون «ملبورن» به صورت جهانی مطرح شوند. وی برای سوال خود چند سوال و احتمال را مطرح میکند: آیا به این دلیل که فیلم در مسیری کارگردانی است که مورد پذیرش جهانی قرار گرفته یا این فیلم یک از یک سبک سخن میگوید که اگر در جشنوارهای مقبول افتاد به بقیه جشنوارهها میرود و یا اینکه تنها یک ذوق سینمایی در نظر بسیاری است؟ انتهای پیام/س
93/10/26 - 00:14
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]
صفحات پیشنهادی
با نمایش نسخه جدید مستند «جام حسنلو» و در حضور ایوبی؛ اختتامیه نخستین گردهمآیی بینالمللی سینمای مس
با نمایش نسخه جدید مستند جام حسنلو و در حضور ایوبی اختتامیه نخستین گردهمآیی بینالمللی سینمای مستند و باستانشناسی ایران فردا برگزار میشودآیین اختتامیه نخستین گردهمآیی بینالمللی سینمای مستند و باستانشناسی ایران عصر فردا چهارشنبه 17 دیماه 1393 در سالن موزه ملی ایران برگزافیلمنامه نویسان باید در آثارشان نوآوری دیده شود/ فیلمهای دینی جایگاه مناسبی در سینمای ایران ندارد
داور جشنواره نماز و نیایش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران فیلمنامه نویسان باید در آثارشان نوآوری دیده شود فیلمهای دینی جایگاه مناسبی در سینمای ایران ندارد مهدی بنکدار گفت فیلمنامه نویسان جوان باید در آثارشان نوع آوری و خلاقیت داشته باشند مهدی بنکدار تهیه کننده و عضو هیئت داگزارش فارس از بخش بینالملل جشنواره عمار حضور فیلمهای جنجالی اما دیده نشده/حضور کارگردانانی از آمریکا تا لبنا
گزارش فارس از بخش بینالملل جشنواره عمارحضور فیلمهای جنجالی اما دیده نشده حضور کارگردانانی از آمریکا تا لبنان و فلسطینپنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در حالی برپا شده است که یکی از بخشهای این جشنواره که به نظر از دید کارشناسان مغفول مانده بخش بینالملل آن است خبرگزاری فارچهاردهمین فستیوال فیلمهای سینمایی ایران در صربستان
چهاردهمین فستیوال فیلمهای سینمایی ایران در صربستانچهاردهمین فستیوال فیلم های سینمایی ایران همزمان با دهه فجر در صربستان برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارس در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان با رئیس موزه سینمایی یوگسلاوی سابق یوگوسلونسکا کینوتکا که در محل &فيلمهايي كه نويد ورود نسلي با استعداد را به سينماي ايران ميدهد
فيلمهايي كه نويد ورود نسلي با استعداد را به سينماي ايران ميدهد در روزهاي منتهي به پنجمين دوره از جشنواره عمار يكي از دغدغههاي اصلي مخاطبان و علاقهمندان به آثار اين جشنواره يافتن اطلاعاتي از فيلمهاي داستاني و انيميشنها و مستندهاي مهم اين دوره است در روزهاي منتهي به پنجمينگزارش اولین جلسه بررسی فیلمهای برگزیده جشنواره عمار از مشکلات بروکراسی در عرصه فرهنگ تا حضور سروش و گنجی در ح
گزارش اولین جلسه بررسی فیلمهای برگزیده جشنواره عماراز مشکلات بروکراسی در عرصه فرهنگ تا حضور سروش و گنجی در حوزه هنریاولین جلسه بررسی فیلمهای برگزیده جشنواره فیلم عمار توسط جنبش رسانه انقلاب در حوزه هنری برگزار شد به گزارش خبرگزاری فارس نشست بررسی هنر انقلاب بعد از اکران مستدر پنجمین نشست «نسبت سینمای ایران و منافع ملی» صورت میگیرد بررسی «سینمای اجتماعی و نقد مصلحانه
در پنجمین نشست نسبت سینمای ایران و منافع ملی صورت میگیردبررسی سینمای اجتماعی و نقد مصلحانه جامعه با حضور قادری اقباشاوی و دریالعلدر پنجمین نشست نسبت سینمای ایران و منافع ملی سینمای اجتماعی و نقد مصلحانه جامعه با حضور امیر قادری دانش اقباشاوی و محسن دریالعل بررسی میشود به گگزارش فارس از نشست هفتگی سخنگوی ارشاد گلایه وزارت ارشاد از لغو کنسرت شهرستانها/ حضور نماینده جشنواره برلین در
گزارش فارس از نشست هفتگی سخنگوی ارشادگلایه وزارت ارشاد از لغو کنسرت شهرستانها حضور نماینده جشنواره برلین در ایران ربطی به وزارت ارشاد نداردسخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حضور جعفر پناهی در جشنواره فیلم برلین و حضور نماینده این جشنواره در ایران گفت حضور نماینده جشنوارگزارش نشست «نسبت سینمای ایران و منافع ملی» در حوزه هنری مناظره یک نماینده مجلس و یک سینماگر/ سناریو میدهند و
گزارش نشست نسبت سینمای ایران و منافع ملی در حوزه هنریمناظره یک نماینده مجلس و یک سینماگر سناریو میدهند و چیز دیگری میسازندششمین جلسه سلسله نشستهای نسبت سینمای ایران و منافع ملی با موضوع سینمای اجتماعی و خطوط قرمز در حوزه هنری با حضور فرشته طائرپور عضو شورای عالی تهیهکنگزارش فارس به بهانه خبر برگزاری هفته فیلم ایران در دوحه آیا همچنان فیلمهای سیاه توسط رایزنیها اکران میشود
گزارش فارس به بهانه خبر برگزاری هفته فیلم ایران در دوحهآیا همچنان فیلمهای سیاه توسط رایزنیها اکران میشودعلیرغم وعده مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هفته فیلم ایران در دوحه در حالی برگزار میشود که فیلمهای سیاه و یاسآور در میان لیست فیلمهای این هفته فیلم دیده میشودبسته گزارشی روزانه فارس سریعالقلم:خودکفایی معنایی ندارد!/ مشاور ارشد ظریف:بهار عربی از حضور خیابانی جوانان ای
بسته گزارشی روزانه فارسسریعالقلم خودکفایی معنایی ندارد مشاور ارشد ظریف بهار عربی از حضور خیابانی جوانان ایران در سال 88 تأثیر پذیرفت ابطحی خواستار تعیین مرز بین اصلاحات و جنبش سبز شد بهار عربی از حضور خیابانی جوانان ایران در سال 88 تأثیر پذیرفت و عکسهایی که از کاریکاتورهایبودجه گرانترین فیلم تاریخ سینمای ایران چقدر است؟
بودجه گرانترین فیلم تاریخ سینمای ایران چقدر است رئیس هیأت مدیره شرکت نور تابان جزئیات بودجه تولید فیلم سینمایی محمد ص را اعلام کرد نخستین نشست خبری فیلم محمد ص به کارگردانی مجید مجیدی بعد از ظهر چهارشنبه 17 دی ماه در سالن کنفرانس شهرک پیامبر اعظم ص برگزار شد صادقیان ردر حاشیه پنجمین جشنواره عمار صورت گرفت تمجید مسعود فراستی از اولین مستند دیجیتال آنامورفیک ایران/این فیلم یک و
در حاشیه پنجمین جشنواره عمار صورت گرفتتمجید مسعود فراستی از اولین مستند دیجیتال آنامورفیک ایران این فیلم یک واقعه در سینمای ایران استمسعود فراستی پس از رونمایی از اولین مستند دیجیتال آنامورفیک ایران در جشنواره عمار گفت مستند تولد یک پروانه یک واقعه در سینمای ایران است ما در سینماگزارش فارس از آئین اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار/2 برگزیدگان بخش مستند تاریخ معاصر ایران معرفی شدند/
گزارش فارس از آئین اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار 2برگزیدگان بخش مستند تاریخ معاصر ایران معرفی شدند مستند فارس از عمار فانوس گرفتمستند تولیدی خبرگزاری فارس به نام پسر را ببین پدر را تصور کن به کارگردانی حمید یادروج توانست در بخش مستند تاریخ معاصر ایران و فتنه سال 88 فاسام قريبيان: فيلمهاي ايراني كه به امريكا ميآمد همه نمايش بدبختي و فلاكت بود
سام قريبيان فيلمهاي ايراني كه به امريكا ميآمد همه نمايش بدبختي و فلاكت بود بحث در مورد بازنمايي درست يا غلط تصويرسازي از ايران و سطح زندگي مردم و بهخصوص حوزههايي مثل مواجهه نظام و قانون با حقوق زنان آزادي بيان مطبوعات مخالفتهاي سياسي و در فيلمهاي ايراني كه در جشنواربازگشت امیر نادری به سینمای ایران
بازگشت امیر نادری به سینمای ایران فیلم ساز دهنی ساخته امیر نادری که محصول سال ۱۳۵۲ است از هفته آینده در گروه سینماهای هنر و تجربه به نمایش درمیآید خبرگزاری مهر گروه هنر و تجربه فیلم سازدهنی به کارگردانی امیر نادری را بعد از چهل سال اکران میکند این فیلم سینمایی از 16دنمايش پشتصحنه فيلمهاي سينمايي در شبکه نسيم
۱۱ دي ۱۳۹۳ ۱۰ ۳۶ق ظ نمايش پشتصحنه فيلمهاي سينمايي در شبکه نسيم با آغاز ماه ربيع الاول شبکه نسيم اقدام به پخش پشت صحنه فيلمهاي ايراني کرده است به گزارش خبرگزاري موج شبکه نسيم در دور جديد پخش خود که از اول ربيع الاول به صورت سراسري در تمام کشور قابل دسترس شده است قصد دارد-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها