تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799097528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در واکنش به نامه اخیر مقام معظم رهبری عنوان شد خزاعی:پیام‌ حیات‌بخش رهبری می‌تواند رنسانس فکری و عصر جدیدی را در غرب کلید بزند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در واکنش به نامه اخیر مقام معظم رهبری عنوان شد
خزاعی:پیام‌ حیات‌بخش رهبری می‌تواند رنسانس فکری و عصر جدیدی را در غرب کلید بزند
عضو شورای عالی فرهنگی بسیج کشور گفت:غرب از فضای آلوده و بحران زده اخلاقیِ برآمده از مدرنیته و حاکمیت لیبرالیسم و اباحی‌گری خسته و دلزده است و پیام‌ حیات‌بخش رهبری می‌تواند رنسانس فکری و عصر جدیدی را در غرب را کلید بزند.

خبرگزاری فارس: خزاعی:پیام‌ حیات‌بخش رهبری می‌تواند رنسانس فکری و عصر جدیدی را در غرب کلید بزند



محمد خزاعی تهیه کننده سینما و عضو کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره نامه اخیر مقام معظم رهبری گفت: بدون تردید، این نامه منشاء تحولات شگرف در اردوگاه غرب ایجاد خواهد کرد مانند نامه حضرت امام(ره) به گورباچف، که اردوگاه شرق را در آستانه تحول بنیادین قرار داده بود.
به گفته وی نشانه‌های فروریزی ساختار تفکر و گرایش عمومی در جوامع غربی امروز، آشکار شده و اقدام‌ات ضدانسانی و ضدمذهبی؛ و رفتارهای بی شرمانه علیه اسلام و مسلمانان در سال‌های اخیر ناشی از هراسی است که بخش‌های از حاکمان غربی به این گرایش عمومی پی برده اند.
عضو شورای عالی فرهنگی بسیج کشور با بیان اینکه چرا رسانه‌های غربی و سینمای غرب بیش از هر زمانی در سال‌های اخیر پا به پای جریان های امنیتی، جاسوسی و شبکه‌های اقتصادی در صدد تخریب اسلام و چهره تابناک پیامبر اسلام هستند؟ اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی که نویدبخش یک نظام اجتماعی عدالت محور و خدامحور در جهان مدرن است؛ غرب و استکبار، همواره، کوشیده است به مقابله با تفکر  انقلاب اسلامی برآید و برغم شکست های پیاپی همچنان، مصر است که این روند را حتی، در قالب اسلام آمریکایی در لباس داعش و شیعه انگلیسی ادامه دهد.
وی افزود: ‌اکنون جهان در آستانه تحولی جدید است و بیش از سه دهه است که اندیشمندان غربی آن را فهمیده اند. هراس و نگرانی اروپا و آمریکا  از افزایش جمعیت مسلمانان و گسترش و سیطره اندیشه اسلامی و نگاه مهرورزانه پیامبر اسلام جریانی است که قابل کتمان نیست و در این شرایط، پیام و گفتمان رهبری آن هم، نه خطاب به سران دولت های غربی و یا حتی متفکران و روشنفکران غرب که نسل جوان و نوجوان اروپا و آمریکای شمالی این ظرفیت و فرصت مغتنم را فراهم می‌آورد که نسل های جدید بی‌واسطه دین اسلام را مورد مطالعه قرار دهند.
خزاعی با اشاره به اینکه متفکران غربی سال هاست که به نفوذ معنوی اسلام پی برده‌اند و ناجوانمردانه کوشیده اند تعریف و چهره غلطی از آن را در اذهان عمومی جهان تبیین نمایند خاطر نشان ساخت:  به عنوان مثال در مصاحبه‌ای از برنارد لوئیس در سال 2004 خواندم که اسلامی شدن اروپای غربی را در آینده پیش بینی کرده و گفته با توجه به روندهای موجود، حداکثر تا پایان قرن 21 اکثریت مسلمانان در جمعیت اروپا سکنی خواهند یافت.»
به اعتقاد این مدیر فرهنگی، تفکر اسلامی در حال حاضر، در الگوی جامعه چند فرهنگی اروپا و آمریکا رشد بالایی دارد. از گرایش به گوشت حلال اسلامی در کارخانه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی تا معنویت اذان و اثرات روحی و عاطفی و درونی آن که بازیگر معروف سینمای هالیوود همچون "لیام نیسون" را هم متأثر کرده تا  آموزش های اخلاقی و رفتاری با نوجوانان، ازدواج و طلاق و ملاحظات فرهنگی و خانودگی مسلمانان و موارد بی شمار دیگر باعث گرایش جهان غرب به اسلام شده است با اینکه رسانه‌های غربی مدام در حال تخریب و تخطئه اسلام هستند.
 عضوکمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جریان روشن فکری غرب،  اسلام را به عنوان تهدیدی بزرگ برای اروپا می‌داند افزود: آن ها در تحلیل‌هایشان عنوان می کنند که در پایان قرن 21 اغلب شهرهای اروپا به وسیله مهاجران مسلمان اداره خواهد شد و زیر نفوذ شریعت اسلامی خواهد رفت و جای کلیساها و باروها را مساجد و مناره‌ها خواهد گرفت و بانگ اذان از پاریس تا روتردام و لندن خواهد پیچید.
به گفته وی، اندیشمندان غربی  اکنون بعضا، می‌گویند پس از دو هجوم مسلمانان به اروپا و فتح آندلس و هجوم دولت عثمانی به اروپا، یکبار دیگر برای سومین بار این اتفاق در حال وقوع است و این بار، نفوذ از طریق مغزها و قلب ها در حال انجام اشت. چهار هزار کلیسا طی 15 سال اخیر در اروپا تعطیل شده و به اذعان همگان، گرایش به اسلام به صورت موج فزاینده در آمده است.
عضو شورای عالی فرهنگی بسیج کشور یادآور شد: بی تفاوتی و اقدام دیر هنگام در قبال کشتار مسلمانان در بوسنی و هرزگوین و کوزوو را، پناه دادن به نویسندگانی چون سلمان رشدی، پروژه های سریالی کاریکاتورکشی، قرآن سوزی، تخریب و یا عدم جواز ساخت مساجد، تبعیض علیه مسلمانان در جای جای اروپا، پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی  و ...  ناشی از هراس اروپا و آمریکا از موج فزاینده اسلام در جهان امروز و آینده است.
وی ادامه داد: طبق آمارهای جهانی در سال 2007 حدود 16 میلیون نفر مسلمان در اروپا ساکن بوده که بالغ بر 3 درصد جمعیت می‌شود و تحلیل گران معتقدند با روند رشد فعلی اسلام در اروپا و نرخ زاد وولد و مهاجرت مسلمانان این آمار بزودی به 40 درصد می‌رسد.
این مدیر فرهنگی تصریح کرد: چرا در سال‌های اخیر این همه شاهد احساسات منفی و آزار و اذیت نسبت به مسلمانان، اهانت و تعرض و تخریب اماکن مقدس، اعمال محدودیت بر رفتار و عمل به اعتقادات دینی مسلمانان، سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی و اعمال فشار بر مهاجران مسلمان و نیز سیاست های دروغین دولت های غربی به اسم مقابله با تروریسم و افراط گرایی، حتی، آسیب رسانی به قبرستان مسلمانان و آتش زدن مساجد هستیم؟ چرا کشورهای مدعی آزادی ادیان و بیان، اجازه ساخت مسجد به مسلمانان نمی دهند؟ یا کار و فعالیت اجتماعی با حجاب اسلامی را؟
وی خاطر نشان ساخت: شهردار یکی از شهرهای فرانسه به صراحت می‌گوید: « اعطای جواز ساخت برای مساجد در جمهوری لائیک فرانسه قابل تحمل نیست. پس نتیجه می‌گیریم که اروپا از رشد اسلام است که وحشت دارد.
خزاعی، نامه رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را اقدامی هوشمندانه و تاریخی خواند که اثرات و برکات آن بزودی آشکار می‌شود آن هم در عصری که نسل جدید در غرب به بن بست‌ها و کاستی‌های تمدن و تفکر لیبرالیستی را پی برده و با سؤالات ذهنی  جدیدی روبروست. البته نباید غافل شویم که غرب برای مدیریت رشد اسلام برنامه‌ریزی‌هایی زیادی کرده و بحث‌هایی مانند داعش و وهابیت نهال هایی هستند که خودشان کاشته‌اند و دنیای غرب مکارانه به دنبال مهار و حذف جریان رشد اسلام است ولی افق جدیدی گشوده شده است..
خزاعی اظهار داشت: غرب از فضای آلوده و بحران زده اخلاقیِ برآمده از مدرنیته و حاکمیت لیبرالیسم و اباحی‌گری خسته و دلزده است و  پیام‌ حیات‌بخش رهبری می‌تواند رنسانس فکری و عصر جدیدی را در غرب کلید بزند.
وی با اشاره به تهاجم سنگین و گسترده رسانه‌های غربی و صهیونیستی برای مخدوش جلوه دادن چهره اسلام و تحریف و تخطئه چهره واقعی پیامبر(ص)، دلیل اصلی این اقدامات خباثت آمیز را ترس از درک و شناخت جهانیان و به خصوص جوانان غربی با چهره واقعی و رحمانی دین اسلام و پیامبر عظیم الشان مسلمانان دانست و افزود: اتاق فکرها و تئوریسین‌های غربی - صهیونیستی برای مخفی کردن چهره واقعی اسلام سناریوهای پیچیده‌ای دارند و جدیدترین آن اقدام بی‌شرمانه مجله شارلی ابدو در فرانسه و هیاهوها و جنجال‌های گسترده خبری و تبلیغاتی آن است. انتشار به ‌موقع‌نامه و پیام رهبری ضمن خنثی سازی دسایس دشمنان افق تازه‌ای را در جوامع غربی رقم خواهد زد.
خزاعی با بیان اینکه علیرغم تصاویر منفی و مخدوش و تقویت موج اسلام هراسی پس از 11 سپتامبر، آمار رشد مساجد و جمعیت مسلمانان نشان می‌دهد این اقدامات نتیجه عکس داشته و دین اسلام از نفوذ و بالندگی حیرت آوری نه تنها در اروپا بلکه در آمریکا برخودار است. به طوری که یک نویسنده آمریکایی می گوید "مساجد مسلمانان، محل عبادت و انجام فرائض دینی نیست، بلکه "اسب‌های تراوایی" هستند که درحال تبلیغ اندیشه‌های اسلامی در آمریکا هستند". فقط، 257 مسجد در نیویورک، 264 مسجد در کالیفرنیا و 118 مسجد در فلوریدا قرار دارد.
عضو کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همه جمعیت‌شناسان غربی می گویند در آینده، ایمان به پیامبر اسلام(ص)، بر زندگی غربی ها تاثیر مستمر خواهد داشت و معتقدند بخاطر تحولات عظیم جمعیت شناختی و افزایش جمعیت جهان، تا سال 2050  اسلام به فراگیرترین دین جهان  تبدیل خواهد شد.
خزاعی تصریح کرد:  در این راستا، نامه تاریخی مقام معظم رهبری به موج فزاینده اسلام گرایی و گسترش عشق به پیامبر را در قلب اروپا و آمریکا شتاب و سرعت می‌بخشد و نسل جوان و نوجوان و گروه های هوشمند، دیگر کمتر فریب اغواگری ها و بمباران های خبری و تبلیغاتی رسانه‌ها و سینمای غرب و هالیوود را خواهند خورد.
انتهای پیام/

93/11/06 - 16:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن