تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819607501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقایسه سینمای ایران با سینمای جهان یک شوخی بانمک است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یک منتقد سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
مقایسه سینمای ایران با سینمای جهان یک شوخی بانمک است
حمید سلیمی گفت: فیلم‌هایی در سینمای ایران با نام تجاری و با نادیده گرفتن ارزش‌ها و اصول فیلمسازی و با از دست دادن استانداردهای یک اثر، زننده‌ترین نوع روابط و شوخی‌ها را به تصویر می‌کشند.


حمید سلیمی منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینمای باشگاه خبرنگاران گفت: تفکیکی میان فیلم هنری و تجربی در سینمای جهان وجود ندارد و فیلم‌سازان سعی می‌کنند با داستانی ساده‌تر و رعایت اصول فیلمسازی طیف وسیع‌تری از مخاطب را جذب کنند و با تبدیل شدن به یک برند، عروسک‌ها، بازی‌های کامپیوتری و... از آن اثر تولید می‌کنند و تا مدت‌ها در خاطره‌ها می‌مانند و در واقع مقایسه سینمای ایران با سینمای جهان یک شوخی بانمک است.
 
وی افزود: در سینمای ما قضیه فرق می‌کند، فیلم‌هایی با نام تجاری و با نادیده گرفتن ارزش‌ها و اصول فیلمسازی و با از دست دادن استانداردهای یک اثر، زننده‌ترین نوع روابط، شوخی‌ها، شخصیت‌ها و دیالوگ‌ها را به تصویر می‌کشند.
 
سلیمی عنوان کرد: از سال 83 تا 93 مجموعه‌ای از فیلم‌های کمدی ساخته شد که یکی از یکی ضعیف‌تر و زننده‌تر بود و نتیجه‌اش قهر مخاطب با سینما شد.
 
وی ادامه داد: به نظر می‌آید تعریف درستی از سینمای ایران وجود ندارد و مسئولان در فراهم آوردن انتظار مخاطب‌شان ناتوان هستند.
 
این منتقد سینما اظهار داشت: تا کی باید با تولید فیلم بدون اصول از مخاطبان‌مان کم کنیم؟ فیلم‌هایی که نه بازیگران در آن سر و شکل واقعی یک بازیگر را دارند و نه فیلم‌ها از شوخی نامناسب، زشت و تکراری دست برمی‌دارند.
 
سلیمی خاطرنشان کرد: تا وقتی مسئولان امر با الفاظ سیاه‌نمایی و... فیلم‌ها را سرکوب می‌کنند سرمایه‌گذاران هم با ترس فیلم می‌سازند و نتیجه‌اش سینمایی است که اکنون می‌بینیم.


انتهای پیام/رس






تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن