تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802708192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی به فرهنگ رفتاری تبدیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:
"اقتصاد مقاومتی" به فرهنگ رفتاری تبدیل شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: اقتصاد مقاومتی باید به فرهنگ رفتاری در گیلان تبدیل شود و تنها در این صورت اهداف آن محقق می‌شود.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، علیرضا شعبان‌نژاد عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان اظهار کرد: در حوزه کشاورزی دیدگاه سازمان جهاد کشاورزی بر این است تا  اقتصاد مقاومتی را به فرهنگ رفتاری تبدیل کند که نمونه آن در انجام شخم اول در استان اجرایی شد.

وی افزود: سال گذشته که به کشاورزان اعلام کردیم به دلیل کمبود منابع آبی نمی‌توانند از سد سفیدرود برای شخم زمستانه استفاده کنند با واکنش‌های فراوانی مواجه شدیم اما پس از گذشت یک سال و با اعمال این روند در این چند ماهه 53 هزار هکتار شالیزار بدون استفاده از آب سد سفیدرود شخم زده شده است.

این مسئول با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه در بخش تامین مواد غذایی متکی به بخش کشاورزی هستیم به همین دلیل اهمیت اقتصاد مقاومتی در این بخش به خوبی احساس می‌شود.

وی ادامه داد: بالغ بر 20 درصد جمعیت استان در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند و این در حالی است که استان در بسیاری از تولیدات کشاورزی از جمله چای، زیتون، مرغ گوشتی، پیله کرم ابریشم و ... رتبه‌های نخست تا پنجم کشور را دارد.

شعبان‌نژاد با اشاره به عدم تمایل جوانان به ادامه فعالیت در بخش‌های کشاورزی، گفت: سختی فعالیت در عرصه کشاورزی و پر زحمت بودن آن یکی از مهم‌ترین دلایل بی‌میلی جوانان به امر کشاورزی است.

وی درباره فرصت‌های مورد توجه در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت در دنیا و تقاضا برای کسب غذا، امکان استفاده از آب‌های غیر متعارف مانند آب باران، افزایش ارزش محصولات کشاورزی، امکان دستیابی به بازارهای منطقه‌ای و... از جمله فرصت‌های مورد توجه در بخش کشاورزی گیلان است.

وی درباره تهدیدات موجود در عرصه کشاورزی گفت: نگاه ضعیف به جایگاه کشاورزی یکی از تهدیدات است و با داشتن سهم 28 درصدی در اقتصاد باید این رویکرد تغییر کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: گیلان یکی از استان‌های پرباران است اما عمده این باران‌ها در فصل‌های غیر کشاورزی می‌بارد و افت شدید منابع آبی و تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی از دیگر تهدیدات این عرصه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقدام‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان متذکر شد: سازمان جهاد کشاورزی تلاش دارد تا با تکمیل سند استانی که شامل 10 برنامه عملیاتی است و در آن 37 فعالیت را مشخص کرده بخشی از این نگرانی‌ها را برطرف کند.

شعبان‌نژاد با اشاره به پرداخت تسهیلات به کشاورزان گفت: سال گذشته حدود 35 میلیارد تومان  به کشاورزان برای خرید دستگاه‌های مکانیزاسیون وام پرداخت شده و در تلاش هستیم تا این مبلغ را به 50 میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی با اشاره به بحران آب گیلان در سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته با توجه به کمبود شدید منابع آبی انتظار می‌رفت که سطح بسیاری از زمین‌ها زیر کشت نرود اما با مدیریت و برنامه‌ریزی اصولی 238 هزار هکتار شالیزار استان زیر کشت رفت.

این مسئول به استفاده از کودهای شیمیایی در زمان کشت محصول در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: بیشتر زمین‌های گیلان فقر غذایی دارند و برای برطرف شدن این مشکل 152 هزار تن کود  برای زمین‌های گیلان تهیه کرده‌ایم./فارس/110



۰۸/۱۱/۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن