تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803336234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بافت‌هاي فرسوده تاريخي کشور از جمعيت تهي شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ دي ۱۳۹۳ (۹:۵۱ق.ظ)
معاون وزير راه و شهرسازي: بافت‌هاي فرسوده تاريخي کشور از جمعيت تهي شده‌اند معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي، گفت: در حال حاضر تقريباً تمام بافت‌هاي فرسوده تاريخي از جمعيت تهي شده‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، در کرمانشاه، دکتر پيروز حناچي معاون وزير راه و شهرسازي و دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي ايران در جلسه کميسيون ماده پنج کرمانشاه، بابيان اينکه در احياي محله‌هاي هدف بهسازي و نوسازي شهري بايد منافع شهروندان، سرمايه‌گذاران و سياست‌گذاران موردتوجه قرار گيرد، اظهار کرد: اگر يکي از اين بخش‌ها حذف شود، قطعاً نتيجه مطلوب حاصل نخواهد شد.
دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي ايران بابيان اينکه بخش بسياري از محدوده‌ها و محله‌هاي بازآفريني شهري کشور داراي بافت تاريخي هستند، گفت: نمي‌توان اين بافت‌ها را تخريب کرد، زيرا با حذف اين بافت‌ها بخش مهمي از تاريخ کشور از بين مي‌رود.
معاون وزير راه و شهرسازي بابيان معماري موجود در بافت‌هاي تاريخي فرسوده منحصربه‌فرد است، گفت: بايد روشي در پيش گيريم تا در کنار احياي اين بافت‌ها، معماري آن‌ها در راستاي حفظ تاريخ کشور محفوظ بماند.
وي با تأکيد بر لزوم تغيير نگاه درزمينهٔ احياي محله‌هاي هدف بهسازي و نوسازي شهري، اظهار کرد: هميشه نبايد از تخريب و بازسازي صحبت کرد، بلکه بايد نگاهي هم به بهسازي و نوسازي داشته باشيم.
دکترحناچي بابيان اينکه تقريباً تمام بافت‌هاي تاريخي فرسوده کشور در حال تخليه از جمعيت هستند، گفت: چنانچه بخواهيم احياي بافت‌ها را انجام داده و جمعيت را در اين مناطق نگه‌داريم، بايد در راستاي شکوفا کردن اقتصاد اين مناطق گام برداريم.
وي تصريح کرد: در دولت يازدهم به‌شدت پيگير هستيم تا با انديشيدن تدبيري در کنار حفظ معماري آثار تاريخي گذشته، بافت‌هاي تاريخي احياء شده و بتوان جمعيت را در آن نگه داشت.
معاون وزير راه و شهرسازي خاطرنشان کرد: در همين راستا سرمايه‌گذاري گردشگري در اين بافت‌ها بايد موردتوجه قرار گيرد.
دکترحناچي اظهار کرد: در شرايط کنوني که قيمت نفت کاهش پيداکرده و بستري ايجادشده که بتوانيم به سرمايه‌گذاري در ساير پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي کشور بپردازيم، مي‌توان از قابليت سرمايه‌گذاري گردشگري در بافت‌هاي تاريخي فرسوده نيز استفاده کرد.
وي اظهار کرد: در نوسازي محدوده‌ها و محله‌هاي بازآفريني شهري موافق نيستيم که عين بناي تاريخي گذشته ساخته شود، اما؛ اگر به دستور زبان تاريخي بنا نيز توجه نشود، عملاً آن بناي تاريخي کنار گذاشته مي‌شود.
دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي ايران بابيان اينکه تجربيات احياي محله‌ها و محله‌هاي بازآفريني شهري در برنامه چهارم توسعه کشور نيز وجود داشت، اظهار کرد: در آن برنامه با سرمايه‌گذاري 30 درصدي براي احياي بافت مابقي اعتبار از طريق اعطاي تسهيلات با سود هشت درصد تأمين مي‌شد.
وي با تأکيد مجدد بر حفظ آثار تاريخي در کنار احياي محدوده‌ها و محله‌هاي بازآفريني شهري، اظهار کرد: اگر ميراث فرهنگي را تنها متولي حفظ ميراث بدانيم، قطعاً به تخريب آثار تاريخي کمک کرده‌ايم.
حناچي افزود: در کنار حفاظت از آثار بايد راه توسعه اقتصادي در اين بافت‌ها باز شود و بايد ياد بگيريم اين دو در کنار هم پيش رود.
وي با اشاره به نهادينه شدن فقر در مناطق فرسوده، اظهار کرد: قطعاً نوسازي بدون شکوفا کردن اقتصاد اين مناطق نتيجه‌اي در بر نخواهد داشت..
حناچي با بيان اينکه ايران جزء 10 کشور برتر داراي جاذبه طبيعي و ميراث فرهنگي در دنيا است، اظهار کرد: متأسفانه ما خودمان به اين قابليت باور نداريم و سرمايه‌گذاري نکرده‌ايم.
حناچي در پايان با اشاره به نياز ضروري کشور به اجراي پروژه‌هاي پايلوت اظهار کرد: سال‌ها در زمينه‌هاي مختلف مطالعه کرده‌ايم و حال نياز داريم تا اين مطالعات در قالب پروژه‌هاي پايلوت به اجرا درآيد و در همين راستا مي‌توانيم در بخشي از شهر کرمانشاه نگاه بهسازي و نوسازي و ايجاد رونق اقتصادي در محله‌هاي هدف بهسازي و نوسازي شهري تاريخي را به اجرا درآورده و آن را به‌عنوان پايلوتي براي اجراي طرح در ساير نقاط استان درآوريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن