تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802772185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسکن مهر را در حالي ساختيم که بافت‌هاي فرسوده دست نخورده مانده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۵۵ب.ظ)
استاد دانشگاه علامه؛ مسکن مهر را در حالي ساختيم که بافت‌هاي فرسوده دست نخورده مانده‌اند عضو شوراي سياست‌گذاري شرکت عمران و بهسازي شهري ايران تمرکز بر بهسازي بافت‌هاي فرسوده را جايگزين مناسب مسکن مهر دانست و گفت: در حالي به سراغ ساخت مسکن مهر رفتيم که بخش زيادي از بافت‌هاي فرسوده شهرهايمان دست‌ نخورده باقي‌مانده بود.
به گزارش خبرگزاري موج، غلامرضا کاظميان، عضو شوراي سياست‌گذاري شرکت عمران و بهسازي شهري ايران، آغاز پروژه‌هاي مسکن مهر در کشور را اشتباه خواند و اظهار کرد: مسکن مهر مشکلات عديده‌اي را در کشور ايجاد کرد، اين در حالي است که طرح‌هاي جامع و تفصيلي که اغلب استان‌ها از آن برخوردارند نشان مي‌دهد که بخش زيادي از بافت‌هاي فرسوده شهرهايمان دست‌ نخورده باقي‌ مانده و توجه چنداني به طرح‌هاي تفصيلي و جامع نشده است، اين مناطق، برخلاف مناطقي که اغلب واحدهاي مسکن مهر در آن‌ها ساخته شد، داراي خدمات زيربنايي مانند آب، برق، تلفن و گاز هستند و ادارات و مراکز تجاري در نزديکي آن‌ها وجود دارد.
عضو هيأت‌ علمي دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اين‌که وزارت راه و شهرسازي با تغيير کاربري مي‌تواند شهرک‌هاي جديدي را در سطح بالاتر و کيفيت بهتر از مسکن مهر ايجاد کند، افزود: اين شهرک‌ها بايد به آبروي شهرهايمان تبديل شوند و بايد اين تفکر را که کيفيت و نحوه تأمين مسکن براي اقشار فقير جامعه اهميتي ندارد از سر بيرون کنيم.
وي افزود: تأمين مسکن اقشار کم‌درآمد ويژگي‌هاي خاص خود را دارد.
اغلب واحدهاي مسکوني ساخته‌ شده براي اين اقشار متراژ پاييني دارند درحالي‌که اين خانواده‌ها اغلب پرجمعيت هستند، عدم تناسب متراژ واحدها با جمعيت خانواده علاوه بر پايين آوردن کيفيت زندگي اين افراد از جنبه تربيتي نيز اثراتي منفي به همراه دارد. چنين واحدهايي که در قالب مسکن مهر در کشور ساخته‌ شده شايد براي زوج‌هاي جوان مناسب باشد، اما؛ ساخت آن‌ها براي خانواده‌هاي پرجمعيت هنر نبود.
عضو شوراي سياست‌گذاري شرکت عمران و بهسازي شهري ايران درباره ويژگي‌هاي منفي طرح مسکن مهر گفت: اين پروژه کشور را صاحب ميراثي کرد که در آن بايد ميلياردها ميليارد تومان و تا دو برابر قيمت تمام‌شده ساختمان، صرف تأمين خدمات زيربنايي و روبنايي کنيم، من معتقدم مسوولان وزارت مسکن و شهرسازي وقت بايد جلوي اين تصميم رئيس‌ جمهور پيشين مي‌ايستادند و حاضر به اجراي اين پروژه نمي‌شدند.
کاظميان درباره پروژه‌اي که بتواند جايگزين مسکن مهر شود، گفت: بايد پيش‌ازاين به سراغ بافت‌هاي فرسوده شهري مي‌رفتيم، اين روند نوسازي و بهسازي در بسياري از شهرها موفق بود و براي مثال در بجنورد ۸۰ درصد شهر بافت فرسوده بود که ۶۰ درصد آن بازسازي‌ شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن