تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815626355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال بحران کم آبي در استان البرز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۵۱ق.ظ)
استاندار البرز هشدار داد: احتمال بحران کم آبي در استان البرز استاندار البرز اعلام کرد: آب منطقه اي استان پيگيري بازگشت سهم 50 درصدي حق آبه اين استان که به پايتخت منتقل مي شود را بايد بعنوان يک مأموريت ويژه در دستور قرار دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدحميدطهايي با بيان اين مطلب در« نخستين جلسه شوراي عالي آب استان» اظهار داشت: در حال حاضر 12 هزار متر مکعب بر ثانيه آب از سدهاي استان خارج مي شود؛ به بياني ديگر روزانه معادل يک رودخانه آب از استان خارج مي شود به ازاي آن هيچ آبي به استان باز نمي گردد، همين امر کاهش بي رويه حجم آب هاي استان و تشديد بحران خشکسالي در آينده نزديک خواهد شد.
وي تصريح کرد: حداقل 50 درصد از آبي که از سدهاي موجود در اين استان خارج مي شود بايد بازگشت داشته باشد در غير اين صورت با بحران جدي کم آبي مواجه خواهيم شد.
طهايي آب منطقه اي استان البرز را مأمور کرد تا پيشنهاد بازگشت 50 دزصدي سهم حق آب استان را که در جريان سفر وزير نيرو به البرز مطرح شد را پيگيري و مطالبه گري کند و مهم در دستور کار ويژه شوراي عالي آب استان قرار گيرد.
استاندار البرز در ادامه پيشنهاداتي را نيز در شوراي عالي آب استان جهت پيگيري و برون رفت از وضعيت موجود مطرح ساخت.
وي با بيان اينکه البرز در تقسيمات منطقه اي کشور، در کنار استانهاي تهران، قم، قزوين، سمنان، مازندران و گلستان در زمره استانهاي منطقه (1) محسوب مي شود، افزود: بخشي از آب هاي کشور که از استانهاي شمالي به سمت درياي خزر ميريزد بعنوان رودخانه هاي مرزي در تقسيمات منطقه اي ميتوان به استانهاي هم منطقه بازگشت داشته باشد و از کشور خارج نشود.
طهايي همچنين انجام طرح هاي مطالعاتي الگوهاي گردشي جو،بمنظور باورسازي ابرها در مناطق محروم از بارندگي را ديگر راهکار هايي دانست که ميتواند وضعيت بارش هاي جوي را در شرايط متعادل تري قرار دهد و مقابله اي بحران خشکسالي باشد.
وي شناسايي مناطق آبخوان و آبخيزدار و انجام مطالعه اوليه بر اين مناطق را نيز موضوعي مهم برشمرد.
استاندار البرز همچنين با اشاره به وجود کوير اشتهارد در استان، بر ضرورت مقابله با افزايش مناطق کويري و بروز رساني مطالعه پايه و اوليه در اين مناطق و استفاده از مزاياي طرح تصفيه پساب ها را مورد تأکيد قرار داد.
فعال شدن سمن هاي آب در استان به منظور آگاهي بخشي به اقشار مختلف جامعه و مديريت بهينه در دستور کار شوراي عالي آب استان قرار گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن