تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804156455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفت گام دامپزشکي براي اجرايي شدن دستورالعمل هاي مرتبط با خوراک دام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۴۱ق.ظ)
هفت گام دامپزشکي براي اجرايي شدن دستورالعمل هاي مرتبط با خوراک دام مدير کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي از رونمايي از کتاب کنترل و نظارت بهداشتي خوراک دام، طيور و آبزيان خبر داد
به گزارش خبرگراري موج، عباس عباسي با بيان اين مطلب گفت: اين کتاب شامل مجموعه دستورالعمل ها و بخشنامه هايي است که در سالهاي گذشته در ارتباط با موضوع خوراک دام، طيور و آبزيان صادر شده و بنا به هر دليل، از اجرايي شدن اين دستورالعمل ها غفلت شده است و ما تاکيد داريم که اين دستورالعمل ها به صورت جدي عملياتي شود.
وي اضافه کرد: با توجه به اهميت خوراک دام، طيور و آبزيان، تصميم گرفته شده است که در سال آينده، اعمال نظارت هاي بهداشتي بر اين فرآورده به صورت اخص در دستور کار سازمان دامپزشکي کشور قرار گيرد.
وي با اشاره به اين که خوراک دام تقريبا 70 درصد هزينه توليد را در پرورش دام، طيور و آبزيان به خود اختصاص مي دهد، اضافه کرد: بنابر اين کنترل خوراک دام و مخصوصا ماده اوليه خوراک دام از اهميت زيادي برخوردار است؛ بطوري که براي توليد 2 ميليون تن گوشت مرغ، نزديک به 4 تا 4.5 ميليون تن خوراک و در کل حوزه طيور، نزديک به 9 ميليون تن خوراک مصرف مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان دامپزشکي کشور،عباسي تصريح کرد: بر اساس اين مفروضات، مجموعه دستورالعمل هارا در قالب يک مجموعه کامل تهيه و در اختيار ادارات کل دامپزشکي و مبادي مرتبط با خوراک دام از جمله گمرکات در مبادي ورودي و واردکننده بزرگ ماده اوليه و شرکت سهامي پشتيباني امور دام قرار داديم.
مدير کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي با اشاره به هماهنگي هاي ميان سه دستگاه گمرک، پشتيباني امور دام و سازمان دامپزشکي کشور، اظهار اميدواري کرد: با همکاري اين سه دستگاه بتوانيم در فاز نخست، ماده اوليه را تحت کنترل قرار دهيم؛ در اين راستا مقرر شده که در ارتباط با کالاهاي ورودي درگمرکات کشور، خصوصا در استان هاي جنوبي و شمالي چندين شاخص جدي از جمله انبارهاي نگهداري و ذخيره سازي را بعنوان فضاي نگهداري ماده اوليه خوراک دام پيگيري کنيم.
وي افزود: دراين ارتباط، نگهداري مواد اوليه و خوراک آماده دام، طيور و آبزيان مستلزم کسب پروانه بهداشتي بهره برداري از اداره کل دامپزشکي استانها و حضور مسوول فني بهداشتي درهنگام فعاليت مي باشد.
عباسي ادامه داد: دومين نکته در کنترل و نظارت بهداشتي خوراک دام، طيور و آبزيان، موضوع حمل و نقل مواد اوليه و خوراک آماده دام، طيور و آبزيان است؛ ناوگان حمل و نقل مي توانند سهم قابل توجهي در کاهش هدررفت ماده اوليه داشته باشد که وضعيت اين بخش در حال حاضر مطابق با انتظارات ما نيست.
مدير کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي سازمان دامپزشکي کشور، اظهار کرد: بنابر اين دومين مطلب مورد توجه ما در اين حوزه، اصلاح ناوگان حمل و نقل است
که اين مساله با هماهنگي با وازرت راه و شهرسازي و سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي مرتفع خواهد شد و به اين ترتيب از ريزش هاي حمل و نقلي که درصد قابل توجهي در زمان بارگيري و حمل و تخليه اتفاق مي افتد جلوگيري خواهد شد.
وي استقرار بازرسان فني بهداشتي در مبادي ورودي مواد اوليه و خوراک آماده را ازديگر نکات مورد توجه سازمان دامپزشکي درراستاي کنترل و نظارت بهداشتي خوارک دام، طيور و آبزيان عنوان کرد و گفت: کالايي که از خارج وارد مي شود در مبادي ورودي بايد تحت نظارت بهداشتي ما بارگيري و تخليه شود و حتما بايد نيروهاي دولتي در قالب بازرسان بهداشتي دامپزشکي در گمرکات مستقر شوند.
عباسي تاکيد کرد: در راستاي کنترل و نظارت بهداشتي خوراک دام، طيور و آبزيان، به کالاهاي بدون هويت مجوز ورود داده نمي شود و علاوه بر آن، کليه فرآورده هايي که در کارخانجات صنعتي توليد مي شوند حتما بايد ليبل (برچسب و شناسنامه توليد) و پروانه توليد داشته باشد و ترکيبات نيز در آن ذکر شده باشد.
وي در اين ارتباط افزود: اعلام ترکيبات به صورت درصد درسال94 از الزامات سازمان دامپزشکي است و از توزيع هر فرآورده اي که نوع ترکيب را بر روي پاکت ننوشته باشند جلوگيري خواهد شد.
مدير کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي سازمان دامپزشکي کشور يکي ديگر از موارد مورد تاکيد اين سازمان را، کنترل هاي بهداشتي توليد خوراک آماده و مواد اوليه ذکر کرد و گفت: بنا بر اين است که کليه مواد خوراک دام تحت تست هاي آزمايشگاهي قرار بگيرد؛ بخصوص در حوزه فلزات سنگين و همچنين آفلاتوکسين ها که در حين حمل و نقل ممکن است دچار آسيب هايي شود و يا در مبدا توليد به مواد آلاينده آلوده شده باشند؛ بنابر اين آزمون آلاينده ها از اولويت هاي اول ما است و در خوراک آماده هم باقيمانده هاي دارويي مورد نظر سازمان است که از مواد دارويي غيرمجاز در خوراک آماده دام استفاده نشده باشند.
وي اظهار کرد: ششمين موردي که ما در زمينه کنترل و نظارت بهداشتي خوراک دام، طيور و آبزيان بر آن تاکيد داريم، نظارت هاي مستمر بر کل فرايندهاست که اين امر توسط بازرسان بهداشتي انجام خواهد شد.
عباسي در اين خصوص افزود: کارخانجات بايد آزمون هايي که اجرا مي کند را بطور مستند نگهداري کنند و در اين زمينه سازمان دامپزشکي به صورت سرزده مي تواند از محصولات نمونه برداري کند و تست هاي لازم را انجام دهد.
مدير کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي ادامه داد: در اين ارتباط اگر بازرسان به مواردي مغاير با دستورالعمل يا استانداردها روبرو شوند مي توانند با آن کارخانه برخورد کنند و حتي به توقف خط توليد هم بيانجامد.
وي هفمين نکته مورد توجه سازمان دامپزشکي کشور را مساله آموزش مسوولان فني بهداشتي و افزايش مهارت کارکنان و همچنين هم افزايي مديران ارشد کارخانه ها با ادارات کل دامپزشکي استان ها ذکر کرد.
عباسي در مورد کتاب ... نيز گفت: اين مجموعه کتاب مي تواند در يک افق سه چهار ساله تحول عظيمي در حوزه خوراک دام صنعتي که تحت فورمولاسيون دقيق تغذيه و نظارت بهداشتي دامپزشکي قرار مي گيرد ايجاد کند و از سوي ديگر مي توان با تغيير الگوي مصرف درمراکز پرورشي و تغيير رويکرد مصرف به خوراک آماده دام بهداشتي و توليد صنعتي به صورت اخص از ضايعات خوراک دامي جلوگيري کند و نقش عمده اي در صرفه جويي اقتصادي داشته باشد.
وي تصريح کرد: در اين راستا مي توان از زنجيره توليد خوراک دام به روش سنتي که يکي از معضلات موجود در صنايع دام، طيور و آبزيان است و علاوه بر افزايش هزينه ها و ضايعات، موجب مخاطراتي جدي در واحدهاي توليدي مي شود جلوگيري کرد.
مدير کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي سازمان دامپزشکي کشور گفت: ماحصل برنامه ميان مدت کنترل و نظارت بهداشتي خوراک دام، طيور و آبزيان اين است که دامي که از اين خوراک ها استفاده مي کنند از نظر باقيمانده هاي دارويي و آلاينده ها و فلزات سنگين يک دام سالم باشد و علاوه بر آن با کاهش ضايعات، صرفه جويي مناسبي نيز از نظر اقتصادي داشته باشيم.
وي در اين ارتباط توضيح داد: اگر با همکاري همه جانبه به اين مهم دست پيدا کنيم، مي توانيم از ضايع شدن بين پنج تا هشت درصد از ماده اوليه وارداتي جلوگيري کنيم؛ رقمي که در ضايعات از دست مي دهيم و هيچ نام و نشاني هم از آن نيست و هيچ وقت در هزينه هاي توليد لحاظ نمي شود؛
عباسي افزود: با اجراي اين برنامه ها، در درجه نخست صرفه جويي اقتصادي خواهيم داشت و از طرف ديگر با تامين فرآورده سالم به محصول سالم دست پيدا کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن