تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803208241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فيلم‌هايي كه نويد ورود نسلي با استعداد را به سينماي ايران مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فيلم‌هايي كه نويد ورود نسلي با استعداد را به سينماي ايران مي‌دهد
در روزهاي منتهي به پنجمين دوره از «جشنواره عمار» يكي از دغدغه‌هاي اصلي مخاطبان و علاقه‌مندان به آثار اين جشنواره، يافتن اطلاعاتي از فيلم‌هاي داستاني و انيميشن‌ها و مستندهاي مهم اين دوره است


در روزهاي منتهي به پنجمين دوره از «جشنواره عمار» يكي از دغدغه‌هاي اصلي مخاطبان و علاقه‌مندان به آثار اين جشنواره، يافتن اطلاعاتي از فيلم‌هاي داستاني و انيميشن‌ها و مستندهاي مهم اين دوره است. طبيعتاً با معرفي اين آثار هر يك از مخاطبان مي‌توانند با توجه به علائق و دغدغه‌هاي ذهني خود، فيلم‌هاي مطلوب‌شان را انتخاب كنند و در روزهاي 10 الي 19 دي در «سينما فلسطين» به تماشاي آنها بنشينند.
در گزارش زير معرفي 10 اثر مهم با توجه به موضوع حساس و همچنين كارنامه‌ كارگردانان اين فيلم‌ها آمده است. هر چند همچون ادوار گذشته بايد منتظر پخش آثاري پيش‌بيني نشده و ظهور استعدادهايي درخشان در پنجمين دوره‌ «جشنواره عمار» باشيم.
 1- خانه‌اي كنار ابرها -
 «سيدجلال دهقاني اشكذري»
«خانه‌اي كنار ابرها» نخستين ساخته‌ «سيدجلال دهقاني اشكذري» كارگردان مستعد سينماي ايران است كه مضموني دفاع مقدسي با نيم‌نگاهي به سينماي كودك دارد و بدون حمايت نهادهاي فرهنگي و به صورت مستقل و خودجوش ساخته شده است. داستان فيلم «خانه‌اي كنار ابرها» در دهه‌ 60 مي‌گذرد.
جايي كه دو دوست خانه به خانه براي رسيدن به يك هدف نامعلوم به سراغ خانواده‌هاي رزمندگان مي‌روند و از آنان پول مطالبه مي‌كنند. تا اينكه در يكي از اين خانه‌ها، اتفاق عجيبي رخ مي‌دهد. «حامد كميلي»، «هدايت هاشمي»، «صغري عبيسي» و «نگار عابدي» از جمله بازيگران اين فيلم هستند. «خانه‌اي كنار ابرها» در جشنواره‌ سي و دوم فجر، در بخش فيلم‌هاي «نگاه نو» (فيلم اولي‌ها) حضور شايسته‌اي داشت و علاوه بر نامزدي دو سيمرغ بلورين، موفق به دريافت ديپلم افتخار بهترين فيلمنامه در اين بخش شد.
 2- ولد - «اميرعباس ربيعي»
قطعاً يكي از مهم‌ترين آثار بخش داستاني پنجمين دوره‌ «جشنواره عمار» فيلم «ولد» است. اين فيلم كوتاه 6 دقيقه‌اي به جنگ «غزه» اختصاص دارد. گفته مي‌شود كيفيت بسيار بالاي ساخت «ولد» سبب شده كه مخاطب در مدت زمان كوتاه 6 دقيقه تحت تأثير هنر كارگردان قرار گيرد. قطعاً در آينده خبرهاي بيشتري از «اميرعباس ربيعي»، كارگردان جوان اين فيلم خواهيد شنيد.
  3- علمك - «حسين دارابي»
 تا به حال مستندها و فيلم‌هاي كوتاه و بلند داستاني متعددي پيرامون روحانيت ساخته شده كه در تعداد كمي از آن آثار، ابتكار و نوآوري ديده مي‌شود اما فيلم 6 دقيقه‌اي «علمك» يك ايده‌ ناب و جذاب دارد. ايده‌اي كه توسط يك كارگردان جوان و كاربلد به طرز هنرمندانه‌اي پرداخت شده است. در دوره‌ گذشته‌ «جشنواره عمار» از «حسين دارابي» به خاطر ساخت فيلم «كرايه‌ها آماده» تقدير شد اما او اين‌بار، اثري كوتاه‌تر و در عين حال جذاب‌تر و قوي‌تر را به جشنواره فرستاده است. هر چند كه بسياري از مخاطبان عادت به ديدن فيلم‌هايي با مدت زمان طولاني دارند، اما اين‌بار مي‌توانيد لذت ديدن فيلم‌هاي كوتاه را با «علمك» امتحان كنيد.
 4- ميتينگ – «اميرعباس ربيعي»
 ظاهراً «اميرعباس ربيعي» علاقه‌ خاصي به ساخت فيلم‌هايي با موضوعات بين‌المللي دارد. اثر دوم كارگردان فيلم كوتاه «ولد» در پنجمين «جشنواره عمار»، به جنگ عراق و وضعيت زندگي سربازهاي امريكايي در اين جنگ مي‌پردازد. شنيده‌ها حاكي از آن است كه اين فيلم 15 دقيقه‌اي از ساختار و فرم مطلوبي برخوردار است و تصويربرداري آن از نكات قوت اين اثر محسوب مي‌شود. «ميتينگ» قبل از جشنواره عمار در بخش مسابقه‌ «جشنواره فيلم مقاومت» و «جشنواره فيلم كوتاه تهران» نيز حضور داشته است.
 5- بچه و مرد - «محمدرضا خردمندان»
در بين كارگردانان جبهه‌ فرهنگي انقلاب «محمدرضا خردمندان» باتجربه‌ترين و موفق‌ترين‌ كارگردان فيلم‌هاي كوتاه داستاني با مضاميني اخلاقي است. اين كارگردان كه در بين طرفداران «جشنواره عمار»، به خاطر دريافت جوايز متعدد، كاملاً شناخته شده است، اين‌بار فيلم كوتاه «بچه و مرد» را به جشنواره ارسال كرده. فيلمي كه با روايت هنرمندانه‌ «خردمندان»، به يادآوري يك نكته‌ اخلاقي مهم مي‌پردازد.
6- FAIR PLAY  - «سيدسجاد قافله‌باشي»
 نام «سيدسجاد قافله‌باشي» سال گذشته و پس از اكران موفق فيلم «راننده» در چهارمين دوره‌ «جشنواره عمار» بر سر زبان‌ها افتاد و اولين اثر جدي اين كارگردان جوان در اختتاميه‌ جشنواره مورد تقدير هيئت داوران قرار گرفت. اما قافله‌باشي پس از پرداختن به قسمتي كوتاه از زندگي يك طلبه در فيلم «راننده» اين بار جنگ عراق با امريكا را دستمايه‌ ساخت جديدترين اثرش قرار داده و در «FAIR PLAY» سعي كرده كه تلفيقي هنرمندانه از بازي فوتبال و زندگي يك كودك عراقي داشته باشد. با توجه به كارنامه‌ قافله‌باشي، به احتمال فراوان علاقه‌مندان به فيلم‌هاي كوتاه داستاني، از تماشاي «FAIR PLAY» لذت خواهند برد.
  7- اشك مادر - «موسي خانزاده‌پور»
 پس از فيلم‌هاي داستاني «لكه»، «رو به قبله» و «اشك مادر» سومين اثر داستاني كوتاه ادوار مختلف «جشنواره عمار» محسوب مي‌شود كه در آن بازيگر حرفه‌اي سينما به نقش‌آفريني پرداخته است. «موسي خانزاده‌پور» در جديدترين فيلم داستاني كوتاهش نقش اول را به «پروانه معصومي»، بازيگر مطرح سينما و تلويزيون، سپرده است. «اشك مادر» روايتگر داستان مادر شهيدي است كه برخي از حوادث فتنه‌ 88 او را به ياد خاطرات قديمي مي‌اندازد. «خانزاده‌پور» در چهارمين دوره‌ «جشنواره عمار» به خاطر ساخت فيلم داستاني «شربت سينه» موفق به دريافت فانوس جشنواره شد.
8- فندك انگليسي -
«مصطفي معارف‌وند»
 داستان اين فيلم كوتاه حدوداً 10 دقيقه‌اي پيرامون يك شكنجه‌گر ساواك است كه براي اعتراف گرفتن از انقلابيون دست به اقدامات وحشيانه‌اي مي‌زند. نام اين اثر هم از فندكي گرفته شده كه اين شكنجه‌گر با آن سيگارهايش را روشن مي‌كند و در انتهاي فيلم نيز همين فندك داستان «فندك انگليسي» را به پايان مي‌رساند. لازم به ذكر است كه نويسنده و بازيگر اصلي اين فيلم كوتاه، «احمد كاوري» كارگردان آثار بلند سينمايي چون «نفوذي» و «خودزني» است. حال بايد ديد فيلمنامه‌ اين كارگردان مطرح سينما مي‌تواند مخاطبان جشنواره عمار را راضي كند يا خير.
 9- عشق عليه‌السلام - «نريمان جليلي»
«نريمان جليلي» سال گذشته با مستند «صد مرتبه از روي خدا بنويس» در جشنواره‌ عمار شركت كرد كه اين اثر مورد تقدير هيئت داوران قرار گرفت. اين كارگردان «ملكشاهي» با حمايت دفتر امام جمعه‌ اين شهرستان، اين‌بار در «عشق عليه‌السلام» به سراغ ساخت اثري با محوريت طلبه‌اي روستايي رفته است. سابقه‌ اين كارگردان نشان مي‌دهد كه او به دنبال ساخت اثري ساده و در عين حال تأثيرگذار است و براي جذابيت اثرش خيلي از ابزار و وسايل آن‌چناني و جلوه‌هاي بصري خاصي بهره نمي‌برد. بلكه داستان روان فيلمش باعث مي‌شود كه مخاطب با او همراه شود و از ديدن اثرش لذت ببرد. برخي معتقدند كه آخرين اثر جليلي پديده‌ اين دوره‌ «جشنواره عمار» خواهد شد.
 10- انجمن حجتيه - «حميد عبدالله‌زاده اقدم»
 موضوع اين فيلم كوتاه 5 دقيقه‌اي را به راحتي مي‌توان از نامش متوجه شد. پرداختن به سوژه‌اي بحث‌برانگيز با موضوع حساس «انجمن حجتيه» مي‌تواند واكنش‌هاي مختلفي را در پي داشته باشد. به هر حال بايد منتظر ماند تا يكي از پرحاشيه‌ترين آثار اين دوره‌ «جشنواره عمار» در «سينما فلسطين» به نمايش درآيد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن